abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 september 2003 @ 13:33:38 #2
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_13021151
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:32 schreef thabit het volgende:
Vervolg op overval nertsenfokkerij.
was net te laat met openen deel 2

als topicopener stel ik voor terug naar de centrale vraag te gaan:
er is iets legaal (volgens de wet)
je bent het er niet mee eens (ethisch gezien)
hoe ver mag je gaan?

mag je geweld gebruiken, mensen bedreigen, etc.?
dat is de centrale vraag.

wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_13021180
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:28 schreef DennisMoore het volgende:
Verder vertrouw ik in eerste instantie op de kundigheid van bijvoorbeeld de betreffende TweedeKamer-commissie om erop toe te zien dat dergelijke wetenschappelijke onderzoeken goed worden uitgevoerd.
Daar gaat het dus fout. Hoe vaak lezen we wel niet in de krant dat er bewust informatie wordt achtergehouden of zelfs verkeerd wordt doorgegeven? Dat er zelfs politici met ontslag bedreigd worden omdat ze hun mond iets te ver opentrekken?
Edit: en bovendien is het zo dat ze helemaal niet verplicht zijn ook maar iets te doen met de resultaten van zo'n wetenschappelijk onderzoek.

[Dit bericht is gewijzigd door thabit op 08-09-2003 13:37]

pi_13021185
Vorige deel was vol, oeps. Repost:
quote:
Op maandag 8 september 2003 12:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee - we moeten stoppen met gebruiken en misbruiken van dieren voor onzinnige doeleinden. Dat heeft geen ruk met activisme te maken. Mensen moeten eens nadenken en zichzelf niet verheffen boven andere schepsels.

"Who died and made you God?"

Dat jij het verwerpelijk vindt dat dieren door mensen gebruikt worden voor kleding (en voedsel) wil nog niet zeggen dat dat dan zo is. het blijft slechts een mening, een overtuiging.

En overtuigingen draag je over met argumenten, niet met geweld. En wanneer er blijkbaar meer mensen een andere overtuiging zijn toegedaan, of jouw overtuiging ondergeschikt vinden aan iets anders, dan heb je in een democratische staat gewoon vette pech.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  maandag 8 september 2003 @ 13:36:20 #5
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_13021208
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:33 schreef evert het volgende:

[..]

was net te laat met openen deel 2

als topicopener stel ik voor terug naar de centrale vraag te gaan:
er is iets legaal (volgens de wet)
je bent het er niet mee eens (ethisch gezien)
hoe ver mag je gaan?

dat is de centrale vraag.

lijkt me niet echt open voor discussie. Je mag doen wat je wilt, zolang het binnen de wet is. Dat geld voor de activisten en de fokkerijen.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_13021213
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:33 schreef evert het volgende:
Nee.
pi_13021225
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:35 schreef thabit het volgende:

Daar gaat het dus fout. Hoe vaak lezen we wel niet in de krant dat er bewust informatie wordt achtergehouden of zelfs verkeerd wordt doorgegeven? Dat er zelfs politici met ontslag bedreigd worden omdat ze hun mond iets te ver opentrekken?

Oja, leuk. Complot-theoriėn. .
  maandag 8 september 2003 @ 13:37:59 #8
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_13021243
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:36 schreef kingmob het volgende:

[..]

lijkt me niet echt open voor discussie. Je mag doen wat je wilt, zolang het binnen de wet is. Dat geld voor de activisten en de fokkerijen.

en is een bekeuring voor die activisten dan voldoende?
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_13021244
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:36 schreef kingmob het volgende:

Je mag doen wat je wilt, zolang het binnen de wet is. Dat geld voor de activisten en de fokkerijen.

Milieuterroristen denken altijd dat ze boven de wet staan.
pi_13021259
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:37 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Oja, leuk. Complot-theoriėn. .

Zie ook mijn edit.
pi_13021324
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:38 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Jep, Earth-First. Zegt genoeg. .
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_13021352
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:38 schreef thabit het volgende:

Zie ook mijn edit.

Op basis van allerlei (internationaal) overleg tussen de verschillende belanghebbenden en deskundigen, is er een Plan van Aanpak gekomen, ter verdere verbetering van het welzijn van de dieren. Allemaal op mooi democratische wijze.
En volgens voormalig minister Apotheker heeft de sector zich daar uitstekend aan gehouden.

Wat wil je nog meer? Of ben je nu de intellectueel aan 't spelen door geforceerd aan alles te twijfelen?

pi_13021369
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:38 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En terecht. Het dierenleed in een nertsenfokkerij is zo groot, dat daar ook buiten de wettelijke middelen iets aan gedaan moet worden. Al was het maar om de verzekeringspremies op te drijven en het zeer onaantrekkelijk te maken voor nieuwkomers in de branche. Het nut van acties als deze gaat veel verder dan het geven van vrijheid aan een kleine groep nertsen.
Jesus saves but death prevails.
pi_13021399
die zogenaamde mileu activisten moeten een keer oprotten! overdag lopen ze te klagen over nertsfarms en bijvoorbeeld het BPRC, maar s'avonds eten ze thuis wel een lekker biefstukje!

hoe bedoel je hypocriet!

Nee hoor ben geen kloon. Gebruikte mijn vorige nickname gewoon niet meer!
pi_13021409
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:42 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Op basis van allerlei (internationaal) overleg tussen de verschillende belanghebbenden en deskundigen, is er een Plan van Aanpak gekomen, ter verdere verbetering van het welzijn van de dieren. Allemaal op mooi democratische wijze.
En volgens voormalig minister Apotheker heeft de sector zich daar uitstekend aan gehouden.

Dat kan meneer Apotheker wel mooi zeggen, maar hij heeft nauwelijks controle uitgevoerd en nog minder daarvan laten publiceren.
pi_13021425
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:44 schreef Noedie het volgende:
die zogenaamde mileu activisten moeten een keer oprotten! overdag lopen ze te klagen over nertsfarms en bijvoorbeeld het BPRC, maar s'avonds eten ze thuis wel een lekker biefstukje!

hoe bedoel je hypocriet!

Dat zal wel meevallen hoor.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_13021426
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:43 schreef Shivo het volgende:

[..]

En terecht. Het dierenleed in een nertsenfokkerij is zo groot, dat daar ook buiten de wettelijke middelen iets aan gedaan moet worden. Al was het maar om de verzekeringspremies op te drijven en het zeer onaantrekkelijk te maken voor nieuwkomers in de branche. Het nut van acties als deze gaat veel verder dan het geven van vrijheid aan een kleine groep nertsen.

Nee het dierenleed is nu minder nu er zoveel van die beesten opeens in de vrije natuur moeten overleven....dat zal ze wel goed afgaan nu...

Er is geen nut te behalen aan het vrijlaten van beesten die in gevangenschap zijn geboren en opgegroeid, dat de dierenactivist dat niet inziet maakt hem / haar een dierenbeul an sich....

The electronic document and electronic signature must be functionally equivalent or, in other words, fulfill the same relevant functions as a paper document and a manual signature. Amongst these functions are: the evidential function and the information
pi_13021428
al die Volkertjes moeten hard aangepakt worden !
pi_13021434
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:35 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Vorige deel was vol, oeps. Repost:
[..]

"Who died and made you God?"

Dat jij het verwerpelijk vindt dat dieren door mensen gebruikt worden voor kleding (en voedsel) wil nog niet zeggen dat dat dan zo is. het blijft slechts een mening, een overtuiging.

En overtuigingen draag je over met argumenten, niet met geweld. En wanneer er blijkbaar meer mensen een andere overtuiging zijn toegedaan, of jouw overtuiging ondergeschikt vinden aan iets anders, dan heb je in een democratische staat gewoon vette pech.

When I am dead, my dearest; Sing no sad songs for me; Plant thou no roses at my head; Nor shady cypress tree; Be the green grass above me; With showers and dewdrops wet; And if thou wilt, remember; And if thou wilt, forget.
pi_13021435
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:44 schreef Noedie het volgende:
Veel van hen zijn veganist.
pi_13021442
quote:

Ben je een relkloon, of heb je ook nog een onderbouwing?
Hoezo is het dierenleed zo groot?
Waarom ook buiten de wettelijke middelen om?
Ben jij zelf zo'n arrogante milieuterrorist?
pi_13021445
quote:

[..]

Aha, dus als iets je niet zint mag je de wet overtreden?
pi_13021446
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:46 schreef thabit het volgende:

[..]

Veel van hen zijn veganist.

Vooral de leden van een vegan organisatie neem ik aan. .
pi_13021454
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:45 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen hoor.

wat ik er mee wil zeggen....
ze maken wel zoveel heisa over nertsfarms, die gefokt worden voor de industriele markt, maar die koeien die in de wei lopen om ons van lekker mals vlees te voorzien, dat vinden zij niet erg!
Nee hoor ben geen kloon. Gebruikte mijn vorige nickname gewoon niet meer!
pi_13021465
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:44 schreef thabit het volgende:

Dat kan meneer Apotheker wel mooi zeggen, maar hij heeft nauwelijks controle uitgevoerd en nog minder daarvan laten publiceren.

Ik lees op www.nfe.nl:
quote:
Alle nertsenhouders (in Nederland zijn dat er ongeveer 200) hebben de eerste fase van het plan volledig uitgevoerd en ook is het welzijn wetenschappelijk meetbaar verbeterd. Hiermee heeft de sector zich volledig aan de afspraken met de Tweede Kamer gehouden. Toenmalig Minister Apotheker heeft dit in 1999 nadrukkelijk in zijn evaluatierapport vermeld.
Wat heb jij daar tegenin te brengen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')