noidea | zondag 7 september 2003 @ 10:22 |
Deze Nissan 200sx S13 is van een vriend van mij (sinds gisteren), het wordt een project auto, dat betekent in dit geval dat hij motorisch getuned gaat worden. Tot nu toe zit er alleen een nog maar een Forge Blow-off valve op (en andere velgen), maar als het goed is komt maandag de Greddy Turbo Timer eindelijk binnen. En kunnen we onder andere kijken of de 0-100km per uur echt in 7,5sec kan worden behaald. Het plan is om er ongeveer 250pk uit te halen (standaard 170pk) wat het het maximale is met de standaard T25 turbo. Er moet dus nog erg veel gebeuren, en leren wat wij beide zijn beginners wat auto's betreft. | |
-chefke- | zondag 7 september 2003 @ 10:26 |
zit er uit als een intersant project. alleen maak het motorblok even mooi schoon want volgens mij istie best vuil. | |
Martijn_77 | zondag 7 september 2003 @ 10:31 |
Ik wacht op verdere voorderingen. Klint als een interresant project. | |
uberlamer | zondag 7 september 2003 @ 10:37 |
U was niet van plan om de body nog te veranderen ofzo? Andere velgen? etc. Voor de rest lijkt het me een interessant project! Suc6 | |
noidea | zondag 7 september 2003 @ 10:37 |
Het monteren van de blow-off valve vonden we iets belangrijker dan het schoonmaken van het blok. Zodra er weer geld is volgen de vorderingen uiteraard snel. Body kit komt waarschijnlijk helemaal aan het eind, samen met het overspuiten van de auto, waarschijnlijk wordt het dan de Veilside body kit, maar daar zijn we nog niet helemaal over uit. | |
Metro2005 | zondag 7 september 2003 @ 13:05 |
ik zal wel dom zijn maar wat doet een blow-off valve ![]() | |
noidea | zondag 7 september 2003 @ 13:14 |
quote:Nee is niet dom hoor, een blow-off valve ook wel dumpvalve genoemd zorgt ervoor dat de druk uit het inductie systeem gaat als je geen gas meer geeft. Anders kan deze druk schade aan de turbine veroorzaken in de turbo. Het loslaten van die druk brengt ook een leuk whoosh geluid met zich mee. | |
Emphemeris | zondag 7 september 2003 @ 13:15 |
Model heeft een beetje weg van die foute porsche | |
HAL9000S | zondag 7 september 2003 @ 13:15 |
Erg vet, het zelf ook een 200sx s13. Uit welk jaar is ie? | |
noidea | zondag 7 september 2003 @ 13:21 |
Hijs uit 1991, heb je ook dezelfde neus, of die met die rand erin? [Dit bericht is gewijzigd door noidea op 07-09-2003 13:24] | |
HAL9000S | zondag 7 september 2003 @ 13:23 |
nope, ik heb dezelfde neus ook uit '91 170K op de teller....als je met deze klaar bent wil ik die van mij ook wel beschikbaar stellen ![]() | |
noidea | zondag 7 september 2003 @ 13:33 |
Tuurlijk, als jij het geld hebt, lukt het best, maar jouwn 200sx is nog wel helemaal standaard? | |
HAL9000S | zondag 7 september 2003 @ 13:37 |
yep helemaal standaard, en motorisch nog helemaal in orde. Hoeveel geld denk je kwijt te zijn voor dit project?? | |
noidea | zondag 7 september 2003 @ 13:38 |
quote:Een porsche 924 bedoel je? die is wel wat boller, deze heeft wat rechtere lijnen, en is sneller dat die slome porsche (tenminste zover ik me kan herinneren) | |
StephanL | zondag 7 september 2003 @ 17:49 |
Van die klapkoplampen vind ik persoonlijk heel lelijk, blijven die er op of worden ze vervangen door iets anders? Verder zie ik het wel, misschien wordt die wel heel mooi met deze koplampen. Hoelang moet het project duren ![]() | |
noidea | zondag 7 september 2003 @ 18:31 |
Ja die koplampen vinden wij ook wat minder, of er komen 2 lampjes per unit in, en ze gaan half open. Of de Veilside body kit De verwachting is ongeveer 1 tot 1,5 jaar als er geen onverwachte dingen tussen komen. | |
StephanL | zondag 7 september 2003 @ 22:40 |
quote:Zo, doe onderste is wel prachtig. | |
Tjabbo | zondag 7 september 2003 @ 22:52 |
Hey leuk project. Hopen dat het echt wat gaat worden. Gaat er naast al dat snelheidsgeweld nog meer gebeuren, of was dat het eerst. (remmen, verlagingsset, dat soort dingen....)? en die sleepy eyes, prachtig. | |
noidea | zondag 7 september 2003 @ 23:05 |
Ja eerst wordt alles motorisch getuned voordat er aan het uiterlijk gewerkt wordt. Remmen moeten uiteraard ook worden aangepast, alhoewel de standaard remmen behoorlijk wat kunnen hebben. Mocht het nou zou zijn dat er merkbaar remkracht tekort komt, kan dat altijd nog veranderd worden. Veilside body kit is erg mooi ja, maar daar is de prijs ook naar (minstens 1400 euro). | |
frank280zx | maandag 8 september 2003 @ 14:33 |
jaja leuke wagen niet haha jij bedoeld de 924 en die is traag de 944 is echter een ander verhaal!!! en is optisch bijna hetzelfde op een paar breder spatborden na
| |
frank280zx | maandag 8 september 2003 @ 14:55 |
maar wel goed bezig...!!!!!!!! eerst de motor en dat de show, want ik zie hier veel show en NO GO hehe, mooie wagens de oude s13 zijn ook erg leuk staan er twee (turbo) bij akkie stomphorst in utrecht te koop n redelijke staat ( wat verschillende kleuren plaatwerk...maar wel go) en nog twee onderdelenbakkies op gestapeld voor 800 euro iemand hier?
BOOOOOOZZZZT hehe | |
noidea | donderdag 11 september 2003 @ 14:14 |
![]() Gisteren heb ik de Greddy Turbo Timer ingebouwd (foto's komen nog) na veel geklooi, zat tie er 3 uur later in. Op deze T Timer zitten ook andere functies, de gemeten tijden: 0-100km/u in 7,04 sec. Ik ga er vanuit dat deze waardes kloppen, sinds de km/u op de wijzerplaat en de turbo timer zelf gelijk lopen. | |
stienus5gtturbo | donderdag 11 september 2003 @ 14:43 |
quote:Het lijkt me geen fijn gevoel om je auto te laten staan, terwijl de motor nog loopt... Handig is het wel, als je haast hebt ofzo ![]() En de turbo hoeft niet af te koelen, maar de toeren moeten gewoon zakken. Als je de motor uitzet valt namelijk de olie druk weg, en de turbo wordt door olie gesmeert. ( misschien ook gekoeld? ) Iets wat met dik 100.000 rpm draait zonder smeering, ja dat gaat nou eenmaal niet goed Maargoed, een super project! T25 Zorg er wel voor dat het niet zon pooier bak wordt, allright? zou echt zonde zijn namelijk! | |
noidea | donderdag 11 september 2003 @ 15:40 |
Oh ok weer wat geleerd, thnx Nee we zullen er alles aan doen om het geen pooierbak te laten worden. | |
Juggernaut | donderdag 11 september 2003 @ 16:15 |
quote: ![]() | |
stienus5gtturbo | donderdag 11 september 2003 @ 16:17 |
quote: ![]() | |
StefanP | donderdag 11 september 2003 @ 16:25 |
Cool man, mooie auto ook. De kleur vind ik overigens ook wel mooi, dat blauw van de skyline vind ik persoonlijk minder. Was het moeilijk om die turbo timer in te bouwen? Waren de instructies compleet? En generiek, of ook specifieke details voor de 200sx? Hoeveel heeft ie gelopen? En welk bouwjaar? | |
renkie | donderdag 11 september 2003 @ 16:25 |
quote:Ik dacht dat je JUIST de auto ff stationair moest laten draaien / 'uitrazen' deze te laten afkoelen en te zorgen dat er geen extra olie achterblijft wanneer je de auto uitzet ? Dit vooral na lange stukken op hoge snelheid -> heter / meer olie gebruik en als je dan in 1x de motor uitzet (ook al sta je 5 sec stationair) zou een restje van die extra olie blijven hangen in de turbo wat ie niet leuk vind op de lange termijn + het laten afkoelen, mja dacht toch het dat het nodig was? Of heb ik het nu mis?:) | |
stienus5gtturbo | donderdag 11 september 2003 @ 16:46 |
quote:Je moet m ook wel laten uitlopen, maar de reden is niet koeling. De reden is dat de turbo minder lang op slechte smeering loopt. Zoals ik al eerder zei, als de motor uitstaat, is er geen oliedruk, dus geen smeering. Maar jij hebt ook wel gelijk, want uiteraard wordt de turbo dan minder warm, als je m ff laat uitlopen. ![]() | |
noidea | donderdag 11 september 2003 @ 16:55 |
quote:Het was vrij lastig in te bouwen omdat er weinig ruimte onder het dashboard was waar je de draden en elkaar moet verbinden. En je moet het goede draadje hebben die van de ECU afkomt (voor de snelheid meter functies). Maar een goede voorbereiding is het halve werk. Aangezien de handleiding die je bij de turbo timer zelf krijgt in het Japans is had ik engelse handleiding van de Greddy site gehaald. Die is generiek, je kan wel een speciale harness bestellen voor jouwn type auto waardoor je alleen een connector aan moet sluiten voor de contactdraden, maar uiteraard was die voor deze auto weer niet beschikbaar. Auto is trouwens uit '91 met 144.000km op de teller. | |
Kaj_A | donderdag 11 september 2003 @ 17:28 |
Leuk project, Ik hoop dat het wat wordt! Wil het resultaat later natuurlijk wel zien ![]() Veel succes ermee ![]() | |
Chilly_Willy | donderdag 11 september 2003 @ 19:43 |
Kijk, dit is nou een mooie wagen. Die verdient gewoon respect ![]() Hier kunnen die riceboys nog wat van leren. Hou ons op de hoogte! | |
Gerard-Joling | donderdag 11 september 2003 @ 20:24 |
Mooie bak van Estolan or, heb er ook eentje gehad voor mijn optredens! | |
HAL9000S | vrijdag 12 september 2003 @ 19:05 |
MAS-TER-LIJK!!! ![]() | |
Wimo | vrijdag 12 september 2003 @ 19:08 |
Vind je het nou niet zonde.. zoveel geld in een auto duwen die nooit echt snel gaat worden? Stel, je haalt er de max uit .. aan wat voor waardes moet je denken ? | |
noidea | vrijdag 12 september 2003 @ 19:14 |
Nou zo'n 250 pk, en 0-100km/u tijd kan ik niet schatten, maar tis wel genoeg om menig auto zoek te rijden. Het maximale wat je uit de auto kan halen met een T28 ball bearing turbo e.d. is dik 300pk geloof ik. En de auto is niet van mij, ik help alleen mee met tunen. | |
Wimo | vrijdag 12 september 2003 @ 19:22 |
Echt snel? Onder de 4sec naar de 100 ... Doe eens een gok wat het ding straks gaat presteren.. | |
Youp | vrijdag 12 september 2003 @ 19:27 |
quote:ik kan je zo vertellen dat je de 4 sec niet haalt met pak m beet 250 pk... hij doet er nu 7 over zeg dat je de 5,5 haalt dan heb je ook alles.... maar goed.... hoeveel auto's in nederland doen er nu MAAR 5,5 sec over om op de 100 te komen???? je rijdt hier echtwel 90% van de auto's eruit ![]() ![]() | |
ChRoNiC | vrijdag 12 september 2003 @ 19:31 |
Leuk project. Probeer niet teveel te veranderen aan de buitenkant dat maakt het alleen maar leuker als je bij het stoplicht of zoiets bent. Succes ermee, ik hoor dan je die 250 pk haalt | |
noidea | vrijdag 12 september 2003 @ 19:31 |
0-100 tijd is niet in te schatten, ligt aan te veel factoren. 4 sec is wel erg snel, tenminste zonder NOS. Btw 750pk is maximaal haalbaar lees ik net. Dus als 250pk nog niet snel genoeg is er nog altijd uitgebreid worden. | |
MaartenGrendel | vrijdag 12 september 2003 @ 19:38 |
Gave auto, ik ga dit topic zeker in de gaten houden. In de Max Power stond ooit een Japanse 200SX met 600pk, het coole was dat die er ook nog redelijk standaard uitzag, dan heb je dus echt een wolf in schaapskleren. | |
noidea | vrijdag 12 september 2003 @ 19:40 |
Het is ook beter om em in elk geval op de standaard hoogte te houden, dan kan je nog normaal drempels nemen, en hoef je niet bang te zijn om je dure mooie bumper eraf te rijden. | |
noidea | zondag 14 september 2003 @ 11:37 |
Hier de beloofde foto's van de Turbo Timer, dit is een tijdelijke oplossing hoe die nu zit ingebouwd. Oh en de radio/cd speler komt volgende week, is wat mooier dan een gat.
[Dit bericht is gewijzigd door noidea op 14-09-2003 11:43] | |
Extremini | zondag 14 september 2003 @ 12:34 |
quote:Leuke foto's. ![]() | |
noidea | zondag 14 september 2003 @ 12:38 |
Tuurlijk wel, maar dan kan je ook zien of tie goed staat, dus dat ook je gegevens van je 0-100km/u metingen goed zijn, en de 0-400m tijden kloppen. En hij kan ook zo ingesteld worden zodat hij gaat piepen en het display rood wordt als je over een ingestelde snelheid gaat. | |
Extremini | zondag 14 september 2003 @ 12:42 |
quote:Ik snap het. En misschien overbodig, maar je kunt in een 120-zone je snelheid instellen op 170 km/h zonder dat je rijbewijs in beslag genomen worden (max 50 km/h overtreding zonder dat je rijbewijs in beslag wordt genomen). | |
StephanL | zondag 14 september 2003 @ 12:43 |
quote:Behalve als je er 100 mag rijden ![]() | |
vosss | zondag 14 september 2003 @ 12:44 |
quote:en wat doet ie op de 400 meter? tijd en eindsnelheid?! | |
noidea | zondag 14 september 2003 @ 12:56 |
Nee alleen de tijd, zodra je op het gas gaat, telt tie automatisch tot je de 400m hebt bereikt, en zie je de tijd staan. | |
noidea | zondag 26 oktober 2003 @ 11:24 |
Nou het tunen gaat toch nog wat langer duren, aangezien we gister een ongelukje hebben gehad. Een kleine ratel werd ineens een grote ratel op de snelweg, en toen was het boem, achterwielen blokkeerde en we gingen met de neus de vangrail in, wat tot gevolg had dat we met de neus tegen het verkeer in stonden. (gelukkig wel op de rechterbaan, maar helaas was er geen vluchtstrook) Dus nu is de motor dus helemaal gaar (vastgelopen) en is er een kleine schade aan de voorkant rechts. Foto's van de schade volgen ongetwijfeld nog. | |
infinium | zondag 26 oktober 2003 @ 11:27 |
quote:Damn, da's wel shit zeg ![]() Dus er moet een (gereviseerd) blok in komen van een sloper ofzo? Hoop voor jullie dat de blikschade ook enigsinds meevalt ![]() | |
RaTz | zondag 26 oktober 2003 @ 11:28 |
quote:Zuur ![]() | |
noidea | zondag 26 oktober 2003 @ 11:35 |
Koplamp, bumper en rechtervoor paneel moet vervangen worden, angezien die auto standaard al zo laag is, kom tie dus onder de vangrail. En we moeten er een idd een andere 2dehands motor inlepelen, maar de turbo lijkt nog wel intact, dus ook veel schelen om die weer te kunnen gebruiken. | |
StefanP | maandag 27 oktober 2003 @ 13:19 |
Waarom blokkeerden de achterwielen? | |
w31rd0 | maandag 27 oktober 2003 @ 14:15 |
Als de motor vastslaat moet je wel heel snel reageren om met de koppeling de aandrijving van de aandrijfas weghalen. Motor vast = aandrijving staat stil. Gezien het feit dat een 200sx op de achterwielen is aangedreven staan die dus ook stil. | |
smash789 | maandag 27 oktober 2003 @ 15:34 |
Nog altijd beter dan blokkerende VOORwielaandrijving lijkt me. Maar jezus, schrik je je niet helemaal dood als dat gebeurt? En na 1-2 seconde kun je toch al je koppeling ingetrapt hebben zonder dat je alle kanten op vliegt? Of ben je op het moment gewoon te verbaasd? | |
noidea | maandag 27 oktober 2003 @ 21:41 |
Het had ook al geregend, dus het wegdek was nog erg glad en zo snel kan je echt niet reageren, het is boem, vast, glij, in misschien een halve seconde. | |
MikdawG | dinsdag 28 oktober 2003 @ 20:46 |
Lache man, dit project. Klote dat dat ongelukje is gebeurt.. ![]() Zijn gave bakkies die 200SX'jes, mijn broer rijdt binnenkort in een S14. | |
noidea | donderdag 30 oktober 2003 @ 12:31 |
Aangezien er over een paar maanden een andere motor inkomt, zijn we maar begonnen met het demonteren van de motor. En om te kijken of er nog bruikbare onderdelen inzitten. Zie hier de schade van tegen de vangrail aanschuiven Radiator, airco, lampen, en een hoop buizen eruit DOHC Meer foto's volgen, wanneer we meer gedemonteerd hebben. | |
StefanP | donderdag 30 oktober 2003 @ 16:25 |
Wat voor motor komt erin? Iets van de sloop neem ik aan? Van Deijne toevallig? | |
noidea | donderdag 30 oktober 2003 @ 16:31 |
Een dezelfde type motor komt erin, 1.8 liter turbo van de sloop idd. Niet van dat bedrijf denk ik. Er kan een 2liter turbo motor in van de 200sx s14, alleen dies gelijk 3x zo duur. | |
elturkoluvn200sx | woensdag 12 november 2003 @ 18:51 |
Toffe project, Veel succes met je project. De 200sx is gewoon de wreedste auto om te tunen. Wist je dat er meer dan 300.000 producten voor te krijgen zijn uit Japan alleen. Alle spullen doorverkocht en een nieuw project begonnen.. project sunny. Op dit moment wordt de auto getuned door Hurricane Tuning tot 500 pk. Sinds kort is mijn vriend ook een importzaak begonnen en importeren zij heel voordelig allerlei spullen uit Japan en Amerika.Greddy, HKS, APEXí, Border, Tein, Jic, Nismo, etc... Ooit hoop ik ook genoeg geld te hebben om mijn eigen 200sx project te beginnen.. Mocht je in contact willen komen met mijn vriend , ook al is het om alleen vaneen nissanliefhebber tot een andere te praten, wil ik best helpen. Hun website is momenteel in opbouw. Nogmaals veel succes. PS | |
jacco | woensdag 12 november 2003 @ 19:07 |
Ik zou echt het hele motorcompartiment leeg trekken. En alles schoon makne en er opnieuw in maken. Ook zou je er een super gave drifter van kunnen maken. Daar staan de S13's om bekend. succes iig | |
PeuRac | woensdag 12 november 2003 @ 19:16 |
quote:EDIT: dan zou het spam worden. Je kan hem uiteraard wel een mailtje sturen [Dit bericht is gewijzigd door jacco op 12-11-2003 19:36] | |
Hepheastus | woensdag 12 november 2003 @ 19:31 |
jeetje wat een lelijke schade ![]() succes met het project, ziet er veelbelovend uit! | |
noidea | donderdag 13 november 2003 @ 00:23 |
quote:Dat waren we al van plan, het aantal verroeste bouten op onmogelijke plaatsen bemoeilijkt dit nogal. Driften kon die trouwens al aardig, er was al een setje banden doorheen gegaan. (mede door donuts). Maar goed, van wat ik heb gehoord gaat het allemaal nog een tijdje duren, de financiën van em (de eigenaar van de auto) zijn een beetje krap, en ik ga volgende maand voor 6 maanden weg. Zodra er weer iets nieuws is, komt het uiteraard hier weer te staan. | |
#ANONIEM | dinsdag 16 december 2003 @ 15:59 |
Hier de eigenaar van de 200SX S13 hierboven. Jammer genoeg is alles niet zo verlopen hoe we het in gedachte hadden. Omdat ik nu op mezelf woon en dat nogal een dure grap is, kan ik de 200sx niet laten maken, dus hij word verkocht. Heb al een koper gevonden en ik hoor 1 dezer dagen of hij hem koopt ja/nee. Hierbij einde Project. Gr. ian | |
Scalle-- | dinsdag 16 december 2003 @ 16:23 |
quote:Damn, da's klote ![]() Btw ik had een vraagje over die GReddy Turbo Timer, moet je'm dan altijd in neutraal parkeren of maak je 1 of andere verbinding met je koppeling ook zodat die geblokkeerd wordt? | |
jochem8 | dinsdag 16 december 2003 @ 16:24 |
Eeuwig zonde ![]() Laat even weten of je hem verkocht krijgt. | |
noidea | dinsdag 16 december 2003 @ 16:25 |
quote:uhm foutje [Dit bericht is gewijzigd door noidea op 16-12-2003 16:28] | |
#ANONIEM | dinsdag 16 december 2003 @ 16:26 |
quote:Moet in zn Vrij staan en Handrem erop voordat de Teller actief word. hij telt wel af, maar zonder die 2 dingen gebeurd er niks. En natuurlijk kan je hem niet in een versnelling zetten, want dan stap je uit de auto, laat je je koppeling los en dan rijd hij weg. Redelijk logisch ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Estolan op 16-12-2003 16:34] | |
flyguy | dinsdag 16 december 2003 @ 16:33 |
doet ie er echt net geen 14 sec over de 400 m? :S wow best snel een suup doet het in 13,7 of zo en een enzo in 11,3 netjes | |
-Muse- | dinsdag 16 december 2003 @ 17:05 |
Erg leuk project ![]() ben zelf ook een tijdje opzoek geweest naar een 200sx/240sx, maar nu ik geen werk meer heb moet ik toch een andere auto zoeken ![]() Verder een advies: maak je auto eerst even helemaal schoon voordat je gaat knutselen, is alles veel overzichtelijker, en wordt et straks niet zo'n troep. | |
jochem8 | dinsdag 16 december 2003 @ 18:25 |
quote:Voortaan lees je even de laatste posts, ok? | |
-Muse- | dinsdag 16 december 2003 @ 19:42 |
edit:lama | |
Scalle-- | woensdag 17 december 2003 @ 02:14 |
quote:Ja maar dan kan iemand ff tijdens het nadraaien er een aanhangwagen zetten en in versnelling zetten en dan ben je je wagen kwijt ![]() ![]() ![]() | |
smash789 | woensdag 17 december 2003 @ 13:45 |
Stomme vraag hoor... Maar wat is zo'n Turbo Timer en wat doet ie? | |
rexi | woensdag 17 december 2003 @ 13:47 |
quote:Hoe wil je hem ooit in een versnelling zetten als de deur op slot zit? | |
noidea | woensdag 17 december 2003 @ 15:01 |
quote:Ja maar als je de handrem eraf haalt valt de motor uit. En een sleepwagen eraan zetten valt een beetje op denk ik. | |
Kolkie | woensdag 17 december 2003 @ 20:44 |
jammer van die schade ![]() Maarre, kunnen die pics misschien gefixed, worden? Ik zie zo weinig! | |
#ANONIEM | woensdag 17 december 2003 @ 23:41 |
quote:Wanadoo heeft zn data limiet bereikt voor de dag, vandaar geen foto's te zien | |
Scalle-- | donderdag 18 december 2003 @ 01:15 |
quote:Turbo Timer laat je motor nadraaien nadat je het contact afgelegd hebt zodat de olie langzamer afkoelt en de turbo zo vlug niet slijt. | |
#ANONIEM | zondag 16 mei 2004 @ 17:02 |
![]() Jaja weer een andere sx gekocht, dit keer een rode die het wel wat beter doet. (op het moment) Plannen zijn zo'n beetje hetzelfde gebleven, er komt een andere motor aan in december (met t-28 turbo) en dan wordt de orginele motor helemaal getuned, zuigers etc. We houden jullie op de hoogte. | |
DeBastaard | zondag 16 mei 2004 @ 17:31 |
Al eens op www.sxoc.nl geweest? | |
Klaasklapschaats | zondag 16 mei 2004 @ 19:40 |
Nice strakke bak!! Leuk topic. | |
#ANONIEM | zondag 16 mei 2004 @ 22:45 |
Ja sxoc ben ik lid van, hier nog wat nieuwe foto's Voor overige foto's: http://home.wanadoo.nl/ian_van_ede/ | |
DeBastaard | zondag 16 mei 2004 @ 23:18 |
quote:Oooh , hééé BodyCount ![]() | |
#ANONIEM | maandag 17 mei 2004 @ 17:43 |
Deel 1: HKS SQV Saab FMIC Samco Hoses Greddy TurboTimer Openluchtfilter ( eerst K&Ni ) "Flex a Lite" Fans Stage II Chip Deel 2: 2e Motorblok ( Inclu T28 ) Koppelingsset ( Koppeling, Drukgroep, Lager + Licht Vliegwiel ) Downpipe ( vanaf de Turbo ) Blitz Nur-Spec Koyo Alu Rad Deel 3: S13 Apex 400Bhp BB Turbo 1e Blok reviseren ( Uithonen tot 2L en Tomei inhoud ) En tussendoor natuurlijk andere Injectoren, bougies, Olie filter en overige Electronics Maybe ga ik en een vriend tegelijk aan deze auto werken, dus al deze dingen staan daarom gepland voor Aug 2005 Overige Mods: Koukie achterunit S15 Conversion Volledig overspuiten in Ral 3002 ( Metalic ), zoals mn scooter gespoten was 300ZX Brake Conversion OZ 17" Velgen Volledige Remake Interior ( Rood/Zwart, zwarte Sparco's ) Maar dat komt dus wel veel later erbij, eerst motorisch, dan uiterlijk | |
-Muse- | maandag 17 mei 2004 @ 18:03 |
![]() Deze S13 is nog het mooiste ![]() | |
#ANONIEM | maandag 17 mei 2004 @ 18:04 |
quote:Neh, das een Silvia versie, minder mooi dan de S13 ( uit '91 ) achterkant Zo word die dus Niet exact die bodykit, maar S15 voorkant, s13 achterkant ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2004 18:08:08 ] | |
dawg | maandag 17 mei 2004 @ 18:25 |
Leuke ambitie. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 31 mei 2004 @ 22:59 |
Afgelopen weekend alweer het 1 en ander gedaan - Oliefilter + Olie vervangen - K&Ni Luchtfilter gemonteerd - Blitz BOV gemonteerd Komende week: - Distributieriem vervangen ( + spanrol ) - Greddy Turbo Timer installeren Foto's http://www.speelman.demon(...)0deel%202/index.html Andere komen eraan | |
#ANONIEM | donderdag 3 juni 2004 @ 20:50 |
K&Ni Luchtfilter + Blitz BoV Greddy Turbo Timer geinstalleerd Verder nog mijn Bougies vervangen: - Nippon Denso IQ24 Na as weekend: - Distributieriem + Spanlagers vervangen - Turbopakking vervangen + Elbow opnieuw monteren - Boost-Gauge inbouwen [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2004 16:09:29 ] | |
BaraCuda | donderdag 3 juni 2004 @ 21:06 |
is wel leuk natuurlijk, zeker omdat je motorisch tunen voorrang geeft, maar zo'n auto zal alleen snel worden in rechte lijn, zodra er een bocht komt zal er met voorwielaandrijving niet veel gebeuren. Maar verder leuk project ![]() | |
BaraCuda | donderdag 3 juni 2004 @ 21:10 |
quote:Zet er please niet die spoiler op! Het leuke van een auto met veel vermogen is hem er orgineel uit te laten zien! | |
#ANONIEM | donderdag 3 juni 2004 @ 21:13 |
quote:AUB niet reageren op dit Topic als je niet eens wete dat dit een RWD is ![]() | |
BaraCuda | donderdag 3 juni 2004 @ 21:59 |
![]() Nouja zorg in iedergeval dat het geen pooierbak met megavleugel gaat worden ![]() | |
DeBastaard | donderdag 3 juni 2004 @ 23:39 |
heee kerel ziet er leuk uit ![]() keep up the good work on the SX hé ![]() | |
smash789 | vrijdag 4 juni 2004 @ 11:29 |
Dat openluchtfilter he.... Volgens mij zuigt ie zo harstikke warme lucht op, zo dicht bij de motor. Schiet toch niet erg op? | |
seto | vrijdag 4 juni 2004 @ 13:05 |
![]() ![]() mijn heg + muur ! ![]() | |
noidea | vrijdag 4 juni 2004 @ 14:57 |
quote:Er zit rechts een gat waar koude lucht doorheen komt, waar de airbox zat. Dus koude lucht genoeg. | |
#ANONIEM | vrijdag 4 juni 2004 @ 16:01 |
Daarnaast is het niet zo boeiend dat het niet heel koud is, gaat toch naar de Turbo en dan naar de Intercooler maakt weinig verschil, zolang die Intercooler maar goed werkt | |
Remon | zaterdag 5 juni 2004 @ 01:31 |
Geil! | |
Salvad0R | zaterdag 5 juni 2004 @ 01:42 |
quote:Lelijk voor je. | |
#ANONIEM | zaterdag 5 juni 2004 @ 11:36 |
quote:gelukkig was dat alweer 6mnd geleden, en is er een Mooie nieuwe voor ind e plaats gekomen:) | |
#ANONIEM | zondag 6 juni 2004 @ 22:32 |
Zo, net ff mn distributieriem vervangen, inclu de 2 lagers. alles prima gegaan, hoor nu alleen een zoef geluid wanneer de motor draait. denk dat het de rechter lager is waar de snaar langs gaat ( die is wat stroefer dan de oude ) [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2004 22:42:35 ] | |
GWD | maandag 7 juni 2004 @ 00:53 |
200sx ![]() ![]() Blijf het volgen | |
#ANONIEM | dinsdag 8 juni 2004 @ 23:23 |
Vandaag mn Turbo uitlaat pakking binnen gekregen en gemonteerd. Uitlaat lekt nu helemaal niet meer, en auto is weer op Optimale Boost Ook de Zoef van mn distributieriem verholpen De SX Leeft weer Volgende onderdeel zijn de Remblokken vernieuwen | |
noidea | dinsdag 8 juni 2004 @ 23:30 |
Ja leuk, maar de uitlaat van m'n Honda is nu wel stuk | |
#ANONIEM | dinsdag 8 juni 2004 @ 23:33 |
quote:PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFf bbrrrrrrrr PFFFFFFFFF ghehehe. MMMMMaybe ook ff fixen?? | |
WaSTeiL | woensdag 9 juni 2004 @ 09:40 |
quote:Pattex Powertape.. volgens de reclame kan je er alles mee maken.. Hadden ze dat ook maar gehad ten tijden van de Tsjernobyl ramp.. ![]() | |
Gurb | woensdag 9 juni 2004 @ 13:08 |
hoe stuk is stuk?? lek, doorgerot, gescheurd, afgebroken?? | |
noidea | woensdag 9 juni 2004 @ 19:04 |
lek waarschijnlijk een pakking ofzo, kmoet nog ff kijken | |
#ANONIEM | maandag 14 juni 2004 @ 23:20 |
Mn vage piep is eindelijk verdwenen. kwam omdat 2 schroefen, waarmee de Blitz BoV op de buis gemonteerd zat, losgetrild waren. Dus lucht kwam langs de pakking en maakte dus dat irritant geluid onder Boost Dit opgelost dankzij Joor en KoopmansTuning als Consult!!! Nu nog mijn remblokken vervangen en dan loopt alles weer helemaal soepel de 3 snaren zijn nu prima op spanning, alles loopt soepel | |
#ANONIEM | dinsdag 15 juni 2004 @ 18:44 |
Vandaag mn remblokken vervangen ( Voor+Achter ) en stuitte op het volgende probleem ( waardoor mijn rem veel herrie maakte ) Mijn rechter achter schijf is gebroken + blokjes zijn helemaal op. Dus nu ff setje remschijven bestellen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 16 juni 2004 @ 15:25 |
En vandaag mijn Remschijven Achter gemonteerd, was echt een Cooky en binnen een uurtje gedaan Foto's komen er aan | |
noidea | woensdag 16 juni 2004 @ 16:12 |
Net de Test Rit gehad en alles remt weer super, remvloeistofpeil is ook weer Maximaal. dus zeer tevreden voor dat kleine uurtje klussen. Schijven heb ik net als mijn remblokken bij Slager Automaterialen gekocht, die hebben echt heel veel voor de 200SX op voorraad. www.slagerbv.nl De Oude en Nieuwe schijven + blokjes naast elkaar ![]() Oude blokjes + Nieuwe. 1 blokje was compleet tot op het ijzer versleten, de andere was zelfs afgebroken van het stuk ijzer ![]() UHM! dit was volgens mij de boosdoener. Een mooie scheur, er zaten er zelfs 2 in! + een set mooie groeven ruim 2mm diep! ![]() Nieuwe Schijf gemonteerd, Bling?? je ziet niks anders meer ![]() | |
PeuRac | woensdag 16 juni 2004 @ 16:16 |
Jammer dat je de remklauw (dat ding waar de blokken in zitten) niet ff mooi schoon geborsteld hebt en evt mooi zwart oid had gespoten. Ik bedoel, als je dan toch bezig bent ![]() | |
noidea | woensdag 16 juni 2004 @ 17:10 |
Het is de bedoeling dat je er nu gewoon mee kan rijden, er komen toch grotere remmen op uiteindelijk, alleen moet je dan ook nieuwe velgen enz hebben. Dat kostte nu een beetje veel alles bij elkaar. | |
#ANONIEM | zaterdag 26 juni 2004 @ 12:21 |
Vandaag even langs Biesheuvel gereden. Inbouwen van Sparco Evo stoelen + 4puntsgordels zou uitkomen op de 1100 euro, best nette prijs, dus dat zal mijn volgende optie gaan worden Gelijk maar even een Nieuw Speeltje gekocht: Pacet Fan + Electrische Thermostaat ![]() ![]() De Thermostaat ![]() Binnenkort inbouwen en tevens een Blitz Intercooler-Kit bestellen bij Takakaira | |
#ANONIEM | maandag 28 juni 2004 @ 23:41 |
Binnenkort weer wat onderdeeltje erbij: - Walbro Fuelpump - Greddy Oil-Catchtank - s13 LSD | |
Five_Aces | dinsdag 29 juni 2004 @ 00:23 |
Is het niet handiger om eerst eens wat aan je wegligging te doen dmw veren en schokbrekers etc? Het geeft niet de feel van veel meer PK's maar rijd wel veel beter op de weg. Dat zou bij mij ieg een veel hogere prioriteit hebben als een set sparco stoelen voor de show ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 29 juni 2004 @ 00:31 |
quote:Ik zeg ook niet dat die er nu inkomen, maar dat zou mijn optie zijn om ze daar te laten doen ![]() Eerst komt het motorische, daana wegligging ( aangezien de 330mm remconversie samen gaat met 17" OZ velgen en waarschijnlijk ook een set Coilovers ) [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2004 00:33:53 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 29 juni 2004 @ 00:33 |
Btw die 1e 2 foto's waren op een andere manier nu op de server gezet, maar kan niet meer editten, dus dan maar zo![]() ![]() Diameter: 37cm Dikte: 8cm | |
StefanP | dinsdag 29 juni 2004 @ 04:01 |
Cool man, dat wordt heel wat met al die mods! | |
#ANONIEM | dinsdag 29 juni 2004 @ 16:32 |
quote:Hehe das ook de bedoeling | |
#ANONIEM | woensdag 30 juni 2004 @ 00:40 |
Hehe na wat geklus aan mijn oude SX blijkt het geen LSD te zijn, jammerrrrrr | |
Fugie | woensdag 30 juni 2004 @ 00:48 |
stoer project, gaan we even volgen ![]() ![]() | |
noidea | woensdag 30 juni 2004 @ 14:17 |
Ja helaas geen LSD maar toch een paar leuke spullen erbij, namelijk een Walbro Fuel Pump en een Greddy Oil Catchtank.![]() | |
B_BOY | woensdag 30 juni 2004 @ 14:26 |
tvp that;s real bling bling | |
noidea | zondag 4 juli 2004 @ 18:56 |
Vandaag weer even bezig geweest. Greddy Oil-Catchtank moet nog worden aangesloten, mn slang was te klein kwa diameter :hammer: Maar mn Electrische Fan BLAASST als een gigant! ![]() ![]() ![]() EngineBay ![]() Ook nog ff een leuke Skyline gezien in Rijswijk ![]() | |
flyguy | zondag 4 juli 2004 @ 19:26 |
noidea: hoe snel is de 200sx met laatste updates? offtopic: best mooie skyline met nismo-bumper maar jammer van die stickers ( wel grappig dat er geen 'ik ben 13 en ik wil een skyline' topics meer zijn geweest sinds de 2f2f hype voorbij is ) | |
noidea | zondag 4 juli 2004 @ 19:36 |
200sx is nog even snel, door de openluchtfilter en dumpvalve is de gas reactie wel wat sneller, dus de sprint naar de 100 is wel sneller dan de standaard 7,5sec alleen hebben we nog niks gemeten. Maar kwa pk's nog niks gewonnen. Er moet eerst nog een heel nieuw uitlaatsysteem onder en nieuwe Intercooler dan heb je wel iets meer vermogen. Daarna denken we aan een T28 ball bearing turbo, dan heb je wel ongeveer 30 pk erbij te hebben. Dan nog een stage 2 chip. We hopen die modificaties nog dit jaar erin te hebben. | |
Beejeseej | dinsdag 13 juli 2004 @ 19:31 |
Hahaha...die skyline staat er wel meer..vraag me af waarom ze hem zo tussen alle andere auto's zetten..hoe bedoel je "Pok..." enfin, die 200sx wordt een mooi verhaal joh! keep up the good work! Bij een kennis van me staat er ook 1 in de straat, alleen met een gigantische foute vleugel... Zal er eens een fototje van maken | |
julesnijs | dinsdag 13 juli 2004 @ 19:52 |
quote:mooi die nismo bumper, haha. Dat ding is helemaal Nismo-tuned!!!! Niet alleen de bumper. | |
operator82 | dinsdag 13 juli 2004 @ 20:06 |
quote:Idd, dit is van ene Maikel geloof ik, wiens hij een Griekse etenszaak runt. De betreffende Skyline R34 GT-R op de plaatije heeft 620 pk's, veel te veel vind ik. ![]() | |
julesnijs | dinsdag 13 juli 2004 @ 20:48 |
quote:zodra je een keer meerijdt in zo'n skyline weet je dat die pk's toch wel aardig zijn..... | |
Kolkie | dinsdag 13 juli 2004 @ 21:11 |
Voor zover ik weet: * is die Skyline die vent z'n enige auto, dus logisch dat je 'm dan gewoon voor of naast de zaak parkeert. * heeft die Skyline 400 pk, en kan ie voor de show met een paar drukken op wat knopjes naar 500 gebracht worden. Om de eigenaar te quoten: 'tis wel de bedoeling dat 1 en ander heelblijft'. | |
julesnijs | dinsdag 13 juli 2004 @ 21:15 |
Wat betreft de Skyline: Motor: Nismo R1 RB26DETT 2.6 liter 6-in-lijn 24-kleppen twin turbo intercooler. Actieve vierwielaandrijving en vierwielsturing. Nismo R-tune onderstel. Getrag zesversnellingsbak. Gewicht: 1560 kg. Modificaties Volledig Nismo getunede motor (o.a. zuigers, krukas, zuigerstangen, nokkenas, kleppen, oliepomp, distributieriem, pakkingen, bougies, turbo's) en randapparatuur (o.a. inlaat- en uitlaatspruitstuk, luchtfilters, downpipes, uitlaat, katalysator, intercooler, radiateur, oliekoeler). Vermogen: 500 pk bij 1 bar turbodruk (regelbaar via GReddy PRofec e-01 boost controller). Aandrijflijn en ophanging zijn eveneens onderhanden genomen (o.a. koppeling, veren, dempers, remmen). Exterieur Nismo voor- en achterbumper, carbon geventileerde motorkap en front diffusor, carbon achterste diffusor, verstelbare achtervleugel. Bridgestone 265/35/ZR18 banden op Rays TE37 18x9.5j lichtmetalen wielen. Uitrusting O.a. climate control, centrale vergrendeling, alarminstallatie, elektrische ramen, elektrisch verstelbare/verwarmde buitenspiegels, R34 sportinterieur met multifunctioneel TFT-display en Nismo tellerplaten. Opmerkingen Zeer uitzonderlijke auto. Door Nismo (Nissan Motorsport) grondig gemodificeerd en geliefd eigendom geweest van een belangrijke Nismo-employee. Sierde vele malen gerenommeerde autobladen als GT-R Magazine, Japanese Performance en Banzai Magazine, en is geen onbekende op de internationale autoshows. | |
#ANONIEM | dinsdag 13 juli 2004 @ 21:46 |
JA en nu weer ff On-Topic bij mijn 200SX. Die SKyline is leuk en aardig, maar als je er amper mee rijd, vind ik het zonde dat iemand hem koopt | |
ook_gek | dinsdag 13 juli 2004 @ 22:41 |
hij rijd heel veel met die skyline hoor ![]() maar hoe staat het me je nissan 200sx? | |
#ANONIEM | dinsdag 13 juli 2004 @ 22:50 |
quote:Vraag me af waarom hij dan soms 2weken op 1 plek staat en letterlijk geen cm verplaatst is, maarja tis Filli maar, zn restaurant is nou ook niet veel soeps vandaag Compressietest gedaan, zuigerveren zijn wel redelijk versleten, maarja al 183k op de teller, is niet al te gek ![]() Maar eerst vrijdag ff bij een andere SX zn schakelbak swappen | |
ook_gek | dinsdag 13 juli 2004 @ 23:00 |
quote:ga je de hele auto strippen? dat is wel stoer ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 14 juli 2004 @ 16:55 |
quote:Yupz, alles gaat eruit, komen 2 Sparco Evo stoelen in ( zwart ) met rode 4punts gordels Daarna naar de RDW een herkeuring, maybe via de Douane proberen te regelen of ik naar Grijs kenteken kan | |
Kolkie | woensdag 14 juli 2004 @ 23:26 |
Ik geef je 0.00001 procent kans dat je dat lukt. Verspilde moeite. Oja, je foto's doen het niet meer ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 15 juli 2004 @ 00:46 |
quote:nu weer wel. Wanadoo was weer over zn Limiet maar had al mail gekregen van de RDW, nu nog even langs de douane ![]() | |
Cyberdogg | donderdag 15 juli 2004 @ 15:29 |
quote:Hoe wil je het precies gaan fixen dat ie op grijs-kenteken komt? Dak verhogen? ![]() | |
noidea | donderdag 15 juli 2004 @ 16:19 |
Ja dat zei ik ook al, maar luisteren, ho maar | |
StephanL | donderdag 15 juli 2004 @ 18:32 |
quote:Zo eigenwijs als ze groot zijn ![]() | |
ook_gek | donderdag 15 juli 2004 @ 19:27 |
quote:Bedoel je niet grijs spuiten ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 15 juli 2004 @ 22:53 |
quote:Nevermind | |
BazzoS | donderdag 15 juli 2004 @ 22:54 |
maak er een pickup van net als je in japan veel ziet, dan krijg je hem ws. wel op grijs kenteken ![]() | |
ook_gek | donderdag 15 juli 2004 @ 23:05 |
quote: ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 15 juli 2004 @ 23:06 |
Laat ik het zo zeggen, bij de RDW kan je hem laten Herkeuren, maar als je naar Grijs Kenteken zou willen zou ik het bij de Douane moeten laten doen, soort van Exporteren en dan importeren als Grijs Kenteken, zo ongv. Maar of dat makkelijk gaat, en OF het wel gaat moet ik dus nog informeren > volgens de RDW dus Vandaag alvast wat voorbereidend werk gedaan voor morgen, Dan gaat de Walbro Fuelpump erin en een nieuwe Benzinefilter. Achterbank en gordels eruit gehaald, dus achter is alles Leeg! Foto's volgen | |
Kolkie | donderdag 15 juli 2004 @ 23:26 |
Bij mijn weten moet je voor een grijskentekentarief tegenwoordig toch echt een bepaald virtueel standaardblok in je kofferpak moeten kunnen proppen om dat voor mekaar te krijgen. En dat blok gaat met geen mogelijkheid in een 200 SX passen, of je moet HEEL handig met plaatstaal zijn ![]() ![]() | |
Tjabbo | donderdag 15 juli 2004 @ 23:33 |
quote:Om een auto op grijs zetten hoef je hem volgens mij niet te exporteren. je moet aan een aantal voorwaarden voldoen. 1 daarvan is dat je een bepaalde laadruimte moet hebben achter je voorstoelen. als je dat niet redt dan krijg je het niet voor elkaar. op www.rdw.nl staat de meeste info wel. | |
#ANONIEM | donderdag 15 juli 2004 @ 23:34 |
quote:vandaar dat iki nog de Douane moet emailen om het na te vragen, zou een Cheap-Ass voordeel zijn | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 15 juli 2004 @ 23:52 |
kan je sjaken met een 200SX ![]() quote: | |
#ANONIEM | vrijdag 16 juli 2004 @ 00:02 |
quote:Wist ik al, maarja als de RDW zelf zegt dat ik het moet navragen bij de Douane, dan doe ik dat wel ff ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2004 00:03:20 ] | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 16 juli 2004 @ 00:06 |
quote:dat is wel erg maf/raar/gek/stom/debiel/achterlijk van de RDW dan ![]() maar iig succes en als het je gelukt is, dan mag ik vast wel weten hoe.. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 17 juli 2004 @ 17:25 |
drnet de Walbro Fuelpump gemonteerd en benzinefilter vervangen, start nu veel beter, filter aan de pomp was goed vies ![]() | |
noidea | zaterdag 17 juli 2004 @ 21:32 |
En de binnenpanelen van beide deuren vervangen, en je kan nu ook het bestuurdersraam open doen zonder dat het passagiersraam ook omlaag gaat. Oh en het was warm!!!!!! | |
noidea | maandag 9 augustus 2004 @ 21:40 |
Ja en dan ga je naar een meeting van de Sxoc club, en dan laat jeje goeie vriend Noidea ff in je auto rijden. Die zo vriendelijk is om hard een greppel in te rijden:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nee ik voel me niet goed, en erg schuldig. | |
Steve-O | maandag 9 augustus 2004 @ 21:42 |
Tering hoe heb je dat voor elkaar gekregen ![]() | |
noidea | maandag 9 augustus 2004 @ 21:44 |
Iets te hard rijden, en iets te laat remmen. En op 1 of andere vage reden blokkeerde de wielen bij het remmen, terwijl die abs heeft. | |
operator82 | maandag 9 augustus 2004 @ 22:58 |
Oh, oh, dat is niet zo best. ![]() ![]() Moet je de schade betalen? En hoe reageerde de eigenaar? | |
Tjabbo | maandag 9 augustus 2004 @ 23:05 |
Hey! Die auto heeft schade!. | |
Tjabbo | maandag 9 augustus 2004 @ 23:05 |
ah flauw. sorry. Verzekeringswerk naar ik aanneem ? | |
noidea | maandag 9 augustus 2004 @ 23:05 |
Ja ik ga de schade betalen denk ik, kmoet nog ff kijken met de verzekering enz. De eigenaar reageerde verrassend rustig, hij zat naast me toen het gebeurde. | |
operator82 | maandag 9 augustus 2004 @ 23:27 |
quote: ![]() | |
ook_gek | maandag 9 augustus 2004 @ 23:31 |
foto,s doen het niet meer ![]() | |
noidea | maandag 9 augustus 2004 @ 23:34 |
Ze staan ook nog op een ander forum, dus teveel data verkeer, helaas. Morgen doen ze het vast weer. Of iemand moet nog webspace beschikbaar hebben...... | |
ThaFreak | maandag 9 augustus 2004 @ 23:46 |
quote:thafreak @ fok.nl zet ik zel online | |
ThaFreak | dinsdag 10 augustus 2004 @ 00:23 |
en de pics![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Five_Aces | dinsdag 10 augustus 2004 @ 00:25 |
De reden waarom ik nooit iemand in me auto laat rijden.... | |
ook_gek | dinsdag 10 augustus 2004 @ 00:28 |
heej staat die auto in den haag? In de vruchtenbuurd? Die huizen lijken daar op ![]() | |
noidea | dinsdag 10 augustus 2004 @ 00:47 |
Nope, Rijswijk is het | |
t0n | dinsdag 10 augustus 2004 @ 08:26 |
omg, zonde dit... ![]() | |
smash789 | dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:27 |
Als je niet goed kunt rijden, probeer het dan ook niet... ZEKER niet in iemand anders z'n auto. Als ik die eigenaar was zou ik GEK worden. | |
StephanL | dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:35 |
quote:OMG ![]() [ Bericht 99% gewijzigd door StephanL op 10-08-2004 10:44:07 ] | |
knillis | dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:55 |
Zonde van die 200... | |
noidea | dinsdag 10 augustus 2004 @ 11:48 |
quote:Joh sterf lekker | |
ook_gek | dinsdag 10 augustus 2004 @ 12:02 |
quote: ![]() ![]() Nu krijg je een ban boefje ![]() | |
noidea | dinsdag 10 augustus 2004 @ 12:04 |
Tja ach, heb ik tijd om de auto te fixen in plaats van de hele tijd op het forum rond te hangen. | |
Steve-O | dinsdag 10 augustus 2004 @ 12:30 |
quote:probeer is neit alles zo serieus te nemen ![]() | |
StephanL | dinsdag 10 augustus 2004 @ 13:29 |
quote:Mag ik niet reageren met OMG ![]() ![]() ![]() Wel grappig dat je dan leest bij SOXC. Ik had te hard gereden en schatte de remweg verkeerd in ![]() | |
smash789 | dinsdag 10 augustus 2004 @ 14:12 |
Zowiezo is het al STOM om een auto de greppel in te rijden. Erg stom. Maar dat je dat doet met iemand anders' auto laat wel zien dat jij eigenlijk je rijbewijs niet zou mogen hebben. Je hebt totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel, je kunt echt niet rijden, en je hebt een mooie auto in de prak gereden. Leer eerst fatsoenlijk rijden, ga dan pas hard rijden. | |
Juggernaut | dinsdag 10 augustus 2004 @ 18:28 |
quote:je zou hem eens moeten wassen ![]() | |
Kolkie | dinsdag 10 augustus 2004 @ 21:09 |
Da's naar ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 12 augustus 2004 @ 20:09 |
Fixen offcourse, tis mijn bak, maar alles komt goed shit happens, het was gewoon de auto testen en en remweg verkeerd inschatten, de rest maakt alemaal niet uit, Tis maar een auto | |
Tjabbo | donderdag 12 augustus 2004 @ 21:48 |
Relaxte manier van denken man. Ik zou flippen denk ik. | |
D-Devil | donderdag 12 augustus 2004 @ 21:51 |
Heel erg zonde man ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 12 augustus 2004 @ 22:12 |
ach, je moet het zo zien het is een Project auto, en het Project blijft er gewoon zijn, met of zonder deze auto. maybe als Doner gebruiken. ![]() | |
ook_gek | donderdag 12 augustus 2004 @ 22:59 |
quote:maar daar ben je ook een boer voor ![]() | |
#ANONIEM | zondag 15 augustus 2004 @ 13:44 |
alle reserve onderdelen van plaatwerk is gister opgehaald, morgen ochtend word de auto opgehaald en naar een autoschade herstelbedrijf gebracht. Dus morgen middag weet ik wat het gaat kosten | |
Tjabbo | zondag 15 augustus 2004 @ 13:49 |
Is er alleen blikschade trouwens ? | |
ook_gek | zondag 15 augustus 2004 @ 14:56 |
quote:Is dat een schade bedrijf in wateringsveld? | |
#ANONIEM | zondag 15 augustus 2004 @ 20:28 |
Nee, de Wibu Autoschade Herstelbedrijf, in Den Haag ( Platinaweg ), tegenover het bedrijf van mijn Oom Tis zover we gezien en gemerkt hebben alleen blikschade, auto rijd prima, geen rare dingen, gas/remmen zonder handen aan het stuur gaat de auto gewoon rechtdoor | |
t0n | maandag 16 augustus 2004 @ 09:02 |
Dan mag je van geluk spreken! ![]() ![]() | |
noidea | dinsdag 17 augustus 2004 @ 17:01 |
We weten de Prijs 2500 euro ( ex btw, aangezien ze bevriend zijn met het bedrijf van mn Oom ) Hierbij inbegrepen - Volledig demontage en montage van het plaatwerk ( linkerkant ), uitdeuken en repareren + spuiten ( wordt allemaal weer Rood ) ( voorbumper, linker scherm voor, linker deur, linker achterscherm en achterbumper - Roestplek op raamstijl van de Voorruit ( ruit gaat eruit, roestplekje wordt behandeld + dakje gespoten ) - Vleugel gaat van de achterklep af, gaten worden dicht gemaakt en gespoten - Nieuw plaatje in de achterbumper voor de Kenteken verlichting Auto is over ongv. 3 weken klaar, en ik kan af en toe even langs gaan om te kijken hoe de vorderingen zijn | |
ook_gek | dinsdag 17 augustus 2004 @ 17:05 |
waarom zet je er niet meeten een andere uitgebouwde achter bumper op ![]() | |
dnzl | dinsdag 17 augustus 2004 @ 17:15 |
Weinig ¤¤¤ ![]() | |
noidea | dinsdag 17 augustus 2004 @ 18:48 |
quote:Omdat we die niet hebben, en zie daarnaast ook weinig nut in een andere achterbumper, aangezien de meeste niet mooi zijn | |
ook_gek | dinsdag 17 augustus 2004 @ 19:03 |
Oh oke. Ik dacht wie weet wil je wel je auto uit bouwen ![]() Maar niet dus. Of teminste verlopig niet. | |
noidea | dinsdag 17 augustus 2004 @ 19:23 |
Uitbouwen staat meestal niet zo mooi, vindt ik. Daarnaast is motorisch een prioriteit. (na de schade dan) | |
#ANONIEM | donderdag 19 augustus 2004 @ 16:29 |
Engine-Swap. SR20DET ( de 2L Turbo uit een 200SX S14 )![]() [ ![]() 70.000km gedraaid, vers uit Japan voor 675 euro ![]() Nu nog wat mooie onderdeeltjes kopen, Tubbie kitje ( met spruitstuk ), Jun Vliegwiel, koppelings setje, en volledige uitlaatlijn Tnx 2 Ederwin en Arnout ( De Supra-doktor ) [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2004 16:30:22 ] | |
Tjabbo | donderdag 19 augustus 2004 @ 16:45 |
Arnout heeft hem geïmporteerd? of gaat hem inbouwen? | |
#ANONIEM | donderdag 19 augustus 2004 @ 16:53 |
quote:Arnout is de Tussenpersoon, die kent een Gekke Jap die dan op Yahoo Japan gaat bieden, Blok word ( als alles kan ) ook bij Arnout erin gezet | |
Tjabbo | donderdag 19 augustus 2004 @ 17:09 |
Cool. Maar eerst wordt alles netjes gerepareerd aan je body? Volgens mij kun je beter eerst de motor swappen. Er zal maar iets gebeuren met je verse paint ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 19 augustus 2004 @ 17:22 |
quote:Swappen is een cooky, klein dagje werk, auto word nu gefixed, dus over 2 weken klaar, Blok zal pas over 2 mnd ofzo hier zijn, dan moet ik eerst nog wat mooie Add-on spullen kopen, dus voor Dec. zit hij er nog niet in. Hij gaat er gewoon al wat meer geprepareerd in ![]() ![]() | |
MikdawG | donderdag 19 augustus 2004 @ 21:26 |
Kijk, dit zijn de projectjes. Engine-swaps zijn cool! Ik wil een gen 3 3S-GTE in m'n auto. ![]() | |
NoComment | donderdag 19 augustus 2004 @ 21:40 |
Als zowat de hele zijkant dan toch overgespoten moet worden, waarom dan niet de hele auto? Zou toch even vragen wat de meerprijs daar van zou zijn. Hoeft niet meteen dikke flip-flop kleur ofzo, maar gewoon zwart vind ik toch wel vet bij zo'n auto.. | |
#ANONIEM | donderdag 19 augustus 2004 @ 21:47 |
Zwart wilde ik ook, maar dan moet het ook in 1x goed gedaan worden, en dan kwam er nog 1700 euro bij, aangezien dan alle onderdelen los gaan ( alle ruiten eruit, motorkap/deuren/achterklep eraf ) Maar de auto word nu gewoon herstelt vand e schade + aantal extra dingen waar ik niet tevreden mee was, dus straks weer een 100% rode auto ![]() | |
Five_Aces | vrijdag 20 augustus 2004 @ 07:38 |
Dan moet alles er uit lijkt mij? dus een hele kale carroserie overhouden, anders blijf je on de de motorkap bijvoorbeeld altijd de oude kleur zien. | |
Tjabbo | vrijdag 20 augustus 2004 @ 08:44 |
quote:ik weet wel een 2'nd GEN te koop ![]() En waarom een gen 3? is een 4th Gen niet goed genoeg? ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 20 augustus 2004 @ 21:51 |
Nouja, dan gelijk maar wat leuks aanschaffen![]() Binnenkort onder mijn SXje | |
t0n | zondag 22 augustus 2004 @ 11:33 |
Heel net setje! ![]() | |
#ANONIEM | zondag 22 augustus 2004 @ 23:50 |
Ook maar gekocht ![]() Merk: Hybrid afmeting: 60x30x7,5 CM Genoeg voor 500PK f00king HUGE :lol: Pipingkit word op maat gemaakt ![]() Tnx 2 Ederwin en Arnout [ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2004 23:51:01 ] | |
D-Devil | maandag 23 augustus 2004 @ 00:24 |
Gaaf, die motor is wel lekker zeg ![]() | |
ook_gek | maandag 23 augustus 2004 @ 02:06 |
cool ding ![]() | |
t0n | maandag 23 augustus 2004 @ 08:33 |
De intercooler doet bling bling.... ![]() | |
noidea | maandag 23 augustus 2004 @ 16:42 |
Erg fijn, de auto moet voor keuring naar de RDW (kan pas in Oktober) omdat het kentekenbewijs ingenomen was door de politie. Wat dus helemaal niet hoort. Maar door de wet enz moet die dus verplicht hergekeurd worden. Stelletje eikels daar bij de politie. | |
NoComment | maandag 23 augustus 2004 @ 23:10 |
Wat? Waarom hebben ze dat kentekenbewijs ingenomen dan... RDW keuring is toch verschrikkelijk duur niet? Dat gaat je wel wat meer kosten dan de kosten van het repareren lijkt me.. | |
Hugster | maandag 23 augustus 2004 @ 23:27 |
quote:Ik denk dat je in de war bent met importeren en de daarbij horende kosten ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 24 augustus 2004 @ 02:52 |
Herkeuring is 50Euro. de RDW begreep er ook weinig van, zal wel weer een lomp foutje geweest zijn van de Politie Flevoland | |
MrSkyline | dinsdag 24 augustus 2004 @ 02:55 |
die silvia op pag 1 is toch gewoon een Sileighty, nooit in europa te koop geweest geloof ik, maar das een 280 z met een silvia neus.... | |
Five_Aces | dinsdag 24 augustus 2004 @ 12:28 |
Nice intercooler, maar volgens mij loop je met een grotere IC ook meer kans op turbolag, terwijl het niet altijd een verbetering hoeft te geven in vermogen. | |
noidea | dinsdag 24 augustus 2004 @ 13:31 |
Ja kan meer turbo lag geven, maar deze is niet zo groot dat het een probleem zou geven, en de dumpvalve helpt ook wel mee om dat op te heffen. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 augustus 2004 @ 16:05 |
Turbolag valt ook op te lossen door een goeie Turbo-Kit ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 augustus 2004 @ 16:55 |
Vandaag even langs geweest bij de Wibu, volgende week vrijdag is mn auto klaar Hier de Foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
ook_gek | donderdag 26 augustus 2004 @ 17:07 |
Waarom zitten die gaten in die kofferbak deksel? Of stel ik nu een stomme vraag? Zal wel voor de spoiler zijn maar dat gat links tegen het raam aan dan ![]() Of is dat voor de antenne? | |
#ANONIEM | donderdag 26 augustus 2004 @ 17:15 |
die gaten die weggeslepen zijn, daar zat een Std Spoiler. en die is er af gehaald ( vanwege dat daar vaak roest vorming zit ), word dicht gelast en gespoten. Andere gat is voor de Ruitenwisser ![]() | |
MikdawG | zaterdag 28 augustus 2004 @ 16:44 |
quote:550pk bereik je wel pas na een euro'tje of 5.000 erin te steken, of niet? | |
noidea | zaterdag 28 augustus 2004 @ 16:47 |
Nou nog wel meer geloof ik, we gaan gewoon door tot het af is. Remmen, turbo, aftermarket internals, kopeling, vliegwiel, inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk etc | |
MikdawG | zaterdag 28 augustus 2004 @ 16:48 |
Komt heel veel bij kijken ja. Zonde om dat in zo'n oude bak te steken, vind ik. | |
seto | zaterdag 28 augustus 2004 @ 16:49 |
goed om eerst voor de remmen te gaan ![]() | |
noidea | zaterdag 28 augustus 2004 @ 16:49 |
Dat maakt in princiepe niks uit, bijna alles wordt toch vernieuwd. En tis de goedkoopste "snelle" auto die je kan krijgen, zeker met rwd. In wat voor auto zou je het dan moeten steken? | |
MikdawG | zaterdag 28 augustus 2004 @ 16:52 |
In een Supra MK4 ofzo? Tuurlijk koop je een 1.8 turbo voor de turbo, maar om dan te swappen naar een 2literblok en daar 550pk uit persen.. Mja, ik weet niet. Ik zou het zelf niet doen. Ook omdat ik een S13 niet echt denderend vind qua looks. | |
noidea | zaterdag 28 augustus 2004 @ 16:57 |
Heb je weleens gezien wat de prijs is van een Supra mk4? (15000 heb je de goedkoopste geloof ik) 200sx is 4000 euro Daarbij is de 200sx ook nog erg licht, maar 1190Kg (supra 1550+kg) Dat 2 literblok is omdat er meer tuningsspullen voor te krijgen zijn. Kvind de s13 er erg sportief uitzien zeker meer dan de s14, kvindt het alleen minder door de klaplampen. Maar er komt zowieso een andere voorkant op en andere achterlichten. | |
Tjabbo | zaterdag 28 augustus 2004 @ 16:58 |
quote:ook al niet? man wat vind jij weinig dingen mooi zeg. ![]() een S13 vind ik nou weer wél erg mooi. Maar 550pk is wel erg veel joh. Als je dat betrouwbaar wilt hebben, investeer maar 10 mille. Vorige week meegereden in een Supra MKIII met 450pk op een 7MGTE motor (snelste 7M van NL), en de eigenaar had er erg veel geld in gestoken. (wel het blok opnieuw opgebouwd met een volledig nieuwe blueprint e.d.) ben benieuwd wat het wordt met de 200sx ![]() | |
noidea | zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:01 |
Ja de schatting was nu (gemaakt door Estolan) rond de 30.000 euro, is ook niet echt op de korte termijn ofzo. En we financieren het met z'n 2en dus dat scheelt. Blok herbouw moet in elk geval, we willen er tomei spullen in hebben. | |
Tjabbo | zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:05 |
tomei is toch Nissan specialist of niet? Zie wel hele mooie (dure) spulletjes staan op hun website ![]() | |
noidea | zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:08 |
Ja alleen nissan, het zijn ook erg mooie spullen, eerst wouden we een compleet blok kopen. Maar nu hebben we voor een prikkie een sr20 blok uit Japan, dus dan maar alle internals veranderen, is ook goedkoper. | |
Tjabbo | zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:10 |
Blok geïmporteert door apie? of via van deijne ofzo ? | |
MikdawG | zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:11 |
Tuurlijk weet ik de prijs van een Supra MK4, maar het was meer een voorbeeld voor welke auto ik het waard vind om veel geld in te steken. En nee, een S13 vind ik echt niet mooi. Die achterlichten zijn lelijk (de Kouki achterlichten ook) en de klaplampen staan hem niet. Bovendien zijn de hele lijnen van de auto niet naar mijn smaak. Maar ik heb dan ook een andere smaak dan de gemiddelde Nederlander. ![]() Mijn smaak is meer; Laag, breed, zwart en stylish. En uiteraard coupé. Hatchback sucks. ![]() ![]() Daarentegen kan ik wit ook erg waarderen. Laag, breed, wit en JDM. ![]() De lijnen van de MR2 vind ik overigens ook véél mooier dan die van de S13.. Mja.. Toyota power! ![]() | |
Tjabbo | zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:12 |
welke velg is dat onder die suup? ik heb de foto vaker gezien maar nooit op die velg gelet ![]() | |
noidea | zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:14 |
Nou ja wat een beledigingen. En de sx ligt nog niet laag omdat de coil overs er nog onder moeten. En koukies zijn prachtig, dit is ketterij!!!! | |
MikdawG | zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:15 |
Geen idee, maar het staat hem goed. Alleen volgens mij heeft 'ie een dubbele uitlaat. Vind ik wel jammer.. Ik heb liever één dikke 115mm demper. Overigens vind ik S13's wel vet qua potentieel, RWD en turbo. En het zijn natuurlijk de ultieme drift-bakkies. Alleen ik vind het uiterlijk niks. ![]() | |
noidea | zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:18 |
Blitz Nur Spec R komt er in de toekomst onder. Misschien als die af is denk je er anders over. Maar goed als wij em maar mooi vinden komt het wel goed. | |
MikdawG | zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:21 |
Nur Spec is altijd vet natuurlijk. Mja, met een S15 conversie en de Kouki achterlichten is 'ie al heel wat mooier natuurlijk.. ![]() | |
noidea | zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:25 |
Das waar, maar de prioriteit is motorisch en rijgedrag, uiterlijk komt als laatst. Dus nog ff wachten en sparen. | |
MikdawG | zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:27 |
Doen jullie goed. Ben er wel benieuwd naar. Ik heb ook nog voor een S13 gekeken maar heb uiteindelijk toch maar wat meer geld opzij gelegt en een MR2 turbo uit 1991 gekocht. Is wel leuk natuurlijk, maar de drang naar meer power wordt steeds groter en groter.. Ik kan het allemaal niet meer betalen. ![]() | |
noidea | zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:29 |
Daar hebben meer mensen last van geloof ik. Khad gekeken naar nieuwe remmen 4 pod, 332mm, alleen voor, 2100 euro. Maar je hebt het wel nodig. | |
MikdawG | zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:32 |
Jep. Maar je moet maar hopen dat het het allemaal waard is. Sowieso krijg je het er nooit meer voor terug als je de auto gaat verkopen... | |
noidea | zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:33 |
Dat ding wordt niet verkocht hij wordt in de prak gereden. | |
Tjabbo | zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:40 |
quote:alweer? ![]() | |
noidea | zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:46 |
Was niet in de prak, was blikschade. In de prak is total-loss. Ik hoop het natuurlijk niet maarja met 500+ pk wil je nog weleens een bochtje te snel nemen enzo. | |
MikdawG | zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:56 |
Dan is het helemaal dom om er meer dan 10.000 euro in te steken, als je dat op voorhand al weet.. ![]() | |
noidea | zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:59 |
Niet als je Estolans rijstijl kent. | |
MikdawG | zaterdag 28 augustus 2004 @ 18:04 |
Estolan rijdt hem op een bepaalde manier in de prak? Ben benieuwd. ![]() | |
Furb | zaterdag 28 augustus 2004 @ 21:43 |
quote:momo 18 inch overige specs van die suup: Toyota Supra RZ 1995 Car Ref. Number: 624 ENGINE stage 4 turbo, braded lines, 2 shot nos, cold air intake, dc sport header, bigger pulleys, re-done exhaust with 3 inch tubing, intercooler, and lots more. TRANSMISSION 6 speed with short shift. SUSPENSION lowered BRAKES brembo brakes WHEELS momo 18 inch TYRES toyo 18 inch EXTERIOR carbon fiber hood, aerodynamic mods, and couple things here and there. INTERIOR sparco racing seats, black with a little bit of blue, sport shift nob, momo steering wheel, turbo timer, shift light, lots more..... ICE/SECURITY audiobahn 2- 12inch subs. audiobahn amps and crossovers. puts out about 150db+. vipers finest alarm. PERFORMANCE FIGURES 0-60 3.0 1/4 MILE 11.05 BHP 950 MAX SPEED to fast | |
noidea | zaterdag 28 augustus 2004 @ 22:42 |
M'n topic wat doe je? | |
MikdawG | zondag 29 augustus 2004 @ 00:49 |
Ja idd. Wij willen geen Supra's in een S13 topic! ![]() | |
smash789 | zondag 29 augustus 2004 @ 11:13 |
Grappig, diegene die die specs van die Supra op heeft geschreven kan niet eens goed Engels ![]() | |
StephanL | zondag 29 augustus 2004 @ 11:28 |
quote:Jij denk serieus dat ze dat aanzetten als ze auto rijden? ![]() | |
DeBastaard | zondag 29 augustus 2004 @ 18:44 |
150+ dB is meestal gewoon gemeten met de speakers uit, en alleen EEN lage toon voor een paar seconden, als je dat luistert in de auto ben je geschift ![]() Mijn haalt ook rond de 140dB... Maar ach, het went wel enzow ![]() Word tijd dat iemand mijn volvo koopt zodat ik een S13 kan aanschaffen :/ | |
MikdawG | dinsdag 31 augustus 2004 @ 00:09 |
Een vriend van me had het net over dat hij iemand kent die aan left-hand-drive S15's kan komen. Die zijn er toch maar in héél gelimiteerde oplage (3 ofzo ![]() | |
noidea | dinsdag 31 augustus 2004 @ 00:16 |
Left hand drives zijn waarschijnlijk omgebouwde versies dan. Standaard s15's uit de fabriek die left hand drive zijn, moeten wel erg bijzonder zijn denk ik.. | |
MikdawG | dinsdag 31 augustus 2004 @ 00:19 |
Ik heb er ooit weleens iets over gelezen, als het goed is zijn ze er wel.. | |
-Xerxes- | dinsdag 31 augustus 2004 @ 00:21 |
Ik ben nog altijd hard na aant denken over een S14 uit 97 ![]() | |
MikdawG | dinsdag 31 augustus 2004 @ 00:25 |
Een S14a? Erg vet. Maar ook erg duur. In NL staan ze voor ¤16.000+ maar in Duitsland en België voor aanzienlijk minder.. | |
noidea | dinsdag 31 augustus 2004 @ 01:07 |
S14 Silvia is toch net iets mooier vindt ik. Maar best duur idd. btw SR20det is klaar voor vertrek uit Japan met het vliegtuig hierheen. | |
seto | dinsdag 31 augustus 2004 @ 08:17 |
s14 is als hij er nog standaard uitziet een echte sleeper ![]() | |
Crazy18 | dinsdag 31 augustus 2004 @ 08:35 |
Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik mijn 200sx (S13) ga verkopen of niet (is momenteel geschorst en staat nu nutteloos in de tuin) Maar hij rijdt eigenlijk te lekker om zomaar weg te doen...dus misschien dat we 'm binnenkort nieuw leven in roepen.. Een geweldige auto in ieder geval ![]() | |
noidea | dinsdag 31 augustus 2004 @ 11:19 |
Wat is er precies mis mee dan? Een SX hoor je mee te rijden natuurlijk. | |
MikdawG | dinsdag 31 augustus 2004 @ 12:42 |
quote:Al word hij er standaard ook wel uitgereden door veel normale auto's. ![]() | |
noidea | dinsdag 31 augustus 2004 @ 13:12 |
Over welke normale auto's heb je het dan, want 7,5 sec naar de 100 is nou niet echt traag te noemen. | |
MikdawG | dinsdag 31 augustus 2004 @ 13:31 |
Van die Volvo stationwagens en dieseltjes enzo (veel koppel). Golf GTi'tjes, etc. S14 met 200pk, turbo, achterwielaandrijving en 1280kg: 0-100 in 7,5s MR2 met 204pk, turbo, achterwielaandrijving en 1300kg: 0-100 in 6,0s Ik snap er niets van. | |
noidea | dinsdag 31 augustus 2004 @ 13:37 |
Komt geloof ik door de s14 schakelbak, de top ligt iets hoger geloof ik. Kheb nog nooit in een standaard s14 gezeten, maar wel in een s14 silvia licht getuned, een gti houdt em echt niet bij. Maar wij houden de s13 schakelbak er daarom ook in, dus we merken wel hoeveel dat uitmaakt, tot nu toe hebben 2 mensen (op het forum dan) met een s13 een sr20 blok erin. En allebei hebben ze een s14 schakelbak dus kben benieuwd of dat veel scheelt. | |
Five_Aces | dinsdag 31 augustus 2004 @ 13:39 |
Verhoudingen in je versnellingsbak.... Best kans dat de S14 meer power heeft bij bijvoorbeeld 100-200 als de MR2 Door zijn verhoudingen. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar Impreza STi vs M3, 0-100 is de Impreza wat in het voordeel, maar boven de 100 is het bye bye. | |
MikdawG | dinsdag 31 augustus 2004 @ 13:42 |
Ik heb met m'n broer een proefrit gemaakt in een S14a (staat nog steeds te koop geloof ik, in Lisse). De turbo ging pas echt hard spoolen bij de 5000/5500rpm. Dat terwijl de mijne geen power meer heeft na 5500rpm (dat maakt 5500rpm het ideale schakelmoment). Toch wel apart.. Wel leuk om die S14a door te trekken naar de 7200rpm. ![]() In mijn MR2 word je gewoon veel harder in je stoel gedrukt. Hoeveel nm heeft een S14(a) stock? | |
noidea | dinsdag 31 augustus 2004 @ 13:45 |
265nm zegt autoweek. Maar die zegt ook dat de s13 een top heeft van 215Km/h, terwijl dat in de werkelijkheid 240 is. Tja ligt er net aan wat voor turbo je hebt, wat voor 1 zit er eigenlijk op je mr2? Een s14 heeft een Garret T28. | |
MikdawG | dinsdag 31 augustus 2004 @ 13:47 |
Een CT26. 204pk en 290nm koppel. Echter een top van 230 (hij wilde écht niet verder ![]() | |
Crazy18 | dinsdag 31 augustus 2004 @ 13:52 |
quote:Er is niks mis (alleen een flinke deuk linksvoor) maar ik heb nog een 2e auto, een leasebak en een motor en het wordt iets te duur om alles rijdende te houden (ben nog de enige die erin rijdt) | |
noidea | dinsdag 31 augustus 2004 @ 13:55 |
Oh ja dat snap ik, maar zo voorscherm kost 25 euro 2de hands, als je het ff op het sxoc.nl forum vraagt. Ik had een voorscherm, achterscherm, achterbumper en linker achterlicht voor zo'n 150 euro alles bij elkaar. Maar een sx zuipt natuurlijk ook best veel. En tis handig als je kleine reperaties en onderhoud zelf kan doen (bijv distributie riem vervangen, remmen etc). | |
Crazy18 | dinsdag 31 augustus 2004 @ 13:58 |
ja het ging juist om de verzekering + wegenbelasting = 90 euro + bezine en 25 euro voor een voorscherm is idd niet duur moet ik maar eens naar op zoek, want ik mis wel om er in te rijden (motor met dit weer is ook niet alles ![]() | |
MikdawG | dinsdag 31 augustus 2004 @ 14:11 |
S13 met dit weer is wel cool. Vooral als je gas geeft in de bocht. ![]() ![]() | |
noidea | dinsdag 31 augustus 2004 @ 14:20 |
Dat zeker, maar dan moet je het niet te gek maken. Met een mr2 kan het toch ook? Alleen kost iets meer moeite om een weer recht te krijgen geloof ik. | |
Crazy18 | dinsdag 31 augustus 2004 @ 14:33 |
Ja met regen of sneeuw rijden was altijd een leuke ervaring met de sx, effe lekker gas bijgeven en je achterkant breekt uit ![]() | |
MikdawG | dinsdag 31 augustus 2004 @ 14:38 |
quote:Ja, met m'n MR2 doe ik het ook weleens in de regen. Volgas wegtrekken en ik slinger alle kanten op. I love it. ![]() | |
noidea | dinsdag 31 augustus 2004 @ 14:39 |
Behalve als je dan ineens achterstevoren op de weg staat, heeft dat ding trouwens een LSD? | |
MikdawG | dinsdag 31 augustus 2004 @ 14:45 |
Nope, geen LSD. Komt ooit wel. | |
#ANONIEM | woensdag 1 september 2004 @ 16:58 |
Nog 2 daagies Duimen ![]() Foto's komen dan zsm! | |
noidea | vrijdag 3 september 2004 @ 17:18 |
Nou, jammer genoeg hebben ze het niet gered, denk omdat er een nieuwe Voorruit in komt, en dat duurt wel ff. Geplande dag word as. Woensdag Middag maar even vlug 3 foto's genomen ervan ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 4 september 2004 @ 19:06 |
WHOEHOEEEEE IC-kitje is binnen ![]() | |
Five_Aces | zaterdag 4 september 2004 @ 19:21 |
Wow, dat is zeker geen kleintje (ziet er veel groter uit als op die eerdere pic) ![]() | |
MikdawG | zaterdag 4 september 2004 @ 19:35 |
Ze zijn van plan om 500+pk uit dat blok te persen, dus er komt sowieso een big-ass turbo op. ![]() Nice FMIC, btw. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 5 september 2004 @ 00:06 |
Groot, Neuh hoor OVERKILL!!!!!!! Btw Big-Ass Turbo komt er op, dus een Grote FMIC is gewoon nodig. IC = 60x30x7,5cm Ik = 1m78 [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2004 00:16:27 ] | |
ook_gek | zondag 5 september 2004 @ 00:37 |
tering ![]() | |
#ANONIEM | zondag 5 september 2004 @ 00:39 |
quote: ![]() | |
#ANONIEM | zondag 5 september 2004 @ 00:41 |
Maar ik zie de 300e Post alweer, dus word tijd voor een Nieuw Topic!!! ![]() |