Dit is misschien een vreemde vraag. Ik woon op een boerderij waar veel muizen zitten. Ik vang ze het liefst levend maar de persoon waarbij inwoon strooit liever gif en is niet van dit idee af te brengen. Nu heb ik vernomen dat dit een erg wrede manier van sterven is voor zo'n beestje. Vaker vind ik zo'n stervende muis en het duurt dan ontzettend lang voordat het dier daadwerkelijk overlijd en dit gaat gepaart met stuiptrekkingen en bloedverlies. Ik vind dit echt te zielig en vroeg me af of het mogelijk is deze muizen wat sneller uit hun lijden te verlossen door hen cloroform of ether te laten in ademen. Nu wou ik vragen of dit spul legaal te verkrijgen is en waar ik dit kan kopen en hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Ik hoop dat jullie enig advies voor mij hebben.
groetjes, Carla
[Dit bericht is gewijzigd door morgaine21 op 07-09-2003 00:30]
Chloroform is een verdovend middel, en uitermate geschikt om iemand pijnloos te vermoorden. Het is te verkrijgen bij de biologie les op een middelbare school. Ether daarintegen is minder vriendelijk...
En als je ze uit hun lijden moet verlossen, stamp er dan even flink op, das snel en zo goed als pijnloos.
Mocht je geweten dit niet aankunnen kan je natuurlijk nog een jaartje lid worden van Greenpeace.
Bedoel, muizen zijn niet de enigen die overlast bezorgen maar ik mag mijn buren ook niet doodmaken, whehe
quote:Heb jij wel eens muizepis en keutels geroken? Das niet echt lekker hoor.
Op zaterdag 6 september 2003 23:17 schreef AnGeL-KiLLeR het volgende:
Waarom laat je ze niet gewoon lekker leven als je het zo zielig vind ?Bedoel, muizen zijn niet de enigen die overlast bezorgen maar ik mag mijn buren ook niet doodmaken, whehe
Bijkomend voordeel is dat niet ergens in een hoekje een rottend muizenlijkje ligt.
[Dit bericht is gewijzigd door morgaine21 op 07-09-2003 00:33]
Gevangen muizen worden in 't bos gedumpt.
Waarom neem je niet een paar katten? Je moet niet op een boerderij gaan wonen als je een hekel hebt aan ongedierte, lijkt me.quote:Op zaterdag 6 september 2003 21:59 schreef morgaine21 het volgende:
Ik weet niet of ik dit in het goede forum plaats, mocht dit niet zo zijn verplaats het dan gerust.
...Ik woon op een boerderij waar veel muizen zitten. ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |