abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12989670
Ik weet niet of ik dit in het goede forum plaats, mocht dit niet zo zijn verplaats het dan gerust.

Dit is misschien een vreemde vraag. Ik woon op een boerderij waar veel muizen zitten. Ik vang ze het liefst levend maar de persoon waarbij inwoon strooit liever gif en is niet van dit idee af te brengen. Nu heb ik vernomen dat dit een erg wrede manier van sterven is voor zo'n beestje. Vaker vind ik zo'n stervende muis en het duurt dan ontzettend lang voordat het dier daadwerkelijk overlijd en dit gaat gepaart met stuiptrekkingen en bloedverlies. Ik vind dit echt te zielig en vroeg me af of het mogelijk is deze muizen wat sneller uit hun lijden te verlossen door hen cloroform of ether te laten in ademen. Nu wou ik vragen of dit spul legaal te verkrijgen is en waar ik dit kan kopen en hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Ik hoop dat jullie enig advies voor mij hebben.

groetjes, Carla

[Dit bericht is gewijzigd door morgaine21 op 07-09-2003 00:30]

pi_12989729
Wat wilde je doen? Je hele huis vol pompen met gas? Zo ja:

Chloroform is een verdovend middel, en uitermate geschikt om iemand pijnloos te vermoorden. Het is te verkrijgen bij de biologie les op een middelbare school. Ether daarintegen is minder vriendelijk...

pi_12989828
Weet je wel zeker dat t voor die muizen is?????
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_12989861
nee, ik wou de muizen die ik stervend vind gewoon wat sneller en pijnlozer laten sterven. Vaak vind ik ze ergens in huis, bloedend en wankelend maar wel nog levend en dit vind ik zo zielig.
Waarom is ether minder vriendelijk? Ik hoorde net dat dit gewoon bij de kruitvat te verkrijgen zou zijn.
groetjes, Carla
pi_12990026
Ether is volgens mij vergelijkbaar met benzine. Maar als je ze snel en pijnloos dood wil hebben, hou dan op met gif strooien en koop van die muis-vriendelijke muizen vallen, van die opsluit dingen. Vervolgens zet je 220 volt op het muisje in kwestie en voila.

En als je ze uit hun lijden moet verlossen, stamp er dan even flink op, das snel en zo goed als pijnloos.

Mocht je geweten dit niet aankunnen kan je natuurlijk nog een jaartje lid worden van Greenpeace.

pi_12990096
Oh, nog even een toevoeging op Chloroform, het smaakt aangenaam zoet en veroorzaakt wat duizelingen en hoofdpijn bij mensen. Voor een muis is het vast dodelijk op een plezierige manier, hij wordt mooi lekker high en sterft.
  zaterdag 6 september 2003 @ 23:10:39 #7
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_12991176

[ Bericht 100% gewijzigd door Silmarwen op 18-04-2005 12:56:09 (Nee dus) ]
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_12991208
En vervolgens zit je nog een héle poos in de stank van de rottende muizenlijkjes.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_12991215
necktwist
Now I lay me down to sleep,pray the Lord my soul to keep, if I die before I wake, pray the Lord my soul to take
  zaterdag 6 september 2003 @ 23:14:57 #10
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_12991264

[ Bericht 100% gewijzigd door Silmarwen op 18-04-2005 12:56:37 (reactie op verwijderd bericht) ]
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zaterdag 6 september 2003 @ 23:17:53 #11
66634 AnGeL-KiLLeR
ziekelijk materialistisch
pi_12991333
Waarom laat je ze niet gewoon lekker leven als je het zo zielig vind ?

Bedoel, muizen zijn niet de enigen die overlast bezorgen maar ik mag mijn buren ook niet doodmaken, whehe

jaah ?????
pi_12991366
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 23:17 schreef AnGeL-KiLLeR het volgende:
Waarom laat je ze niet gewoon lekker leven als je het zo zielig vind ?

Bedoel, muizen zijn niet de enigen die overlast bezorgen maar ik mag mijn buren ook niet doodmaken, whehe

Heb jij wel eens muizepis en keutels geroken? Das niet echt lekker hoor.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zaterdag 6 september 2003 @ 23:21:07 #13
66634 AnGeL-KiLLeR
ziekelijk materialistisch
pi_12991391

[ Bericht 100% gewijzigd door Silmarwen op 18-04-2005 12:57:29 (Doe normaal) ]
jaah ?????
  FOK!fossiel zaterdag 6 september 2003 @ 23:26:32 #14
1455 Keroppi
kool kikker
pi_12991492
Die klap-muizenvallen lijken misschien wat wreed, maar als het goed is zijn ze in 1 keer dood, dus geen leed.

Bijkomend voordeel is dat niet ergens in een hoekje een rottend muizenlijkje ligt.

Chick on a mission
pi_12992209
misschien eens beter lezen? IK ben niet diegene die ze dood maakt maar degene bij wie ik in woon. Het is haar huis dus veel heb ik er niet over te zeggen. De muizen die op mijn kamer zitten vang ik in zo'n muis vriendelijke val en als ik er meerdere heb laat ik ze vrij.
Verder heb ik er zelf ook al aan gedacht om ze gewoon dood te slaan maar dat kan ik niet. (en het is zo smerig)
Die klapvallen gebruikte mijn moeder vroeger ook, totdat we er dr eentje invonden die nog leefde. De vriend van mijn moeder ging naar boven met een schop en heeft tot 4x toe moeten slaan voordat het beestje dood was. De bloedvlekken kregen we niet meer uit het hout. Dit vind ik toch wel vrij wreed.

[Dit bericht is gewijzigd door morgaine21 op 07-09-2003 00:33]

pi_12993482
We hebben zelf wel succes met een diervriendelijke val... Is een soort iglo van ijzerdraad. Zitten twee smalle ingangen in, waardoor de muis wel in de iglo kan komen, maar er niet meer uit.

Gevangen muizen worden in 't bos gedumpt.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_12994039
Chloroform werkt wel goed, zorg er alleen voor dat ze je niet meer herkent de volgende ochtend.
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
pi_25283847
Een grote schop die topic aangezien die van 7 september 2003 is.

Nou Chloroform is wel kankerverwekkend en worden niet meer gebruikt op scholen en dergelijke.
Ether nog wel, vooral in ziekenhuizen, vandaar je een typische geur door de gangpaden ruikt.

Ik vraag me nog af of ik ergens vandaan kan halen, aangezien ik met tangen en scharen gebruik en liever steriel mogelijk wil werken. ( Mijn hobby is namelijk dieren, zoals vogels of knaagdieren die al overleden zijn, opzetten. )
5 jaar FOK! Weblog
  zondag 27 februari 2005 @ 17:20:50 #19
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_25283874
Met ether kan je niets steriliseren hoor, dus ik snap niet zo goed wat je daar nu mee wil.
pi_25283979
Een beetje apotheek kan je alles leveren. ik heb nog nooit iets niet gehad.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zondag 27 februari 2005 @ 18:14:04 #21
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_25284627
leg jij maar eens uit aan meneer agent waarom jij grote hoeveelheden ether meeneemt naar jou afgelegen boerderij.
Noise is all relative to the silence preceding it
  zondag 27 februari 2005 @ 19:52:56 #22
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_25285972
Ether is afzichtelijk brandbaar, maar chloroform is kankerverwekkend...

Gewoon een flinke laars aandoen en uittrappen of het een sigarettepeuk is? 't beest is blijkbaar toch al bijna dood?
  maandag 18 april 2005 @ 10:34:29 #23
119107 Gierewiet
power corrupts
pi_26317012
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 21:59 schreef morgaine21 het volgende:
Ik weet niet of ik dit in het goede forum plaats, mocht dit niet zo zijn verplaats het dan gerust.

...Ik woon op een boerderij waar veel muizen zitten. ...
Waarom neem je niet een paar katten? Je moet niet op een boerderij gaan wonen als je een hekel hebt aan ongedierte, lijkt me.

Alternatief zijn muisvriendelijke vallen en apparaatjes die bepaalde geluidgolven uitzenden waardoor muizen de benen nemen, maar of dat werkt?

Succes, en take care voor mickey!
11/1/11 verloor ik mijn geloof in de rechtstaat
pi_26320181
kijk eens naar de datum ofzo
  maandag 18 april 2005 @ 12:58:47 #25
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_26320347
Ik zie nu dat dit wel een heel oud topic is en er best een slotje op kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')