Ik heb btw nog geen mailtje van je ontvangen chandler..
quote:hmm, is misschien een idee, thnx!
Op zondag 14 september 2003 14:46 schreef ELTino het volgende:
Je mag best wel iets fellere kleuren gebruiken. Het ziet er bij allebei uit alsof er een laagje stof/smog overheen ligt. Het ziet er een beetje grauw en vooral saai uit. Gebruik een goede contrast kleur en ga ook niet de plaatjes van minogue donkerder maken, eerder lichter....Ik heb btw nog geen mailtje van je ontvangen chandler..
quote:Vaag, mja nu wel
Op zondag 14 september 2003 14:46 schreef ELTino het volgende:
Ik heb btw nog geen mailtje van je ontvangen chandler..
quote:Bedankt voor je uitgebreide reactie iig. Instinct zit in de llraad....
Op zondag 14 september 2003 14:08 schreef ELTino het volgende:[..]
Ik ben voor mijn stage bezig met het opzetten van een nieuwe website voor een software pakket genaamd Outlook Inside. Dit alles is te verkrijgen via de website. De website moet zodanig ingericht zijn dat de bezoekers direct een gevoel krijgen over het product die zij leveren. Nu wil ik graag een klein marktonderzoek houden. Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om op de volgende link te klikken en aan mij door te geven wat jullie van de website vinden en of het een duidelijk beeld creëert over het te kopen softwarepakket:
Alvast vriendelijk bedankt voor je bijdrage!
quote:Ik kan niet beoordelen of de site bij het product hoort, en ik hoop het eerlijk gezegd niet.
Op dinsdag 16 september 2003 11:13 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
http://www.outlookinside.nlAlvast vriendelijk bedankt voor je bijdrage!
Nofi, maar naar mijn mening is het een lelijke site. Je moet toch ook wel iets kunnen maken zonder een ranzige windows (XP!?) look, irritante bewegende gifjes en IE-only scripting.
quote:Wat je zegt klopt wel maar je moet wel rekening houden dat het een softwarepakket is en geen disco. Ik zou het liefst ook flash erin willen gebruiken alleen ben ik bang dat het een bedrijf minder snel zal aanspreken en dat het opladen van een webpagina voor iemand in een minder internet ontwikkeld land erg lang gaat duren.
Op dinsdag 16 september 2003 11:19 schreef nietzman het volgende:[..]
Ik kan niet beoordelen of de site bij het product hoort, en ik hoop het eerlijk gezegd niet.
Nofi, maar naar mijn mening is het een lelijke site. Je moet toch ook wel iets kunnen maken zonder een ranzige windows (XP!?) look, irritante bewegende gifjes en IE-only scripting.
quote:Euhm, ik probeer juist te zeggen dat je dat dus vooral niet moet doen. Geen irritante bewegende 'meuk' erin, dus ook geen bewegende vlaggetjes en dit soort gifjes.
Op dinsdag 16 september 2003 11:22 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
...dat het een softwarepakket is en geen disco. Ik zou het liefst ook flash erin willen gebruiken...
Probeer gewoon een site maken die niet op outlook hoort te lijken. Hetgeen er nu staat oog (imo) totaal niet professioneel.
Ps, Met een simpel html paginatje ben je imo bijna altijd beter uit. De klant wil zijn informatie snel en overzichtelijk op zijn scherm hebben, en wil niet door vreemde interfaces spitten en geen lange laadtijden van logge flashfilmpjes hebben.
Zelf heb ik ook wel flash voor site's gebruikt, maar ben er helemaal vanaf gestapt. Flash sucks, behalve als je het voor kleine animaties, banners of menu's gebruikt.
quote:Nee.
Op dinsdag 16 september 2003 11:33 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Maar het software wat zij verkopen is juist Outlook gerelateerd. Is het dan niet mooier om outlook te laten zien zodat zij direcht het gevoel krijgen dat het over outlook gaat en niets anders?
quote:Naar mijn mening: Nee. Tenminste, niet op deze manier. Mocht je het (Weer, no offence) beter kunnen doen, dan kan het wel iets worden.
Op dinsdag 16 september 2003 11:33 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Maar het software wat zij verkopen is juist Outlook gerelateerd. Is het dan niet mooier om outlook te laten zien zodat zij direcht het gevoel krijgen dat het over outlook gaat en niets anders?
Het idee zou best goed kunnen zijn, maar de huidige uitvoering is gewoon niet zo denderend. Mocht je echt een outlook uitstraling willen houden, dan zou ik je in ieder geval aanraden om op de inhoud na de hele site weg te donderen, en opnieuw te beginnen. (En deze keer een beetje gestructureerder werken... ) En werk dan bijvoorbeeld met screenshots van knopjes die je een mouseover geeft, in plaats van irritante ie-voor-windows-only java-knopjes.
quote:Hoe zou ik de site indelen zodat jij en anderen wel een idee krijgen waarover het gaat?
Op dinsdag 16 september 2003 11:37 schreef sop het volgende:[..]
Nee.
Het oogt nu enorm rommelig (en dan ook echt rommelig). Je gaat naar een website toe en niet naar outlook.
Als ik op die site kom heb ik geen idee waar het over gaat.
quote:Heb je het dan over de geschreven tekst dat ik moet wegdonderen of over de indeling en structuur van de website?
Op dinsdag 16 september 2003 11:39 schreef nietzman het volgende:[..]
Naar mijn mening: Nee. Tenminste, niet op deze manier. Mocht je het (Weer, no offence) beter kunnen doen, dan kan het wel iets worden.
Het idee zou best goed kunnen zijn, maar de huidige uitvoering is gewoon niet zo denderend. Mocht je echt een outlook uitstraling willen houden, dan zou ik je in ieder geval aanraden om op de inhoud na de hele site weg te donderen, en opnieuw te beginnen. (En deze keer een beetje gestructureerder werken...
) En werk dan bijvoorbeeld met screenshots van knopjes die je een mouseover geeft, in plaats van irritante ie-voor-windows-only java-knopjes.
quote:De indeling en structuur moet je gewoon wegdonderen. De teksten zou je kunnen bewaren, al moet je ze dan nou wel goed opmaken. Maargoed, overnieuw beginnen dus.
Op dinsdag 16 september 2003 11:56 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Heb je het dan over de geschreven tekst dat ik moet wegdonderen of over de indeling en structuur van de website?
quote:Euhm.... Goed?
Op dinsdag 16 september 2003 11:48 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Hoe zou ik de site indelen zodat jij en anderen wel een idee krijgen waarover het gaat?
Kijk eens naar andere site's..
De tweede site moet voor iedereen die flash 5 heeft zichtbaar zijn.
Ik wil ook hier graag opbouwende, of desnoods afbrekende, kritiek op hebben.
Het adres van deze site is www.bruyn.net
quote:Als ik op iets bij de quicklinks klik, dan krijg ik meteen een nieuw scherm, heel irritant.
Op dinsdag 16 september 2003 12:18 schreef hbruyn het volgende:
www.stilletijd.nl
Verder vind ik het wel heel erg pastellerig, maar dat vind ik het onderwerp ook, dus dat hoeft niet zo'n probleem te zijn (de site is immers niet voor mij gemaakt).
quote:Ik heb meteen Alt-F4 gedaan want je zit aan mijn scherm grootte. Moet je niet doen. Heeft totaal geen functie, als het wel functie dan is het pure onkunde van de ontwerper van de site.
www.bruyn.net
In opera geeft dat ding geen enkele pagina (als je op die rugzak loopt te klikken) omdat je je links zo hebt gedefinieerd: /voor\linksindex.htm
Dan snapt opera dat niet meer. moeten allemaal forward slashes zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door sop op 16-09-2003 13:21]
quote:Dat kan je ook heel makkelijk zelf testen.........
Ok, ik heb 2 sites gemaakt. De eerste is alleen te bezichtigen met ie 5.5 of hoger en flash 6. Of ie ook te zien is met andere browsers weet ik niet, maar ik ben er wel benieuwd naar.
quote:
Plaats je reacties, ik ben ook benieuwd naar jullie mening.
Het adres van de site is www.stilletijd.nl
Erg onduidelijk & erg rommelig. De navigatiestructuur is moeilijk te ontdekken, links die allemaal weer in een nieuw venster openen. Terwijl het design er wel weer uitziet alsof er veel tijd in is gestoken.
Sorry dat ik het zeg, maar dit is typisch een geval van hoe het niet moet; popups, slecht gebruik van Flash, IE -only ........
quote:Ik zie alleen broncode:
Op dinsdag 16 september 2003 13:45 schreef ray_nl het volgende:
Zouden jullie hier even naar kunnen kijken? Ben benieuwd wat jullie er van vinden: http://www.snookerdevils.tk
op http://home.wanadoo.nl/raymond.visser/index.asp
Ik vermoed dat wanadoo geen asp-pagina's ondersteund
Alvast bedankt!
Michel
quote:Da's wazig, iedereen ziet gewoon de site
Op dinsdag 16 september 2003 15:12 schreef Berkery het volgende:[..]
Ik zie alleen broncode:
op http://home.wanadoo.nl/raymond.visser/index.asp
Ik vermoed dat wanadoo geen asp-pagina's ondersteund
quote:Als je van index.asp index.htm of index.html maakt doet ie het wel goed.
Op dinsdag 16 september 2003 15:17 schreef ray_nl het volgende:[..]
Da's wazig, iedereen ziet gewoon de site
(gekeken met Mozilla Firebird)
quote:Ga ik ff veranderen dan. Thnx!
Op dinsdag 16 september 2003 15:19 schreef Berkery het volgende:[..]
Als je van index.asp index.htm of index.html maakt doet ie het wel goed.
(gekeken met Mozilla Firebird)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |