quote:Wanneer dat een trend lijkt te worden, zal daar een regel voor komen dat het verbiedt.
Op dinsdag 9 september 2003 13:26 schreef SCH het volgende:Is het ook vastgelegd dat mensen niet in badpak naar college mogen?
quote:Op welke gronden wil je dat dan verbieden?
Op dinsdag 9 september 2003 13:32 schreef DennisMoore het volgende:
Wanneer dat een trend lijkt te worden, zal daar een regel voor komen dat het verbiedt.
quote:Op grond van 'goede zeden'.
Op dinsdag 9 september 2003 13:34 schreef Tony_Montana67 het volgende:Op welke gronden wil je dat dan verbieden?
quote:Je vermommen is geen onderdeel van de vrijheid van meningsuiting. En die tentendraagsters hebben net zoveel met Islam te maken als een dronken hoer; niks dus.
Op dinsdag 9 september 2003 10:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Lekker zeg, al die rechten waar we keihard voor hebben gevochten:- vrijheid van meningsuiting
- vrijheid van godsdienst
- etc.Worden nu langzamerhand weggevaagd, we gaan weer terug in de geschiedenis, ik zie de eerste kruistocht al weer aankomen
quote:Graag de precieze gegevens en cijfers over de trend die sluier heet.
Op dinsdag 9 september 2003 13:32 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Wanneer dat een trend lijkt te worden, zal daar een regel voor komen dat het verbiedt.
quote:Heb je het nieuws gemist over de leerlinges die ineens in een tent naar het ROC in (ik meen) A'dam kwamen?
Op dinsdag 9 september 2003 13:42 schreef SCH het volgende:Graag de precieze gegevens en cijfers over de trend die sluier heet.
Om dat gezeik op een andere onderwijsinstelling (universiteit) alvast voor te zijn, stelt men nu deze regel al in.
[Dit bericht is gewijzigd door DennisMoore op 09-09-2003 13:46]
quote:Ga eens op de vraag in. Hoeveel vrouwen lopen er gesluierd rond op Nederlandse universiteiten. Hoe groot is die trend?
Op dinsdag 9 september 2003 13:44 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Heb je het nieuws gemist over de leerlinges die ineens in een tent naar het ROC in (ik meen) A'dam kwamen?
.
quote:Nog maar weer eens; regels stel je vooraf, zodat mensen weten waar ze zich aan te houden hebben. Niet achteraf zodat mensen zich in hun verworven rechten beperkt gaan voelen.
Op dinsdag 9 september 2003 13:42 schreef SCH het volgende:[..]
Graag de precieze gegevens en cijfers over de trend die sluier heet.
Wat is het dat mensen als jou doet denken dat de grondwet een zelfmoord-pact is?
quote:Dat is natuurlijk redelijk subjectief en daar kan je over discussieren
Op dinsdag 9 september 2003 13:35 schreef DennisMoore het volgende:Op grond van 'goede zeden'.
.
quote:Om dat alvast vóór te zijn dus.
Op dinsdag 9 september 2003 13:46 schreef SCH het volgende:Ga eens op de vraag in. Hoeveel vrouwen lopen er gesluierd rond op Nederlandse universiteiten. Hoe groot is die trend?
quote:Natuurlijk. Doen we ook.
Op dinsdag 9 september 2003 13:46 schreef Tony_Montana67 het volgende:Dat is natuurlijk redelijk subjectief en daar kan je over discussieren
quote:Was het je nog niet opgevallen dat SCH alles wat onze terroristenminnende fundamentalistische 'moslimbroeders en zusters' een strobreed in de weg legt een gruwel is?
Op dinsdag 9 september 2003 13:47 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Om dat alvast vóór te zijn dus.
Vind je dat moeilijk te snappen? Voor-kó-men.
quote:Och. SCH probeert mij nu gewoon op kinderachtige manier te 'plagen' door om bronnen te vragen.
Op dinsdag 9 september 2003 13:48 schreef HiZ het volgende:Was het je nog niet opgevallen dat SCH alles wat onze terroristenminnende fundamentalistische 'moslimbroeders en zusters' een strobreed in de weg legt een gruwel is?
Goede zaak dus!
quote:Hier in de buurt is een zwaar protestante school, genaamd het Calvijn College en die hebben een aantal jaren geleden een meisje voor een paar dagen geschorst omdat ze met een spijkerbroek op school kwam.
Op dinsdag 9 september 2003 13:48 schreef DennisMoore het volgende:
Natuurlijk. Doen we ook.
Een badpak in een Nederlands zwembad is zeker niet in strijd met de goede zeden. Maar een badpak in een zwembad in SaudiArabië of in een collegezaal is dat waarschijnlijk wel.
In de omgeving (Zeeland) was dit een aardige rel omdat de vrijheid van godsdienst in het gedrang kwam. Het meisje mocht onder grote druk weer terug naar school, maar de leiding heeft nooit haar excuus aangeboden.
Dan komt nu het dillema, wie heeft er op basis van argumenten gelijk? De school, omdat zij op een (achterlijke) protestantse leest geschoold is of de publieke opinie?
Wanneer er bovendien alternatieven voor die school zijn, andere scholen in diezelfde stad...
Tja, ach.
quote:Het was dus alleen maar een klein voorbeeld uit de dagelijkse praktijk om aan te geven dat deze kwestie niet zo simpel ligt als het lijkt. Ik ben tegen iedere openlijke uiting van religie, dus het voorstel om die tentdoeken af te schaffen juig ik toe, maar de grond waarop het gebeurd vind ik dubieus. Dan zal ik wel aan het mierenneuken zijn, maar ik heb liever complete duidelijkheid als het gaat om dit soort dingen. Voor je het weet heb je allerlei rechtszaken lopen van mensen die zich aangevallen voelen op basis van religie of vrijheid van meningsuiting ofzo
Op dinsdag 9 september 2003 13:59 schreef DennisMoore het volgende:
Wanneer de school heel duidelijk kledingvoorschriften in haar reglement heeft staan, wanneer de school deze ook heel duidelijk communiceert, en heel consequent handhaaft...Wanneer er bovendien alternatieven voor die school zijn, andere scholen in diezelfde stad...
Tja, ach.
quote:Gezichtssluiers zijn geen uiting van religie. Mensen die het tegendeel beweren liegen dat ze groen zien.
Op dinsdag 9 september 2003 14:04 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Het was dus alleen maar een klein voorbeeld uit de dagelijkse praktijk om aan te geven dat deze kwestie niet zo simpel ligt als het lijkt. Ik ben tegen iedere openlijke uiting van religie, dus het voorstel om die tentdoeken af te schaffen juig ik toe, maar de grond waarop het gebeurd vind ik dubieus. Dan zal ik wel aan het mierenneuken zijn, maar ik heb liever complete duidelijkheid als het gaat om dit soort dingen. Voor je het weet heb je allerlei rechtszaken lopen van mensen die zich aangevallen voelen op basis van religie of vrijheid van meningsuiting ofzo
quote:Dus er is ook een regel voor badpakken? Dat moet dan ook voorkomen worden....
Op dinsdag 9 september 2003 13:47 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Om dat alvast vóór te zijn dus.
Vind je dat moeilijk te snappen? Voor-kó-men.
Je hebt het over een trend, toon die eens aan.
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 14:06 schreef HiZ het volgende:[..]
Gezichtssluiers zijn geen uiting van religie. Mensen die het tegendeel beweren liegen dat ze groen zien.
quote:....
Op dinsdag 9 september 2003 14:10 schreef SCH het volgende:[..]
Dus er is ook een regel voor badpakken? Dat moet dan ook voorkomen worden....
quote:Leg dat dan eens duidelijk uit dan
Op dinsdag 9 september 2003 14:06 schreef HiZ het volgende:
Gezichtssluiers zijn geen uiting van religie. Mensen die het tegendeel beweren liegen dat ze groen zien.
Want volgens mij lopen er toch voornamelijk moslim vrouwen met zo'n tent op en doen ze dit niet omdat het zo'n doorslaand succes was op de modeshow in Kandahar
quote:Is er een aanwijzing dat er ineens meisjes op school verschijnen in badpak dan?
Op dinsdag 9 september 2003 14:10 schreef SCH het volgende:Dus er is ook een regel voor badpakken? Dat moet dan ook voorkomen worden....
quote:Ik zeg: áls badpakken een trend lijken te worden op scholen.
quote:Net als sluiers dus. Of ga je het alsnog aantonen?
Op dinsdag 9 september 2003 14:16 schreef DennisMoore het volgende:
Ik zeg: áls badpakken een trend lijken te worden op scholen.
Wat dus niet zo is.
quote:Vrouwen met puntschoenen, dat is ook een trend, maar kan jij dat hier bewijzen met een link?
Op dinsdag 9 september 2003 14:10 schreef SCH het volgende:[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |