abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 november 2003 @ 17:33:27 #26
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_14822560
quote:
Gelifte Linda

'Wat ziet ze er toch jong uit. Is ze aan de Botox?' vroeg men zich af bij het zien van Linda de Mol's nieuwe, jeugdige look. Maar o, nee, Linda ontkende dat ten stelligste. 'In mijn lijf geen gifinjecties' was haar reactie. Nu, maanden later, blijkt wel degelijk dat Linda de natuur een handje heeft geholpen. In Weekend lezen we dat ze weliswaar niet aan de Botox is, maar wel haar ogen heeft laten opereren. De vetzakjes onder haar ogen zijn verwijderd en de huid is iets gelift. Linda neemt de ingreep heel makkelijk op: 'Een half uurtje onder het mes en daarna vijf dagen met blauwe ogen rondlopen,' meldt ze laconiek. Daarnaast is ze door een streng dieet 7 kilo afgevallen en traint ze fanatiek met een personal trainer. 'Ik loop toch al tegen de veertig' geeft ze als reden op voor deze metamorfose, 'En de camera's geven genadeloos elk mankementje weer'. Met deze 'jetset-achtige' uitspraken doet Linda volgens ons wel erg af aan haar gezellige, ongekunstelde imago van 'girl next door'. Want de meeste 'next door' buurvrouwen van veertig hebben andere (geld)zorgen aan hun hoofd dan een half uurtje onder het chirurgenmes voor een jonger uiterlijk.

Genee zonder gene

Als Beau van Erven Dorens thuis oppasdienst heeft op zijn drie koters, valt presentator Wilfried Genee voor hem in in RTL-Boulevard. Een keurige, onkreukbare jongen die je niet zo snel op een boute uitspraak zult betrappen. Maar het lijkt wel of hij steeds meer de trucjes van Beau overneemt en zich af en toe een geintje permitteert. Zo ook tijdens het junior songfestival, waar een tienerjongen won. Wilfried tegen medepresentatoren Peter van de Vorst en Albert Verlinde -die beiden homo zijn- : 'Ik zie jullie helemaal verliefd naar hem kijken'. Peter van de Vorst was flink geïrriteerd: 'Als dat zo zou zijn, zou ik pedofiel zijn en dat ben ik niet!', aldus Party. Even later maakte Wilfried tegen zijn collega's de opmerking: 'Zo, zijn de dames weer bij de les?'. Als blikken konden doden, was Wilfried ter plekke ontzield neergestort. Party smult van de (in wording zijnde) rel, en wij niet minder! En wat zal Beau balen dat hij deze keer eens niet het enfant terrible is.

Gerard's jaloerse waarheid

Het programma 'De Waarheid' met presentator Gerard Joling werd erbarmelijk slecht bekeken. De formule was wel leuk -confronteer de Bekende Nederlanders met de roddels over henzelf uit de roddelbladen- maar Gerard was niet de juiste man. Veel te aardig en bang om de confrontatie met zijn showbizzmaatjes aan te gaan. Inmiddels is Gerard via de zij-uitgang afgevoerd en heeft Dave Heijnerman de microfoon overgenomen. We hebben het programma één keer gezien en waren erg gecharmeerd van de kunsten van deze totaal onbekende presentator. Humorvol, scherp en zonder het irritante toontje van Willibrord Frequin, dwingt hij zijn 'slachtoffers' tot bekentenissen. Gerard echter kan het niet verkroppen. 'Ach, ik heb afstand gedaan van dat programma omdat ik er volledig op was uitgekeken. Ik heb dat programma met Dave één keer gezien en ik moet zeggen dat dat genoeg is. Ik vind er niets aan' bitst de zanger in Weekend. Dave zelf is erg teleurgesteld, maar vindt Gerard ook vals: 'Als ik erbij sta is het van : o, helemaal leuk en fantastisch zoals jij dat doet. Maar als een ander hem een reactie vraagt, zegt hij: ik vind het niks. Dat Gerard zó kinderachtig is, valt me van hem tegen.' En dat kunnen we alleen maar beamen.

Ha ha, humor

Voor het eerst sinds alle tumult omtrent zijn verloofde Mabel was prins Friso weer eens aanwezig op een officiële gelegenheid. Natuurlijk was de pers massaal toegestroomd in de hoop hem iets over 'Mabel-gate' te horen zeggen. Maar nee, de prins wilde alleen maar kwijt dat het goed met hem ging. De teleurgestelde mediamensen dropen af, op één cameraploegje na van SBS6. Die 'teckelden' de prins tijdens zijn vertrek nog even en bedelden om een reactie. De reactie van prins Friso was even humorvol als wrang. 'Vraag dat maar aan Charlie da Silva!' liet hij de presentatrice weten. Weekend herinnert ons eraan dat het dezelfde omroep SBS6 was, die het gewraakte interview met de ex-lijfwacht van Bruinsma uitzond, waarin Da Silva belastende dingen over Mabel zei. En dat was Friso klaarblijkelijk ook niet vergeten.

Eruit! Of toch niet?

Grappig hoe de roddelbladen elkaar kunnen tegenspreken. Zo ook in het geval van presentatrice Chimène van Oosterhout. De donkere dame heeft een relatie met een rijke man met wie ze een babyzoontje heeft. Het was altijd al wat vreemd, want Laurens woonde in Monaco en Chimène in Nederland. Ook toen de baby er was, woonde het paar niet altijd samen. Maar Chimène had daarin haar draai gevonden. Haar geluk bejubelt ze in Party. Ze is helemaal happy met haar Laurens, vindt bij hem liefde, humor en warmte en wil niet te lang wachten met een tweede kind. Ze is immers al 39 jaar. Een grote roze wolk dus, deze relatie. Maar in Story lezen we juist dat de relatie over is. 'Chimène gooit vriend het huis uit!', kopt dat blad. Laurens zou niet vaak genoeg thuis zijn, te vaak op stap zijn en zijn verantwoordelijkheden als vader ontvluchten. En dus heeft Chimène hem eruit gezet. Dat alles vertellen 'ingewijden', die natuurlijk niet met naam worden genoemd. Als Party de twee belt voor een reactie willen Chimène noch Laurens reageren op de roddel. Wat zou er nu waar zijn? Ligt Lau er echt uit? Mochten we volgende week een vervolg krijgen op het gerucht, dan laten we je dat natuurlijk weten.

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 26 november 2003 @ 16:36:40 #27
15080 static
pi_14946783
quote:
De bladen hebben hun handen vol aan het koningshuis. Daarbij gaat het uiteraard over de baby van Willem-Alexander en Máxima, maar opnieuw ook over de interesse van de hoogzwangere prinses voor de Scientology-kerk. Onduidelijk is of de Oranjes nu wel of niet gebroken hebben met de hoftandarts die Máxima op het spoor van de geloofsgemeenschap zou hebben gezet.

Volgens Privé heeft in ieder geval koningin Beatrix op dit moment wel wat anders aan haar hoofd: zorgen om haar moeder Juliana. Beatrix bezoekt Juliana elk weekend op paleis Soestdijk. De prinses is 94, kan vrijwel niet meer lopen en ligt het grootste deel van de dag in bed. De koningin waakt in het weekend urenlang bij haar moeder en houdt ook vader Bernhard gezelschap, die vooral de zondag vaak ongezellig saai vindt.

Zacht kleurtje op de muren?
Party buigt zich weer over de zwangerschap van Máxima. Het wordt een meisje, heeft het roddelblad uit paleisbronnen vernomen. Alex en zijn vrouw willen voor de geboorte eigenlijk niet weten of het een meisje of een jongen wordt, maar een vrouwenarts zou het per ongeluk toch hebben verklapt aan het prinselijk paar.
Daarover waren de nieuwbakken ouders in eerste instantie wel kwaad, maar dat is snel weggeëbd. Vooral Maxima vindt het toch wel handig om te weten dat het een meisje wordt. Nu kan ze de babykamer in villa Eikenhorst daar tenminste helemaal op aanpassen. Dat betekent dus een zacht kleurtje op de muren en typische meisjesdingen wat betreft het meubilair, aldus Party.

Vetzakjes onder de ogen
In de wereld van de showbizzroddels speelt Linda de Mol deze week een grote rol. Maar liefst drie van de vier roddelbladen komen met nieuws over "de nieuwe Linda". Weekend spreekt van een heuse metamorfose. Kleine plastische ingrepen, waarover de presentatrice zelf tot nu toe in alle toonaarden zweeg. Maar Linda speelt tegenwoordig open kaart: ze heeft de vetzakjes onder haar ogen laten verwijderen en de huid een beetje laten inkorten. Zelf vindt Linda dat ze er jaren jonger uitziet. Minder vermoeid en minder zorgelijk in ieder geval.

Niet echt trendy
Maar dat valt volgens Story eigenlijk wel een beetje tegen. Op een recent gala zag de tv-vedette er wel schattig uit, maar haar kapsel met de watergolfachtige krullen was niet echt trendy. En ook de kleurige jurk kwam duidelijk niet uit de laatste modecatalogus. Gelukkig kwam een filmproducent met de verklaring voor dit uiterlijk: Linda was niet als zichzelf op het gala, maar als Ellis; de rol die Linda speelt in haar debuutfilm, Ellis in Glamourland. Vandaar de wat achterhaalde look.

Huwelijk?
Om het Linda-nieuws compleet te maken, heeft Privé nog een roddel over haar liefdesleven. Ze stapt opnieuw in het huwelijksbootje. Na twee mislukte huwelijken wilde Linda niets meer van trouwen weten, maar dat lijkt te zijn veranderd. Sander Vahle is zo'n geweldige partner dat de presentatrice er toch over denkt om wittebroodsweken door te maken. Volgend jaar gaat het liefdespaar samen met de twee kinderen op wereldreis. Het zou best eens zo kunnen zijn dat er na die 16 weken vakantie opnieuw een trouwring om Linda's vinger prijkt.

Scheiding?
Minder goed gaat het met het showbizzkoppel Richard Krajicek en Daphne Deckers. De actrice en schrijfster zou haar tennisliefde zat zijn, meldt Party. De geruchten dat het niet meer zo botert tussen de twee, waren er al langer. Maar Party ziet het definitieve bewijs in het feit dat Daphne haar verjaardag zonder manlief Richard vierde.

Jubileumtournee
Op een van de eerste pagina's in Privé de onzekere toekomst van het showduo Mini en Maxi. Peter de Jong, de Maxi van het duo, heeft een dubbele nekhernia. Dat betekende enkele weken geleden een abrupt einde aan de theatertournee van de twee. Een jubileumtoer, omdat ze dertig jaar op de planken hebben gestaan. De reis is voorlopig even voorbij, want Maxi is geopereerd en herstelt maar langzaam. Het is zelfs de vraag of de beschadigde zenuwen zich wel helemaal herstellen, en dus ook de vraag of Mini en Maxi ooit weer samen voor het publiek zullen staan.

Van Gaal gevoelig
Story laat deze week een behoorlijk onbekende kant zien van voetbalcoach Louis van Gaal. De gevoelige kant, om precies te zijn. Van Gaal praat honderduit over de liefde voor zijn kinderen, kleinkinderen en zijn liefde Truus. Met haar is hij, nog, niet getrouwd, maar toch noemt Louis haar gewoon zijn vrouw. Dat is logisch als je alles samen doet, vindt de trainer, die dus niet alleen een keiharde oefenmeester is.

Oude rotten
George Baker en Albert West werden al beroemd voor Willem Ruis, maar deze oude rotten-in-het-vak zijn allesbehalve kapot te krijgen. Ze willen samen Nederland opnieuw veroveren, kondigen ze aan in Weekend. Met een twee uur durende show gaan ze theaterbezoekers "trakteren" op hun hits van weleer, uit de jaren zeventig. Dat betekent dus weer meezingen met "Una Paloma Blanca" en "Little Green Bag" van George, en "Sha la la, I need you" van Albert.

Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 27 november 2003 @ 10:39:47 #28
71048 Tokay
makes your day!
pi_14965359
Static, helemaal geweldig die showbizz-roddels!
Ik zou zeggen: meer, meer!!!
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  vrijdag 28 november 2003 @ 17:42:00 #29
15080 static
pi_15005943
quote:
Wilde geruchten

Wat mensen al niet doen voor een beetje publiciteit! In Weekend lezen we een verhaal over Ruud de Wild en Tatum Dagelet. Al enige maanden geleden werd er over een scheiding tussen die twee gerept. Nogal dramatisch, want het paar heeft een jong kindje. Nu blijkt dat dat allemaal niet waar is! Ruud schijnt het verhaal van de scheiding verzonnen te hebben opdat Tatum wat publiciteit zou krijgen. Ze is net begonnen met haar nieuwe programma (Brutale Moeders, met Jennifer) en kon wel een beetje media-aandacht gebruiken. 'Beter negatieve aandacht dan helemaal geen aandacht' is immers het motto in de showbizz-wereld. Tenminste, dat dacht Ruud en hij hielp het scheidings-gerucht de wereld in. Tatum was echter 'not amused' en het werd een hele affaire in Huize De Wild/Dagelet. Zó ernstig, dat er bijna sprake was van een echte scheiding. Inmiddels is het hele zaakje bijgelegd en vormt het paar weer een gelukkig gezinnetje met dochter Toy Travis. Het blijft hoe dan ook een vreemd verhaal.

Hoera voor Henny

Hoera, Henny Huisman is eindelijk opa geworden. Al maanden kéék hij de baby bijna uit de buik van zijn dochter en nu is het kind dan eindelijk geboren. Dochter Nikki heeft een zoontje Olivier gekregen en opa Henny kan zijn geluk niet op. Hij heeft er lekker ouderwets bij staan grienen van emotie en vertelt daar graag over in alle bladen. Eindelijk weer een lichtpuntje in het leven van de weg-gebonjourde presentator. Sinds zijn Soundmix-show werd ingeruild voor het veel poulairdere Idols, is Henny afgeserveerd. Hij maakte zich daar erg kwaad over, riep iets als 'stank voor dank' en 'ze moeten niet alle kwalitatief goede ouderen inruilen voor die onervaren jongelui'. Maar nu hij zijn aandacht op het kleinkind kan richten, komt hij misschien tot bedaren. In Weekend een grappige foto van de presentator en zijn -toen nog- hoogzwangere dochter. Henny leeft zó met haar mee, dat hij met een koesterend armgebaar zijn hand op eigen (volslanke, maar beslist niet zwangere) buik legt. Aandoenlijk hoor, dit gezinsgeluk.

BN'ners onder het mes

Dokter Robert Schoemacher, plastisch chirurg en columnist voor Story is de 'leading man' van het programma Make me Beautiful. In dat programma krijgen deelnemers niet zó maar een metamorfose met nieuwe kleren, een nieuw kapsel en make-up. Nee, er wordt chirurgisch gesneden in neuzen en oogleden, vet afgezogen op dijen en buiken, nieuwe gebitten gemaakt, borsten vergroot. Kortom: the real thing! Echt leuk om naar te kijken, vinden we persoonlijk. En dat alles natuurlijk onder de bezielende leiding van media-wellustige, immer gebronste Schoemacher. In zijn column van deze week verklap hij 'per ongeluk'(ja, ja!) dat er een speciale aflevering komt. Daarin gaan Bekende Nederlanders onder het mes voor het oog van de camera! Dat wordt lachen. Alhoewel, de echte BN'ners zullen we wel niet te zien krijgen. Alleen B-sterren als Gerard Joling, Anneke Gröhnloh of Patty Brard, denken we. Maar toch de moeite waard om te kijken. We houden je op de hoogte als het zo ver is en 'Vips Make Over' wordt uitgezonden.

Patty's grote leugen

Patty's Posse is één grote leugen, lezen we in de Party. Een cameraman van Patty's programma heeft het helemaal met de zelfverklaarde Diva gehad en hangt nu eens fijntjes de vuile was buiten. 'Door drank en drugs is het een hele instabiele vrouw geworden. Ze probeert de harten van de mensen te stelen en publiciteit te halen' meldt hij. Tsja, dat wisten we al. Interessanter is het dat hij vertelt hoe het achter de schermen aan toe gaat. In een vorige aflevering schold Patty een columnist de huid vol. Ze beende lukraak een kroeg binnen en begon als een viswijf te kijven tegen die man. Wij zouden ons rot schrikken, maar de man verdedigde zich nog behoorlijk goed. Wat blijkt nou: het hele relletje is in scene gezet. Patty heeft van tevoren met de columnist afgesproken en met hem doorgelopen wat er zou gaan gebeuren. Vervolgens ging ze weer terug naar buiten, begonnen de camera's te draaien en beende la Brard -zogenaamd woedend- nogmaals het café in en voerde haar boze toneelstukje op. Ha, ha, wat zal Patty nu rázend zijn op deze loslippige cameraman. Misschien dat ze haar boze toneelstukje, speciaal voor hem, nóg een keertje kan opvoeren. Maar nu 'voor het echie'.

Estella Spenderella

Oh nee, een droom aan duigen. In Party valt Estelle Gullit ernstig van haar voetstuk. Ze vertelt daar namelijk dat ze ook wel eens in Italie een namaak-tas van een duur merk koopt. 'Ze zijn niet van echt te onderscheiden. Dan ga ik toch geen duizenden Euro's uitgeven voor een echte?' vindt ze. Wie had dat gedacht, van shop-addict Estelle? Van wie iedereen denkt dat ze de hele dag met haar GoldCard loopt te wapperen in de PC-Hooft? Alsof het verhaal van de nep-tassen niet erg genoeg is, gaat Estelle nu ook nog een beetje zuinig lopen doen. 'Ik voel me gewoon schuldig als ik dure inkopen doe. Het is dus echt niet zo dat ik maar gewoon insla.' Stop, Estelle. Niet verder vertellen over hoe zuinig je wel niet bent. Wij vinden je juist leuk omdat je zo graag shopt en je in mooie kleertjes hult, Leco's Best Friend bent en zelfs op de opening van de meest onbenullige premiere helemaal piekfijn opgedoft acte de presence geeft. Dus blijf alsjeblieft wie je bent en ga niet zuinig lopen doen. We love Estella Big Spenderella.

pi_15006270
topic dit!

Smullen

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 2 december 2003 @ 17:55:31 #31
15080 static
pi_15095248
quote:
Van de roddelbladen is Privé de enige die vast vooruitblikt naar 5 december. Het blad had een interview met de Goedheiligman zelf. De Sint zou een toverstafje aan minister-president Balkenende geven en een abonnement voor de koninklijke schouwburg aan prinses Máxima. In de andere bladen geen feestvertoon, zij concentreren zich allemaal op de komst van het kind van prins Willem-Alexander en Máxima.

"Alles wijst erop dat het niet goed gaat met de baby." Volgens Story heerst er grote verwarring rond de geboorte van het kind van Willem-Alexander en Máxima. Afgelopen week werden met spoed voorbereidingen getroffen die erop duiden dat de baby zich elk moment kan aankondigen. Ook is het opmerkelijk stil rond Villa Eikenhorst, de prinses wordt nergens anders gesignaleerd.
Story vindt het hoogst opmerkelijk dat er al is geoefend met de 101 saluutschoten op het Haagse Malieveld. Ook de verhoogde activiteit rond het Paleis op de Dam, waar het felicitatieregister kan worden getekend, is eigenaardig volgens het blad, als je bedenkt dat de bevalling voor eind december is voorzien.

Mabel Wisse Smit
Hoewel Story het angstaanjagend stil vindt rond Villa Eikenhorst, signaleert Weekend juist erg veel bedrijvigheid op het landgoed. Want de villa is het onderduikadres van Mabel Wisse Smit. Na alle commotie over haar liefdesverleden leek zij van de aardbodem verdwenen. Zelfs op haar werk in Brussel is zij de laatste maanden niet meer gezien.
Exclusieve foto's laten Mabels Mercedes zien op de oprijlaan van Villa Eikenhorst. Dat betekent dat Mabel thuis' is. Weekend concludeert dat de koninklijke familie Mabel niet als persona non grata ziet. Ze hoort er nog helemaal bij. De Oranjes slaan nu ook meteen twee vliegen in één klap. Mabel is uit zicht en Máxima heeft iemand om haar gezelschap te houden.

Bauer overstag
"Frans gaat door met de Bauers", weet Story te melden. Al vanaf de eerste aflevering van de reallife soap De Bauers', verkondigde Frans dat het eenmalig zou zijn. Zelf de twee miljoen kijkers per aflevering konden hem niet van gedachten veranderen. Maar nu gaat de zanger langzaam overstag.
"Ik ben een gewone jongen", vertelt Frans aan Story. "Er zijn geen excessen in mijn leven. Ik wilde mijn fans gewoon laten zien hoe je als zanger je werk doet. Zeker met de tien Ahoy'-concerten die ik heb gehad. Daarom zou het ook afgelopen zijn na die concerten. Maar RTL4 wil een kerstaflevering hebben en daar heb ik "ja" op gezegd. Ze denken er zelfs aan om mijn titelsong van de serie 'Heb je even voor mij' als officieel EK-lied in Portugal te gaan gebruiken."

De bisschop van Den Bosch denkt heel anders over de muziek van Frans Bauer, ontdekte Party. Het bisdom heeft in zijn nieuwe richtlijnen inzake katholieke uitvaartdiensten bevolen dat het draaien van Frans Bauermuziek absoluut ongepast is. Frans snapt er niets van en haalt dan ook flink uit: "Dit kan natuurlijk niet! Door deze maatregel geeft de kerk aan dat die zich steeds meer verwijdert van de mensen. Het gaat er toch niet om wat de kerk wil? Het gaat om de wensen van de leden. Een bepaald nummer kan een belangrijke rol in je leven hebben gespeeld, wie is de kerk dan om dat te verbieden? Ik heb er geen woorden voor", aldus een onthutste Frans Bauer in Party.

Onder druk van criminelen
Ook televisiepresentator Jaap Jongbloed heeft een boek geschreven. 'Misdaad, geruchtmakende zaken van Nederlandse topadvocaten.' Volgens Privé is hij niet meer te zien op tv, omdat hij te veel onder druk werd gezet door criminelen.
"Samen met Peter R. de Vries maakte ik het misdaadprogramma Crime Time. We doken in de gevaarlijkste criminele groeperingen. Ik vond het heerlijk om te doen, maar op een gegeven moment gebeurde er iets waardoor ik na ging denken. Ik was met mijn zesjarige dochtertje aan het zwemmen in de Noordzee toen er een man op mij af kwam. Die maakte me duidelijk dat ik niets van hem hoefde te vrezen, maar wel van de Joego's. Als ik onaardig over hen zou berichten zouden ze mijn dochtertje pakken. Toen ben ik heel erg geschrokken", aldus Jaap Jongbloed tegen Privé.

Syb in de zorgen
Party brengt het trieste verhaal van zanger Syb van der Ploeg. Hij stapte eind vorig jaar uit de Friese band De Kast en daarmee begonnen zijn geldzorgen. Hij probeerde de Engelstalige rockband Spanner op te richten. Daarin kon hij al zijn creativiteit kwijt en succes zou een kwestie van tijd zijn.
Maar Syb werd geconfronteerd met dichte deuren. Zijn overstap naar een totaal ander repertoire lijkt hem heel wat geld te gaan kosten, rekent Party voor. Platenmaatschappijen staan niet in de rij voor zijn bandje. Maar de Fries geeft niet op; hij heeft nu zijn huis verkocht om de promotie van Spanner te bekostigen.

zondag 7 december 2003 @ 10:44:05 #32
15080 static
pi_15216714
quote:
Hazes onder het mes

'Hazes opgenomen in privé-kliniek' kopt Privé. 'Is de ouwe rocker ook overstag gegaan en laat hij een facelift uitvoeren?' vraagt men zich af. Bij het artikel twee foto's: een van Dré met dik, opgeblazen hoofd en één van Dré met smalle siliconenwangetjes. André zelf blijkt niet te bereiken voor commentaar want hij is inderdaad opgenomen in een privé-kliniek. Zou hij inderdaad wat aan zichzelf laten verbouwen nu hij is gescheiden van Rachel? Wat overtollig vet hier en daar af laten zuigen, een paar onderkinnen wegsnijden, zodat hij weer jong en patent bij de vrouwtjes kan verschijnen? Maar nee. André blijkt voor zijn jaarlijkse medische check-up in de kliniek te verblijven. Dat moet van de verzekering. En omdat hij geen zin heeft om in een gewoon ziekenhuisbed 'op zaal' te liggen tussen alle andere patiënten, laat hij zich verzorgen in een chique privé kliniek. 'Er is niets aan de hand met papa' grapt hij tegen het blad. Verdrietig is hij nog wel om de breuk met Rachel. Hij zit stilletjes in de gang van het ziekenhuis
te roken en wil niet praten over zijn scheiding. Dat is hem allemaal nog te vers in het geheugen.

Royale tenten

Nog steeds houden de geruchten aan over Maxima's tweelingzwangerschap. Ze zou behandeld zijn in een Belgische IVF-kliniek, waarbij er twee embryo's zijn teruggeplaatst. Vandaar ook haar extreem dikke buik en de verplichte rust die de artsen haar voorschreven. En de vroegere bevalling dan gepland. 'Voor de jaarwisseling' meldde de RVD en dat is nu al bijna! Weekend heeft een artikel over de ongedragen positiekleding van de prinses. Want door de verplichte bedrust moest de prinses diverse officiële afspraken afzeggen. Voor die gelegenheden had ze al wel allerlei leuke jurkjes en pakjes in de kast hangen, die wij natuurlijk graag hadden willen zien. Weekend vermoedt dat Maxima uit zuinigheid de kledingsets zal bewaren tot een vólgende zwangerschap. Tsss, ze is nog niet eens bevallen van baby nummer 1 of het blad heeft het al over de volgende zwangerschap! Volgens Party zijn de Oranjes juist helemaal niet zuinig ingesteld. Volgens een SP-kamerlid, dat is belast met de kosten van het koningshuis, worden alle privé-uitgaven van de Oranjes 'weggeschreven' op algemene posten. 'Creatief boekhouden' zeg maar, waardoor de gemeenschap opdraait voor de vluchtjes met het privé-vliegtuig, de miljoenenrenovatie van De Horsten en de bewaking door de Marechaussee.

Plastic Fantastic

Vorige week 'verklapte' plastisch chirurg Robert Schoemacher dat er een tv-programma over cosmetische chirurgie met Bekende Nederlanders gaat komen. Deze week kunnen de bladen al wat namen verklappen. Zo heeft Hennie Huisman zich voor het oog van de camera laten mooimaken, gaat de zus van Patricia Paay 'iets' laten doen, Big Brother Kelly twijfelt nog over zijn/haar 'nosejob', is Menno Buch onder handen genomen en Corry Konings krijgt een totale 'make over', inclusief nieuwe borsten! Ha ha, dat wordt genieten voor de tv! Patricia Paay, die niet vies is van een Botoxje op zijn tijd en al twee keer aan haar boezem liet sleutelen, opent trouwens in Party de aanval op Marijke 'Plastic Fantastic' Helwegen. Dat is de 'ambassadrice' van de plastische chirurgie die in dienst van Robert Schoemacher iedereen over de streep moet trekken iets aan zichzelf te laten verbouwen. Patricia vindt de hele Marijke maar niks. 'Dat mens is geen ambassadrice, maar een clown!' schampert ze minzaam over Marijke, die echt op álle jet-set feestjes verschijnt en de aandacht naar zich toe trekt. 'Robert Schoemacher is de ster en zij werkt slechts voor hem. Ze moet haar plaats eens leren kennen. Bah!'. Natuurlijk hopen wij van harte dat hiermee een nieuwe rel ontstaat tussen de twee dames.

Mariska uit de kast

In Party heeft presentatrice Mariska Hulscher een column gekregen. Hij heet heel simpel 'Mariska's column' en ze belooft ons elke week bij te praten over gewone dingen. Nou verschijnt ze op zowat elke showbizzparty die er maar wordt gegeven, dus hopelijk levert haar rubriekje leuke roddels op. Alhoewel Maris wel voorzichtig zal zijn en geen scherpe pen zal gebruiken, want in het wereldje is het natuurlijk 'ons kent ons' en één onvertogen woord over een collega en je ligt er uit. Deze week kletst Maris gezellig over het opruimen van haar kledingkast. Ze is behoorlijk shop-addicted en heeft een voorliefde voor ienie-mienie jurkjes en rokjes en kinky leren pakken. En van dat allemaal héél veel. Moeilijk om dat weg te doen, want vaak heeft ze het maar één keer gedragen. Maar voor het goede doel mest ze rigoureus haar kast uit. En met haar ook andere BN'ners. We noemen Bridget Maasland, Wendy van Dijk, Estelle Gullit en Leontine Borsato. Hun tweedehandsjes worden geveild voor de Borstkanker Vereniging Nederland. Waar we niet op zouden willen bieden is het gevlamde broekpak van Versace van Tanja Jess, de handgemaakte suède jurk, die speciaal voor Estelle Gullit werd genaaid, is wel weer aardig. Kijk en geniet op

Sjans

'Ik heb nog nooit zo veel sjans gehad als nu' pocht ex-bokser Regilio Tuur in Party. Hij is koud een paar maanden uit de gevangenis wegens mishandeling van zijn vriendin. Het heeft in alle bladen gestaan, dus iedereen kent de feiten en dan blijken er toch vrouwen te zijn die met deze gevaarlijke vent durven te flirten? Het enge is dat het niet één keertje gebeurd is maar dat Regilio ook al zijn vorige partner in mekaar heeft gemept. Wat bezielt die vrouwen, vragen we ons af? Tuur weet het antwoord: 'Vaak vinden ze dat ik er goed uitzie, sowieso goed gekleed ben en misschien hebben ze mijn gevoelige kant gezien?'. Als de dames in kwestie maar niet in aanraking zullen komen met de vuisten van de bokser, want dat kan hén inderdaad gevoelige kanten opleveren.

woensdag 10 december 2003 @ 11:01:34 #33
15080 static
pi_15296607
quote:
Het is zover: Nederland is een prinsesje rijker!
De roddelbladen lopen flink achter de feiten aan deze week. Terwijl prinses Máxima op natuurlijke wijze een dochter op de wereld zette, speculeren de bladen lustig door over een keizersnede. `Onze sterren gaan onder het mes´, schrijft Weekend op de voorpagina. Maar ook: `Jerney Kaagman opnieuw Kop van Jut´ en `Opa Henny voelt zich jonge god´.

Hét royaltynieuws van deze week is natuurlijk de geboorte van de nieuwe prinses. In de Wereldomroep Oranjebabyspecial leest u alles over de koninklijke spruit.

Winkelen in Amsterdam
Privé bericht nog over een hoogzwangere Máxima, die liep te winkelen in Amsterdam. Met haar moeder, die al voor de geboorte van haar kleinkind is overgekomen, bezocht ze onder meer de exclusieve bloemist Menno Kroon in Amsterdam-zuid, vlakbij het Koninklijk Concertgebouw. Met vier man bewaking, maar toch redelijk onopvallend, legde Máxima haar bliksembezoek aan de winkelstraat af. Een gelukkige, aanstaande moeder. Hoogzwanger van de baby waar Nederland reikhalzend naar uitkeek

Gemiste modekans
Omdat prinses Máxima door zwangerschapscomplicaties kort na Prinsjesdag plotseling volledige bedrust moest houden, miste Nederland een echte 'zwangerschapsmodeshow'. De prinses had op modegebied tal van verrassingen in petto. Toen ze nog maar nèt in verwachting was, liet ze haar vrienden al weten dat niemand hoefde te verwachten dat ze zich gedurende de zwangerschap in 'tenten' zou gaan hullen. Als gevolg van het werkverbod dat Máxima kreeg opgelegd, is meer dan de helft van de speciaal voor haar ontworpen garderobe in de kast blijven hangen. Volgens Weekend is de kans groot dat de creaties bewaard worden voor de volgende zwangerschap.

Geen kleine Bea
Al sinds de aankondiging van de zwangerschap van Máxima wordt gezegd dat de prinses een dochtertje zal krijgen. Het is niet duidelijk of de prins en prinses zelf op de hoogte waren van het geslacht van hun kindje. Als dat zo was, dan was dat het best bewaarde geheim van Nederland. Wel is uitgelekt dat koningin Beatrix liever niet heeft dat het kindje, als het een meisje is, naar haar wordt vernoemd, weet Weekend. Uiteraard zal haar naam bij één van de doopnamen voorkomen, maar de koningin heeft haar zoon en schoondochter aangespoord zelf op zoek te gaan naar een originele naam. Een Spaanse naam lijkt uitgesloten.

Meer Oranjebabies
Prins Bernhard jr. en zijn vrouw Annette Sekrève zijn in de zevende hemel. Zij wilden dolgraag een tweede kind en hun wens werd in no time vervuld. Kennelijk is het tweetal supervruchtbaar, want volgens Party is er weinig oefening voor nodig geweest om de tweede nakomeling te 'fabriceren'. Annette kon het haast niet geloven dat ze zo rap alweer zwanger is geworden. Begin juni 2004 zal de gevierde babyleverancier, de ooievaar dus, landen op het liefdesnestje.

Metamorfose
Verrassend modern, vindt Privé. De zwangere prinses Laurentien heeft de laatste maanden een complete metamorfose ondergaan. De echtgenote van prins Constantijn werd in het begin gezien als een doorsnee persoon met een traditioneel gekapt hoofd en sobere make-up. Maar dankzij Mari van de Ven lijkt zij een soort trendsetter te worden met een vlot kapsel en gewaagde make-up. Deze visagist, beroemd in televisieland, heeft een jonge moderne vrouw van onze prinses gemaakt. Een prinses van deze tijd!

Spijt
Maar er is ook on-koninklijk nieuws. "Ik had nooit moeten stoppen," zegt televisieprins Willem Duys in Privé. Hij wil niets liever dan weer programma's maken voor radio en tv. Na 37 jaar voor de radio "Muziek Mozaïek" te hebben gepresenteerd, nam de legendarische programmamaker in 1999 afscheid. Voorgoed, zei hij en hij trok zich terug in zijn geliefde Zuid-Frankrijk. "Ik volg in Frankrijk via de schotel nog alles wat er in Nederland wordt uitgezonden en ik vind het ronduit vreselijk. Er zijn maar weinig presentatoren die hun vak goed verstaan. Er is niemand die zo goed over muziek kan praten als ik," zegt hij zonder valse bescheidenheid in Privé.

Opa Huisman
"Wat is hij mooi, hè?" glundert Henny Huisman, terwijl hij zijn kleinzoon Oliver Anthony in zijn armen houdt. "Mijn dochter Nikki mag zo trots als een pauw zijn." Het liefst was de presentator de hele week na de geboorte van Oliver thuis geweest om van zijn kleinzoon te genieten. Maar al twee dagen na de geboorte moest hij vier dagen naar Maastricht voor de opnames van 'Help, ik ben een miljonair'. "Ik vind het nooit erg om te werken, maar nu had ik er wel problemen mee. Gelukkig bestaat er zoiets als een telefoon en bleef ik op die manier op de hoogte. Maar het is toch anders. Als het bijvoorbeeld niet goed zou gaan, zou Nikki of mijn vrouw Lia toch niets zeggen. Gelukkig was er ook niets vervelends te melden, maar als opa maak je je toch zorgen," zegt Henny zorgzaam in Story.

Fortuinlijke pingelaar
Twee landhuizen, een gepantserde Rolls Royce Silverspur, alimentatie voor zijn ex-vrouw Marion en een extravagante levensstijl. Privé vraagt zich af waar Wibi Soerjadi dit allemaal van doet. "Zorgen, welnee! Welnee, ik kan het prima bolwerken hoor. Mijn nieuwe cd 'Pieces of dream' lijkt echt op een nummer 1-notering af te stevenen. Mijn thuisconcerten heb ik even op een laag pitje gezet, alleen na de feestdagen doe ik er een," vertelt de pianist aan Privé. Wibi geniet en zijn levensmotto is duidelijk: 'Je leeft vandaag en niet morgen...'

In de herkansing
"Corry Konings gaan we hélemaal nieuw maken," roept Menno Buch in Weekend. Het wordt met de dag gekker! Je wordt tegenwoordig om de oren geslagen met metamorfose- en make-me-beautiful-programma's. Volgend jaar komt Menno Buch met een zeer opzienbare formule: "VIP's make-me-over". In die programma's is te zien hoe Bekende Nederlanders een totale metamorfose ondergaan op het gebied van plastische chirurgie. Op het lijstje staan onder anderen Corry Konings, Corrie van Gorp en de zus van Patricia Paay: Yvonne Keeley.

Kreng Kaagman
Nog éven en Idols-jurylid Jerney Kaagman is weer Kop van Jut. Want bij de tweede editie van de spraakmakende tv-talentenjacht , die vanavond van start gaat, zal het niet anders zijn dan de vorige keer. Jerney werd toen afgeschilderd als een kenau, een superbitch die de kandidaten zuur afzeek. "Wij zoeken mensen die kunnen zingen en eerlijkheid kan soms hard zijn. Maar of het ook wat wordt, hangt niet alleen af van hun zangkwaliteiten, maar vooral van hun karakter. Kijk naar Jim en Jamaï. Ze worden weliswaar goed begeleid, maar zijn nog volop in ontwikkeling. Hoe het afloopt weet je niet," legt Jerney uit in Privé.

Gierende hormonen
Idols-winnaar Jamaï is het allemaal een beetje teveel geworden. Naar verluidt zijn het niet de drukke werkzaamheden die ten grondslag liggen aan Jamaï's neerwaartse carrièrespiraal, maar de hormonen. Nog altijd gonst het in de pers en op het internet van de geruchten over zijn vermeende homoseksualiteit. Dat Jamaï nog steeds op zoek is naar de ware, bewees hij bijvoorbeeld door direct na zijn overwinning Dewi zijn liefde te verklaren. Nog geen twee weken later was het alweer over. Aan Privé vertelde hij spijt te hebben van de breuk met zijn medekandidate. "Ik kan het niet verkroppen dat ze nu een nieuwe liefde heeft," aldus een geëmotioneerde Jamaï.

Moderator / Miss SHO woensdag 10 december 2003 @ 13:45:31 #34
22592 crew  Ole
pi_15301132
Trouwens vorige week in de party:
een stukje over Aukje en dat ze haar schaamhaar moest laten groeien voor de fotoshoot in de playboy...

Op deze info zaten we nu echt te wachten!!!

(zal ff kijken of ik het artikeltje nog kan vinden )

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 12 december 2003 @ 20:47:44 #35
15080 static
pi_15366214
quote:
Misser voor Maartje

Verslaggeefster Maartje van Weegen krijgt er van langs in Privé vanwege haar afwezigheid tijdens de geboorte van het prinsesje. 'Maartje in geen velden of wegen te bekennen?' meldt het blad (overigens een leuke woordspeling op haar naam!). Terwijl RTL-4 reporter Erik Mouthaan de hele dag buiten in de vrieskou bivakkeerde en via eigen bronnen achterhaalde dat er een meisje geboren was, zat Maartje gewoon thuis op de bank. En keek naar de tv-uitzending van de concurrent. Pas 's avonds om 21.00 uur dook Maartje, toch nog altijd de 'officiële royalty-verslaggeefster' van de NOS, op bij een extra nieuwsuitzending. Privé heeft geen goed woord over voor de verslaggeefster. Maartje zou volgens een publieksenquete niet populair zijn omdat ze te veel betrokken is bij het Hof. Maar, schampert Privé, daar was op 7 december anders weining van te merken. Kortom: een misser voor Maartje.

Gelukswens

Tuurlijk is Story weer even een rijtje Bekende Nederlanders langsgeweest. Ditmaal om te vragen wat hun gelukswensen zijn voor Alex, Maxi en de baby. Hennie Huisman, die nog steeds last heeft van zijn eigen zwangerschapshormonen (hij werd vorige week opa van een kleinzoon), is het een beetje naar zijn bol gestegen. 'Tegen Alexander zou ik willen zeggen: kom over een paar jaar eens aan, want hij hebben hier in de wieg een heel mooi prinsje voor jouw prinsesje.' Hopelijk leggen Lex en maxi deze raad wijselijk naast zich neer. Patricia Paay is enorm oranjegezind. 'Ik heb oranje gekookt. Extra worteltjes in de sla, oranje mayonnaise en oranje appelmoes.' Getsie, wat een vieze combinatie. Niet heel glamoureus, patries. Maar wel schattig dat ze zo meeleeft. Lee Towers heeft de Koninklijke Bevalling bijna live meegemaakt. Zijn dochter beviel een dag eerder op dezelfde ziekenhuisafdeling als Maxima van een tweeling. Hij zat er dus praktisch naast! Zou hij Maxima hebben horen puffen en gillen tijdens het baren? Maar Lee beweert niets gemerkt te hebben, zelfs bij de koffieautomaat werd er niet over de babyprinses gepraat. Gemiste kans, Leen.

Franske jaloers

Ook in Story: jaloerse Frans Bauer verscheurt fanmail Mariska. Sinds hun reality-soap zijn de Bauertjes enorm populair. Dagelijks wordt er fanmail afgeleverd. Niet alleen voor Frans; veel Nederlandse mannen blijken erg gecharmeerd van de blonde Maris. Het is natuurlijk ook een supervrouw. Ze poetst de hele dag het huis, doet alle boodschappen, kookt lekker voor haar mannetje en verzorgt ook nog eens de kids en blijft er stralend en blij onder. Welke man wil er nou niet door zo'n knappe meid worden verwend? En dus stuurde een fan Mariska een brief waarin hij haar praktisch ten huwelijk vroeg. Franske blijkt onder zijn aardige uiterlijk een slechte eigenschap te verbergen. Hij is enorm jaloers! De betreffende brief heeft hij woedend verscheurd en hij heeft zich voorgenomen voortaan alle brieven aan Maris eerst zelf te lezen. 'En geef hem eens ongelijk' vindt Story. Persoonlijk vinden we deze sociale controle wel wat erg ver gaan, maar Mariska kennende zal ze haar schouders er wel om ophalen en weer lekker verdergaan met stofzuigen en dweilen.

Jack en Estelle

Mild is Jack Spijkerman nooit geweest. Gelukkig maar, anders waren ons heel wat leuke uurtjes Kopspijkers onthouden gebleven. In party moet Estelle het ontgelden; Jack haalt flink uit naar het voetbalvrouwtje. 'Gaat Estelle een programma doen? Ja, echt? Iedereen die een kans krijgt, moet hem grijpen. Maar bij Estelle vrees ik dat er een reddingsboei naast zal moeten liggen.' Ai ai, arme Estelle. Waarom moet iedereen altijd háár hebben als mikpunt van spot? In hetzelfde blad krijgt ze nog een trap(je) na ook. Enige tijd geleden bekende Estelle wel eens in Italie nep-tassen van dure merken te kopen op de markt. 'Voor een paar Euro kan ik die niet laten liggen' zei ze toen. Nu staat er bij een artikel over de PC-Hooftstraat, die zijn klandizie kwijtraakt, een foto van vaste bezoekster Estelle. Erbij het bijschrft: 'Estelle tovert haar handtasjes nu van andere adresjes vandaan'. Je moet de voorgeschiedenis over de fake handtasjes weten weten om deze opmerking te kunnen doorgronden, maar hij is wel lekker vals.

't Zijn de kleine dingen die 't doen

Leuk om van die kleine details te horen over het Koningshuis. Het maakt ze zo menselijk. Want wat te denken van een hoogzwangere Maxima die twee dagen achter elkaar bij de Hema in Den Haag komt winkelen en er voor een paar Euro een regenjasje van Jip en Janneke koopt. Erna ging ze met haar moeder ook nog even langs de Bijenkorf, waar ze door de fotografen werd gesnapt. De avond voor de bevalling schijnt Maxima gezellig naar Idols gekeken te hebben, wat ze een grappig programma vindt. Willem-Alexander schijnt van de bevallingsstress op zondag maar liefst twee doosjes sigaren te hebben weggepaft. En wat vonden jullie van die natte okselvlekken in zijn overhemd toen hij direct na de bevalling voor het ziekenhuisraam stond te wuiven? Alsof hij zelf net een grote prestatie had geleverd en flink had moeten zweten. Koningin Beatrix schijnt erg slecht te zijn met tv's, video's en afstandsbedieningen. Actrice en soapie Tanja Jess sprak met de koningin tijdens een premiere en verklapte dit 'geheimpje'. Bea laat door haar zoons haar audioapparatuur installeren. Met nagellak van verschillende kleurtjes stipt ze vervolgens de knoppen aan, waar ze op moet drukken. Aaah, schattig he?

Dierentolk

Laatst 'zapten' we toevallig op tv langs een programma over dieren. Er zat een vrouw bij die beweerde paranormaal contact met de beesten te hebben. Ze zou hun gedachten kunnen lezen. Ze liet haar kunsten los op een kleine cavia en het diertje 'seinde' haar van alles door over pijn, onrust en hormonen. Het kwam er op neer dat het beestje een depressie had ofzo. We moesten er vreselijk om lachen en dachten eerst dat het één grote grap was. Maar deze week staat er in Privé een interview met het desbetreffende 'medium'. 'Ik weet wat uw hond denkt' staat er als kop te lezen. De vrouw blijkt een zeer goedlopende praktijk te hebben waar mensen langskomen met zieke dieren. 'Dieren vertellen mij heel veel. Sommige dieren wachten echt al heel lang totdat ze bij mij hun hart kunnen luchten,' beweert de vrouw daar heel serieus. Ze noemt zichzelf 'dierentolk' en haar gave is haar door een hogere macht gegeven. Wie een avondje wil lachen, schakelt de tv op Avro 'De Dierentolk', met als presentatrice Lucille Werner.

woensdag 17 december 2003 @ 16:38:55 #36
15080 static
pi_15486768
quote:
De voorpagina's van de bladen zijn deze week gereserveerd voor de koninklijke baby, prinses Amalia, en voor de gelukkige ouders: prins Willem-Alexander en prinses Máxima.

Privé schrijft dat Nederland het eens is met Willem-Alexander. Het is mooiste dochter van de wereld! Het blad weet hoe het er op de vijfde verdieping van het Haagse ziekenhuis Bronovo toeging, de eerste minuten na de bevalling.
"In de verloskamer kwamen Willem-Alexander en Máxima bij van de emotionele bevalling. Samen met Máxima's moeder Maria, koningin Beatrix, prins Johan Friso en Mabel Wisse Smit genoten zij van de nieuwe wereldburger die ooit koningin zal worden. Daar heeft de kleine op dit moment gelukkig geen enkel besef van. De eerste maanden van haar leventje draait het om eten en om de liefde van haar ouders."

Het eerste plaatje
Prins Claus maakte bij de geboorte van Willem-Alexander een foto van zijn pasgeboren kind. Alexander doet hetzelfde als zijn vader. Het eerste plaatje van zijn kind werd door de trotse vader zélf geschoten.
"Vertederd keken de jonge ouders naar hun dochtertje. Hun eigen kind, wat een wereldwonder! Vergeten is de barenspijn, vergeten zijn die akelige negen weken op bed en vergeten is al die spanning. Nu is het alleen nog maar genieten van dit mooie prinsesje."
Vier uur na de geboorte moest de kleine tijdens een persconferentie voor het eerst in het openbaar optreden, maar daar trok ze zich volgens Privé niets van aan.
"Zij sliep rustig door en bewoog af en toe met haar handje alsof zij al aan het oefenen was voor Koninginnedag."

Wéér een meisje
Party vindt het opvallend dat er in de familie wéér een meisje is geboren. Eerder kregen de prinsen Bernhard Junior, Maurits en Constantijn ook al meisjes. Te veel stress zou de oorzaak kunnen zijn van de prinsessengolf, zegt een vrouwenarts in het blad.
"Het is bewezen dat er tijdens stresstoestanden meer meisjes dan jongens geboren worden! Dit is onder andere het geval bij natuurrampen, maar ook bij problemen in de familiesfeer. Tijdens deze periodes van spanningen worden er dus meer meisjes verwekt."
Nu heeft, gaat Party verder, de familie de afgelopen tijd genoeg stressfactoren meegemaakt. Toch gaat het de arts te ver om dat verband te leggen.
"De geboortegolf van prinsesjes zou op stress kunnen wijzen, maar die redenering gaat mij wat ver. Waarschijnlijk is het toeval plus het feit dat er in West-Europa sowieso meer meisjes worden geboren."

Wijze spirituele vrouw
Astrologisch gezien is Amalia boogschutter en Story heeft de sterren geraadpleegd. Hun huisastroloog weet te melden dat de aanstaande troonopvolgster een wijze, spirituele vrouw zal zijn.
"Ze zal de mensheid dienen met de goede bescherming. Door haar bemoeienissen zal het beter gaan in de wereld, op alle vlakken. Ze heeft een filosofische aard en zal ooit de geschiedenisboeken ingaan als een groot denkster, poëet en schrijfster."
Beatrix staat bekend om haar liefde voor kunst en ook haar kleindochter heeft daar volgens de astroloog veel gevoel voor. "De prinses zal dol zijn op muziek, drama, kunst, dans en zal bovenal gelukkig zijn. Bovendien zal ze zich ontwikkelen tot een prinses met een warm gevoel voor politiek, ze zal echter een adviserende rol krijgen en niet actief aan politiek deelnemen."

Geen gewone kindertijd
Ook Weekend blikt vooruit en wel naar de jeugd van de baby. En volgens het blad lijkt het erop dat dat geen "gewone" kindertijd wordt.
"In een tijd waarin ontvoeringen en aanslagen helaas geen incidenten meer zijn, lijkt het haast onmogelijk om de jongste Oranjetelg een gewone opvoeding' te geven. De kroonprins en zijn echtgenote zijn de zwaarstbeveiligde Oranjes van ons land, en het kan niet anders dan dat dit invloed zal krijgen op de leefomstandigheden van hun eerste kind."
Verder in alle bladen veel foto's van een gelukkig zwaaiende Willem-Alexander en natuurlijk van de kleine Amalia.

Breuk met de kinderen
Minder geluk is er voor andere bekende Nederlanders. Zo zien Vanessa, oftewel Conny Breukhoven, en haar man Hans op tegen de kerstdagen, zeggen ze in Privé. Al een paar maanden is er een breuk tussen hen en hun kinderen Jordi en Constanza. Het leek er een tijdje op dat het nog goed zou komen. Nu zegt het stel dat een hereniging er voor de kerst niet komt. De vroegere seksbom is bang dat er straks twee bordjes minder bij het kerstdiner zullen staan.
"Ik ben bang van wel. En dat is heel triest. Mijn droomgezin is uit elkaar gespat. En op zulke momenten wordt dat natuurlijk pijnlijk zichtbaar. Het wordt mijn meest trieste kerst, dat mag je rustig weten."

Praatjes over Daphne
Party waarschuwt Robine van der Meer voor Daphne Deckers. Van der Meer is zwanger van vriend Mark van der Loo. Dit fotomodel is de ex van Daphne. De praatjes houden volgens Party niet op. Deckers zou niet meer gelukkig zijn met haar man Richard Krajicek en zou nu opnieuw haar zinnen gezet hebben op Mark.
Ze heeft hem lang niet gezien, maar hij is nu weer terug in het land. "Zoete herinneringen moeten haar, nu zij een huisje-boompje-beestjeleven leidt, toch wel eens parten spelen. Maar Daphne zwijgt daarover in alle talen. Terwijl ze normaal met veel zelfspot haar gedachten over intieme zaken makkelijk prijsgeeft."
Party vraagt Deckers om opheldering. "Ach, ik heb Mark zo'n tien jaar niet meer gezien. Maar ik vind het hartstikke leuk dat hij in Nederland is en nu voor de tweede keer met Robine samen is. Het zijn allebei heel lieve mensen, die nu een kind op de wereld gaan zetten."

vrijdag 19 december 2003 @ 16:20:44 #37
15080 static
pi_15544508
quote:
Connie's mislukte goede daad en karige Kerstcadeaus.

Mislukte goede daad

Stralend staat ze voor op de covers van Weekend en Story. Vanessa is helemaal in haar element op de Miljonairsbeurs, die recent werd gehouden. Speciaal voor de gelegenheid had ze een waanzinnige jurk aangeschaft. En we moeten toegeven: de jurk is absolutely fabulous. Zwart, strak, met een naveldiep decolleté dat is bezet met flonkerende strasstenen. Alleen: Connie's rimpelige 50+ armen komen er niet zo mooi in uit en ze heeft zelfs vetkwabjes onder haar armen. Net even jammer. Hij had bijvoorbeeld Irene van de Laar, Mariska Hulscher of Daphne Deckers mooier gestaan.

Wel leuk is dat ze de jurk na afloop van de beurs heeft laten veilen voor een goed doel. Als goede daad voor Kerstmis, zeg maar. De opbrengst gaat naar de Stichting Borstkanker. 'Hans vind het vreselijk dat ik die jurk wil verkopen' liet ze trots, maar vastbesloten, weten. Maar: alles voor het goede doel. En dus werd de jurk geveild. Man Hans kocht de jurk terug voor een luttele 1600 Euro. Ach gut, wat een goede daad, denk je. Totdat we ergens lezen dat de jurk Hans en Connie bij aanschaf veel meer dan 10.000 dollar (!) heeft gekost. Jemig, wat veel geld voor een stukje stof en wat glitters. Met deze 'ontboezeming' van Connie (letterlijk èn figuurlijk!) valt de goede daad opeens erg in het niet. Had dan AL dat geld gedoneerd en een simpeler jurkje aangeschaft. Nu is het toch weer een poenige, over the top-actie geworden.

Wie wel een echte goede daad heeft verricht, is ons Franske Bauer. Sinds hij heeft verteld dat alle fans bij hem thuis welkom zijn voor een bakkie koffie (Frans en Mariska verbruiken 6 kilo koffie per week!) en iedereen weet dat hij in het dorpje Fijnaart woont, is de drempel om de zanger persoonlijk te benaderen, klein geworden. En zo gebeurde het dat Frans de deur opendeed voor de oom van een doodziek meisje. Frans was net gezellig de kerstboom aan het versieren toen de man wanhopig kwam vragen of Frans iets voor zijn stervende nichtje kon doen. De zanger bedacht zich geen moment, sprong in de auto en zong aan het stervensbed vier liedjes. Toen gaf hij zijn vest aan het meisje en met het kledingstuk in haar handen geklemd, stierf het 29-jarige patiëntje. Na deze daad zijn we helemaal gesterkt van de overtuiging dat het hart van Frans op de goede plaats zit. Privé heeft het verhaal op de cover en maakt er bijna een Kerst-sprookje van: 'Frans Bauer en het stervende meisje.'.Ontroerend hoor, zo net voor Kerst.

Danielle toch

De Miljonairsbeurs waar Connie zo schitterde, was leuk nieuws voor de roddelbladen. Zo lezen we dat Estelle Gullit aan de deur werd geweigerd en zich tóch binnen probeerde te lullen met een smoesje ('Ik kom mijn man Ruud even een kus geven'), Albert Verlinde met zijn camerateam óók niet naar binnen mocht, het blonde B-zangeresje Tatjana Simic vreemd genoeg weer wèl en Danielle Overgaag (partner van Reinout Oerlemans) ook met haar camera van SBS6. De circa 6 maanden zwangere presentatrice werd bijna onder de voet gelopen door een horde journalisten, toen die tennisster Anna Kournikova in het oog kregen. In Weekend meldt Danielle: 'Gelukkig werd ik niet helemaal platgedrukt. 'En dan: 'Onze dochter is nu ruim 2,5 en als je ziet hoe snel dat gaat met zo'n kindje'. De leestekens geven aan dat het gaat om een letterlijk citaat van Danielle. Maar half Nederland weet toch dat Danielle geen dochtertje maar een zoontje heeft? Tijmen, heet het kereltje, Tijmen James om precies te zijn. Het lijkt ons sterk dat Danielle dit zelf even is vergeten door de zwangerschapshormonen en vinden dat de journalist zijn huiswerk héél slecht heeft gedaan. Foei!

Idols uitgelekt

Voor de fans van Idols-2 een exclusief weetje. Story weet te melden dat kandidaat Boris, die afgelopen zaterdag op tv te zien was, in elk geval door is naar de finale. Zo ver zijn ze op tv nog lang niet met hun uitzendingen, maar 'insiders' van Idols zijn uit de school geklapt. De 23-jarige muzikant heet voluit Boris Titulaer en is geen familie van Chriet, maar wel van de Venlose zanger Gé (die volgens Story 'bekend' zou moeten zijn). De jongen heeft donker haar en een slaapkamerblik die het strakke gezicht van jurylid Jerny Kaagman wel zal weten te ontdooien. Jerney ontkent trouwens in één van de roddelbladen ooit van de Botox te hebben gesnoept. 'Mag een vrouw van mijn leeftijd niet gewoon een natuurlijke schoonheid bezitten?' vraagt Jerny zich af. Connie met haar new-fill kliniek kan jaloers zijn op de genen van Jerny!

Ons ben zuunig

Leuk in Privé: wat kosten de cadeaus die Bekende Nederlanders elkaar onder de kerstboom geven. Die bedragen lopen sterk uiteen, maar zuinigheid overheerst. Willeke Alberti heeft haar kruit al verschoten met Sinterklaas en doet niks met Kerst. Haar Sintcadaeutjes mochten trouwens maximaal 10 euro per stuk kosten. Ook Danny de Munk kocht cadeaus van 10 Euro per stuk voor Sint en slaat Kerst over. Zuinig hoor. Musicalster Antje Monteiro is vooral praktisch. Haar dochtertje krijgt een tennisracket en ze schat dat dit zo'n 50 euro zal kosten. Darter Raymond van Barneveld laat het breed hangen. Aan zijn drie kids geeft hij wel 500 Euro uit! De kids willen videogames en dat spul loopt aardig in de papieren, zegt hij. Koos Alberts geeft zijn budget uit bij de slager, waar hij zijn gourmet-ingrediënten koopt. Gezellig met Kerst met de hele familie vlees grillen en dat mag wel 100 Euro kosten. Modeontwerpster Sheila de Vries is helemaal losgeslagen. Alleen al aan haar man geeft ze 600 Euro uit! Wie zegt nog dat het slecht gaat met de economie? De modeontwerpster merkt er in elk geval niks van, aan haar budget te zien. Lee Towers sluit het rijtje met de krachtige woorden: 'Gaat je geen moer aan!' Dat is klare taal van Leen. Hij doet het echter niet uit principiële redenen, maar omdat hij bang is dat zijn kleinkinderen zouden zeggen 'Wat een zuinige man is opa'. Dat doet Leens spierballentaal wel weer een beetje teniet.

donderdag 25 december 2003 @ 15:58:56 #38
15080 static
pi_15695606
quote:
Hoewel de bladen vorige week al hebben kunnen uitpakken over de geboorte van prinses Amalia, doen ze het zo vlak voor de kerst nog even dunnetjes over. In alle bladen valt wel iets te lezen over de bevalling, de geboorte, óf de openheid van prins Willem-Alexander vanaf het moment dat hij vader is.

Want één ding is zeker, de manier waarop de prins zich tot twee keer toe presenteerde voor de pers is niet eerder vertoond binnen het Nederlandse koningshuis. Privé denkt te weten waar die plotselinge losheid vandaan kopt. Boven een grote foto waarop Willem-Alexander te zien is met de ooievaar-mobiel die hij van burgemeester Deetman van Den Haag kreeg, staat de levensgrote kop Geheim hofplan achter geboorte Amalia! Waarom Willem-Alexander de show MOEST stelen'.
De aanleiding voor deze stelling haalt Privé uit een gebeurtenis vlak na het moment dat de prins buiten het Bronovo-ziekenhuis handjes stond te schudden met het toegestroomde, verkleumde publiek. Precies op dat moment werden Máxima en baby Amalia door de achterdeur meegesmokkeld, zodat er geen foto's van moeder en kind genomen konden worden.

Want juist die foto had alle plannen van koningin Beatrix kunnen dwarsbomen. De geboorte van het prinsesje moest hét moment worden waarop prins Willem-Alexander zich internationaal kon profileren. En dat is gelukt, want nu sierde de foto van vader en kind zo'n beetje alle internationale kranten, bladen en TV-stations. En een foto van prinses Máxima met Amalia had die foto zonder twijfel uit de pers verdrongen. Een hofbron vertelt aan Privé: "Dat is in 1982 gebeurd met de eerste foto's van prins Charles, prinses Diana en de net geboren prins William. En dat wordt door koninklijke hoogheden als een schop tegen de schenen ervaren, kan ik u verzekeren. Het was per se niet Máxima die de show mocht stelen."

Charmeoffensief
De promotie van Willem-Alexander is volgens velen het begin van een uitgebreid charmeoffensief van de Oranjes. Na het rampjaar 2003, met de ophef om prinses Margarita en Mabel Wisse-Smit als negatieve uitschieters, heeft het koningshuis dringend behoefte aan positieve publiciteit. En Weekend weet wie er, naast koningin Beatrix voor dit charmeoffensief moet gaan zorgen. Het is prinses Laurentien die de taak krijgt om 2004 hét jaar van de Oranjes te maken.

De positie van de vrouw van prins Constantijn is de laatste maanden een stuk belangrijker geworden. Niet alleen doordat niet Mabel, maar zij de toekomstige reserve-koningin van Nederland zal worden. Maar ook omdat haar ster rijzende is achter de paleismuren. In korte tijd is ze een van de belangrijkste adviseurs van de koningin geworden. De prinses zou een geheim plan hebben gepresenteerd dat de koninklijke familie haar allure terug zal geven en tegelijkertijd het mediabeleid zal moderniseren.

Inhoudelijk komt het er volgens Weekend op neer dat de Oranjes toegankelijker moeten worden voor de pers en dat de Nederlanders meer de gelegenheid moeten krijgen om hun koningin en prinsen en prinsessen in het openbaar te zien. Door meer activiteiten in de openlucht te laten plaatsvinden moet Oranje dichter bij de mensen komen te staan. Overigens tovert Laurentien dit soort ideeën niet zomaar uit de hoge hoed; ze heeft een aanzienlijke staat van dienst op het gebied van publiciteit.

Ik zong vier liedjes, toen stierf ze...'
Het ultieme kerstverhaal van dit jaar staat in Privé. Hoofdrolspeler is de razend populaire zanger van het vaderlandse lied, Frans Bauer. Op het sterfbed van een verstandelijk gehandicapt meisje vervulde Bauer haar laatste wens: een ontmoeting met haar grote idool. Door een impulsieve actie van haar oom, die naar de villa van de Bauers scheurde, was Frans nog net op tijd in het ziekenhuis. In Privé zegt de oom: "Er volgde een kort laatste gesprek en Frans zong heel zachtjes vier liedjes voor haar. Bij het afscheid trok Frans zijn vest uit waarin Manon zich gedurende het bezoek had vastgegrepen. Alsof het een knuffel was klemde ze het tegen zich aan en sliep ze zachtjes in, met het kleinood in haar armen."

Opvallend
De opvallendste foto is zonder twijfel die van Conny Breukhoven, ofwel Vanessa. In drie van de vier bladen prijkt de rondborstige diva in haar laatste aankoop. Met de nadruk op rondborstig. Want in de zwarte, met steentjes behangen avondjurk, is het vooral dat deel van het lichaam waarop Conny de aandacht weet te vestigen. Haar borsten vallen bijna uit de jurk, die op een veiling voor het goede doel 1600 euro opleverde.

Opvallend is ook de koper van het nietsverhullende kledingstuk. Niemand minder dan Hans Breukhoven kocht doodleuk de jurk terug die zijn vrouw eerder die avond aan de veilingmeester had aangeboden. Blijkbaar zo onder de indruk van de verschijning van Conny wilde hij niet het risico lopen dat hij zijn vrouw nooit meer in die creatie zou zien. De opbrengst van de jurk bracht het eindresultaat van de liefdadigheidsavond op 22.000 euro, een bedrag dat geschonken wordt aan de Borstkankervereniging Nederland.

zondag 28 december 2003 @ 15:03:02 #39
15080 static
pi_15765479
quote:
Tooske jokkebrok

Tooske loog over huwelijk! kopt Party vet op de cover. Die stoute Tooske gaat namelijk wèl scheiden van haar man, terwijl ze eerder nog beweerde dat alles koek en ei was. De blonde presentatrice van Idols trouwde een jaartje geleden met haar Amerikaanse Keith. Een beetje een vreemde relatie: hij woonde in de VS terwijl zij hier carrière maakte. Maar toch: het was de liefde van haar leven en het paar vormde een leuk plaatje, zij heel blond, hij heel donker met een baardje.

Toen Tooske een rol in de musical De 3 Musketiers kreeg en avond aan avond liefdesscènes speelde met hunk Bastiaan Ragas, staken al snel de eerste geruchten de kop op. Helemaal olie op dit vuurtje was de plotselinge scheiding van Bastiaan en zijn vrouw Laura. Zie je wel, insinueerden alle bladen, die twee hebben een relatie!

En nu Tooske opeens out of the blue meldt dat ook haar huwelijk over is, is er geen houden meer aan. De buitenechtelijke affaire van de twee is bewezen, volgens de bladen. Het wachten is nu op hun coming out en het schijnt dat het paar zelfs al kussend en knuffelend in een restaurantje is gesignaleerd. Tja: waar er vier scheiden, moeten er twee lijden, in dit geval. Arme Keith en Laura, die hebben een eenzame Kerst.

Geen scheiding, wel inbraak

Prinses Margarita en haar baron Edwinscheiden. Het huwelijk van het echtpaar heeft klaarblijkelijk de voortdurende strijd met de koninklijke schoonfamilie niet overleefd. Al een paar weken lezen we dat het echtpaar uit elkaar is. De prinses zou in Amsterdam zijn gaan wonen terwijl haar man in Frankrijk is gebleven. De conclusie ligt natuurlijk voor de hand: als je niet samen onder één dak woont, ga je dus scheiden. De logica bij de roddelbladen is heel eenvoudig te volgen!

Weekend was een van de weinigen die het zaakje heeft onderzocht. Ze belden naar Edwin en kregen hem gewoon aan de kasteel-telefoon. Daar verklaarde hij nog erg gelukkig te zijn met zijn prinses. Zij vertoefde slechts tijdelijk in Amsterdam omdat ze daar werk heeft als binnenhuisarchitect. Ze woont voorlopig in een hotel en heeft geen eigen (eenpersoons)appartement gekocht. Wel zijn ze vast van plan om hun rechtszaken voort te zetten en miljoenenclaimsvan het koninklijk huis te eisen wegens onheuse bejegening.

Nieuw aan het verhaal is, dat Edwin vertelde dat er recentelijk een inbraak is geweest in het kasteeltje. Hun geliefde waakhond is daarbij erg toegetakeld. Dat zet ons toch aan het denken: een inbraak. Zou er dan toch iets niet pluis zijn bij het koninklijk huis? Zou Bea haar geheime dienst hebben laten inbreken bij Margarita om bewijsmateriaal te pakken te krijgen? Of zouden het gewoon een paar lokale boeven zijn geweest die een kraakje wilden zetten? Mysterieus verhaal, hoor. Als het tenminste waar is wat Edwin vertelt.

Glimmers

Over Bea gesproken: die poseert in alle bladen trots met haar tweede kleindochter. (De eerste kreeg ze van zoon Constantijn en Laurentien). Ze is duidelijk erg verguld met haar erfprinsesje en staat er liefdevol mee op de foto. Ook Maxima mag even poseren voor de camera. Nog wat vol in het gezicht, beetje vermoeid en in een onflatteus geelbruin broekpak lacht ook zij liefjes naar de lens. Om haar vinger een nieuwe ring. Volgens Weekend is de knoeperd een cadeautje van Oma Bea. Ze kocht hem bij een Haagse juwelier en telde voor de grote robijn met diamanten minstens 15.000 Euro neer. Niet slecht. Er zijn in Nederland mensen die een minder waardevolle glimmer onder hun kerstboom vinden.

Nog meer glimmers

Als diamanten de beste vrienden van een vrouw zijn, zoals wel eens wordt gezongen, dan heeft Connie Breukhoven er in één klap een huis vol visite bij grapt Privé bij een foto van een huilende Vanessa. Wat is er gebeurd? Op de Miljonairsbeurs, waar de Breukjes (ons kent ons) natuurlijk niet ontbraken, deed Hans zijn Connie een ringetje cadeau. Het was een complete verrassing voor Connie, waar ze zó van schrok, dat ze er van moest huilen.

Nou, van zon blok witgoud vol diamanten zouden we ook geëmotioneerd raken. De ring is zó groot, dat hij haar vinger tot aan het eerste vingerkootje bedekt en is rondom bezet met flinke stenen. Hans heeft de ring laten maken in Londen, bij dezelfde juwelier die de ringen voor voetballer Beckham en zijn Spice Girl Victoria maakte. Blijkbaar was Con zó onder de indruk van dit vertoon van rijkdom en protserigheid, dat Hans voor haar precies zon zelfde ring heeft laten maken.

Vol dankbaarheid perst Con haar siliconenlippen op zijn opgevulde mond, ze plengt elegant een traantje (zonder mascaravegen), vertelt nog even haar verhaal aan de pers en dan is de vertoning weer afgelopen. Benieuwd wat het glamourpaar de volgende keer weer bedenkt om media-aandacht te krijgen. Eén ding is zeker: met Con en Hans hoef je je geen moment te vervelen.

Mevrouw Bauer

Gezellig: kerstfeest bij de Bauertjes thuis. Het was een hele happening die zowel op tv als in de bladen te zien was/is. Mariska shopte zich suf aan kerstversiering voor haar nieuwe huis, maar het resultaat mag er wezen: verlichte rendieren in de tuin, zingende kerstmannen, flikkerende lampjes, een bewegend kerstbeeldje met muziek. Heel gezellig allemaal.

Natuurlijk werd de hele familie uitgenodigd en gestoken in glim- en glitterpakken en -jurken genoten ze samen van de kerstdis. In Story lezen we dat Mariska nog de schrik van haar leven kreeg die avond. De ingehuurde Kerstman gaf een brief aan Frans om hardop voor te lezen. Die ging onder andere over trouwen. Maris vertelt: Heel even dacht ik dat hij me ten overstaan ten huwelijk zou vragen. Ik schrok me wild!. Het bleek niet zo te zijn en de Kerstman had dan ook geen trouwringen bij zich.

Hoewel Mariska en Frans al een hele tijd roepen dat ze gaan trouwen maar steeds geen datum prikken, speelt het onderwerp blijkbaar toch meer bij Mariska dan ze wil toegeven. In hun reality-soap mijmerde ze per slot van rekening al eens over zon mooie witte trouwjurk. We zullen nog even geduld moeten hebben, want volgens Mariska-: Het komt er ongetwijfeld van, maar vanavond was niet het moment. Maar wie weet viert ze volgend jaar Kerstmis toch als de wettelijke Mevrouw Bauer.

dinsdag 30 december 2003 @ 19:28:36 #40
15080 static
pi_15834470
quote:
Op de voorpagina's van de bladen staan een stralende prins Willem-Alexander, prinses Máxima en hun dochter prinses Catharina-Amalia. Op de cover van Party staat Idols-presentatrice Tooske die erkent dat pogingen om haar huwelijk te redden, volledig zijn mislukt. En: 'Mabel huilt uit bij kamerlid'.

Apetrots en intens gelukkig. De gezichten van Willem-Alexander en Máxima op de eerste officiële foto's met hun dochtertje Amalia spreken boekdelen. Het kroonprinselijk paar is, volgens Story, overduidelijk in zijn nopjes met het prachtige prinsesje.

Ring met robijn
Prins Willem-Alexander moet met de komst van het prinsesje nu genoegen nemen met een tweede plaats in het gezin, schrijft Privé. De kleine Amalia is alles voor mama Máxima. Amalia bepaalt nu de dagelijkse gang van zaken in Villa Eikenhorst. Gingen Willem-Alexander en Máxima in voorgaande jaren tijdens de feestdagen nog naar het buitenland, nu blijven ze gewoon met de voltallige familie in Wassenaar. Inclusief de Zorreguieta's. Ook koningin Beatrix laat dit jaar het Italiaanse Tavernelle voor wat het is. Ze is zo blij met de komst van de erfprinses, dat ze al voor de geboorte op zoek is gegaan naar een passend cadeau voor haar schoondochter, aldus Weekend. Bij de Haagse hofjuwelier Steltman kocht ze een peperdure diamanten ring met een enorme rode robijn.

Charisma
Als Tweede Kamerlid van de SP kun je van Harry van Bommel nu niet direct verwachten dat hij warme gevoelens koestert voor het koningshuis. Maar na de presentatie van de Prins Clausprijzen 2003 in het paleis op de Dam raakte hij aan de praat met de zo verguisde Mabel Wisse Smit. Het was voor Van Bommel de allereerste keer dat hij een informeel gesprek met de aanstaande van prins Frisco voerde. "Ik moet zeggen dat deze mevrouw een diepe indruk op me heeft gemaakt. Mabel bezit namelijk een onvoorstelbaar groot charisma", vertelt een geïmponeerde Harry van Bommel.

Mabel was behoorlijk openhartig tegen Harry: "Ze vertelde me dat ze echt wel verdrietig is om wat er allemaal over haar is geschreven en hoe er over haar is gesproken. Als ze niet met Friso zou gaan trouwen, dan had ze het in overweging genomen om een boek te schrijven over haar leven, zodat de mensen inzicht zouden krijgen over hoe de dingen werkelijk zijn verlopen", zegt Harry in Story.

Mysterieuze inbraak
Opnieuw is het verhaal opgedoken dat prinses Margarita definitief had gebroken met Edwin de Roy van Zuydewijn. Maar de scheidingsverhalen zijn grote onzin, zo verzekert het paar Weekend. Het toch al zo moeilijk verlopen jaar heeft voor Margarita en Edwin een dramatisch einde gekregen. Want afgelopen week is er een mysterieuze inbraak geweest in hun kasteel. Daarbij werd hond Paco op beestachtige wijze neergestoken. Het dier is zwaargewond. Intussen is de zaak tegen de staat nog geen stap gevorderd en moet het paar noodgedwongen gescheiden leven; Edwin in Frankrijk en Margarita in Amsterdam. De prinses verblijft daar in een hotel en is nog steeds op zoek naar een woning voor haar en haar man.

Mislukt
De pogingen van Tooske om haar huwelijk te redden zijn mislukt. De Idols-presentatrice heeft de afgelopen maanden krampachtig geprobeerd de relatie met haar Amerikaanse echtgenoot te redden. De kansen die Tooske kort na haar trouwdag kreeg aangeboden, zijn, volgens Weekend, haar huwelijk nu fataal geworden. Zelf zegt ze dat ze de afgelopen maanden tot de conclusie is gekomen dat er voor een hechte relatie té grote karakterverschillen zijn tussen haar en haar man. Zij is uitbundig, hij introvert en dat is de ware reden van haar scheiding.

Voor Privé is het allang duidelijk dat Tooske eigenlijk smoorverliefd is op Bastiaan Ragas, haar tegenspeler in de musical 'De 3 musketiers'. De blonde presentatrice werd samen met Bastiaan gesignaleerd in het trendy restaurant Bond. Zij hadden alleen maar oog voor elkaar en lieten hun toetje zelfs onaangeroerd staan. "Er is geen enkele twijfel. Deze twee zijn dolverliefd op elkaar", concludeert een ooggetuige in Privé.

Vrouw van zijn leven
Twee jaar geleden had Wibi Soerjadi grootse plannen met het landgoed Wulpenhorst dat hij met zijn toenmalige echtgenote Marion kocht. Maar voordat ze er samen introkken, maakte Marion een eind aan hun huwelijk. Nu woont Wibi er alleen met zijn acht katten. Wibi's vrienden hopen dat de pianist weer eens de vrouw van zijn dromen vindt. Wibi in Story:"Het is al diverse keren gebeurd dat ze me hebben gekoppeld. Ze wisten dan een leuke vrouw voor me en regelden dat we ergens gingen eten. Maar het liep steeds op niets uit. De dames in kwestie waren veel serieuzer dan ik. Waarschijnlijk hadden mijn vrienden het idee dat ik echt op zoek was naar een nieuwe relatie. Maar daar moet ik niet aan denken."

Verdraagzaamheid
Als ambassadeur van de Rotterdamse haven maakte Lee Towers aan de vooravond van de feestdagen een bijzondere tournee langs de havenbedrijven. Daar, bij zijn oud-collega's, blikte hij terug op hoe het allemaal begon als kraandrijver. En hij kijkt vooruit naar 2004, dat volgens hem het jaar van bezinning moet worden. "Want als we met z'n allen een beetje meer verdraagzaamheid tonen en meer begrip kunnen opbrengen voor elkaar, dan kan zo'n jaar gewoon niet meer stuk", voorspelt Lee in Weekend.

dinsdag 6 januari 2004 @ 18:30:49 #41
15080 static
pi_16016343
quote:
Marco nogal eiïg

'Het is waar', geeft Marco Borsato toe in Story, 'Ik heb met Tara (23) gezoend en ben zelfs met haar in bed beland'. Wat krijgen we nou, vroegen we ons af bij het lezen van dit citaat. 's Neerlands braafste huisvader gaat vreemd en biecht dit nog op ook? Maar het blijkt niets meer of minder dan een publiciteitsstuntje. Voor Marco's nieuwste videoclip moet hij zoenen met wulpse actrice Tara Elders en dit 'vreemdgaan' wordt natuurlijk breed uitgemeten in de roddelbladen. Marco is van zijn daad zó ondersteboven, dat hij wel drie keer toestemming heeft gevraagd aan Leontine, die natuurlijk lachend toestemde. 'Ik was bloednerveus, heb die dag wel tien keer mijn tanden gepoetst. Je wilt tenslotte toch fris overkomen,'aldus een nog steeds opgewonden Marco, die van de zoenscène een nacht niet heeft kunnen slapen. Natuurlijk weten we wel dat Marco een brave borst is en keurige vader van drie kinderen, maar om nou zó zenuwachtig te doen over één klein filmkusje, vinden we wel erg eiïg van de ster. Hij moet een beetje oppassen dat hij niet te veel een watje wordt.

Geen gevlag

Een grappig vervolg op de bladen van een paar weken terug. Daar stond toen in dat zo weinig politici de vlag hadden uitgehangen voor de geboorte van prinsesje Amalia. Fotografen waren naar de huizen van de staatslieden gereden en hadden daar de -lege- vlaggenmasten gefotografeerd. Story voegt daar nog een itempje aan toe. De moeder van Friso's verloofde Mabel, woonachtig in Hilversum, had blijkbaar ook niet de moeite genomen te 'vlaggen' voor haar aanstaande familie. Friso en Mabel vierden Sinterklaas bij (schoon) mamma Flos Wisse Smit, want de Porsche van Friso is het hele Sinterklaasweekeinde op haar oprijlaan gesignaleerd. Maar op maandag 8 december, de dag na de geboorte van Amalia, was de oprijlaan leeg, en de vlaggenmast ook.

Verhuizing Bauers

Volgens Story is de kans groot dat Frans Bauer zijn droomhuis uit moet. Sinds zijn tv-programma wordt het dorpje Fijnaart overspoelt door fans, die brutaal om het huis van de zanger heenzwermen. Wie de serie kent, weet dat Frans en Mariska weliswaar een fijn huis bewonen, maar dat er maar een klein strookje voortuin bij zit. Fans kunnen dus altijd regelrecht de woonkamer in loeren. En hoewel Mariska mooie gedrapeerde gordijnen heeft hangen, zal ze geen zin hebben die de hele dag dicht te hebben. Volgens de laatste geruchten is Frans zich al aan het oriënteren op de huizenmarkt, op zoek naar een huis met meer privacy. Maar dat zal nog lastig worden, want Frans en Maris willen natuurlijk niet te ver van het woonwagenkamp van hun ouders wonen. Al was het maar om praktische redenen: wie moet er dan voor Frans stamppot met veel worst maken als Mariska weer een weekje naar Spanje op vakantie is?

Caroline Tensen 'een garnaal'

Het zal je maar gezegd worden: 'Een lief rund, maar met het verstand van een garnaal'. Dit 'compliment' krijgt presentatrice Caroline Tensen in Party en Privé van een oud-collega naar haar hoofd geslingerd. De man die de uitspraak doet is de persoon die in het programma 'Het spijt me' altijd met een bloemetje langs de deuren ging, zonder zelf in beeld te komen. In het programma worden oude familieruzies en vetes voor de camera, met Tensen als bliksemafleider, weer uitgepraat en goedgemaakt. Natuurlijk met een hoop emoties, tranen, soms gescheld en alle vuile familiewas buiten. De man heet Hans nog wat en deed in een interview met een ander blad behoorlijk rake uitspraken over het programma en Caroline in het bijzonder. Van John de Mol kreeg Hans de opdracht: 'Duw ze dat boeket in handen en zorg dat ze gaan janken. Want tranen zijn natuurlijk goed voor de kijkcijfers.' Deelnemers werden, na hun tranen en familieruzies, aan hun lot overgelaten, want 'nazorg interesseerde John de Mol geen hol'. De redactie van het programma zou 'een kleuterklas' zijn en Caroline dus het verstand van een garnaal hebben. Caroline trekt zich echter niets aan van die kritiek: 'Ik heb mezelf altijd recht in de bek kunnen aankijken.' meldt ze. Persoonlijk denken we dat een blik in haar goedgevulde portemonnee ook een hele hoop goedmaakt, want reken maar dat Caroline ook aan 'Het Spijt Me' een lieve duit heeft verdiend.

Mes in Connie's lippen

Dat de opgespoten lippen van Connie 'Vanessa' Breukhoven er vreselijk uitzien, weet iedereen. Maar nu lezen we in Party dat Connie er zelf ook niet blij mee is. Haar opgezwollen, gebobbelde lippen zijn een foutje van haar eigen melkzuurmethode. Het spul veroorzaakt kleine ontstekingen waardoor littekenweefsel ontstaat. Hierdoor lijken je lippen voller. Maar het nadeel is dat er lelijke bobbels kunnen ontstaan en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Connie heeft zó veel van haar eigen melkzuur laten inspuiten, dat zij inderdaad een bovenlip vol rare bulten heeft gekregen. Volgens het blad laat ze die nu weghalen bij een 'echte' arts, een plastisch chirurg. Party weet zelfs naam en adres van de kliniek te melden. Helaas: toen het blad navraag deed bij Connie zelf, was zij niet bereikbaar voor commentaar. Dat maakt ons des te nieuwsgieriger. Kon ze niet door de telefoon praten omdat haar lippen dik in het verband zaten misschien?

woensdag 7 januari 2004 @ 21:50:32 #42
15080 static
pi_16050591
quote:
Iedereen heeft wel zo zijn eigen goede voornemens voor het nieuwe jaar. De één stopt met roken, de andere belooft meer te gaan sporten en een derde gaat afvallen. Volgens Story hoort Máxima bij die laatste groep.

Bij de kroonprinses zit na de bevalling van Amalia nog heel wat moedervet rond de heupen en het is duidelijk dat ze het gevecht met de overtollige zwangerschapskilo's nog moet aanvangen. Maar Story heeft hoop. "Zonder enige twijfel zal het geven van borstvoeding Máxima helpen met het verliezen van gewicht. En als straks alles weer 'gewoon' is, haar ouders en broers en zusters weer naar huis zijn en Alexander met zijn moeder in Thailand is, kan de prinses er lekker tegenaan en heeft ze binnen no-time haar oude figuurtje weer terug!'

"Máxima is binnen zitten beu!" kopt Weekend. De prinses is samen met haar dochtertje gesignaleerd in de winkelstraten in den Haag. Weekend snapt het wel waarom Máxima nu zo de behoefte heeft om de deur uit te gaan. De prinses heeft vanaf Prinsjesdag op medische indicatie strikte bedrust moeten houden. Nu ze bevallen is van Amalia, wil Máxima niets anders dan weer eens buiten te zijn om te gaan winkelen.

Huwelijkspartner Amalia
Amalia is nog maar paar weken oud of Party weet nu al te vertellen wie de mogelijke huwelijkspartner van het prinsesje wordt. Volgens het blad bestaat er een gerede kans dat prinses Amalia ooit zal gaan trouwen met prins Gabriël van België. De Belgen hebben er zelfs een eeuwenoude wet voor veranderd die tot nu toe elke band tussen de Belgische en de Nederlandse koningshuizen verbood. En volgens de geruchten zien beide vorstenhuizen wel wat in een huwelijk tussen Amalia en prins Gabriël.

Party: "Zoals de stand van zaken nu is, zouden de ouders van de kleine schavuiten een dergelijk huwelijk zeker aanmoedigen. Beatrix zou in elk geval heel gelukkig zijn, wanneer Amalia later met een echte prins trouwt. Het blauwe bloed in onze koninklijke familie wordt almaar roder door de intrede van niet-adellijke huwelijkspartners. Onze koninklijke familie wordt meer en meer een burgerfamilie. Zeker gezien de schandalen die de laatste jaren zijn ontstaan door de intrede van burgermeisjes in het paleis, zou Beatrix verlangen naar een echt koninklijk huwelijk."

Coming out
Het belangrijkste nieuws van de sterren was de coming-out van Idolswinnaar Jamai. Voor insiders was het eigenlijk geen grote verassing, maar voor zijn vele fans des te meer, toen Jamai in de radio-uitzending van Ruud de Wild afgelopen week onthulde dat hij op mannen valt. Weekend vraagt zich af of Jamai eerder door de platenbazen een zwijgverbod is opgelegd omwille van de commercie. Idolsjurylid en doorgewinterd producer HenkJan Smits heeft zich er nooit bewust mee beziggehouden: "Ach vermoedens waren er bij mij natuurlijk ook wel, ik ben niet gek. Maar feiten waren er niet: ik zag hem alleen maar met meisjes. Maar die knul is nog zo jong, laat hem het nog maar even zelf uitzoeken en ach, wellicht valt Jamai over vier weken wel weer op een meisje."
Inmiddels heeft Weekend uit kringen rond het Jamai-circus gehoord dat de Idolsster geruime tijd zijn hart verloren heeft aan ene Boris, een danser die ook muziekclips te zien zou zijn.

Veiligheid
Peter R. de Vries wil de politiek in, maar of dat nou zo'n goed idee is? Weekend vergelijkt Peter R. de Vries met Pim Fortuyn. Net als Fortuyn voelt Peter zich nu ook niet altijd veilig en realiseert hij zich dat hij gevaar loopt. Daarnaast maakt Peter R. de Vries net als de vermoorde politicus van zijn hart geen moordkuil. Maar volgens de Vries gaat de vergelijking met Fortuyn niet op. "Pim deed het op zijn manier en ik treed niet in zijn voetsporen. Het is niet zo dat ik nu de draad van zijn werk oppak. Ik heb een eigen visie en een eigen aanpak."

Ambities
Ook Privé besteedt aandacht aan de politieke ambities van de Vries. Volgens het blad is er een belangrijke reden dat de Vries de misdaadverslaggeving achter zich wil laten.
Het laatste jaar zijn de dreigementen aan het adres van de Vries zo serieus geworden dat de politie de nodigde voorzorgsmaatregelen heeft genomen. "Ze stonden ineens met kogelvrije vesten hier in huis. En als je ze dan vraagt wat er aan de hand is, kunnen ze dat niet zeggen. Dat is zelfs voor mijn vrouw Jacqueline moeilijk te verteren," aldus de Vries in Privé.

Niet luieren
Reinout Oerlemans maakt zich druk om zijn zwangere vrouw, die het qua werk niet echt rustig aan doet. Volgens Party is presentatrice Daniëlle Overgaag ook helemaal niet van plan om te gaan luieren. Zij wil juist, ondanks haar zwangerschap, keihard werken! In Party ontkent Daniëlle dat er nu een conflict tussen Reinout en haar is ontstaan.
"Nee hoor, dat Reinout liever heeft dat ik vandaag nog zou stoppen is absoluut onzin. Reinout werpt geen blokkade op voor wat ik doe en wat ik wil. Hij heeft me juist enorm gestimuleerd om te gaan werken. Ik krijg straks een nog drukker gezinsleven en dan heb je toch een plek nodig om tot rust te komen. Dat is mijn werk", aldus Daniëlle in Party.

Opdringerige fans
Story meldt dat Frans Bauer steeds vaker door fans wordt lastiggevallen. De hele dag wordt Frans en zijn gezin belaagd door fanatiekelingen, die aanbellen, in hun tuin wandelen en op de oprijlaan bivakkeren. Er komen zelfs zoveel fans op de woonplaats van Frans en zijn geliefde Marika af, dat een team van vrijwilligers zich dagelijks moet inzetten om het verkeer in goede banen te leiden. Volgens Story wordt de aandacht Frans nu toch wat te veel. "Frans lijkt geen stap meer buiten de deur te kunnen zetten zonder te worden belaagd door zijn fans, die het ongetwijfeld goed bedoelen. Met name rond de feestdagen zou het zo druk rond zijn villa zijn geweest dat Frans de knoop moet hebben doorgehakt: de zanger gaat noodgedwongen op zoek naar een andere woning, met meer privacy. En dat terwijl Mariska en hij nog steeds zo dol zijn op hun droomhuis."

vrijdag 9 januari 2004 @ 23:31:08 #43
15080 static
pi_16117099
quote:
Moe, moe, moeder

Al een heel kort na de bevalling werd Maxima gespot toen ze met de baby eventjes in Den Haag ging shoppen. Verborgen onder een flaphoed tegen de regen konden we toen haar gezicht niet goed zien. Maar deze week komen de bladen met nieuwe foto's van Maxima, al shoppend in Amsterdam, met haar ouders en broertje en zusje ditmaal. Heel goed is te zien hoe vermoeid Maxima er uit ziet. Dikke wallen onder haar ogen, onverzorgd haar met een donkere uitgroei, rode randjes om haar ogen en bleek en wat pafferig. Er is weinig glamour meer te zien aan onze prinses. Een echte moeder dus, die er elke nacht een paar keer uit moet om de baby te voeden en altijd slaapgebrek heeft. Blijkbaar gaat ze 's nachts zelf haar bed uit als Amalia huilt en laat ze dit niet aan haar stoet kindermeisjes over. Daphne Deckers, die zich in de media altijd opwerpt als expert in het moederschap, had daar een ooit een leuke uitspraak over. 'Moeder is het meervoud van moe', en dat gaat voor Maxima wel op in dit geval.

Jort dom

In Party een klein stukje over Jort Kelder, de hoofdredacteur van Quote. Daar staat dat Jort bang is om dom over te komen. 'Jort wil zich nog wel eens voordoen als slimste jongetje van de klas, maar diep in zijn hart is hij onzeker over zijn intelligentie. Zo liet hij zich ontvallen: 'Ik ben al zo vaak gevraagd voor de Nationale IQ test. Ik zeg altijd dat ik dat zo zielig zou vinden voor de andere BN'ners, maar in wezen ben ik gewoon bang dat ik dommer ben dan Irene van de Laar en Regilio Tuur samen.' Heel eerlijk van Jort, maar we voelen de steek onder water naar de twee anderen ook wel. Het lollige van dit stukje is, is dat Party er meteen naast een stukje heeft gezet over Irene van de Laar. Die vertelt daarin trots dat ze maar liefst twéé aparte kamers met kledingrekken heeft waar ook haar schoenen staan. Nou niet bepaald een hele intelligente opmerking, en ook niet echt een citaat dat de bladen moet halen. Maar zo direct naast de uitspraak van Jort gezet, is het wel weer erg grappig.

Hoe zit dat, Wendy?

Hoe zit het nou eigenlijk met de vermeende relatie tussen Wendy van Dijk en Chris Zegers? Al weken geleden werd er gerept van de liefde tussen die twee, maar we horen er eigenlijk niks meer over. Is er niks aan de hand? Of houden die twee zich angstvallig ver weg van de camera? Dat laatste lijkt het meest waarschijnlijk. In Story zien we namelijk een foto van Wendy voor het huis van Chris. Ze stapt in haar auto op nieuwjaarsdag en de slimme reporter merkt op dat de Jeep is ondergesneeuwd. Dat betekent dat hij daar de hele nacht heeft gestaan en dus dat Wendy is blijven logeren bij Chris. Dus toch! Later die dag vertrekt Wendy met haar zoontje, maar zonder Chris, naar Schiphol. Ze vliegt naar Zuid-Afrika waar ze bij Gordon gaat logeren. De redactie neemt aan dat Chris later ook daarheen vliegt. 'Wellicht dat de twee, na een lange warme liefdesvakantie, het hoge woord er eindelijk uit krijgen' hoopt het blad. We houden je op de hoogte als het ooit zo ver komt.

Viola homohater?

Story heeft de afgeserveerde ex-diva Viola Holt maar weer eens afgestoft. Ze vertelt dat ze het uitstekend naar haar zin heeft in haar nieuwe baan (bij een huidkliniek) en niet meer op tv hoeft. Zeker niet als je ziet wie er tegenwoordig allemaal te zien zijn, snibt ze. 'RTL Boulevard is één groot homoprogramma geworden met Albert Verlinde als opperhoofd. Er zitten alleen maar nichten in en dat zit dan de hele tijd met elkaar te ginnegappen, vreselijk!'. Volgens Viola is er een overvloed aan van die zogenaamd geestige homo's. 'Zijn er ook nog normale kerels?'vraagt ze zich af. Om daar in één adem op te laten volgen dat Idols-jurylid Jerney Kaagman ook écht niet kan. 'Die moet maar heel rap langskomen in onze huidkliniek, met dat gezicht van haar'. Viola schopt flink om zich heen, maar vraagt zich ondertussen wel af waarom ze nooit wordt gevraagd om als panel-lid of jury ergens aan deel te nemen. 'Ik word nooit gebeld. Het lijkt wel alsof mijn collega's me boycotten' verzucht ze tragisch. Na het lezen van deze uitspraken, vinden we het niet zo gek dat men niet meer gesteld is op de gefustreerde ex-diva, die nog homohater blijkt te zijn ook.

Guusje wel/niet ziek

'Guusje Nederhorst geteisterd door slopende ziekte' covert Privé. Erbij een foto van een triest kijkende Guusje, ex-GTST soapie en nu getrouwd met Dinand van de band Kane. Ach gut, denken we meteen, wat is er met het arme kind aan de hand. Snel bladeren naar pagina 6, en daar staat nog meer leed: 'Onvoorstelbaar drama' en 'Slopende ziekte' met een foto van een even treurig kijkende Dinand. We moeten een heel artikel doorworstelen om te ontdekken wat er nu eigenlijk met Guusje aan de hand is. En dat blijkt natuurlijk weer niets te zijn. Althans, volgens 'een gerucht' zou Guusje last hebben van de hormoonkuur die ze nam om zwanger te worden. Er wordt zelfs gesproken over borst- en baarmoederhalskanker. Maar wie goed leest, komt eigenlijk niets te weten. Wie hormonen neemt, heeft een verhoogd risico op deze ziekten, staat in de bijsluiter van het medicijn. Maar het is nog helemaal niet gezegd dat Guusje er ook echt last van heeft. Heeft ze überhaupt wel hormonen genomen om zwanger te worden? Kortom: waarschijnlijk is er met Guusje helemaal niets aan de hand en heeft de redactie dit stuk weer geheel en al uit z'n duim gezogen. Maar dat is het risico dat je neemt als je de roddelblaadjes leest.

vrijdag 16 januari 2004 @ 17:46:59 #44
15080 static
pi_16319773
quote:
Bolle Mina

Het is een piepklein fotootje, op de laatste pagina achter in Weekend. Maar wat we op dat kleine kiekje zien, is ontluisterend. De sexy zusters Katja en Birgit Schuurman deden mee aan een voetbalwedstrijdje. Na afloop werd er door de tribune luid geschreeuwd dat de dames hun voetbalshirtje moesten wisselen. En dat deden ze dan ook braaf. We zien de meisjes met ontbloot bovenlijf, maar daar blijkt -anders dan verwacht- niks sexy's aan. Zus Birgit draagt nog wel een vlot BH'tje met een tijgerprintje, maar heeft een 'natuurlijke' cupmaat (klein). Zus Katja staat bekend om haar opgevulde über-boezem. Helaas voor de kijkers draagt ze onder haar voetbalshirt een oer- en oerdegelijke grote zwarte sport-BH, die al haar vormen wegdrukt. Wat echter niet wordt weggedrukt, is haar formidabele pens. Er hangt echt een hele grote vetkwab over haar broekband! Katja, ooit verkozen tot meest sexy vrouw van Nederland, heeft na haar fotoreportage in Playboy duidelijk alle remmen losgegooid. 'Zo, de buit is binnen. Doe mij nog een frikadelletje speciaal èn een patat met dubbele mayo' moet ze hebben gedacht. Ze is van Dolle Mina een behoorlijk Bolle Mina geworden.

Ordinaire centenkwestie

Of het in scène is gezet, weet je natuurlijk nooit. Maar feit is wel dat de bladen ból staan van de beschuldigingen die Patty Brard aan het adres van haar ex-man René uit. 'Hij heeft me al die jaren bestolen en niet voor weinig ook' lezen we. Snel uitzoeken wat er aan 't handje is. Zoals we in de reality-soap van Patty konden zien, laat mevrouw Brard zich graag verwennen en bedienen. En dus poetste René het huis, deed haar boodschapjes en pinde ook het cash-geld voor het huishouden. Patty beweert nu dat hij haar stelselmatig heeft bestolen. 'Hij ging 5 voor 12 's nachts pinnen, liep een rondje en pinde dan om 5 over 12 weer een groot bedrag' zegt ze. Over het exacte bedrag spreken de bladen elkaar tegen. Het ene blad rept van 'ruim 6000 Euro', wat nog wel meevalt in al die jaren huwelijk. Maar nadat Patty in haar administratie was gedoken, bleek dat er zo'n honderdduizend Euro mist. En dat is wel heel veel 'zakgeld' voor René. René is -zonder een cent- door Patty op straat gekwakt en is ondergedoken op een klein kamertje in Groningen. Zowel hij als zij dreigen met rechtszaken en er wordt ook gesproken over alimentatie voor René. Weekend heeft echter voor ons uitgezocht dat het Amerikaanse huwelijk van de twee niet geldig is in Nederland. En dus kan René geen aanspraak maken op het bezit van Patty. Die is ouderwets vuil en giftig en bezweert iedereen dat ze René er van langs zal geven. Mjammie, echt een rel om van te smullen!

Kleren maken de vrouw (of niet)

Onze favoriete rubriek is altijd 'Wie draagt wat', de moderubriek. Daarin wordt de kleding van BN'ners onder de loep genomen. In Weekend mag nieuwkomer Miss Holland haar commentaar uitspreken, in andere bladen uit een couturier vaak zijn of haar kritiek of lof. Leuk is dat deze week de Weekend en Party veel overeenkomsten hebben. Qua kleding dan. Want Mammaloe-speelster Mariska van Kolck's rode broekpak wordt in Weekend beloond met een cijfer 8, terwijl ze in Party een 'Pipo-pak' draagt met een lubberende broek en a-modieuze schoenen. De hippe Ellen ten Damme wordt in Party volledig afgekraakt ('Not Done' met smoezelige witte laarzen), terwijl ze in Weekend 'supersexy uit een Russische film gestapt is' met hetzelfde witte setje aan en ook een 8 krijgt. De enige die van beiden lof krijgt, is presentatrice Vivian Boelen. Maar die heeft dan ook een degelijk zwart pakje aan waarmee je de plank nooit mis slaat.

Vliegtuigtripje

Prinses Amalia, net een paar weken oud, heeft haar 'vliegtuigdoop' beleefd. Nee, ze heeft geen fles champagne kapot geslagen tegen de romp van een nieuw vliegtuig, maar ze heeft gevlogen. In het regeringstoestel, de KBX. We lezen het bericht in Privé en eigenlijk zijn we niet verbaasd over het nieuws. Alexander en Maxima zijn echte globetrotters en gaan elke paar weken wel naar een ver land om 'even bij te komen' of voor een officieel bezoek (met privé-tripje eraan vast). Als ze Air Miles zouden sparen zouden ze behoorlijk wat koffiezetapparaten, frituurpannen en badlakens met hun waardepunten kunnen krijgen. Omdat Prinses Maxima er na de bevalling natuurlijk hóógnodig even uit moet, is het prinselijk paar voor een weekeindje naar Italië gevlogen. Naar Tavernelle, waar de koninklijke familie een villa bezit. En uiteraard reisde Amalia mee (en waarschijnlijk ook een stoet kindermeisjes). Haar eerste buitenlandse trip, en zeker niet haar laatste. Privé, koningsgezind als altijd, vergeeft het jonge ouderpaar deze decadente uitspatting onmiddellijk. 'Tenslotte waren zij (Lex en Max) door de verplichte bedrust tijdens de zwangerschap en de bevalling nog maar weinig met elkaar op pad geweest.' Tuurlijk, tuurlijk, da's een goed argument. Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die het met minder moeten doen. En, zuunig als we zijn, wie betaalt eigenlijk dit tripje met het regeringsvliegtuig?

Héél leuk samen

'Ja, nee, nou, een relatie... In elk geval hebben we het héél, héél, leuk samen' waren de woorden van de brave Tooske, toen haar werd gevraagd of ze een relatie heeft met tegenspeler Bastiaan Ragas. Heel Nederland zag op tv bij 'Life en Cooking' Tooske's glimmende oogjes en stralende gezicht, dus eigenlijk waren deze voorzichtige woorden overbodig. De relatie tussen de twee is wat omstreden, omdat Tooske pas net een paar weekjes is gescheiden van haar Amerikaanse man. En Bastiaan pas een half jaartje geleden zijn relatie (met baby) na tien jaar verbrak. Een rekensommetje leert ons dat ze dus een buitenechtelijke affaire met Bastiaan is begonnen tijdens haar huwelijk. En dat strookt niet met haar imago van 'lief, braaf, blond meiske'. Het moet gezegd worden: het is wel een heel leuk stelletje samen. Blond, jong, fris en stralend. Ze zouden zó voor een soap als ideaal liefdespaar gecast kunnen zijn. Het wachten is nog heel even op een 'officiële' bevestiging van de relatie, en dan hebben we dat ook weer gehad. Dat ze maar lang en gelukkig mogen leven. Zo gaat dat met roddelbladen: de ene week is het nieuws nog 'hot', de week er op is het nieuws alweer oud.

dinsdag 20 januari 2004 @ 23:03:24 #45
15080 static
pi_16443840
quote:
Koningin Beatrix gaat andere jurken dragen, prinses Amalia laat zich bewonderen in Argentinië, Patty Brard ruziet om geld en Manuela Kemp probeert succes te oogsten op het songfestival. Variatie genoeg in de roddelbladen.

De kans is groot dat koningin Beatrix binnenkort afscheid neemt van haar vaste modeontwerpster Theresia Vreugdenhil, die haar al bijna 38 jaar kleedt. De vorstin heeft volgens Weekend genoeg van de altijd wat pompeuze creaties. Ze wil verder met Sheila de Vries, die ook sterren als Astrid Joosten, Linda de Mol en Liz Snoyinck kleedt.
Dat de koningin contact had gezocht met Sheila is opmerkelijk, omdat Beatrix altijd heeft geweigerd zich te laten kleden door een toonaangevende couturier. De creatie van Sheila die Beatrix droeg bij de opening van de Hermitage-expositie in Amsterdam, heeft de toets der kritiek doorstaan.Theresia Vreugdenhil is niet jaloers en vindt het prima als de koningin eens een jurk van een ander aantrekt.

Amalia naar Argentinië
Voor Máxima is het staatsbezoek dat koningin Beatrix en Willem-Alexander deze week aan Thailand brengen aanleiding om er even tussenuit te gaan, schrijft Weekend. Ze vertrekt met Amalia naar Argentinië om haar dochtertje voor te stellen aan haar familie en haar beste vriendinnen. In Buenos Aires, waar het nu zomer is, hoopt ze ook nog een weekje aan te sterken.

Brard ruziet om geld
Even leek het erop dat er minder kijkers geïnteresseerd waren in de avonturen van Patty Brard. Maar met de nieuwste rel in het leven van de tv-diva is de realitysoap Patty's Posse' weer terug. Nadat hij eerder al was uitgemaakt voor ADHD-patiënt, alcoholist en junk, is "ordinaire dief" het laatste stempel dat echtgenoot René Muthert op zijn voorhoofd kreeg. Hij zou haar bankrekening hebben geplunderd, terwijl hij werd verondersteld de financiën van Brard te beheren. Na de ontdekking zette Patty de muzikant met twee euro op zak op de Amsterdamse Stadionkade. "Wat ben ik een rund geweest dat ik dit nooit door heb gehad", schreeuwt Patty in Privé.

René Muthert zelf is het helemaal zat. "Ik heb nog geen eurocent van mijn vrouw gestolen. Ik pin al bijna vijf jaar lang voor Patty. Ook die zesduizend euro heb ik gepind en daar wist zij van. Natuurlijk heb ik haar niet bestolen. Ik kan en wil niet begrijpen waar mijn vrouw mee bezig is", zegt René in Party.

Lekker Hollands klimaat
Opgelucht vliegt ze op Schiphol regelrecht in de armen van haar grote liefde, begrafenisondernemer Anne-Jan. Bonnie St. Claire ziet er na een lange vlucht uit Borneo opmerkelijk fris uit. Totaal onvoorbereid vertrok Bonnie naar de tropen om mee te doen in het programma 'Bobo's in the Bush'. Nederlanders van naam en faam moeten zien te overleven in de jungle. Voor Bonnie werd dat een regelrechte ramp, schrijft Privé. Geen 4-sterren hotel met een minibar of iemand die even je bagage draagt. "Op een gegeven moment kreeg ik ademhalingsmoeilijkheden en brak het zweet me aan alle kanten uit. Mijn lichaam gaf aan dat ik dit niet ging trekken. Ik wilde terug naar huis, het Hollandse klimaat en mijn vriend. Ik wil beslist met Anne-Jan terug, maar dan wel in een luxe hotel en alleen als hij mijn bagage draagt", lacht Bonnie.

Verliefd in Spanje
Nadat hem duidelijk was geworden dat hij een verzoening met Wendy van Dijk kon vergeten, is popzanger Xander de Buisonjé gevallen voor de charmes van Simone Rayen. Maar er is één probleem. Simone woont en werkt in Spanje, waar ze voor Patrick Kluivert leiding geeft aan zijn horecaonderneming. Xander is volgens Weekend zó verliefd dat hij serieus overweegt om zich in Spanje te vestigen. Het enige dat hem tegenhoudt is zijn zoontje Sem. Want Xander wil koste wat kost voorkomen dat zijn vertrek naar Barcelona zijn relatie met Sem schaadt.

Weinig eer voor Manuela
Party vraagt zich af waarom Manuela Kemp meedoet aan het Nationale Songfestival. Want met concurrenten als Arno Kolenbrander, Charly Luske en Mai Tai lijkt er weinig eer te behalen voor de presentatrice. In de vierde voorronde treedt ze op als lid van de formatie "Camp Girl" met het nummer 'Licht in jouw ogen', dat is geschreven door Frederique Spigt. "Ik wil altijd zingen, " antwoordt de veertigjarige diva in Party op de vraag waarom ze meedoet. Als ze wint en naar Istanbul gaat, dan nog doet zich de vraag voor wát er dan eigenlijk te winnen valt. Want waar is Ester Hart bijvoorbeeld gebleven? Na haar deelname vorig jaar is het wel erg stil om haar geworden.

In de wolken
Ruud Gullit en echtgenote Estelle zijn in de wolken met Ruuds nieuwe baan als hoofdtrainer van Feyenoord. Maar tegelijkertijd beseft Estelle dat er in hun leven veel zal veranderen en dat ze Ruud minder zal gaan zien. Toch is ze niet bang dat Ruud dezelfde fout maakt als destijds in Engeland, toen hij een affaire met een serveerster begon. Maar liefst acht maanden duurde deze liefde en Estelle was des duivels. Maar na ruim drie jaar met hem getrouwd te zijn, is Estelle ervan overtuigd dat Ruud haar trouw blijft. "Over die periode wil ik liever niet meer praten. Maar ik ben niet bang voor herhaling. Daarvoor is ons huwelijk te sterk en solide", zegt de blondine in Story.

Boete voor sigaret
De wet is amper van kracht, of hij heeft al een boete op zak. Theo van Gogh kan er echter niet mee zitten en is zelfs een beetje trots op zijn prent. De presentator/regisseur negeerde het wettelijke rookverbod en stak doodleuk een sigaretje op in de trein. Van Gogh is niet van plan het roken te laten en roept Nederlanders zelfs op het rookverbod in openbare gebouwen, treinen en bussen massaal te negeren.Als het aan hem ligt moet iedereen gewoon flink door blijven roken, meldt Story.

woensdag 28 januari 2004 @ 21:16:58 #46
15080 static
pi_16668974
quote:
Ziekte in de koninklijke familie, de populariteit van realitysoaps en een miskleun van presentator Jack Spijkerman zijn de onderwerpen waar de roddelbladen van deze week over schrijven. Prinses Irene trok de aandacht met een interview in het programma van Paul Rosenmöller en ook daar zijn de bladen niet aan voorbijgegaan.

Huidkanker, een hernia, lopen met een stok en af en toe gekweld door sombere buien: in Weekend deze week opnieuw aandacht voor de problemen van mr. Pieter van Vollenhoven. Problemen die ook zijn vrouw prinses Margriet erg veel verdriet doen. Ze verbergt haar tranen, maar Weekend weet wel beter.
"Zij heeft volgens velen 't gelukkigste Oranje-huwelijk en de angst zo jong haar man te moeten verliezen, is groot. De prinses moet echter beseffen dat zij juist sterk moet zijn om te voorkomen dat Pieter nog somberder wordt", aldus Weekend. Ook Story constateert dat "meester Pieter" het moeilijk heeft. Het roddelblad zag hem met wandelstok moeizaam de trappen van het Paleis op de Dam bestijgen, voor de nieuwjaarsreceptie van de Oranjes.

Heel gelukkig
Maar verder leek de Koninklijke Familie volgens Story heel gelukkig op de nieuwjaarsreceptie. Het lijkt erop dat alle ellende van de afgelopen tijd achter de rug is en er een nieuwe tijd is aangebroken. Vooral prinses Máxima straalde tijdens het feestje op de Dam. Dat heeft natuurlijk alles te maken met de geboorte van Catharina-Amalia, die ook van de partij. Story stelt vast dat de komst van de kleine, Máxima extra gelukkig heeft gemaakt.

Buitenbeentje
Party weet het Oranje-geluk toch iets te temperen, door het leven van prinses Irene nog eens goed onder de loep te nemen. De zus van Beatrix die toch altijd een beetje een buitenbeentje van de familie blijft, heeft openhartig over haar jeugd verteld in een interview met Paul Rosenmöller, die zijn rol als politicus heeft ingeruild voor die van televisiepresentator.
"Als kind had ik moeite met het apart zijn. We gingen naar een aparte school en overal werd je apart behandeld. Ik had geen idee hoe de gewone mensen leefden. Dat vond ik heel erg, dat deed pijn", citeert Party de prinses uit het interview met Rosenmöller. Die jeugd in gevangenschap, gecombineerd met een gebroken huwelijk en de zorg voor vier kleine kinderen in haar eentje, hebben Irene aan de rand van een depressie gebracht. Maar nu ze op haar landgoed in Zuid-Afrika woont, kan ze eindelijk zichzelf zijn, vertelt ze aan Rosenmöller. Opvallend genoeg valt de naam van dochter Margarita geen enkele keer tijdens het interview.

Realitysoap
De eigen tv-soap van Patty Brard (ex-Luv') zorgt ervoor dat ze niet vergeten wordt in Nederland. Dat spreekt zanger Koos Alberts wel aan. Want ook Koos denkt er over om, na Patty en Frans Bauer, een tv-programma over zijn leven te laten maken. Zo'n nieuwe impuls is bittere noodzaak, volgens Privé. "De carrière van de ooit zo beroemde volkszanger zit aan de grond en een eigen tv-programma lijkt het laatste redmiddel te zijn dat van hem weer een ster zou kunnen maken." Koos blijkt ook al daadwerkelijk benaderd te zijn voor zo'n realitysoap. Maar hij wil niet zeggen door wie.

Miskleun
Jack Spijkerman staat bekend als een kritische tv-presentator die graag het gedrag van anderen onder de loep neemt in zijn populaire programma "Kopspijkers". Zo was "De Gouden Ezel" een vast onderdeel, waarin steeds iemand met uitgesproken dom gedrag op de hak wordt genomen. Party heeft nu ezelgedrag bij de presentator zelf geconstateerd.

Spijkerman bleek illegale gasflessen op te slaan bij zijn strandhuisje in IJmuiden. Hoe gevaarlijk dat kan zijn, blijkt volgens Party wel uit een recente grote brand die daar plaatsvond. Door illegale butaanflessen ontstond de ene na de andere explosie. Genoeg reden voor Jack om na die brand stilletjes zijn illegale flessen weg te halen. Maar Party wist die wegmoffelactie nog even snel vast te leggen op de gevoelige plaat. De Gouden Ezel gaat deze week dus naar Jack Spijkerman!

woensdag 28 januari 2004 @ 21:17:20 #47
15080 static
pi_16668991
quote:
Tooske toch!

In Privé een stukje over Tooske, met de intrigerende titel: 'Tooske zwanger. Maar van wie? 'Dat willen we natuurlijk meteen weten, ook al weten we het antwoord eigenlijk al. Het is of van Keith, haar ex-man, of van Bastiaan Ragas, haar nieuwe vlam èn tegenspeler. We moeten helemaal achterin het blad zoeken naar het stuk. Daar lezen we dat 'gefluisterd wordt' dat Tooske twee maanden in verwachting is. Volgens twee bronnen is ze 'Natuurlijk zwanger van Bastiaan. Verliefde vrouwen schijnen lichamelijk zelfs sneller zwanger te kunnen worden'. Toch heeft Privé er nog een hele pagina voor nodig om te twijfelen of het niet misschien toch van Keith is. 'De oplossing zal zich pas over zeven maanden openbaren' volgens het blad. Dan is er inderdaad geen twijfel meer mogelijk: als het kind van Bastiaan is, wordt het een blonde, blozende baby. Is het kind van de donkere Keith, dan houdt Tooske straks een koffie-met-melk-kleurig kindje in haar armen.

Frans Bauer streng tegen Jim

Volksheld Frans Bauer heeft weer eens blijk gegeven van zijn eerlijke, oprechte aard. Hij trad samen met Idols-finalist Jim ergens op en na afloop dronken de twee wat aan de bar. Volgens Story had Jim praatjes voor tien en voelde hij zichzelf heel wat. Toen hij te lang op zijn colaatje moest wachten, viel hij uit tegen de ober. 'Of dat niet wat sneller had gekund' snauwde Jim. Dat ging Frans te ver. 'Wie denk je wel dat je bent om deze man zo te schofferen. Je komt nog maar net kijken. En nu behandel je mensen al op een vreselijke manier,' riep Frans hem toe. Het schijnt dat Jim zich diep schaamde en in een klein jongetje veranderde. Frans kan nu eenmaal niet tegen onrechtvaardigheid en als een echte vader gaf hij Jim een lesje in beleefdheidsvormen.

Henny 'Toe Maar' Vrienten

Henny Vrienten van Doe Maar is aan zijn tweede leg begonnen. Na twintig jaar huwelijk is het voormalig Doe Maar-idool er met een jongere vrouw vandoor gegaan. Dat was toenertijd (een jaar of twee geleden) een klein berichtje in de bladen. Opzienbarender is het nu, dat blijkt dat Henny (55) bij zijn nieuwe vriendin (30) al heel snel een kind heeft gemaakt (volgens Privé). Hij had al drie dochters bij zijn Charlotte, met wie hij 20 jaar samen was, en heeft nu een zoontje. Zit 50 plusser Henny in zijn 'peno-pauze' en wil hij een tweede jeugd beleven? Of heeft een nieuwe vrouw met nieuwe roem te maken? Toen hij 20 jaar geleden met Doe Maar superpopulair was, sloeg hij mooie Charlotte aan de haak. En toen hij twee jaar geleden met oude hits van Doe Maar opnieuw goed scoorde, ruilde hij zijn 'oude' hit in voor een nieuwe vriendin.

Maximama aan de rol

Schoonmamma Beatrix gaf haar nieuwjaarsreceptie en Maxima had na al dat 'gemoeder' wel zin in een gezellige borrel. En dus stak ze zich in een leuk mantelpakje en liet zich door de privéauto naar het feestje brengen. Wie let er dan thuis op de baby? Juist: de kinderjuf. Alhoewel de kinderjuf in dit geval met baby en al meereisde naar de receptie. We zien 'juf' opduiken op een foto in Privé en Story. Het mens klemt plichtsgetrouw de MaxiCosi reiswieg in haar handen, met daarin de kleine Amalia, terwijl Maxima zich onelegant uit de hofauto hijst. Niks ten koste van Maxima's moederschap hoor, maar het is wel heerlijk als je voor dit soort gelegenheden even -letterlijk en figuurlijk- je handen vrij hebt.

Skinny Mabel

Weekend maakt zich zorgen om Mabel. De verloofde van prins Friso zou anorexia hebben. Zagen we deze zomer foto's van Mabel in badpak (een ultra slanke den), nu heeft het blad een latere zomerfoto waarop Mabel ronduit skinny is. Armen als stokjes en potlooddunne beentjes heeft ze. Volgens Weekend komt de eetstoornis door alle commotie en stress rondom haar positie en is ze daardoor kilo's afgevallen. Ze is bij een specialist onder behandeling en heeft kalmerende medicijnen gekregen. We zijn benieuwd welk postuur ze heeft als ze op 24 april dit jaar trouwt, want anorexiapatiënten kunnen enorme gewichtsschommelingen hebben. De couturier die haar trouwjurk ontwerpt zal er een hele kluif aan hebben. Hij moet òf elke week de naden innemen of juist weer ietsje uitleggen.

Patty te ver gegaan

In Party een stukje waarin Gerard Joling zich uitspreekt over Patty Brard. Die heeft haar ex-vriend René publiekelijk te schande gemaakt door hem van diefstal te beschuldigen. Ook riep ze de kijkers en luisteraars op zijn flatje met eieren en tomaten te bekogelen. Volgens Gerard is Patty nu echt te ver gegaan. "Wat ze nu heeft gedaan, vind ik echt verschrikkelijk. Vreselijk zelfs! Dat doe je niet!" vindt Gerard. Maar hij is niet boos op Patty, volgens hem zegt hij dit als vriend en bedoelt hij het als 'als opbouwende kritiek'. Alhoewel hij het niet kan laten nog een schopje na te geven: "Patty spoort niet helemaal. Ik denk echt dat ze zwaar overspannen is." Nou, van je vrienden moet je 't hebben als je in de nesten zit!

vrijdag 30 januari 2004 @ 15:10:57 #48
15080 static
pi_16716678
quote:
Dolle boel

't Is werkelijk 'ons kent ons' op de Gooise Matras. Het lijkt wel alsof iedereen daar ronddraait in hetzelfde kringetje. Want in Privé lezen we dat presentatrice Irene van der Laar (35) een verhouding heeft met Idols-jurylid Eric van Tijn (met het brilletje). De twee zouden elkaar hebben ontmoet op een Party en aan het eind van de avond stonden ze al te tongzoenen. Klein probleempje: Eric (48) is getrouwd. Of hij ook kinderen heeft, staat niet vermeld. Wel heeft hij één ding dat voor Irene heel belangrijk schijnt te zijn: heel veel geld. Het is natuurlijk nog 'een gerucht', maar toch... Verder doet de ex-man van Caroline Tensen het met een veel jongere actrice. Wederom in Privé meldt Frank Wisse terloops dat hij een verhouding heeft met Esmée de la Bretonniere. Die kennen we uit diverse Nederlandse films en onlangs ook uit de soap Costa!. Esmée zal, even uit ons hoofd gerekend, zo'n twintig of 30 jaar jonger zijn dan haar nieuwe lover. Presentatrice Lucille Werner schijnt het te hebben aangelegd met de langharige pianist Jan Vayne, lezen we in Story. En verder kwamen we ergens de ex-vriend van Katja Schuurman tegen. Ferenc, die donkere krullebol, doet het nu met een blonde dame, presentatrice Ellemiek Vermolen. En dat is weer de ex-vrouw van John Ewbank, de liedjesschrijver van Marco Borsato. Een gezellig clubje, daar op die Gooise matras!

De Frogers

'René Froger verklaart de oorlog aan Frans Bauer' kopt Party. Oei, wat is daar aan de hand? René Froger gaat in navolging van Patty Brard, Patricia Paay en natuurlijk Frans Bauer een 'reality-soap' op tv brengen. Daarvoor mogen camera's zijn gezinsleven filmen. René hoopt daarmee natuurlijk zijn populariteit een flinke 'boost' te geven. Party is echter niet erg over het idee te spreken en verwoordt het als volgt: 'De Amsterdamse zanger was blijkbaar zó jaloers op zijjn Brabantse collega, dat hij nu ook met een serie op tv komt.' Het blad vraagt zich af of kijkers wel zo gecharmeerd zijn van Froger: 'Het is maar zeer de vraag of dit bij René wel gaat lukken. Juist de elementen waar in De Bauers zo van genoten werd, het vertederende doodnormale, zal waarschijnlijk ontbreken bij de Frogers.' En waar Frans en zijn Mariska het toppunt van gezinsgeluk uitstralen, is het bij Froger thuis vaak 'hommeles' geweest. René zou affaires hebben gehad en ook thuis sterallures gehad hebben. Natasha Froger is zelfs een tijdje bij hem weg geweest. René zelf twijfelt echter totaal niet aan het slagen van zijn tv-serie: 'Het verschil met Frans Bauer is dat ik echt laat zien wat je er voor over moet hebben om een groot en bekend artiest te zijn. Dat klinkt arrogant, maar het is wel zo...' We moeten Party wel een beetje gelijk geven: als René echt altijd zo arrogant is, weten we nog niet of we zijn realitysoap wel zo amusant zullen vinden.

Relletje

In Weekend natuurlijk aandacht voor de rel 'Amsterdamse wethouder Rob Oudkerk versus Heleen van Royen'. De schrijfster heeft de PvdA politicus geruïneerd met haar column over zijn bezoekjes aan prostituees, cocaïnegebruik en surfen op pornosites. We werken ons door een bla-bla verhaal heen over het wreed verstoorde gezinsgeluk van Oudkerk, over zijn bloedjes van kinderen, zijn vrouw- zijn jeugdliefde- met wie hij al meer dan 20 jaar samen is. Maar het meest interessante nieuws staat in een klein kadertje naast het artikel. Want daarin staat dat Weekend opzet van Heleen vermoedt. Haar man, de presentator Ton van Royen, heeft ooit te kennen gegeven wel burgemeester van Amsterdam te willen worden. Zodra er gekozen burgemeesters komen, zou hij voor de functie willen solliciteren. En nu de Pvd A'er Oudkerk uit de weg is geruimd, is daarmee een geduchte, populaire concurrent van Ton van Royen opgeruimd. Hmmm, zou er inderdaad opzet in het spel zijn? Aan de reactie van Heleen van Royen te zien wel. Want wat vindt zij er van dat Oudkerk en zijn gezin nu een verschrikkelijke periode doormaken? Volgens Weekend vindt ze het 'naar'. En dat mag toch wel een hele koele reactie worden genoemd.

Guusje is niet meer

Korte tijd geleden kwamen de bladen voor het eerst met de berichten over de ziekte van Guusje Nederhorst. De ex-soapie maakte furore in Goede Tijden Slechte tijden als Roos en trad op met het zangtrio Linda Roos en Jessica. De bladen konden niet precies aangeven wat er met Guusje aan de hand was, maar repten wel telkens van 'een ernstige ziekte' en 'kanker'. Nu overdrijven de roddelbladen wel vaker, maar deze keer hebben ze toch gelijk gehad. Donderdag werd namelijk bekend gemaakt dat Guusje (34) is overleden aan de gevolgen van kanker. De ziekte moet zich razendsnel hebben verspreid, want pas een dik half jaar geleden kreeg Guusje samen met Kane -zanger Dinand Woesthof een baby. Het zoontje werd vernoemd naar een aan kanker overleden vriendin van Dinand, Maddy, en heet voluit Dean Maddy. Een schokkend bericht, want je verwacht niet dat mensen op zo'n jonge leeftijd al overlijden aan kanker. En des te wranger dat ze hun kindje ook al naar een daaraan overleden persoon hebben vernoemd.

Marco Borsato per seconde

Dat Marco Borsato lekker leeft van zijn zangtalenten, wisten we al. Hij woont in een prachtig huis en vrouw Leontine ziet er ook niet naar uit dat ze bij de Wibra of Zeeman moet kopen (alhoewel ze wel ooit een commercial maakte voor C&A, nou ook niet bepaald het duurste merk kleding). Privé heeft even voor ons berekend hoeveel geld Marco dan wel niet precies verdient. Van de verkoop van CD's moet het hoofdinkomen niet echt komen, hoewel dat al met al lekker aantikt. Per DVD van E 32,95 strijkt Marco een kleine 2 Euro op, van een CD'tje krijgt hij maar 30 cent, van een CD-single slechts 14 cent. Het zijn de mega-concerten die Marco geeft. Dat zijn zijn 'melkkoetjes', daar verdient hij bakken met geld mee. De kaartverkoop voor zijn concerten in De Kuip leveren 10 miljoen Euro op. Na afterk van de kosten blijft daarvan ongeveer 7 miljoen van over voor Marco. Even omgerekend: per SECONDE verdient Marco met zingen E 220,-! Daar moet een gemiddeld mens een paar dagen voor werken! Als Marco alleen zijn mond opent en de microfoon ervoor houdt, heeft hij alweer E 440,- verdiend!

dinsdag 27 april 2004 @ 21:29:11 #49
15080 static
pi_18730773
quote:
Zomersingles

Froukje de Both en Birgit 'zus van' Schuurman gaan single de zomer tegemoet. Voor beide dames is hun relatie ten einde. Froukje was jaren samen met haar Thomas, die ze in het tv-wereldje ontmoette. Het paar kocht onlangs samen nog een huis, maar inmiddels wordt hierin niet meer samen gewoond. Froukjes manager meent nog in Privé te moeten zeggen dat ze elkaar op dit moment 'even iets minder leuk vinden', maar wij weten genoeg. De ex-Playboy babe is weer alleen. Ook de zus van Katja Schuurman, Birgit, is manloos. Een jaar of twee geleden trouwde ze nog op Bali met Kaja, een bebrilde jongeman met een nogal opvallend groot gebit. Birgit was pas 24 jaar, maar wist het helemaal zeker: dit is 'em. Slechts twee jaar later is het 'em dus niet meer en gaat het paar scheiden. Ze zouden meer als broer en zus leven dan als geliefden. Birgit, die altijd publiciteit zoekt, zocht onmiddellijk na het bekend worden van dit nieuws, een stuntje. Tijdens de TMF-Award uitreiking probeerde ze -à la Madonna en Britney Spears- soapie Sylvie Meis te verleiden tot een natte tongzoen. Maar Sylvie wilde er niets van weten en Birgit moest het doen met een klein kusje voor de camera. Helaas, stuntje mislukt.

Bokser in love

Hij komt net tot haar schouder, maar toch lijkt ze voor hem te zijn gezwicht. Bokser Regilio Tuur is weer verliefd. En zij ook op hem. Het gaat om een blond fotomodel uit België dat innig gearmd met Tuur over straat loopt. In Story wil de bokser maar wat graag vertellen dat hij inderdaad een nieuwe vriendin heeft en dat ze zelfs binnenkort gaan samenwonen in New York. Hoe krijgt hij het toch steeds voor elkaar? Zijn vorige vriendinnen waren ook knappe blondines en hoewel dit type nou niet echt knap is, verdient ze wel de kost als model. Zou ze weten dat hij nogal losse handjes heeft en zijn vorige dames in elkaar mepte? Of heeft hij expres een buitenlands typje gezocht die geen weet heeft van zijn reputatie?

Patty in shock

Hij heeft het voor elkaar, hoor. René, de ex van Patty Brard, heeft maar liefst E 8000,- per maand alimentatie toegewezen gekregen van de rechter! Het gaat weliswaar om een voorlopige beslissing, maar hallo zeg, 8000 Euro. Dat lijkt ons niet niks. Nou hebben we niet echt vaak naar de live soap van Patty Brard gekeken, maar heeft het (ex) paar echt zo'n dure levensstijl? Ontbijten ze met champagne en kreeft elke ochtend? En moet René nu koste wat het kost in zijn eentje deze levensstijl à raison van E 8000,- voortzetten? Iedereen weet dat hij door Patty als huishoudster en voetveeg is gebruikt en zelf geen cent verdiende. Hij riep ook steeds dat hij niets van Patty wilde, mocht het tussen die twee ooit mis gaan. Maar nu het zo ver is, kiest hij toch maar eieren voor zijn geld. Dure eieren. Patty is dan ook razend over het vonnis en zal het natuurlijk aanvechten. Maar eerlijk is eerlijk: als het een 'gewoon' echtpaar was geweest waarin René het geld had verdiend en Patty de huisvrouw was geweest, was het heel normaal geweest dat zij de helft van zijn geld zou krijgen.

Trouwjurk bekend

Hoe ze het weten, is niet terug te vinden, maar Story meent zeker te weten dat Mabels trouwjurk wordt gemaakt door de Nederlandse ontwerpers Victor en Rolf. Het blad heeft zelfs een tekening op de kop getikt. Het duo staat bekend om hun extravagante ontwerpen, maar deze jurk is tamelijk simpel. We zien een lange jurk met een simpele belijning. Lange mouwen, boothals en een iets uitlopende rok, heel basic allemaal. Het bijzondere zit 'm in de strikjes die met honderden tegelijk in ruitvorm op de jurk zijn verwerkt. Beatrix zelf zou de jurk hebben goedgekeurd en zelfs nog wat aanwijzingen hebben gegeven. Hij wordt uitgevoerd in witte glanssatijn en gaat maar liefst 65.000 euro kosten! De woordvoerster van Victor en Rolf wil niet bevestigen of het duo inderdaad de jurk maakt, maar als dat wel zo is, is dat niet zo best. Men zegt namelijk altijd dat als de trouwjurk bekend is voordat er wordt getrouwd, dat ongeluk brengt. In dit geval moeten we aan dat gebruik maar niet al te zwaar tillen. Meer pech dan Mabel en Friso al hebben gehad, is eigenlijk niet meer mogelijk voor die twee.

Buikje

In haar roze satijnen jurkje stond Tooske haar programma Idols te presenteren. Satijn laat elk blubje of kwabje zien en inderdaad, af en toe zagen we een glimp van Tooske's buik. Waarschijnlijk nèt op de momenten dat ze diep ademhaalde, want ja, dat moet immers ook gebeuren. Story verklaart het buikje onmiddellijk als 'zwanger' en belooft ons dit najaar een baby. Tooske zou twee maanden zwanger zijn en er alles aan doen haar buikje te verbergen voor de camera's. Alleen haar gezicht zou gefilmd mogen worden en shots van haar buik moesten bij Idols worden vermeden. Dat ze op een foto 'in het wild' een jasje tegen haar buik klemt, is ook bewijs: ze heeft wat te verbergen. Het lijkt ons echter sterk dat iemand met twee maanden zwangerschap al een zichtbaar dikke buik krijgt en we hopen maar dat Tooske niet als een gek gaat lijnen om haar zogenaamde buikje weg te werken.
  dinsdag 27 april 2004 @ 21:29:44 #50
15080 static
pi_18730792
quote:
Het huwelijk van prins Johan Friso en Mabel is een veel besproken onderwerp door het verleden van Mabel. Zij heeft contacten gehad met topcrimineel Klaas Bruinsma en daarover hebben Mabel en Friso premier Balkenende onvoldoende geïnformeerd. Weekend blikt terug op het officiële interview dat het aanstaande paar gaf voor de Nederlandse televisie.
Friso: "Ze was een jong meisje, ze was naïef, het was geen bijzonder relatie." Mabel: "Het ging om vriendschappelijke contacten die enkele maanden hebben geduurd… De suggestie dat er een intieme of een liefdesrelatie met Bruinsma was geweest, is gewoon niet waar." Friso gaf toe dat ze niet alles hadden verteld, maar zei: "Waar iemand logeert is volgens mij een privé-zaak."

Story haalt ‘geen oude koeien uit de sloot'. Belangrijker is de bruidsjurk. Volgens het weekblad kostte de jurk 65.000 euro en is hij gemaakt door het Nederlands ontwerpduo Viktor & Rolf. De jurk zou zijn goedgekeurd door koningin Beatrix, behalve de kwaliteit van de honderden strikjes. ‘Zij vond het ‘goedkope' katoen niet in overeenstemming met de dure zijde van de jurk zelf', aldus Story.

Scheidingen
Ruim aandacht ook voor scheidingen. Volgens Weekend is er sprake van een ‘Nieuwe Scheidingsgolf'. Kopstukken zijn showbizzman Ron Brandsteder, de sinds twee jaar getrouwde zangeres Bridget Schuurman (26), presentatrice en actrice Wendy van Dijk (33) en de 31-jarige actrice Froukje de Both. Froukje woonde samen met haar lichttechnicus Thomas Kool.
Volgens Party zou het paar vorig jaar een hypotheek hebben afgesloten van 417.000 euro om een appartement in Amsterdam te kunnen kopen, op beider naam. ‘Het is de bedoeling dat Froukje er blijft wonen…, maar de vraag is of Thomas bereid is afstand te doen van zijn eigendom'. Het blad komt met een wijze les: ‘Bezint eer ge begint', want ‘het gezamenlijk kopen van het peperdure appartement was misschien wat te impulsief'. Party vraagt zich dan ook af ‘wie er straks op de blaren zal moeten gaan zitten?'

Blaren
Blaren zijn er zeker voor Patty Brard die van de rechter te horen kreeg dat ze voorlopig achtduizend euro alimentatie per maand moet betalen aan muzikant René Muthert. De breuk tussen Patty en René was uitgebreid te volgen in de real life soap Patty´s Posse. René zou Patty´s bankrekening hebben geplunderd, waarop zij hem de deur wees. René stapte naar de rechter.
Aan Privé vertelt Patty: "Twee dagen heb ik op bed gelegen. De telefoon niet aangenomen en voor niemand opengedaan. Ik dacht dat ik gék werd. Huilen, gillen en schreeuwen. Een drama!" In Story zegt Patty die de bekende advocaat Bram Moszkowicz in de arm heeft genomen: "Ik laat dit absoluut niet over mijn kant gaan, hier komt hij niet mee weg!" Het huwelijk, gesloten in Las Vegas, zou niet meer dan een grap zijn geweest.

Kraaijkamp sr.
Vertelde Johnny Kraaijkamp jr. onlangs nog in Story dat zijn vader het heel erg moeilijk zou hebben met zijn hartoperatie, ondertussen kunnen beiden opgelucht ademhalen. Volgens Privé heeft hij de negen uur durende ingreep, waarbij twee kunstkleppen en twee bijpasses zijn geplaatst, goed doorstaan. Kraaijkamp sr. zou zelfs ‘weer aan de cordon bleu' zitten. De acteur vierde zijn 79e verjaardag in het VU-ziekenhuis in Amsterdam. "Voor mijn verjaardag mocht ik zelfs mijn lievelingsmenu, meloen met ham, opgeven." Story komt met een dramatischer verhaal. ‘De oude Kraay' zou ‘vanwege complicaties door te veel bloedverlies, onder narcose zijn gehouden'. Bovendien heeft, volgens Kraaijkamp jr., zijn vader kunstkleppen gekregen in plaats van biologische kleppen, "omdat de aortaklep niet meer te repareren viel".

Leven na de dood
‘Boven pakt pa het leven weer op' kopt Party boven een artikel over Henny Huisman. De presentator heeft afscheid moeten nemen van zijn grootste fan en vriend: zijn 78-jarige vader die overleed aan een zware longontsteking. Henny is ervan overtuigd dat er leven na de dood is. "De laatste vijf minuten dat mijn vader nog in leven was, heb ik zijn ziel het lichaam zien verlaten. Ik weet zeker dat pa boven zijn leven weer oppakt."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')