Een 8ste plaats op het WK steeplechase.
Een 18de plaats in de formule-1.
Hoog aangeslagen.
Terwijl een elftal dat in de grootste sport ter wereld, bij ieder toernooi dat ze meedoen, minstens de halve finale haalt belachelijk wordt gemaakt.
Dan zegt men. Typisch Nederlands.
Reäliseert men zich wel hoe klein we zijn als land.
En hoe uitzonderlijk het is dat we zo goed zijn.
Dat van Basten Bergkamp en Cruijff Nederlander zijn.
We zijn verwend denk ik.
quote:Dan ken je tong80 niet.
Op zaterdag 6 september 2003 23:00 schreef Schrikkie het volgende:
kutcookies, baukel ? ;-)
damestennis: belgie heeft de eerste 2 terwijl de eerste nederlandse ergens op 120 staat
zweden: ongeveer vergelijkbaar met nederland maar veel succesvoller op het wk atletiek
quote:En met andere sporten zijn we weer veel beter als grotere landen ... gemiddeld is nederland volgens mij echt geen slecht sportland ... kijk maar naar de Olymische Spelen ... halen daar altijd redelijk wat medailles voor een niet al te groot land.
Op zaterdag 6 september 2003 23:03 schreef daanharmsen het volgende:
ik denk dat je wel degelijk mag kankeren op het voetbal, ze halen het wk niet eens, terwijl een vergelijkbaar land als belgie dat wel doetdamestennis: belgie heeft de eerste 2 terwijl de eerste nederlandse ergens op 120 staat
zweden: ongeveer vergelijkbaar met nederland maar veel succesvoller op het wk atletiek
quote:Zweden is over de gehele linie gewoon een groot sportland, ondanks hun lage inwonersaantal. Australie idem dito.
Op zaterdag 6 september 2003 23:03 schreef daanharmsen het volgende:
ik denk dat je wel degelijk mag kankeren op het voetbal, ze halen het wk niet eens, terwijl een vergelijkbaar land als belgie dat wel doetdamestennis: belgie heeft de eerste 2 terwijl de eerste nederlandse ergens op 120 staat
zijn opmerkingen zijn nutteloos ....
Tis maar net welke sport je belangrijk vindt. Nederland had een goed volleybal team dus vinden we dat ineens een hele belangrijke sport. Dat we op basketbal gebied al jaren geen drol presteren is dan ineens niet meer belangrijk. Toen we nog goed basketbalden was volleybal ineens een B sport.
Kijk naar Australie, net zoveel inwoners als Nederland maar in beaaplde sporten enorm groot. Kijk naar Belgie, nu ineens een tennisgrootheid bij de dames. Tien jaar geleden keek er geen Belg naar Tennis want toen stelden ze niets voor.
Het is gewoon de waan van de dag (lees periode). Als er nu een grote golfer opstaat in Nederland, dan vinden we dat over 3 jaar ineens een wereldsport.
Kortom: de wereld zit vol met opportunisten. ![]()
Oh ja, als Nederland het EK haalt staat iedereen (ik ook) weer in zijn Oranje hansopje in de kroeg te zuipen als we winnen, dus...........
quote:Hey hey, da's lang nog niet zeker
Op zaterdag 6 september 2003 22:46 schreef tong80 het volgende:
Een 18de plaats in de formule-1.
quote:
Mocht Ferrari de zaak over de michelins winnen en de uitslagen van alle grand-prixs worden aangepast, krijg je een heel leuk uitslagen lijstje.
Jos zal dan nu 22 wk punten hebben en een podium plaats in Canada. Hier onder een overzichtje!!
Theo4ever, die graag dag droomt!!Uitslagen Jos als alle Michelins worden gediskwalificeerd:
Austalië 5e 4 punten
Maleisie 7e 2 punten
Brazilie DNF -
San Marino DNF -
Spanje 7e 2 punten
Oostenrijk DNF -
Monaco DNF -
Canada 3e 6 punten
Europa 9e -
Frankrijk 8e 1 punt
Engeland 7e 2 punten
Duitsland DNF -
Hongarije 4e 5 puntenTotaal: 22 Punten
En als je eenmaal eraan gesnoven hebt, wil je niks anders en neem je geen genoegen met minder. Het EK '88 heeft ons idd. verwend, maar we zijn nog steeds potentieel...de beste.
quote:He Louis, leuk je weer eens te horen na het debacle van september 2001.
Op zaterdag 6 september 2003 22:46 schreef tong80 het volgende:
...
We zijn verwend denk ik.
quote:Klojo, wegwezen.
Op zaterdag 6 september 2003 22:50 schreef maniac_nl het volgende:
voetbal zuigt .... enough said
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |