quote:Wat zit je nou godverdomme te zeiken man?! Het is een preventieve maatregel om gezeik te voorkomen. PUNT. Dit is nu actueel. Als er ergens anders een probleem ontstaat, kan daar weer een discussie over ontstaan.
Op dinsdag 9 september 2003 16:07 schreef SCH het volgende:[..]
Het is toch typisch als iets niet aantoonbaar voorkomt, dat je er dan over gaat vergaderen. Ik kan wel meer dingen bedenken die ooit eens gaan gebeuren - maar oh nee, die hebben niks met moslims te maken - dan hoef je er niet over te vergaderen
quote:Als het een anti-moslim-maatregel zou zijn, zoals ophitser SCH wil doen geloven, dan waren ook hoofddoekjes verboden.
De vereniging van universiteiten, de VSNU, is van mening dat de gezichtsbedekkende sluier, de zogenaamde niqaab, de communicatie tussen studenten onderling en met de docenten belemmert.
quote:Dan waren Moslims in het geheel verboden...
Op dinsdag 9 september 2003 16:10 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Als het een anti-moslim-maatregel zou zijn, zoals ophitser SCH wil doen geloven, dan waren ook hoofddoekjes verboden.
quote:Ik bedoel: waarom alleen de sluiers verbieden als je ook gewoon alle moslims kunt weigeren? DAN was het een actie tegen al de moslims gericht..
Op dinsdag 9 september 2003 16:11 schreef ReSpawn het volgende:[..]
Dan waren Moslims in het geheel verboden...
quote:Ja, dat zeg ik toch? Van die soort tenten, zodat je niets meer ziet.
Op dinsdag 9 september 2003 16:09 schreef SCH het volgende:Je weet weer eens niet waar het over gaat. Het gaat voor een deel over gezichtssluiers
quote:Wolfje?
dat is voor een wolfje als jij moeilijk te begrijpen.
quote:Zoals eerder in dit topic aangetoond, is dit
Dat soort doet graag denigrerend over de religieuze uitingen van andersdenkenden. Stoer hoor.
Da's geen denigrerend doen, da's je gezonde verstand gebruiken.
quote:Hoezo is het actueel? Door twee vrouwen in Amsterdam die vanwege puberaal gedrag hun niqaab aanhielden?
Op dinsdag 9 september 2003 16:10 schreef ReSpawn het volgende:[..]
Wat zit je nou godverdomme te zeiken man?! Het is een preventieve maatregel om gezeik te voorkomen. PUNT. Dit is nu actueel. Als er ergens anders een probleem ontstaat, kan daar weer een discussie over ontstaan.
quote:en hopenlijk komt dat nog.. we zijn op de goede weg
Op dinsdag 9 september 2003 16:10 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Als het een anti-moslim-maatregel zou zijn, zoals ophitser SCH wil doen geloven, dan waren ook hoofddoekjes verboden.
quote:Ja
Op dinsdag 9 september 2003 16:13 schreef SCH het volgende:[..]
Hoezo is het actueel? Door twee vrouwen in Amsterdam die vanwege puberaal gedrag hun niqaab aanhielden?
Razend actueel idd.
quote:Wolf dus - geen wolfje - en een heel akelige. Je masker begint te vallen ventje. Gatverdamme.
Op dinsdag 9 september 2003 16:13 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Ja, dat zeg ik toch? Van die soort tenten, zodat je niets meer ziet.
.
[..]Wolfje?
.
Leg uit?
[..]Zoals eerder in dit topic aangetoond, is dit
- geen religieuze uiting
- zeer belemmerend voor de noodzakelijke communicatie.Da's geen denigrerend doen, da's je gezonde verstand gebruiken.
quote:Iedereen die zijn gezonde verstand gebruikt is een wolf? En wat ben jij dan?
Op dinsdag 9 september 2003 16:14 schreef SCH het volgende:[..]
Wolf dus - geen wolfje - en een heel akelige. Je masker begint te vallen ventje. Gatverdamme.
quote:Puberaal gedrag? Geen uiting van religie dus?
Op dinsdag 9 september 2003 16:13 schreef SCH het volgende:Hoezo is het actueel? Door twee vrouwen in Amsterdam die vanwege puberaal gedrag hun niqaab aanhielden?
Razend actueel idd.
Het waren er overigens vier, volgens de openingspost.
quote:
In februari van dit jaar besloten de schoolbesturen van alle middelbare scholen in Amsterdam al dat er op deze opleidingen een sluierverbod moest komen. Aanleiding voor het besluit was een conflict tussen vier leerlingen en het Regionaal Opleidingen Centrum (ROC) in Amsterdam over het dragen van een niqaab of chador.
quote:En bedankt.
Op dinsdag 9 september 2003 16:15 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Puberaal gedrag? Geen uiting van religie dus?
Wat is 't nou?Het waren er overigens vier, volgens de openingspost.
[..]
quote:Waar heb je 't over?
Op dinsdag 9 september 2003 16:14 schreef SCH het volgende:Wolf dus - geen wolfje - en een heel akelige. Je masker begint te vallen ventje. Gatverdamme.
quote:Bang zijn voor buitenlanders heeft niks met je verstand te maken maar met je gevoel.
Op dinsdag 9 september 2003 16:15 schreef ReSpawn het volgende:[..]
Iedereen die zijn gezonde verstand gebruikt is een wolf? En wat ben jij dan?
quote:Zeer actueel. Laat ik even het artikel maar nog een keer voor je posten:
Hoezo is het actueel? Door twee vrouwen in Amsterdam die vanwege puberaal gedrag hun niqaab aanhielden?
Razend actueel idd.
quote:
Universiteiten verbieden sluier
Gepubliceerd op maandag 08 september 2003Alle universiteiten in Nederland verbieden het dragen van gezichtssluiers. Dit hebben de Universiteitsbesturen besloten.
De vereniging van universiteiten, de VSNU, is van mening dat de gezichtsbedekkende sluier, de zogenaamde niqaab, de communicatie tussen studenten onderling en met de docenten belemmert.
Interactie
In de huidige onderwijsvorm wordt er vooral veel in kleine groepjes gecommuniceerd en wordt er steeds minder lesgegeven in de grote collegezalen. De interactie tussen de studenten is dus steeds belangrijker. De niqaab staat deze communicatie erg in de weg, aldus Joop Kesler, voorlichter van de Universiteit van Utrecht.De VSNU volgt het voorbeeld van de Universiteit Leiden die vorig week al tot een verbod besloot. Dat gebeurde op advies van de universiteitsraad.
Minister
In juni liet de Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen, Van der Hoeven, in een leidraad weten dat onderwijsinstellingen leerlingen mogen verbieden een gezichtssluier te dragen.In februari van dit jaar besloten de schoolbesturen van alle middelbare scholen in Amsterdam al dat er op deze opleidingen een sluierverbod moest komen. Aanleiding voor het besluit was een conflict tussen vier leerlingen en het Regionaal Opleidingen Centrum (ROC) in Amsterdam over het dragen van een niqaab of chador.
Volgende week overlegt de Universiteitsraad over het besluit van de universiteiten. Zij zullen dan het verbod in de statuten van de Nederlandse universiteiten vastleggen.
quote:Denk er maar eens over na. Als je durft. Maar je weet heel goed wat ik bedoel!
Op dinsdag 9 september 2003 16:17 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Waar heb je 't over?
.
Leg eens uit?
quote:De ouwe zeurende, zeikende grootmoeder, gok ik.
Op dinsdag 9 september 2003 16:15 schreef ReSpawn het volgende:Iedereen die zijn gezonde verstand gebruikt is een wolf? En wat ben jij dan?
quote:Ik zie de actualiteit niet. Er staat niets over gesluierde vrouwen die zich op universiteiten aanmelden.
Op dinsdag 9 september 2003 16:17 schreef nikk het volgende:Zeer actueel. Laat ik even het artikel maar nog een keer voor je posten:
quote:Nee, geen idee.
Op dinsdag 9 september 2003 16:18 schreef SCH het volgende:Denk er maar eens over na. Als je durft. Maar je weet heel goed wat ik bedoel!
quote:Oh, dus nou zijn we ineens bang voor buitenlanders. We geven alleen aan dat sommige aspecten van sommige buitenlanders nou eenmaal niet kunnen in deze maatschappij en dan toegespitst in deze discussie op sluiers op scholen.
Op dinsdag 9 september 2003 16:17 schreef SCH het volgende:[..]
Bang zijn voor buitenlanders heeft niks met je verstand te maken maar met je gevoel.
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 16:18 schreef DennisMoore het volgende:[..]
De ouwe zeurende, zeikende grootmoeder, gok ik.
.
quote:Ter preventie, Japie, ter preventie.
Op dinsdag 9 september 2003 16:19 schreef SCH het volgende:Ik zie de actualiteit niet. Er staat niets over gesluierde vrouwen die zich op universiteiten aanmelden.
quote:Je weet het zelf dus ook niet. Waar heb je die uitspraak vandaan? Je grote heldin Femke Halsema?
Op dinsdag 9 september 2003 16:18 schreef SCH het volgende:[..]
Denk er maar eens over na. Als je durft. Maar je weet heel goed wat ik bedoel!
quote:Idd.
Razend actueel idd.
Mooi dus. En nu niet meer zeiken want het is toch al doorgevoerd.
quote:Omdat het ook op uni's zou kunnen gebeuren...
Op dinsdag 9 september 2003 16:19 schreef SCH het volgende:[..]
Ik zie de actualiteit niet. Er staat niets over gesluierde vrouwen die zich op universiteiten aanmelden.
Volgens mij is dat wel 20 keer door anderen aangehaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |