abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12970007
Ik heb het 'probleem' dat ik niet snel enthousiast kan zijn over nieuwe dingen (een nieuwe baan / een sollicitatiegesprek bijv.) De reden hiervoor is, dat ik er nog geen ervaring mee heb waardoor ik er geen oordeel over kan vellen. Dit vertaalt zich in neutraal gedrag, ik wordt er niet koud of warm van. Eigenlijk is het wat 'de kat uit de boom kijken'. Ik wil het wel graag, maar ik laat het niet blijken. Ik heb hierzelf geen moeite mee, maar andere mensen kunnen dit wel hebben. Het kan bijvoorbeeld in mijn tegendeel werken bij een sollicitatiegesprek. Zijn meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Da's toch nie normaal, das abnormaal, tis gewoon nie te gleuven!!!
pi_12970199
ja ik.
heb precies hetzelfde, ik wordt pas enthousiast als ik iets echt heb meegemaakt of doe.

van te voren erg nuchter en niet enthousiast er tegenover staan.

beetje de kat uit de boom kijken heet dat. kan soms lastig zijn, maar behoed je soms ook van fouten die impulsieve mensen doen

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_12970235
Misschien heeft het wel met m'n realistische levensvisie te maken.
pi_12970399
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 21:22 schreef Alfa_Drifter het volgende:
Misschien heeft het wel met m'n realistische levensvisie te maken.
bedoel je dat je een soort van algeheel beeld van de wereld hebt waarbij je alles ziet hoe de maatschappij werkt, en alle onderdelen van het leven ?

erg nuchter tegenover het leven staan en gewoon niet simpel kan denken ?

ken het gevoel (als je dat bedoelde)

edit: dat kan er in elk geval goed toe bijdragen ja. als jij nuchter tegen zaken aankijkt doe je dat ook bij veranderingen om je heen.

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 5 september 2003 @ 21:29:46 #5
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_12970460
*meldt

Komt een beetje neer op veel te veel relativeren, heb ik ook nogal eens last van.

When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_12970465
Ik heb altijd zo'n instelling van "lukt het dan in het mooi en anders jammer". Vind eigelijk alles best zoals het loopt...
pi_12970509
Ik ben te enthousiast over dingen. Als ik iets aangeboden krijg ben ik meestal heel blij en wil ik dat mn omgeving kenbaar maken.

Je moet er wel helemaal achter staan en blij zijn met wat je hebt bereikt. Je moet jezelf ervan overtuigen dat het goed/leuk is

Maar je moet eerst jezelf overtuigen voordat je je omgeving kan overtuigen

pi_12970850
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 21:27 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

bedoel je dat je een soort van algeheel beeld van de wereld hebt waarbij je alles ziet hoe de maatschappij werkt, en alle onderdelen van het leven ?

erg nuchter tegenover het leven staan en gewoon niet simpel kan denken ?

ken het gevoel (als je dat bedoelde)

edit: dat kan er in elk geval goed toe bijdragen ja. als jij nuchter tegen zaken aankijkt doe je dat ook bij veranderingen om je heen.

Ja dat is wat ik bedoel. Ik ben erg nuchter en maak me ook niet gauw druk over dingen. Ik kan daarom ook heel goed relativeren. Dit werkt zeker mee in het niet snel enthousiast kunnen zijn.
  vrijdag 5 september 2003 @ 22:00:39 #9
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_12971450
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 21:41 schreef Alfa_Drifter het volgende:

[..]

Ja dat is wat ik bedoel. Ik ben erg nuchter en maak me ook niet gauw druk over dingen. Ik kan daarom ook heel goed relativeren. Dit werkt zeker mee in het niet snel enthousiast kunnen zijn.

Ja raar is dat, net alsof het allemaal maar om details gaat of zo.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_12974445
Ik ken het ook.

Soms zou ik wel eens willen dat ik niet zo intelligent zou zijn, op sommige punten zou het leven dan volgens mij een stuk makkelijker kunnen worden.

Ik ben ook niet snel ergens écht enthousiast over, maar ik weet zeker dat dat komt doordat ik een hele nuchtere levensinstelling heb. Ik bekijk niet alles zo dromerig, maar juist heel (soms TE) realistisch. Soms wil ik wel enthousiast zijn, maar houdt dit realistisch zijn me toch tegen...

Don't let my username fool you...
  zaterdag 6 september 2003 @ 00:08:03 #11
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_12974501
Ik heb er ook last van.

"Je oogt niet erg enthousiast anders"

"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
pi_12974642
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 00:08 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Ik heb er ook last van.

"Je oogt niet erg enthousiast anders"

Ja ik ken dit. Mijn vriendin is ook vrij realistisch vind ik en daardoor kan het wat koud overkomen. Zo is ze gewoon, niks mis mee maar kan wel mindere kanten hebben. Voor haar kan het beter zijn zodat ze minder telleurstellingen te verwerken zou hoeven te krijgen, soort zelfbescherming en voor mij is het moeilijker omdat ik haar dan minder snel enthousiast vind en daardoor het gevoel kan krijgen dat iets haar minder doet. Maar ze voelt en denkt het evengoed wel alleen de realistische kant blijft voorop. Ik geef zelf toe dat ik liever nog wat vaker droom en de dingen alleen van de leuke kant bekijk en laat blijken want het leven kan toch al zo rot zijn. Ieder zijn persoonlijkheid! Dus lieve vriendin, als je dit leest ik accepteer het wel van je hoor maar het kan soms moeilijk zijn
pi_12975263
Ik heb het ook helaas.. inderdaad kat uit de boom kijken.. en kan me er vooraf ook erg druk over maken.. maarja.. :-)
"Live the life you love and love the life you live"
  zaterdag 6 september 2003 @ 00:55:19 #14
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_12975284
Enthousiast overkomen is gebakken lucht.

Ik zou graag willen dat mensen eens vaker door die toneelstukjes heenprikten.

"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
pi_12976614
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 00:55 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Enthousiast overkomen is gebakken lucht.

Ik zou graag willen dat mensen eens vaker door die toneelstukjes heenprikten.

BULL!! shit. dat is echt je reinste onzin. iemand die enthousiast is is nep? je kan niet oprecht enthousiast zijn? misschien kom je een hoop mensen tegen die onoprecht enthousiast zijn, maar geloof me als ik zeg dat er ook nog mensen zijn die dat oprecht zijn.
pi_12976644
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 00:06 schreef Metalfreak het volgende:
Ik ken het ook.

Soms zou ik wel eens willen dat ik niet zo intelligent zou zijn, op sommige punten zou het leven dan volgens mij een stuk makkelijker kunnen worden.

Ik ben ook niet snel ergens écht enthousiast over, maar ik weet zeker dat dat komt doordat ik een hele nuchtere levensinstelling heb. Ik bekijk niet alles zo dromerig, maar juist heel (soms TE) realistisch. Soms wil ik wel enthousiast zijn, maar houdt dit realistisch zijn me toch tegen...

inteligentie heeft niks te maken met emoties, wel met spelling. als je dingen realistisch bekijkt kan je alsnog ontzettend enthousiast ergens over zijn. maar dat ligt aan je emotionele staat. durf jij je emoties te tonen? hou je ze liever voor jezelf?

kan je je realistische kijk op het leven een beetje uitleggen aan me?

pi_12977615
Ken het, maar zie het als gezonde terughoudendheid.

Je hebt van die mensen die, verblind door enthousiasme, de meest domme dingen doen.

En tijdens een sollicitatiegesprek kun je toch wel een beetje faken. Trouwens, moet je wel zo laaiend enthousiast zijn tijdens een sollicitatiegesprek. Mij is het in ieder geval zonder gelukt:7

Like an itch you can't reach
  zaterdag 6 september 2003 @ 13:00:39 #18
37619 SETIBBIG
Give me something to break!
pi_12979574
Je bent wie je bent.

Niet druk over maken,...slecht voor je hart.

Yah right. Mind showing me that in person?
  zaterdag 6 september 2003 @ 17:56:02 #19
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_12984348
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 02:31 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

BULL!! shit. dat is echt je reinste onzin. iemand die enthousiast is is nep? je kan niet oprecht enthousiast zijn? misschien kom je een hoop mensen tegen die onoprecht enthousiast zijn, maar geloof me als ik zeg dat er ook nog mensen zijn die dat oprecht zijn.

Je hebt enthousiast zijn, en enthousiast doen. Ik heb 't over de laatste groep. Ik snap niet waarom mensen bijvoorbeeld na een sollicitatiegesprek zeggen; "hij kwam niet tè enthousiast over." Hoe kun je iemand dat nou verwijten. De één uit zich heel uitbundig, terwijl de ander in zichzelf een feestje viert.
Je kan het aan iemand's uiterlijk zien, ik vind dat kortzichtig. Daarom noem ik het gebakken lucht, dat "enthousiast overkomen".

Je bent het, of je bent het niet. En ieder viert z'n feestje op z'n eigen manier.

[Dit bericht is gewijzigd door Rider_on_the_storm op 06-09-2003 18:04]

pi_12984799
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 17:56 schreef Rider_on_the_storm het volgende:

[..]

Je hebt enthousiast zijn, en enthousiast doen. Ik heb 't over de laatste groep. Ik snap niet waarom mensen bijvoorbeeld na een sollicitatiegesprek zeggen; "hij kwam niet tè enthousiast over." Hoe kun je iemand dat nou verwijten. De één uit zich heel uitbundig, terwijl de ander in zichzelf een feestje viert.
Je kan het aan iemand's uiterlijk zien, ik vind dat kortzichtig. Daarom noem ik het gebakken lucht, dat "enthousiast overkomen".

Je bent het, of je bent het niet. En ieder viert z'n feestje op z'n eigen manier.

Je bedoelt het verschil tussen uitbundig en ingetogen.
B.t.w. ik ben ook meestal ingetogen.
Als iemand me wat leuks vertelt dan ga ik geen rondjes door de kamer rennen en jaaaaaaaaaaaaaaaaaa roepen, sommige mensen verwachten dat dan weer juist wel en dan krijg je weer pruil lipjes
Soms zou ik willen dat ik uitbundig was.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
  zaterdag 6 september 2003 @ 19:07:37 #21
63792 0d1n
Introvert iNtuitive raTional
pi_12985914
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 21:14 schreef Alfa_Drifter het volgende:
Ik heb het 'probleem' dat ik niet snel enthousiast kan zijn over nieuwe dingen (een nieuwe baan / een sollicitatiegesprek bijv.) De reden hiervoor is, dat ik er nog geen ervaring mee heb waardoor ik er geen oordeel over kan vellen.
Als je 'realistisch' zou denken zou je wel automatisch (o jeej..) aardig en blij doen bij bepaalde argumenten.
quote:
Dit vertaalt zich in neutraal gedrag, ik wordt er niet koud of warm van. Eigenlijk is het wat 'de kat uit de boom kijken'. Ik wil het wel graag, maar ik laat het niet blijken. Ik heb hierzelf geen moeite mee, maar andere mensen kunnen dit wel hebben. Het kan bijvoorbeeld in mijn tegendeel werken bij een sollicitatiegesprek. Zijn meer mensen die hier ervaring mee hebben?
De kat uit de boom kijken? dan ben je ook niet realistisch. Het werkt immers niet. Ik denk dat je rationeel moet denken en wat meer 'vrij' moet relativeren ipv (bot) geidialiseerd aan de gang gaat.

Volgens mij ben je gewoon een beetje te nuchter ... of droog, of heb je het antwoord al maar kun je hem NET niet vinden. En heb je een vriendin? Er zijn veel mensen die automatisch blijer en geintereseerder zijn wanneer ze het goed naar hun zin hebben in hun vrije tijd. Ik haal persoonlijk mijn 'power' uit 'nieuwe' ideeen/kennis die ik dan tegenkom.

Mundus vult decipi
  zaterdag 6 september 2003 @ 19:11:12 #22
63792 0d1n
Introvert iNtuitive raTional
pi_12986008
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 02:37 schreef Astronaut_Jones het volgende:
Inteligentie heeft niks te maken met emoties, wel met spelling.
Intilligentie heeft ALLES te maken met emoties, als jij jezelf een complex hebt aangepraat dat je moeilijk interessante verhalen kan vertellen. Moet ik jou dan beschouwen als dom? Of als een Intilligent persoon met een complex?

De opmerking is leuk, maar tegerlijkertijd het corrigeren waard. Dat waren namelijk mijn emoties die mij ertoe hebben gezet dit te schrijven...

Mundus vult decipi
pi_12987244
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 19:07 schreef 0d1n het volgende:

[..]

Als je 'realistisch' zou denken zou je wel automatisch (o jeej..) aardig en blij doen bij bepaalde argumenten.
[..]

De kat uit de boom kijken? dan ben je ook niet realistisch. Het werkt immers niet. Ik denk dat je rationeel moet denken en wat meer 'vrij' moet relativeren ipv (bot) geidialiseerd aan de gang gaat.

Volgens mij ben je gewoon een beetje te nuchter ... of droog, of heb je het antwoord al maar kun je hem NET niet vinden. En heb je een vriendin? Er zijn veel mensen die automatisch blijer en geintereseerder zijn wanneer ze het goed naar hun zin hebben in hun vrije tijd. Ik haal persoonlijk mijn 'power' uit 'nieuwe' ideeen/kennis die ik dan tegenkom.

Ik zeg toch niet dat ik niet aardig of blij ben. Ik ben geen plant ofzo zonder emoties. Ik heb alleen moeite enthousiast te reageren op zaken waar ik nog niet mee in aanraking mee ben gekomen (vooral bij nieuwe vakken op school en bij een nieuwe baan). Achteraf kan ik er pas enthousiast over zijn of niet. Ik ben heel realistisch en rationeel, dit vertaald zich in het feit dat ik niet snel overdreven zal reageren, dit bedoel ik met 'de kat uit de boom kijken'. Het rare is dat dit alleen maar bij formele aangelegenheden optreedt. Blijkbaar hang ik daar een minder grote waarde aan dan het gros der mensen. Je werkt om te leven, je leeft niet om te werken. In de dagelijkse omgang (kroeg / school / bij vrienden) ben ik spraakzaam en geinterresserd in de medemens (zeg ik zelf, altijd moeilijk om zoiets van jezelf te zeggen), al heb ik soms wel een dip. En ik zie niet in wat het hebben van een vriendin te maken heeft met dit topic.
pi_12998786
Als je weet dat je niet enthousiast over komt en je vind dat vervelend, dan zou er iets aan kunnen doen. Je iets meer mee laten voeren met het ethousiasme van je omgeving bijvoorbeeld. Mensen kunnen best wel nieuwe eigenschappen aanleren, ook als je allang al volwassen bent (gaat iets stroever dan...).
  zondag 7 september 2003 @ 13:31:31 #25
11485 Alfa_Drifter
Enfant Terrible
pi_12998904
quote:
Op zondag 7 september 2003 13:25 schreef Colour het volgende:
Als je weet dat je niet enthousiast over komt en je vind dat vervelend, dan zou er iets aan kunnen doen. Je iets meer mee laten voeren met het ethousiasme van je omgeving bijvoorbeeld. Mensen kunnen best wel nieuwe eigenschappen aanleren, ook als je allang al volwassen bent (gaat iets stroever dan...).
Misschien moet ik maar eens een cursus acteren volgen.
pi_12999193
quote:
Op zondag 7 september 2003 13:31 schreef Alfa_Drifter het volgende:

[..]

Misschien moet ik maar eens een cursus acteren volgen.

Hehe, daar dacht ik zelf ook aan. Ik heb hier ook last van. Soms acteer ik dat ik enthousiast ben, en ineens toon ik dan ook interesse, wat dan wel weer echt voelt... Vreemd ding die hersenen.

[Dit bericht is gewijzigd door Colour op 07-09-2003 14:22]

pi_12999410
LOL, soms kom ik ook nog al eens droogkloterig over door tegen iets waar een ander heel enthousiast over is 'leuk' te zeggen zonder enig gevoel.
Maar dat is eerder om even leuk over te komen. Andere keren ben ik zelf ook weer overenhousiast.
Now my death is more than just a sad song.
  dinsdag 9 september 2003 @ 23:36:13 #28
35625 Gekke_mus
HARDCORE2daBONE
pi_13061876
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 00:15 schreef Anton88 het volgende:

[..]

Ja ik ken dit. Mijn vriendin is ook vrij realistisch vind ik en daardoor kan het wat koud overkomen. Zo is ze gewoon, niks mis mee maar kan wel mindere kanten hebben. Voor haar kan het beter zijn zodat ze minder telleurstellingen te verwerken zou hoeven te krijgen, soort zelfbescherming en voor mij is het moeilijker omdat ik haar dan minder snel enthousiast vind en daardoor het gevoel kan krijgen dat iets haar minder doet. Maar ze voelt en denkt het evengoed wel alleen de realistische kant blijft voorop. Ik geef zelf toe dat ik liever nog wat vaker droom en de dingen alleen van de leuke kant bekijk en laat blijken want het leven kan toch al zo rot zijn. Ieder zijn persoonlijkheid! Dus lieve vriendin, als je dit leest ik accepteer het wel van je hoor maar het kan soms moeilijk zijn

Hey Moppie, tja idd ik weet dat ik idd soms koel kan reageren, idd om de redenen die opgegeven zijn. Ik voel zeker wel enthousiasme maar meer aan de binnenkant..me hartje die tekeer gaat en zo...zoals nu bijvoorbeeld als bovenstaande post lees, van me lieve vriend!

Soms voelen me emoties een beetje "vermoord" aan net of ik ze niet goed kan voelen en of tonen dat kwartje valt dan soms wat later, best ruk ja...

Where is punishment, Where is justice..HERE IN ME!!
pi_13062889
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 21:14 schreef Alfa_Drifter het volgende:
Ik heb het 'probleem' dat ik niet snel enthousiast kan zijn over nieuwe dingen (een nieuwe baan / een sollicitatiegesprek bijv.) De reden hiervoor is, dat ik er nog geen ervaring mee heb waardoor ik er geen oordeel over kan vellen. Dit vertaalt zich in neutraal gedrag, ik wordt er niet koud of warm van. Eigenlijk is het wat 'de kat uit de boom kijken'. Ik wil het wel graag, maar ik laat het niet blijken. Ik heb hierzelf geen moeite mee, maar andere mensen kunnen dit wel hebben. Het kan bijvoorbeeld in mijn tegendeel werken bij een sollicitatiegesprek. Zijn meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Ikke wel en ik heb hetzelfde, maar ik zou het dan niet neutraal gedrag willen noemen, maar meer observerend en bezinkend opstellen. Ik krijg in bijv. een sollicitatie gesprek ontzettend veel info op me af en om precies je verhaal kloppend, waar en sluitend op hun vragen te krijgen kost behoorlijk wat kracht.

Ikzelf heb veel meegemaakt qua werk en een tip die altijd werkt is een beetje bluffen. Je werk, talenten of vaardigheden effe iets mooier oppoetsen, dus op het randje van je vermogen zetten want je kan het wel waarmaken.

Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')