Ben op de school van mijn zoontjes ook luizemoeder. Gelukkig hebben we er vorig jaar niet mee te maken gehad.
Veel mensen denken ook dat volwassenen ze niet meer krijgen, maar dat is een fabeltje. Laat je eigen hoofd controleren, en controleer ook je man.
quote:Stond er niet in die link van hierboven dat je een dokter moet raadplegen als je baby het ook heeft?
Op zondag 7 september 2003 11:57 schreef AnnaLeah het volgende:
Jeetje wat een werk. Kwam er dus net achter *huil huil* dat jongste hetook heeft. Ze heeft voor een beeb behoorlijke haren al en idd ik haal er zo een luis uit, potverdullekeme...Nu haar ook maar gesprayed, maar kammen lukt bij zo'n wurm natuurlijk niet!
Wat een gedoe, nogmaals! Sterkte!
Ik hoop toch werkelijk waar dat mijn dochtertje hoofdluizen bespaart blijft. Ik zou me geen raad weten met dat mooie lange haar tot aan haar bips.
*luizencape op het boodschappenlijstje zet en een paar druppeltjes teatree olie in shampoo doet*
Toen ik 10 jaar later au-pair in brussel was, kregen mijn kindertjes (een tweeling van 4 jaar) daar ook hoofluis en voila, ikke prompt ook. Weer hetzelfde ritueel, maar dan met nieuwe en lekker naar fruit ruikende lotion. Gelukkig had ik toen een korte bob en ging het kammen een stuk beter.
Wat hierboven ook al genoemd is, moet dus inderdaad alles gewassen worden zoals knuffels, jassen, beddengoed etc. De tip van NoNick zal ik trouwens ook onthouden. TeaTree olie heb ik altijd in huis, maar ik wist niet dat het hier ook geschikt voor was. Wat is het toch ook een wondermiddeltje ![]()
Succes met het luisvrij maken!
Waar kan ik dat kopen?
En waar gebruik je het eigenlijk verder nog voor?
Ik heb hier vroeger (zo'n 15 jaar geleden) ook veel last van gehad. In eerste instantie hadden we een vies soort shampoo, dat werkte alleen het eerste jaar. Daarna moesten we iets bij de apotheek halen, dat was een spuitbus, waaraan een lang spuitstuk zit (zo'n 10 cm). Ik heb geen idee hoe het heet, busje was groen, maar het werkte fantastisch. Het kan zijn dat de luizen inmiddels resistent geworden zijn tegen dit middel.
Het vervelende was dat ik zeer dun en kroesachtig haar had en nog lang ook. Ik heb lang stil moeten zitten en pijn moeten lijden (ivm klitten), om gekamd te worden met de luizenkam. Op een gegeven moment kreeg ik het (gelukkig) niet meer, maar toen was mijn haar ook korter geknipt.
Ik hoop dat jullie er makkelijk vanaf komen!
quote:wat jammer voor je kinderen kutbeesten zijn het.
Op zondag 7 september 2003 11:57 schreef AnnaLeah het volgende:
Jeetje wat een werk. Kwam er dus net achter *huil huil* dat jongste hetook heeft. Ze heeft voor een beeb behoorlijke haren al en idd ik haal er zo een luis uit, potverdullekeme...Nu haar ook maar gesprayed, maar kammen lukt bij zo'n wurm natuurlijk niet!Manlief ook gekamt en gesprayed, mezelf gekamt en gesprayed en oudste heeft er weer een aantal loslopen, je kan ze zo zien kruipen brrrrrrrrrrrr...........
Kan het niet makkelijker,? vind het zo veel werk en die tijd heb ik niet zeg maar... is er niet 1 of ander goedje wat ze in 1 tel elimineerd??
Oh en los daarvan, luizen zijn al zo oud als de weg naar Rome, hoe in Godsname deden ze dat vroeger?
ik had het destijds ook en heb het weg gekregen met shampoo.
wat ook goed werkt is een spuitbus ontvetter maar of dat zo goed voor je kindje is?
WD40 gaat prima.
OK, het stinkt wel ![]()
of desnoods naar de kapper want die zullen het wel goed weten neem ik aan.
We hebben ons haar gewassen met speciale shampoo. En alle kleren en beddegoed gewassen. En de kleding die we dat seizoen niet droegen gingen in een plastic zak met flink wat spray.
We waren er snel vanaf. Mijn moeder heeft mij en mijn zusje wel gekamt, met zo'n hele fijne kam. Maar haarzelf niet, en ze heeft ze zelf ook niet gekregen. Papa is bijna kaal, dus dat was geen probleem.
Oja, de knuffels moesten ook in de wasmachine, of een paar weken in een plastic zak met spray.
Het heeft wel even geduurt voordat de geur van die spray verdwenen was. Sommige zakken hebben we pas na een paar jaar open gedaan (mijn te kleine kleding en mijn zusje nog te groot). Dan kwam die geur weer even langs.
Maar ik denk dat de beestjes binnen een week weg waren. Mijn zusje heeft ze later nog eens gekregen. Maar die waren ook snel weer weg. En ze zijn niet overgesprongen. Pas toen kwamen we erachter dat er in mijn zusjes klas een meisje was met luizen. Dat wist ze zelf ook niet. Daarna moest de hele basis school gecontroleerd worden. En dat beleven ze om de paar weken doen. Dus dan waren er 2 mama's een dag in de weer bij alle leerlingen (250)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |