abonnement Unibet Coolblue
pi_12995909
Deze Nissan 200sx S13 is van een vriend van mij (sinds gisteren), het wordt een project auto, dat betekent in dit geval dat hij motorisch getuned gaat worden.


Tot nu toe zit er alleen een nog maar een Forge Blow-off valve op (en andere velgen), maar als het goed is komt maandag de Greddy Turbo Timer eindelijk binnen. En kunnen we onder andere kijken of de 0-100km per uur echt in 7,5sec kan worden behaald.

Het plan is om er ongeveer 250pk uit te halen (standaard 170pk) wat het het maximale is met de standaard T25 turbo.
Dat betekent, andere injectoren, grotere intercooler (of van een sloop saab of volvo of HKS intercooler set), betere remschijven, brandstof pomp etc. En als laatst moet de auto nog een andere kleur krijgen hoogstwaarschijnlijk wordt dit de kleur Bayside Blue, waarin de meeste Nissan Skyline's (R34) gespoten zijn.

Er moet dus nog erg veel gebeuren, en leren wat wij beide zijn beginners wat auto's betreft.
Vorderingen zullen uiteraard hier vermeld worden. Meningen en opmerkingen zijn uiteraard welkom.

If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  zondag 7 september 2003 @ 10:26:52 #2
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_12995937
zit er uit als een intersant project.
alleen maak het motorblok even mooi schoon want volgens mij istie best vuil.
  zondag 7 september 2003 @ 10:31:28 #3
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_12995983
Ik wacht op verdere voorderingen. Klint als een interresant project.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_12996056
U was niet van plan om de body nog te veranderen ofzo? Andere velgen? etc. Voor de rest lijkt het me een interessant project! Suc6
pi_12996058
Het monteren van de blow-off valve vonden we iets belangrijker dan het schoonmaken van het blok.
Zodra er weer geld is volgen de vorderingen uiteraard snel.

Body kit komt waarschijnlijk helemaal aan het eind, samen met het overspuiten van de auto, waarschijnlijk wordt het dan de Veilside body kit, maar daar zijn we nog niet helemaal over uit.

If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_12998424
ik zal wel dom zijn maar wat doet een blow-off valve
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_12998601
quote:
Op zondag 7 september 2003 13:05 schreef Metro2005 het volgende:
ik zal wel dom zijn maar wat doet een blow-off valve
Nee is niet dom hoor, een blow-off valve ook wel dumpvalve genoemd zorgt ervoor dat de druk uit het inductie systeem gaat als je geen gas meer geeft.
Anders kan deze druk schade aan de turbine veroorzaken in de turbo.

Het loslaten van die druk brengt ook een leuk whoosh geluid met zich mee.

If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  zondag 7 september 2003 @ 13:15:49 #8
47081 Emphemeris
Seinfeld ownage
pi_12998612
Model heeft een beetje weg van die foute porsche
"Cause I'm like ice, buddy, if I don't like you, you've got problems." -- Kramer in "The Parking Space"[br]"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
  zondag 7 september 2003 @ 13:15:56 #9
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_12998616
Erg vet, het zelf ook een 200sx s13. Uit welk jaar is ie?
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_12998719
Hijs uit 1991, heb je ook dezelfde neus, of die met die rand erin?

[Dit bericht is gewijzigd door noidea op 07-09-2003 13:24]

If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  zondag 7 september 2003 @ 13:23:16 #11
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_12998750
nope, ik heb dezelfde neus ook uit '91 170K op de teller....als je met deze klaar bent wil ik die van mij ook wel beschikbaar stellen
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_12998951
Tuurlijk, als jij het geld hebt, lukt het best, maar jouwn 200sx is nog wel helemaal standaard?
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  zondag 7 september 2003 @ 13:37:40 #13
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_12999032
yep helemaal standaard, en motorisch nog helemaal in orde. Hoeveel geld denk je kwijt te zijn voor dit project??
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_12999059
quote:
Op zondag 7 september 2003 13:15 schreef Emphemeris het volgende:
Model heeft een beetje weg van die foute porsche
Een porsche 924 bedoel je? die is wel wat boller, deze heeft wat rechtere lijnen, en is sneller dat die slome porsche (tenminste zover ik me kan herinneren)
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_13005241
Van die klapkoplampen vind ik persoonlijk heel lelijk, blijven die er op of worden ze vervangen door iets anders? Verder zie ik het wel, misschien wordt die wel heel mooi met deze koplampen. Hoelang moet het project duren Jaar, 2 jaar?
pi_13006207
Ja die koplampen vinden wij ook wat minder, of er komen 2 lampjes per unit in, en ze gaan half open.

Of de Veilside body kit

De verwachting is ongeveer 1 tot 1,5 jaar als er geen onverwachte dingen tussen komen.

If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_13012238
quote:
Op zondag 7 september 2003 18:31 schreef noidea het volgende:
Ja die koplampen vinden wij ook wat minder, of er komen 2 lampjes per unit in, en ze gaan half open.
[afbeelding]

Of de Veilside body kit
[afbeelding]

De verwachting is ongeveer 1 tot 1,5 jaar als er geen onverwachte dingen tussen komen.


Zo, doe onderste is wel prachtig.
  zondag 7 september 2003 @ 22:52:44 #18
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_13012550
Hey leuk project. Hopen dat het echt wat gaat worden.
Gaat er naast al dat snelheidsgeweld nog meer gebeuren, of was dat het eerst. (remmen, verlagingsset, dat soort dingen....)?

en die sleepy eyes, prachtig.

pi_13012921
Ja eerst wordt alles motorisch getuned voordat er aan het uiterlijk gewerkt wordt.
Remmen moeten uiteraard ook worden aangepast, alhoewel de standaard remmen behoorlijk wat kunnen hebben.
Mocht het nou zou zijn dat er merkbaar remkracht tekort komt, kan dat altijd nog veranderd worden.

Veilside body kit is erg mooi ja, maar daar is de prijs ook naar (minstens 1400 euro).

If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  maandag 8 september 2003 @ 14:33:38 #20
67063 frank280zx
addicted to BOOOOOOOOSST
pi_13022431
jaja leuke wagen niet haha jij bedoeld de 924 en die is traag de 944 is echter een ander verhaal!!! en is optisch bijna hetzelfde op een paar breder spatborden na


maar goed een blow of valve zorgt in eerste instantie voor het voorkomen van turbo lag (stilvallen van het turbowiel), hetgeen je tijden bij optrekken bijzonder vertraagd. en in tweede niet minder belangrijke mate de voornoemde schade door het tegen de richting indraaien van het turbine wiel

speed does not kill.... stopping does!
  maandag 8 september 2003 @ 14:55:35 #21
67063 frank280zx
addicted to BOOOOOOOOSST
pi_13022861
maar wel goed bezig...!!!!!!!! eerst de motor en dat de show, want ik zie hier veel show en NO GO hehe, mooie wagens de oude s13 zijn ook erg leuk staan er twee (turbo) bij akkie stomphorst in utrecht te koop n redelijke staat ( wat verschillende kleuren plaatwerk...maar wel go) en nog twee onderdelenbakkies op gestapeld voor 800 euro iemand hier?


maar keep up the good work!!

BOOOOOOZZZZT hehe

speed does not kill.... stopping does!
pi_13094332

Gisteren heb ik de Greddy Turbo Timer ingebouwd (foto's komen nog) na veel geklooi, zat tie er 3 uur later in.
Gelukkig deed alles het en nu berekent hij zelf (aan de hand van RPM) hoe lang de auto stationair moet blijven draaien om de turbo goed af te laten koelen.
Dus gewoon het sleuteltje uit het contact de deur op slot, en hij gaat vanzelf uit na de berekende tijd.

Op deze T Timer zitten ook andere functies, de gemeten tijden:

0-100km/u in 7,04 sec.
0-400m in 13,95 sec.

Ik ga er vanuit dat deze waardes kloppen, sinds de km/u op de wijzerplaat en de turbo timer zelf gelijk lopen.

If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_13094991
quote:
Op donderdag 11 september 2003 14:14 schreef noidea het volgende:
[afbeelding]

Gisteren heb ik de Greddy Turbo Timer ingebouwd (foto's komen nog) na veel geklooi, zat tie er 3 uur later in.
Gelukkig deed alles het en nu berekent hij zelf (aan de hand van RPM) hoe lang de auto stationair moet blijven draaien om de turbo goed af te laten koelen.
Dus gewoon het sleuteltje uit het contact de deur op slot, en hij gaat vanzelf uit na de berekende tijd.

Op deze T Timer zitten ook andere functies, de gemeten tijden:

0-100km/u in 7,04 sec.
0-400m in 13,95 sec.

Ik ga er vanuit dat deze waardes kloppen, sinds de km/u op de wijzerplaat en de turbo timer zelf gelijk lopen.


Het lijkt me geen fijn gevoel om je auto te laten staan, terwijl de motor nog loopt... Handig is het wel, als je haast hebt ofzo

En de turbo hoeft niet af te koelen, maar de toeren moeten gewoon zakken. Als je de motor uitzet valt namelijk de olie druk weg, en de turbo wordt door olie gesmeert. ( misschien ook gekoeld? ) Iets wat met dik 100.000 rpm draait zonder smeering, ja dat gaat nou eenmaal niet goed

Maargoed, een super project! T25

Zorg er wel voor dat het niet zon pooier bak wordt, allright? zou echt zonde zijn namelijk!

Feel the rush when the turbo is getting to it's upper level
pi_13096322
Oh ok weer wat geleerd, thnx
Nee we zullen er alles aan doen om het geen pooierbak te laten worden.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  donderdag 11 september 2003 @ 16:15:25 #25
33209 Juggernaut
E36 BMW 318iS executive
pi_13097290
quote:
Op zondag 7 september 2003 23:05 schreef noidea het volgende:
Ja eerst wordt alles motorisch getuned voordat er aan het uiterlijk gewerkt wordt.
Heb je nog bloed onder je nagels?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')