suc6
quote:Je hebt ook van dat dichtingsspul wat je erin moet mikken.
Op maandag 8 september 2003 14:02 schreef Korneel het volgende:DuckTape
Als er alleen een slangetje naar de vulpijp van de radiator gaat is het alleen een overloop tankje en zou ik me nergens druk om maken.
De plek waar het slangetje de radiator ingaat zit dan hoger dan waar de vulpijp afsluit. Het tankje komt dan niet onder druk wanneer de motor loopt.
Als er iets in het "druksysteem" kapot is wordt het lastiger en dan werkt bij een groot gat bijna niks.
quote:Resevoir waar je de koelvloeistof ook bijvuld, iets boven waar de slang richting radiator gaat daar is die gescheurd!
Op maandag 8 september 2003 14:14 schreef noutie het volgende:
Wat is er precies lek? als het alleen het reservetankje is kan je gewoon gaan rijden.Als er alleen een slangetje naar de vulpijp van de radiator gaat is het alleen een overloop tankje en zou ik me nergens druk om maken.
De plek waar het slangetje de radiator ingaat zit dan hoger dan waar de vulpijp afsluit. Het tankje komt dan niet onder druk wanneer de motor loopt.Als er iets in het "druksysteem" kapot is wordt het lastiger en dan werkt bij een groot gat bijna niks.
En bij montage je vuldop er echt losjes opzetten,zodat de druk laag blijft in het expansievat.
Suc6
quote:BMW neeeeeej het is een delta die op de foto staat, en neej die heeft dat probleem niet.....die staat in engeland bij de garage...
Op maandag 8 september 2003 14:35 schreef Herr.Flick het volgende:
Ik zou het er toch maar niet op wagen om er zo mee te gaan rijden.
Gaat het om die BMW (zie je avatar)?
Dit is echt een expansie vat(staat overdruk op) en niet alleen een overlooptankje net als bij de japanse auto's.
Tankje goed droog,schoon en vetvrij maken,en lijmen met een 2 compontentenlijm of met een kit die volledig uithard(raamlijm bijvoorbeeld).En bij montage je vuldop er echt losjes opzetten,zodat de druk laag blijft in het expansievat.
Suc6
quote:motor laten lopen (5 min), als je niks verliest (geen natte plekken). gewoon gaan rijden en iets beter je temperatuurmeter in de gaten houden. Het tankje dat bij jou lek is, is de reservetank. Als het een oude auto is zou ik hem niet eens vervangen. Alleen wat ducktape erom voor de vorm.
Op maandag 8 september 2003 14:20 schreef ThaFreak het volgende:[..]
Resevoir waar je de koelvloeistof ook bijvuld, iets boven waar de slang richting radiator gaat daar is die gescheurd!
-edit- zinnen gefatsoeneerd
-edit2- als er wel druk op staat is het een probleem. en moet je het fatsoenlijk maken. ik heb alleen maar aan japanners geklust in mijn leven (een Honda en diverse Toyota's)
[Dit bericht is gewijzigd door noutie op 08-09-2003 15:05]
quote:Lancia
Op maandag 8 september 2003 14:40 schreef ThaFreak het volgende:[..]
BMW neeeeeej het is een delta die op de foto staat, en neej die heeft dat probleem niet.....die staat in engeland bij de garage...
Het gaat om een skoda en het is idd het expansie-vat waar een scheurtje in zit.
Zal eens op zoek gaan naar 2 compomenten lijn of epoxy hars en dan zien we wel wat er gaat gebeuren.....
waar schitterend design en slechte techniek samenkomen
quote:het gaat volgens mij toch echt om het expansievatje........
Op maandag 8 september 2003 14:46 schreef noutie het volgende:[..]
motor laten lopen (5 min), als je niks verliest (geen natte plekken). gewoon gaan rijden en iets beter je temperatuurmeter in de gaten houden. Het tankje dat bij jou lek is, is de reservetank. Als het een oude auto is zou ik hem niet eens vervangen. Alleen wat ducktape erom voor de vorm.
-edit- zinnen gefatsoeneerd
quote:Sorry, lijkt zo net een E30 type(ouwe 3 serie 83'-91)
Op maandag 8 september 2003 14:40 schreef ThaFreak het volgende:[..]
BMW neeeeeej het is een delta die op de foto staat, en neej die heeft dat probleem niet.....die staat in engeland bij de garage...
Het gaat om een skoda en het is idd het expansie-vat waar een scheurtje in zit.
Zal eens op zoek gaan naar 2 compomenten lijn of epoxy hars en dan zien we wel wat er gaat gebeuren.....
Het verdere verhaal blijft hetzelfde.
Dat van die 5 minuten laten lopen klopt helaas niet.Je auto heeft in 5 minuten tijd bijna geen overdruk opgebouwd in het koelsysteem.
Dus verleng die tijd maar naar 20 minuten, in ieder geval totdat je ventilator begint te draaien.
quote:enschede - hengelo +- kwartier rijden.....
Op maandag 8 september 2003 15:07 schreef Herr.Flick het volgende:[..]
Sorry, lijkt zo net een E30 type(ouwe 3 serie 83'-91)
Het verdere verhaal blijft hetzelfde.
Dat van die 5 minuten laten lopen klopt helaas niet.Je auto heeft in 5 minuten tijd bijna geen overdruk opgebouwd in het koelsysteem.
Dus verleng die tijd maar naar 20 minuten, in ieder geval totdat je ventilator begint te draaien.
quote:Kit weet niet als dat wel gaat houden ivm druk en warmte
Op maandag 8 september 2003 19:26 schreef Herr.Flick het volgende:
Kun je het niet dichtkitten voor nood??
quote:Ai maar goeie kit gebruikt.
Op maandag 8 september 2003 19:26 schreef ThaFreak het volgende:[..]
Kit weet niet als dat wel gaat houden ivm druk en warmte
quote:en wat kan ik het beste gebruiken denk je?
Op maandag 8 september 2003 19:36 schreef slashme het volgende:[..]
Ai maar goeie kit gebruikt.
quote:nieuwe is al besteld dus ik zocht even een tijdelijke manier om het scheurtje te dichten!
Op maandag 8 september 2003 19:39 schreef Duncan het volgende:
Ga naar de sloop en zoek een reservoirtje die op de plaats van de oude past en gebruik deze zo lang. Is altijd goedkoper dan een oververhitte motor
quote:Ik zou het gewoon met siliconenkit proberen.
Op maandag 8 september 2003 19:38 schreef ThaFreak het volgende:[..]
en wat kan ik het beste gebruiken denk je?
quote:4/5 bar???
Op maandag 8 september 2003 22:37 schreef KonnieKipke het volgende:
epoxy-2-componentenlijm wil wel helpen, kan zomaar 4-5 bar op je systeem staan, dat hou je niet met ducktape binnen. Gewoon naar de sloop dus!
Dan is je koppakking ook al lang RIP.
Overdruk is +/- 0,8 -1,2 bar.
quote:ik ga zo naar de gamma om alles te halen en zal resultaat wel eve op de foto zetten!
Op dinsdag 9 september 2003 12:08 schreef TweakedSI het volgende:
Zoals al eerder gezegd hier, gewoon met epoxy, verkrijgbaar bij elke bouwmarkt, en een glasvezelmatje de scheur dichtplakken. Dit moet voor een reservoirtje een afdoende permanente afdichting zijn.
quote:tot op heden nog weinig resultaat kennelijk
Op dinsdag 9 september 2003 12:11 schreef ThaFreak het volgende:[..]
ik ga zo naar de gamma om alles te halen en zal resultaat wel eve op de foto zetten!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |