Tot nu toe zit er alleen een nog maar een Forge Blow-off valve op (en andere velgen), maar als het goed is komt maandag de Greddy Turbo Timer eindelijk binnen. En kunnen we onder andere kijken of de 0-100km per uur echt in 7,5sec kan worden behaald.
Het plan is om er ongeveer 250pk uit te halen (standaard 170pk) wat het het maximale is met de standaard T25 turbo.
Dat betekent, andere injectoren, grotere intercooler (of van een sloop saab of volvo of HKS intercooler set), betere remschijven, brandstof pomp etc. En als laatst moet de auto nog een andere kleur krijgen hoogstwaarschijnlijk wordt dit de kleur Bayside Blue, waarin de meeste Nissan Skyline's (R34) gespoten zijn.
Er moet dus nog erg veel gebeuren, en leren wat wij beide zijn beginners wat auto's betreft.
Vorderingen zullen uiteraard hier vermeld worden. Meningen en opmerkingen zijn uiteraard welkom.
Body kit komt waarschijnlijk helemaal aan het eind, samen met het overspuiten van de auto, waarschijnlijk wordt het dan de Veilside body kit, maar daar zijn we nog niet helemaal over uit.
quote:Nee is niet dom hoor, een blow-off valve ook wel dumpvalve genoemd zorgt ervoor dat de druk uit het inductie systeem gaat als je geen gas meer geeft.
Op zondag 7 september 2003 13:05 schreef Metro2005 het volgende:
ik zal wel dom zijn maar wat doet een blow-off valve
Het loslaten van die druk brengt ook een leuk whoosh geluid met zich mee.
[Dit bericht is gewijzigd door noidea op 07-09-2003 13:24]
quote:Een porsche 924 bedoel je? die is wel wat boller, deze heeft wat rechtere lijnen, en is sneller dat die slome porsche (tenminste zover ik me kan herinneren)
Op zondag 7 september 2003 13:15 schreef Emphemeris het volgende:
Model heeft een beetje weg van die foute porsche
Of de Veilside body kit
De verwachting is ongeveer 1 tot 1,5 jaar als er geen onverwachte dingen tussen komen.
quote:Zo, doe onderste is wel prachtig.
Op zondag 7 september 2003 18:31 schreef noidea het volgende:
Ja die koplampen vinden wij ook wat minder, of er komen 2 lampjes per unit in, en ze gaan half open.
[afbeelding]Of de Veilside body kit
[afbeelding]De verwachting is ongeveer 1 tot 1,5 jaar als er geen onverwachte dingen tussen komen.
en die sleepy eyes, prachtig.
Veilside body kit is erg mooi ja, maar daar is de prijs ook naar (minstens 1400 euro).
maar goed een blow of valve zorgt in eerste instantie voor het voorkomen van turbo lag (stilvallen van het turbowiel), hetgeen je tijden bij optrekken bijzonder vertraagd. en in tweede niet minder belangrijke mate de voornoemde schade door het tegen de richting indraaien van het turbine wiel
maar keep up the good work!!
BOOOOOOZZZZT hehe
Gisteren heb ik de Greddy Turbo Timer ingebouwd (foto's komen nog) na veel geklooi, zat tie er 3 uur later in.
Gelukkig deed alles het en nu berekent hij zelf (aan de hand van RPM) hoe lang de auto stationair moet blijven draaien om de turbo goed af te laten koelen.
Dus gewoon het sleuteltje uit het contact de deur op slot, en hij gaat vanzelf uit na de berekende tijd.
Op deze T Timer zitten ook andere functies, de gemeten tijden:
0-100km/u in 7,04 sec.
0-400m in 13,95 sec.
Ik ga er vanuit dat deze waardes kloppen, sinds de km/u op de wijzerplaat en de turbo timer zelf gelijk lopen.
quote:Het lijkt me geen fijn gevoel om je auto te laten staan, terwijl de motor nog loopt... Handig is het wel, als je haast hebt ofzo
Op donderdag 11 september 2003 14:14 schreef noidea het volgende:
[afbeelding]Gisteren heb ik de Greddy Turbo Timer ingebouwd (foto's komen nog) na veel geklooi, zat tie er 3 uur later in.
Gelukkig deed alles het en nu berekent hij zelf (aan de hand van RPM) hoe lang de auto stationair moet blijven draaien om de turbo goed af te laten koelen.
Dus gewoon het sleuteltje uit het contact de deur op slot, en hij gaat vanzelf uit na de berekende tijd.Op deze T Timer zitten ook andere functies, de gemeten tijden:
0-100km/u in 7,04 sec.
0-400m in 13,95 sec.Ik ga er vanuit dat deze waardes kloppen, sinds de km/u op de wijzerplaat en de turbo timer zelf gelijk lopen.
En de turbo hoeft niet af te koelen, maar de toeren moeten gewoon zakken. Als je de motor uitzet valt namelijk de olie druk weg, en de turbo wordt door olie gesmeert. ( misschien ook gekoeld? ) Iets wat met dik 100.000 rpm draait zonder smeering, ja dat gaat nou eenmaal niet goed
Maargoed, een super project! T25
Zorg er wel voor dat het niet zon pooier bak wordt, allright? zou echt zonde zijn namelijk!
quote:
Op zondag 7 september 2003 23:05 schreef noidea het volgende:
Ja eerst wordt alles motorisch getuned voordat er aan het uiterlijk gewerkt wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |