quote:Zo kan je zo'n tentdoek dan ook zien. Zeg dan gewoon eerlijk dat je religieuze uitingen van dien aard niet op school wil hebben, dan heb je mijn zegen. Maar dit is zo'n loos compromis.
Op maandag 8 september 2003 21:31 schreef Jeukaanmenaat het volgende:Als hij de hele tijd om zich heen kijkt en dus je ogen ontwijkt is dat een communicatie op zich.
extreem voorbeeld: Iemand laat z'n haar zo lang groeien dat het voor z'n ogen hangt en je ziet niet wat deze persoon achter zijn/haar haarbos uitspookt, wat moet je dan in zo'n situatie doen
quote:Zo extreem is dat voorbeeld niet. Dat wordt gewoon aangepakt door de leerkracht.
Op maandag 8 september 2003 21:38 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Zo kan je zo'n tentdoek dan ook zien. Zeg dan gewoon eerlijk dat je religieuze uitingen van dien aard niet op school wil hebben, dan heb je mijn zegen. Maar dit is zo'n loos compromis.
extreem voorbeeld: Iemand laat z'n haar zo lang groeien dat het voor z'n ogen hangt en je ziet niet wat deze persoon achter zijn/haar haarbos uitspookt, wat moet je dan in zo'n situatie doen
quote:Maar moet dat dan ook in de regels opgenomen worden en in dat verlengde dus ook een pet, het gewone hoofddoekje en het aankijken van iemand waarmee je praat?
Op maandag 8 september 2003 21:46 schreef Jeukaanmenaat het volgende:Zo extreem is dat voorbeeld niet. Dat wordt gewoon aangepakt door de leerkracht.
quote:Idd, ik heb nog nooit iemand gezien die zijn haar uit geloofsovertuiging liet groeien. En dat is het probleem met die doekies: Als de leerkracht er wat van zegt wordt hem verweten dat hij grof is, omdat hij geen rekening houdt met iemands geloof...
Op maandag 8 september 2003 21:46 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Zo extreem is dat voorbeeld niet. Dat wordt gewoon aangepakt door de leerkracht.
Je wordt er toch moe van...
quote:compromis of niet.. het is voor die achterlijke dames meteen duidelijk dat dit type bedekking niet gewenst is.
Op maandag 8 september 2003 21:38 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Zeg dan gewoon eerlijk dat je religieuze uitingen van dien aard niet op school wil hebben, dan heb je mijn zegen. Maar dit is zo'n loos compromis.
quote:Maar het ging hier dus niet om geloofsovertuiging, maar over communicatie. Nogmaals, iedere mogelijkheid om het geloof voor de massa in de samenleving terug te brengen steun ik van harte, maar doe het dan met valide argumenten
Op maandag 8 september 2003 21:50 schreef Toeps het volgende:Idd, ik heb nog nooit iemand gezien die zijn haar uit geloofsovertuiging liet groeien. En dat is het probleem met die doekies: Als de leerkracht er wat van zegt wordt hem verweten dat hij grof is, omdat hij geen rekening houdt met iemands geloof...
quote:pssst.... RASTA
Op maandag 8 september 2003 21:50 schreef Toeps het volgende:[..]
Idd, ik heb nog nooit iemand gezien die zijn haar uit geloofsovertuiging liet groeien.
Soms lever ik een opdracht in, die wordt nagekeken en die vind ik in m'n postvak. Dit is een vorm van onderwijs die niet echt afgekeurd wordt. En dan dit Forum, ook niet echt direct contact.
En ik kan me geen docent voorstellen die zegt: "Nee, e-mail is te onpersoonlijk, kom het maar even recht in m'n gezicht zeggen."
Kortom: Er zijn zoveel situaties waarbij je ontzettend onpersoonlijk communiceert. En zeker als er geen sprake is van een situatie waarbij persoonlijk contact noodzakelijk is lijkt me deze maatregel in feite overtrokken.
quote:We lopen niet echt achter want zoals uit dit topic ook blijkt zijn er tot nu toe nauwelijks gesluierde vrouwen op de uni's. Dus hoefden daar ook geen regels voor te zijn. In Turkije ligt dat wat anders.
Op maandag 8 september 2003 21:31 schreef Toeps het volgende:
In Turkije is het al sinds jaar en dag verboden op de universiteit een sluier of zelfs een hoofddoek te dragen:
"Wie een toekomst ambieert in het moderne Europa moet zich niet vasthouden aan oude tradities.", is het standpunt van de moderne Turk.We lopen achter...
quote:In het westen van Turkije zie je ook nauwelijks mee sluiers, vooral in de toeristische gebieden waar deze achterlijke gewoonte niet zoveel meer heerst als vroeger, en toch is het er verboden door de instanties en overheid. Kulargument dus.
Op maandag 8 september 2003 22:10 schreef SCH het volgende:[..]
We lopen niet echt achter want zoals uit dit topic ook blijkt zijn er tot nu toe nauwelijks gesluierde vrouwen op de uni's. Dus hoefden daar ook geen regels voor te zijn. In Turkije ligt dat wat anders.
quote:Je zegt het zelf. Wel toen de regelgeving werd ingevoerd. In Nederland speelde het 20 jaar geleden nog niet, hadden we toen al regelgeving in moeten voeren? Nee natuurlijk, dus lopen we ook niet achter.
Op maandag 8 september 2003 22:11 schreef Cronus het volgende:[..]
In het westen van Turkije zie je ook nauwelijks meer sluiers, vooral in de toeristische gebieden waar deze achterlijke gewoonte niet zoveel meer heerst als vroeger, en toch is het er verboden door de instanties en overheid. Kulargument dus.
quote:ze zijn er blijkbaar wel.. dus wat preventieve maatregelen tegen die middeleeuwse tenten kan geen kwaad.
Op maandag 8 september 2003 22:10 schreef SCH het volgende:[..]
We lopen niet echt achter want zoals uit dit topic ook blijkt zijn er tot nu toe nauwelijks gesluierde vrouwen op de uni's. Dus hoefden daar ook geen regels voor te zijn. In Turkije ligt dat wat anders.
quote:Inderdaad, in Turkije is het toendertijd ingevoerd op dat moment dat het moest gebeuren, dat wil zeggen, mensen hadden er last van en er was veel commentaar op. Nu ook, dus laten we die achterlijke gewoonte maar meteen verbieden. Een handdoek op je hoofd dragen heb ik geen problemen mee, maar doe dat dan thuis, maar niet op straat of zelfs op universtiteiten waar een leraar maar tegen een wandelende etalagepop aan moet kijken.
Op maandag 8 september 2003 22:13 schreef SCH het volgende:[..]
Je zegt het zelf. Wel toen de regelgeving werd ingevoerd. In Nederland speelde het 20 jaar geleden nog niet, hadden we toen al regelgeving in moeten voeren? Nee natuurlijk, dus lopen we ook niet achter.
quote:Nou precies - nu gebeurt het toch ook en ik vind het ook best - al vind ik het wel wat ver gaan en zouden ze heel consequent moeten zijn. Je tast mensen toch in hun persoonlijke levenssfeer aan. Ik vraag me af of veel mensen wel eens met een gesluierde vrouw hebben gesproken en wat hun ervaringen dan zijn. Zo beroerd communiceert het niet. Maar goed, als de uni wil vergaderen over tien van dit soort vrouwen moet ze dat vooral doen. Lekker belangrijk
Op maandag 8 september 2003 22:13 schreef Koos Voos het volgende:[..]
ze zijn er blijkbaar wel.. dus wat preventieve maatregelen tegen die middeleeuwse tenten kan geen kwaad.
quote:Het is achterlijk dat de wetenschap hiermee andersdenkenden uitsluit.
Op maandag 8 september 2003 22:17 schreef Cronus het volgende:[..]
Inderdaad, in Turkije is het toendertijd ingevoerd op dat moment dat het moest gebeuren, dat wil zeggen, mensen hadden er last van en er was veel commentaar op. Nu ook, dus laten we die achterlijke gewoonte maar meteen verbieden. Een handdoek op je hoofd dragen heb ik geen problemen mee, maar doe dat dan thuis, maar niet op straat of zelfs op universtiteiten waar een leraar maar tegen een wandelende etalagepop aan moet kijken.
quote:Nu zou er alleen nog een wet moeten komen tegen het plaatsen van nietszeggende one-liners die niks aan het topic toevoegen
Op maandag 8 september 2003 22:18 schreef HiZ het volgende:
Er worden ook geen honderden moorden per dag gepleegd en toch hebben we daar wetten tegen.
Maar ben ik de enige die problemen heeft met de formulering van deze regelgeving. Als je het wil doen vanwege de geloofsovertuiging, zeg dat dan gewoon, maar "communicatie verstorend" slaat werkelijk helemaal nergens op
quote:Als 'wetenschapper' moet je weten dat religieuze overwegingen op geen enkele voorwaarden de wetenschap mag beïnvloeden, hier is onze hele samenleving van afhankelijk, en het laatste wat we hier nodig hebben is een nog verdere ver-islamisering van ons land die ons een paar honderd jaar terugwerpt in de tijd. Ik vind het een goed punt dat deze universiteiten dit willen verbieden, als je van mening bent dat je religie en wetenschap wel even kunt combineren, hoor je er gewoon niet thuis. Of je dat nou als Jood, Christen, Boeddhist of Moslim vindt maakt geen reet uit.
Op maandag 8 september 2003 22:21 schreef Chadi het volgende:[..]
Het is achterlijk dat de wetenschap hiermee andersdenkenden uitsluit.
quote:En daarom hebben we een aantal katholieke en protestantse universiteiten in ons land
Op maandag 8 september 2003 22:24 schreef Cronus het volgende:[..]
Als 'wetenschapper' moet je weten dat religieuze overwegingen op geen enkele voorwaarden de wetenschap mag beïnvloeden, hier is onze hele samenleving van afhankelijk, en het laatste wat we hier nodig hebben is een nog verdere ver-islamisering van ons land die ons een paar honderd jaar terugwerpt in de tijd. Ik vind het een goed punt dat deze universiteiten dit willen verbieden, als je van mening bent dat je religie en wetenschap wel even kunt combineren, hoor je er gewoon niet thuis. Of je dat nou als Jood, Christen, Boeddhist of Moslim vindt maakt geen reet uit.
quote:Zorg er dan ook voor dat je het zo in de regels zet!!!
Op maandag 8 september 2003 22:24 schreef Cronus het volgende:
Als 'wetenschapper' moet je weten dat religieuze overwegingen op geen enkele voorwaarden de wetenschap mag beïnvloeden, hier is onze hele samenleving van afhankelijk, en het laatste wat we hier nodig hebben is een nog verdere ver-islamisering van ons land die ons een paar honderd jaar terugwerpt in de tijd. Ik vind het een goed punt dat deze universiteiten dit willen verbieden, als je van mening bent dat je religie en wetenschap wel even kunt combineren, hoor je er gewoon niet thuis. Of je dat nou als Jood, Christen, Boeddhist of Moslim vindt maakt geen reet uit.
want dit is dus geen besluit om geloofsredenen
quote:Helemaal mee eens - maar met de echte reden zouden ze voor veel opschudding zorgen en zouden ze het ook verliezen bij de rechter.
Op maandag 8 september 2003 22:23 schreef Tony_Montana67 het volgende:Maar ben ik de enige die problemen heeft met de formulering van deze regelgeving. Als je het wil doen vanwege de geloofsovertuiging, zeg dat dan gewoon, maar "communicatie verstorend" slaat werkelijk helemaal nergens op
quote:Hoezo slaat t nergens op? Met zon complete tent om je heen kan niemand zo 1 2 3 controleren bij een examen of je wel de examenkandidaat bent.. Om maar even een voorbeeld te noemen..
Op maandag 8 september 2003 22:23 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Maar ben ik de enige die problemen heeft met de formulering van deze regelgeving. Als je het wil doen vanwege de geloofsovertuiging, zeg dat dan gewoon, maar "communicatie verstorend" slaat werkelijk helemaal nergens op
quote:Wetenschappelijk gezien zijn dit klote argumenten die je aanvoert! Nergens op gebasseerd!
Op maandag 8 september 2003 22:24 schreef Cronus het volgende:[..]
quote:Kerk en staat zijn hier gescheiden, iets wat de islam overigens nauwelijks kent, dus ik ben ervan overtuigd dat de religieuze invloed van deze universiteiten op de wetenschappelijke stof te verwaarlozen is.
Op maandag 8 september 2003 22:26 schreef SCH het volgende:[..]
En daarom hebben we een aantal katholieke en protestantse universiteiten in ons land
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |