Als jij harder wil rijden dan je mag, moet je niet zeiken als je een keer gepakt wordt. Risico van het vak, je gaat ook niet met je ogen dicht de straat oversteken en dan klagen als je een keer geraakt wordt door een auto .
Zonde van het geld, maar het was jouw voet op het gaspedaal, niet die van de politie.
Om effe aan te geven hoe dom je bent: je zegt zelf al dat jij rond die tijd niet verwacht dat er een gevaarlijke situatie zal ontstaan (kind oversteken, b.v.). Je bent dus minder alert. En als er dan WEL een gevaarlijke situatie was ontstaan had je niet op tijd gereageerd.
Autorijden is altijd gevaarlijk, honderden doden per jaar die het je zouden kunnen vertellen als ze nog konden praten.
Dit is niet moralistisch bedoeld, dit is gewoon de werkelijkheid. Open je ogen, de wereld wordt niet beter door anderen de schuld van al jouw falen te geven.
Edit:
Zo'n apparaatje, gaat dat nu ook piepen als er een gevaarlijke situatie ontstaat? Of gaat 'ie eerst piepen en maak jij dan de gevaarlijke situatie? Of is het handig omdat je de schuld aan dat apparaatje kan geven als je iemand doodrijdt? En dat apparaatje kan zeker ook een kind uit de dood terugbrengen?
Ach ja, dat soort apparaatjes maakt het verkeer natuurlijk veiliger. Jij kan overal harder rijden, en als jij harder rijdt durven kinderen minder over te steken, en daardoor gebeuren er natuurlijk minder ongelukken.
Zit jij wel eens te klagen over al die huismoeders die hun kinderen in de auto naar school brengen? Sja, dat is jouw eigen schuld. Als het voor die kinderen op straat veiliger was geweest, had hun moeder ze wel op de fiets naar school gestuurd en had ze zelf meer tijd voor andere dingen. Maar ja, ze heeft minder tijd want ze moet elke dag jullie kind naar school brengen, en dus moet ze ook met de auto boodschappen doen en met de auto naar de kapper en met de auto naar haar ouders en...
Hardrijders zijn de hoofdveroorzakers van de verkeersdrukte.
Nou mag jij weer met argumenten *voor* hardrijden komen....
[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 08-09-2003 10:03]
Dan moet je niet gaan lopen janken als je ook daadwerkelijk een boete krijgt.
Ik hoop dat je net iets meer dan 40 km/h te hard reed, dan mag je fijn voorkomen!
quote:
Op maandag 8 september 2003 09:56 schreef RetepV het volgende:
Om effe aan te geven hoe dom je bent: je zegt zelf al dat jij rond die tijd niet verwacht dat er een gevaarlijke situatie zal ontstaan (kind oversteken, b.v.). Je bent dus minder alert. En als er dan WEL een gevaarlijke situatie was ontstaan had je niet op tijd gereageerd.Dit is niet moralistisch bedoeld, dit is gewoon de werkelijkheid. Open je ogen, de wereld wordt niet beter door anderen de schuld van al jouw falen te geven.
Dat is dus precies waarom de gemiddelde automobilist zo moe wordt, dat is namelijk ook wat de overheid zegt.
Mensen schijnen niet te snappen dat het midden in de nacht rustiger op de weg is en dat je daardoor veiliger harder kunt rijden.
Geniet maar fijn van je boete :w
quote:dat denken al die snotneuzen die net een paar jaar hun rijbewijs hebben....
Op maandag 8 september 2003 09:59 schreef Greyfox het volgende:[..]
Dat is dus precies waarom de gemiddelde automobilist zo moe wordt, dat is namelijk ook wat de overheid zegt.
Mensen schijnen niet te snappen dat het midden in de nacht rustiger op de weg is en dat je daardoor veiliger harder kunt rijden.
quote:Dat van mij hing overigens van cynisme aan elkaar...
Op maandag 8 september 2003 09:59 schreef Greyfox het volgende:[..]
quote:En als ik dan 's nachts ga wandelen en denk dat het rustiger is in de nacht, denk dat die auto 80 rijdt en nog wel kan oversteken, maar overhoop gereden wordt omdat hij 120 rijdt, dan heb IK ALS VOETGANGER niet meer het idee dat het 's nachts rustiger is hoor.
Op maandag 8 september 2003 09:59 schreef Greyfox het volgende:Dat is dus precies waarom de gemiddelde automobilist zo moe wordt, dat is namelijk ook wat de overheid zegt.
Het zijn altijd de automobilisten die zeggen dat het 's nachts rustig is op straat, vreemd genoeg denken voetgangers daar altijd anders over als je ze het vraagt.
Begint er al een kwartje te vallen?
Ik ben echt benieuwd hoe je jouw eenzijdige blik op de zaak gaat proberen recht te praten .
quote:hahahahahahahahahahaha, ik kom niet meer bij!
Op maandag 8 september 2003 10:04 schreef Plompzak het volgende:[..]
dat denken al die snotneuzen die net een paar jaar hun rijbewijs hebben....
Bovendien blijk je bijzonder slecht in het inschatten van situaties te zijn, anders zou je er wel anders over denken.
quote:Nou, dat is niet zo moeilijk hoor.
Op maandag 8 september 2003 10:06 schreef RetepV het volgende:[..]
En als ik dan 's nachts ga wandelen en denk dat het rustiger is in de nacht, denk dat die auto 80 rijdt en nog wel kan oversteken, maar overhoop gereden wordt omdat hij 120 rijdt, dan heb IK ALS VOETGANGER niet meer het idee dat het 's nachts rustiger is hoor.
Het zijn altijd de automobilisten die zeggen dat het 's nachts rustig is op straat, vreemd genoeg denken voetgangers daar altijd anders over als je ze het vraagt.
Ik ben echt benieuwd hoe je jouw eenzijdige blik op de zaak gaat proberen recht te praten
.
quote:Er zijn weinig wegen waar je 80 mag waar een zebrapad staat hoor. En als je zomaar de weg oversteekt moet je ook niet gaan zeuren als je voor je sokken gereden wordt.
Op maandag 8 september 2003 10:06 schreef RetepV het volgende:[..]
En als ik dan 's nachts ga wandelen en denk dat het rustiger is in de nacht, denk dat die auto 80 rijdt en nog wel kan oversteken, maar overhoop gereden wordt omdat hij 120 rijdt, dan heb IK ALS VOETGANGER niet meer het idee dat het 's nachts rustiger is hoor.
Ik ben echt benieuwd hoe je jouw eenzijdige blik op de zaak gaat proberen recht te praten
.
oversteken 's nachts --> dat doe je sowieso niet op een 80km weg aangezien een auto je pas vanaf een kleine afstand kan zien. Waarom steek je in godsnaam te voet een 80km weg over, die liggen altijd buiten de bebouwde kom
Tja verder is het je eigen schuld etc etc maar gewoon kut roepen en verder gaan met leven
quote:Dat zeik ik net al man
Op maandag 8 september 2003 10:12 schreef UnleashMitch het volgende:
oversteken 's nachts --> dat doe je sowieso niet op een 80km weg aangezien een auto je pas vanaf een kleine afstand kan zien. Waarom steek je in godsnaam te voet een 80km weg over, die liggen altijd buiten de bebouwde kom
Da's waarschijnlijk zo'n persoon die midden op de snelweg gaat staan, en daarna zeuren dat ie aangereden is, en dat die persoon veels te hard reed en hem niet zag aankomen
quote:rijbewijs: 16 jaar.... goedemiddagggggg
Op maandag 8 september 2003 10:08 schreef Greyfox het volgende:[..]
hahahahahahahahahahaha, ik kom niet meer bij!
Mag ik vragen hoe lang jij je rijbewijs al hebt en hoe oud je bent?
quote:Eens
Op maandag 8 september 2003 09:56 schreef RetepV het volgende:
Eigen schuld, dikke bult.Als jij harder wil rijden dan je mag, moet je niet zeiken als je een keer gepakt wordt. Risico van het vak, je gaat ook niet met je ogen dicht de straat oversteken en dan klagen als je een keer geraakt wordt door een auto
.
quote:Eens
Zonde van het geld, maar het was jouw voet op het gaspedaal, niet die van de politie.
quote:Eens maar de kans dat er op dat moment op die plaats een gevaarlijk situatie voordoet is net zo klein als dat de Titanic morgen weer in dienst word genomen. Als je hebt over binnen bebouwde kom dan ok, er zijn dan altijd wel wat zatlappen die niet meer recht kunnen lopen, of fietsers oid.
Om effe aan te geven hoe dom je bent: je zegt zelf al dat jij rond die tijd niet verwacht dat er een gevaarlijke situatie zal ontstaan (kind oversteken, b.v.). Je bent dus minder alert. En als er dan WEL een gevaarlijke situatie was ontstaan had je niet op tijd gereageerd.
quote:Die honderden doden komen zeker allemaal doordat de 's nachts om 4 uur 120 reden waar ze 80 mochten ?
Autorijden is altijd gevaarlijk, honderden doden per jaar die het je zouden kunnen vertellen als ze nog konden praten.
quote:TS zegt toch ook dat het z'n eigen schuld is ? Hij vind het alleen klote. Als ik een tentamen niet haal is dat ook mij schuld maar dan mag ik er toch wel van balen ? Of mogen we niet meer klagen in klaagbaak ?
Dit is niet moralistisch bedoeld, dit is gewoon de werkelijkheid. Open je ogen, de wereld wordt niet beter door anderen de schuld van al jouw falen te geven.
Edit:
quote:Dat ding gaat eerst piepen dan ga je vol op de rem en om 4 's nachts maak je dan geen gevaarlijke situatie. Het gaat hier gvd om 4 's nachts op een zondag op maandag nacht. Alle kinderen moeten morgen naar school toe, zo vroeg begint de school nou ook weer niet hoor
Zo'n apparaatje, gaat dat nu ook piepen als er een gevaarlijke situatie ontstaat? Of gaat 'ie eerst piepen en maak jij dan de gevaarlijke situatie? Of is het handig omdat je de schuld aan dat apparaatje kan geven als je iemand doodrijdt? En dat apparaatje kan zeker ook een kind uit de dood terugbrengen?
quote:Ach als er minder kinderen de snelweg over steken als ik 110 rijd dan vind ik dat een heel goed idee ja. Op 80km wegen liggen geen zebra's en lopen ook geen wegen langs waar zich veel jonge kinderen op bevinden dan word er nml of een hek langs geplaatst of de snelheid op de weg word verlaagd. Plus nogmaals het feit dat je het weer doortrekt over de hele dag terwijl dit over 1 moment, 's nachts ging.
Ach ja, dat soort apparaatjes maakt het verkeer natuurlijk veiliger. Jij kan overal harder rijden, en als jij harder rijdt durven kinderen minder over te steken, en daardoor gebeuren er natuurlijk minder ongelukken.
quote:Huismoeders die hun kinderen met de auto wegbrengen heeft ie geen last van, hij reed op een 80km weg wat buiten de bebouwd kom aangeeft. Ik weet niet hoe jij het regelt maar kinderen worden naar een basisschool in het eigen dorp gebracht. Tegen de tijd vd middelbare school kunnen ze goed genoeg fietsen om op te letten. 's nachts om 4 uur hebben ze ook nog geen school plus dat de fietspaden gescheiden zijn dmv vangrail oid. Tis niet zo dat de bijna op de 80km weg fietsen. En ouders brengen hun kinderen met de auto weg omdat ze het tegenwoordig zo druk hebben en niet omdat het 'onveilig' is op de fiets. En als ze de kinderen met de auto wegbrengt waar is dan de noodzaak om met de auto naar de kapper te gaan ? Rijd gewoon terug naar huis en pak de fiets
Zit jij wel eens te klagen over al die huismoeders die hun kinderen in de auto naar school brengen? Sja, dat is jouw eigen schuld. Als het voor die kinderen op straat veiliger was geweest, had hun moeder ze wel op de fiets naar school gestuurd en had ze zelf meer tijd voor andere dingen. Maar ja, ze heeft minder tijd want ze moet elke dag jullie kind naar school brengen, en dus moet ze ook met de auto boodschappen doen en met de auto naar de kapper en met de auto naar haar ouders en...
quote:Onder de voorwaarde dat er wel genoeg auto's op de weg zijn om een file te maken
Hardrijders zijn de hoofdveroorzakers van de verkeersdrukte.
quote:Geen argumenten voor het hardrijden maar een beetje jou generaliserende opmerkingen afgekraakt en je onlogische redenatie er uit gehaald. Ik snap meteen waarom ze hier denken dat de verkeersveiligheid omhoog gaat als er om de 10 meter een drempel ligt.
Nou mag jij weer met argumenten *voor* hardrijden komen....
[Dit bericht is gewijzigd door UnleashMitch op 08-09-2003 10:26]
quote:Op zich leuk geprobeerd, maar met een geboortedatum van 29 oktober 1983 wordt dat erg lastig.
Op maandag 8 september 2003 10:20 schreef Plompzak het volgende:[..]
rijbewijs: 16 jaar.... goedemiddagggggg
quote:wat als je nu buiten de bebouwde kom woont??? Dat gebeurd...
Op maandag 8 september 2003 10:12 schreef UnleashMitch het volgende:
kul argumenten dus.
quote:Wat loop je dan te zeiken?
Op maandag 8 september 2003 10:25 schreef Greyfox het volgende:[..]
Wel wat bonnen voor te hard rijden natuurlijk, maar dat is natuurlijk alleen maar om de staatskas te spekken.
Hopelijk gebruiken ze het om de staatsschuld af te lossen.
quote:Wisselende diensten geeft aan dat je oud genoeg bent om te mogen rijden, 's nachts rijd er geen OV en heb je dus een auto nodig. Je werkt dus kan je evt een auto betalen. Voila je gaat met de auto.
Op maandag 8 september 2003 10:25 schreef Plompzak het volgende:[..]
wat als je nu buiten de bebouwde kom woont??? Dat gebeurd...
en hetzelfde leefritme hebt als de hardrijder???kul argumenten dus.
stelling: Als je hard rijdt ben je eerder op je bestemming en dus minder lang aanwezig op de weg. Daarvoor heb je minder tijd om ongelukken/file's te veroorzaken
wat zeggen we ervan ?
quote:Je kent je eigen regio toch wel, qua palen?
Op maandag 8 september 2003 09:32 schreef Mr.J het volgende:[..]
Was bijna thuis en dacht geen flitspalen meer op mn' weg te vinden.
quote:Juist, en dan nu even over het feit dat jij helemaal geen rijbewijs hebt dus ook geen recht van spreken.
Op maandag 8 september 2003 10:27 schreef Plompzak het volgende:[..]
Wat loop je dan te zeiken?
Dan ben je toch juist blij dat je geflitst wordt. Dan kun je nl. weer de staatskas spekken.
quote:Tenzij je om 4 uur 's nachts, nog effe je hond uitlaat (omdat je net thuis bent en aan die 80 km/h weg woont)... dat doe je tevoet en wordt je prompt door zo'n bosmongool aangereden die DENKT dat ie wel veilig 120 kan rijden op een 80 km weg.......
Op maandag 8 september 2003 10:27 schreef UnleashMitch het volgende:[..]
Wisselende diensten geeft aan dat je oud genoeg bent om te mogen rijden, 's nachts rijd er geen OV en heb je dus een auto nodig. Je werkt dus kan je evt een auto betalen. Voila je gaat met de auto.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |