Maar, alles dus goed gekomen, race gaat door. Allereerst de (Nederlandse) tijden:
30 maart
16.00-17.00 1e vrije training
18.00-19.00 2e vrije training
31 maart
14.00-14.45 3e vrije training
15.15-16.00 4e vrije training
18.00-19.00 kwalificatie
1 april
14.30-15.00 Warm-up
19.00 Race
In de tests tussendoor kwam Ferrari telkens als snelste team uit de bus en ze hebben dus een heel briljant gevonden legale vorm van traction control (zie daarvoor ff een ander topic hiero) en Schumacher is derhalve ook favoriet om dit weekend te winnen, het zou zijn 7e zege op rij zijn. Jacques Villeneuve, Juan-Pablo Montoya en Enrique Bernoldi zoeken ondertussen hun 1e finish, dit zijn de enige 3 die nog geen race hebben uitgereden dit seizoen.
Dan, de top 6 van vorig jaar:
1 M. Schumacher Duitsland Ferrari 1h31m35.271
2 G. Fisichella Italië Benetton + 39.898
3 H. Frentzen Duitsland Jordan + 42.268
4 J. Trulli Italië Jordan + 1.12.780
5 R. Schumacher Duitsland Williams + 1 ronde
6 J. Button Engeland Williams + 1 ronde
David Coulthard was 2e gefinished maar werd na afloop gediskwalificeerd omdat z'n bodemplaat niet goed bevonden werd. Vorig seizoen kwam precies de helft van het veld aan de finish, 11 auto's dus.
Dan het circuit van Interlagos:
Lengte circuit: 4.309 km
Aantal ronden: 71 (305.939 km)
Bijzonderheid: De coureurs rijden tegen de klok in.
Ronde record: 1.14.755 (M.Schumacher in 2000)
Pole tijd vorige jaar (en tevens snelste pole tijd ooit op Interlagos): 1.14.111 (Hakkinen in 2000)
Afgezien van het feit dat de rijders dus tegen de klok in rijden, wat een zware lichamelijke belasting met zich meebrengt, zijn er nog 2 belangrijke zaken aan het circuit. Het 1e is het als zeer hobbelig bekend staande rechte stuk. Vorig jaar werden in eerste instantie 5 auto's uit de top 6 gediskwalificeerd omdat de bodemplaat (althans een plank eraan) te veel versleten was. oorzaak van die bovenmatige slijtage was in 4 gevallen dus het hobbelige circuit. De auto van DC werd als enige afgekeurd.
Wat op Interlagos heel belangrijk is, en wat ik een erg gaaf stuk vind, is de laatste bocht voor het rechte stuk, die echt vol gas genomen kan worden. Die bocht is dan ook erg belangrijk daar de beste plek om in te halen aan het einde van het rechte stuk ligt.
Meer info is te vinden op: http://www.brazilgp.com/ En voor actueel F1 nieuws kun je altijd kijken op bv http://www.f1racing.net of http://www.f1-live.com
quote:Het is niet moeilijk om een fout te maken. Dat is naar mijn mening één van de makkelijkste dingen die er bestaan.....een simpel gemaakte fout herstellen kan vaak al een stuk moeilijker zijn. En we hebben het hier niet over Irvine, de man die zijn fouten altijd probeert af te schuiven op de (slechte) rijstijl van andere coureurs.
Op 29 maart 2001 07:28 schreef Bastard het volgende:
Ik hoop nou eens van harte dat Schumacher een moeilijke fout maakt
quote:
Op 29 maart 2001 11:28 schreef Dennism het volgende:
En ik kan het niet eens live kijken![]()
![]()
Weersverwachting voor dit weekend in Sao Paulo:
Friday: High of 30 degrees with a low of 21 and cloudy conditions expected.
Saturday: High of 30 degrees with a low of 21 and cloudy conditions expected.
Sunday: High of 29 degrees with a low of 21 and cloudy conditions expected.
Tevens maakte Barichello bekend vanaf vrijdag met een nieuwe helm te rijden met daarop de kleuren van zijn thuisland, als eerbetoon en dank aan de fans.
Hopen dat het lekker gaat plenzen daar, dan rijdt ONS JOS weer lekker vooraan mee...
quote:cloudy? Plenzen moet het!
Op 29 maart 2001 15:00 schreef DIGGER het volgende:
Weersverwachting voor dit weekend in Sao Paulo:Friday: High of 30 degrees with a low of 21 and cloudy conditions expected.
Saturday: High of 30 degrees with a low of 21 and cloudy conditions expected.
Sunday: High of 29 degrees with a low of 21 and cloudy conditions expected.
quote:hmmz, er staat er eentje op z'n kop
Op 29 maart 2001 03:50 schreef DIGGER het volgende:
Dan het circuit van Interlagos:
quote:Over welk rechte stuk praat je nu? Mijn gezond verstand zegt dat rechte stuk bij start/finish, of ben ik toch niet zo gezond?
Afgezien van het feit dat de rijders dus tegen de klok in rijden, wat een zware lichamelijke belasting met zich meebrengt, zijn er nog 2 belangrijke zaken aan het circuit. Het 1e is het als zeer hobbelig bekend staande rechte stuk. Vorig jaar werden in eerste instantie 5 auto's uit de top 6 gediskwalificeerd omdat de bodemplaat (althans een plank eraan) te veel versleten was. oorzaak van die bovenmatige slijtage was in 4 gevallen dus het hobbelige circuit. De auto van DC werd als enige afgekeurd.Wat op Interlagos heel belangrijk is, en wat ik een erg gaaf stuk vind, is de laatste bocht voor het rechte stuk, die echt vol gas genomen kan worden. Die bocht is dan ook erg belangrijk daar de beste plek om in te halen aan het einde van het rechte stuk ligt.
quote:Start/finish ja, waar ze al een poos vol gas rijden en dan hard terug moeten (-3.3G) voor de Senna 'S'
Op 30 maart 2001 02:46 schreef beelzebub het volgende:
Over welk rechte stuk praat je nu? Mijn gezond verstand zegt dat rechte stuk bij start/finish, of ben ik toch niet zo gezond?
En Fokje, de kans op regen, ws in de vorm van onweer, is er zeer zeker ja.
Trouwens, wat is er waar van de geruchten dat Toyota voor volgend jaar Michael wil losweken bij Ferarri? Geld speelt geen rol......
Maakt het dat nog uit of je 100, 200, of 300 miljoen per jaar verdient?
Enneh, die Toyota doet ut volgend jaar echt nog niet, zou hij zo'n stap terug willen maken?
Goed, eerst aanstaand weekend, ik ga toch weer voor Rood! (Duh!)
JOS THE BOSSSSSS
quote:Je doet je naam echt eer aan hé!!!?
Op 30 maart 2001 23:21 schreef CAZZO het volgende:
Ik zit zondag meer op deze beelden te wachten.
quote:Och, wat zijn we weer Nederlands... Tis geen '40-'45 meer hoor...
Op 30 maart 2001 23:21 schreef CAZZO het volgende:
Ik zit zondag meer op deze beelden te wachten.
[Dit bericht is gewijzigd door Tackleberry op 01-04-2001 01:07]
quote:Wat heeft 40-45 hier nou mee te maken???Ik mag gewoon graag Ferrari's zien kapot gaan.
Op 31 maart 2001 14:01 schreef Tackleberry het volgende:
Och, wat zijn we weer Nederlands... Tis geen '40-'45 meer hoor...
Schumi rulez!
Jos the Boss!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |