abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13050519
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 17:02 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Ik hoop dat het je lukt, dan kunnen we iig carnaval afschaffen

Voor carnaval is in de gemeenten waar dat gevierd wordt d.m.v. een APV voor die dagen een uitzondering op die wet ingesteld.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_13050520
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 16:54 schreef Koos Voos het volgende:
"En doodt juliezelf niet"
"Maar doe dat bij ongelovige varkens!"
  dinsdag 9 september 2003 @ 17:07:34 #228
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_13050599
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 17:05 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Voor carnaval is in de gemeenten waar dat gevierd wordt d.m.v. een APV voor die dagen een uitzondering op die wet ingesteld.

helaas wel ja
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13050625
Eigenlijk is carnaval ook een religieuze uiting. .
  FOK!fotograaf dinsdag 9 september 2003 @ 17:14:56 #231
18921 freud
Who's John Galt?
pi_13050797
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 17:00 schreef SCH het volgende:
Je lult dus uit je nek.
Nee, jij bent zinnig bezig. Pot verwijt de ketel...
quote:
Vraag:

Salam alaikoem Mogen vrouwen hoge hakken dragen? Jazakoem Allaahoe khayran

Antwoord:

Sheikh Mohammed Salih Al-Moenadjjied antwoordde op deze vraag met het volgende: het dragen van hoge hakken is niet toegestaan, omdat op deze manier de vrouw wordt blootgesteld aan het risico om te vallen.
De sharee'ah beveelt ons om gevaar, in algemene zin, te vermijden; Allah zegt namelijk: En doodt juliezelf niet" [An-nisaa-e 4:29]

vragen over kleding ? vraag het aan de Cyber-Imam : http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/kleding/index.html

Ik heb nooit begrepen waarom elke referentie aan hun profeet gepaard moet gaan met een hele smeek en lofbede vooraf en achteraf. Maar goed, in de logica van de imam zou je mannen dus allemaal moeten verbieden, omdat de kans bestaat dat ze vrouwen iets aandoen .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_13050799
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 17:09 schreef DennisMoore het volgende:
Eigenlijk is carnaval ook een religieuze uiting. .
dus toch maar afschaffen dan
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13050816
Precies, voor carnaval geldt dus een vrijstelling die speciaal aangevraagd moet worden. Waarom mogen moslims dan wel vermomd op straat rondbanjeren? Positieve discriminatie? Staat religie boven het Nederlands strafrecht? Waarom wordt dit getolereerd?

En waarom moeten scholen dan nog eens speciaal gaan uitleggen waarom een vermomming niet gewenst is en zelfs naar redenen gaan zoeken terwijl het gewoon bij wet al verboden is? Waarom zegt zo'n school niet gewoon "luister eens, volgens de wet mag je niet vermomd de straat over dus ook op school doe je maar lekker je laken af."

Wat is het probleem dan eigenlijk?

"You cannot simultaneously have free immigration and a welfare state.'' - Nobelprijswinaar Milton Friedman
  FOK!fotograaf dinsdag 9 september 2003 @ 17:18:21 #234
18921 freud
Who's John Galt?
pi_13050901
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 17:15 schreef JarJar_Swings het volgende:
Precies, voor carnaval geldt dus een vrijstelling die speciaal aangevraagd moet worden. Waarom mogen moslims dan wel vermomd op straat rondbanjeren? Positieve discriminatie? Staat religie boven het Nederlands strafrecht? Waarom wordt dit getolereerd?
Tja, 1e artikel van de grondwet zorgt inderdaad ervoor dat je uit godsdienstige overtuiging een hoop dingen een ander mag aandoen. Ik ben er ook voor om een betere definitie te krijgen van hoe ver mensen dat 1e artikel mogen misbruiken.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  dinsdag 9 september 2003 @ 17:18:52 #235
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_13050920
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 17:15 schreef JarJar_Swings het volgende:

En waarom moeten scholen dan nog eens speciaal gaan uitleggen waarom een vermomming niet gewenst is en zelfs naar redenen gaan zoeken terwijl het gewoon bij wet al verboden is? Waarom zegt zo'n school niet gewoon "luister eens, volgens de wet mag je niet vermomd de straat over dus ook op school doe je maar lekker je laken af."

Wat is het probleem dan eigenlijk?

Dat regels voor rotondes alleen binnen een straal van 10 meter binnen een rotonde gelden
pi_13050923
quote:
Vraag:

Salam alaikoem Mogen vrouwen hoge hakken dragen? Jazakoem Allaahoe khayran

Antwoord:

Sheikh Mohammed Salih Al-Moenadjjied antwoordde op deze vraag met het volgende: het dragen van hoge hakken is niet toegestaan, omdat op deze manier de vrouw wordt blootgesteld aan het risico om te vallen.
De sharee'ah beveelt ons om gevaar, in algemene zin, te vermijden; Allah zegt namelijk: En doodt juliezelf niet" [An-nisaa-e 4:29]

vragen over kleding ? vraag het aan de Cyber-Imam : http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/kleding/index.html

Nou dan zou de Niqaab toch ook verboden moeten worden, je loopt in zo'n geval reëel risico dat je erover struikelt.
pi_13050999
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 17:18 schreef fokje het volgende:

[..]

Nou dan zou de Niqaab toch ook verboden moeten worden, je loopt in zo'n geval reëel risico dat je erover struikelt.

En probeer maar eens in geval van nood snel weg te wezen met een tapijt om je lichaam.
pi_13051030
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 17:18 schreef freud het volgende:

Tja, 1e artikel van de grondwet zorgt inderdaad ervoor dat je uit godsdienstige overtuiging een hoop dingen een ander mag aandoen. Ik ben er ook voor om een betere definitie te krijgen van hoe ver mensen dat 1e artikel mogen misbruiken.

Dat ben ik volledig met je eens en daarom zijn dit soort discussies ook zeer vermakelijk. Alleen denk ik dat eerst maar eens vastgesteld moet worden wat een Burqa precies is.

Is het een kledingstuk, is het een uiting van religie, is het een vermomming? of iets totaal anders?

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  FOK!fotograaf dinsdag 9 september 2003 @ 17:25:24 #239
18921 freud
Who's John Galt?
pi_13051134
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 17:22 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Dat ben ik volledig met je eens en daarom zijn dit soort discussies ook zeer vermakelijk. Alleen denk ik dat eerst maar eens vastgesteld moet worden wat een Burqa precies is.

Is het een kledingstuk, is het een uiting van religie, is het een vermomming? of iets totaal anders?

IMO is het een (al dan niet verplicht opgelegd) kledingstuk wat een praktische inslag had ooit, maar nu religieus misbruikt wordt om vrouwen apart te houden.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_13051190
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 17:25 schreef freud het volgende:

IMO is het een (al dan niet verplicht opgelegd) kledingstuk wat een praktische inslag had ooit, maar nu religieus misbruikt wordt om vrouwen apart te houden.

Wat een lange rok bij streng gereformeerden vrouwen is dus...?
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13051253
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 17:27 schreef Tony_Montana67 het volgende:

Wat een lange rok bij streng gereformeerden vrouwen is dus...?

Een lange rok maakt een mens niet tot onpersoonlijk onherkenbaar object.
  dinsdag 9 september 2003 @ 17:32:56 #242
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_13051304
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 17:30 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Daar ging het nu niet over. Qua principe staan ze denk ik wel gelijk. Niet verplicht door godsdienst, maar wel door de dommunity
pi_13051386
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 17:30 schreef DennisMoore het volgende:

Oke, daar heb je een punt, maar als mensen zich nou lekker voelen in zo'n tent? Mag je ze dan tegen hun zin in afschaffen.
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13051412
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 17:32 schreef pfaf het volgende:

Daar ging het nu niet over. Qua principe staan ze denk ik wel gelijk. Niet verplicht door godsdienst, maar wel door de dommunity

Dat is dan volgens mij de enige overeenkomst.

Hoewel er in de Bijbel wel ergens staat dat een man geen vrouwenkleren, en een vrouw geen mannenkleren mag dragen.
En wanneer je dan een broek als kleding voor de man ziet...

Verder is er niet echt een overeenkomst natuurlijk tussen de gereformeerde rok en zo'n tent.

dinsdag 9 september 2003 @ 17:37:53 #245
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_13051425
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 17:36 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Oke, daar heb je een punt, maar als mensen zich nou lekker voelen in zo'n tent? Mag je ze dan tegen hun zin in afschaffen.

"lekker voelen" zou geen argument mogen zijn. Je naakt lekker voelen is ook geen reden om naakt over straat te mogen lopen.
pi_13051450
quote:

Wanneer het de communicatie, bijvoorbeeld op school, verhindert.
Wanneer het de kans op een baan verhindert. (Wat mij betreft geen recht op een uitkering dan.)
Wanneer het als vermomming kan dienen.
pi_13051459
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 17:37 schreef pfaf het volgende:

"lekker voelen" zou geen argument mogen zijn. Je naakt lekker voelen is ook geen reden om naakt over straat te mogen lopen.

In de wet staat volgens mij dat je niet naakt over straat mag lopen, ik kan nog steeds niks vinden over peniskokers en tenten
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13051486
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 17:39 schreef Tony_Montana67 het volgende:

In de wet staat volgens mij dat je niet naakt over straat mag lopen, ik kan nog steeds niks vinden over peniskokers en tenten

De snelste manier om erachter te komen, is door het eens te proberen. .
  dinsdag 9 september 2003 @ 17:46:21 #249
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_13051623
Maar is het dus wel echt zo, dat je niet gemaskerd over straat mag? ( paar pagina's terug)
pi_13051705
quote:

[..]

Ik voel me lekker naakt met paarse veren in me hol.

Mag ik nu ook zo naar de uni?

Nee grote smurf, dat mag niet.

ALs men een tent dragen leuk vindt, dan mogen ze dat doen. THUIS.

En niet in het openbaar. Dat mag ik immers ook niet met die veren in me hol.

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')