airwolf_ | donderdag 4 september 2003 @ 15:10 |
Mischien heb ik wel een hele domme vraag.... maar ja ik weet ook niet alles he... ![]() wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen uitlijnen en balanceren [Dit bericht is gewijzigd door airwolf_ op 04-09-2003 15:13] | |
Tjabbo | donderdag 4 september 2003 @ 15:12 |
Owkey ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Tjabbo op 04-09-2003 15:15] | |
jurn | donderdag 4 september 2003 @ 15:13 |
andere letters ![]() | |
MercedesCL | donderdag 4 september 2003 @ 15:14 |
quote:Uitlijnen is dat alle banden goed staan om recht vooruit te rijden dacht ik Balanceren is zorgen dat een band overal even zwaar is zodat als hij snel draaid hij lekker blijft rijden ipv schudden omdat het zwaartepunt niet in het midden ligt ![]() | |
DJ_Scuff | donderdag 4 september 2003 @ 15:14 |
uitlijnen is zorgen dat alle wielen in 1 lijn staan, balanceren is zorgen dat het wiel precies recht ronddraait (er kan een deuk in je velg zitten en dan plaatsen ze een loodje in je band) | |
Jereon | donderdag 4 september 2003 @ 15:15 |
Het ene is per wiel een paar loodjes plaatsen zodat het wiel in evenwicht is, het ander is zorgen dat je auto over een grote afstend een rechte lijn blijft volgen (mits vlakke weg zonder bochten) en je stuur minder gaat trillen | |
Greyfox | donderdag 4 september 2003 @ 15:15 |
Uitlijnen is dat je wielen in 1 spoor rijden en balanceren is dat je wiel van stukjes lood wordt voorzien om te zorgen dat hij overal even zwaar is. Balanceren = 1 wiel Uitlijnen = meer wielen | |
airwolf_ | donderdag 4 september 2003 @ 15:15 |
quote:okee dan weten we dat ook weer bedankt ![]() | |
Tanjaatje | donderdag 4 september 2003 @ 15:15 |
Balanceren is loodjes aan de velg zodat je banden niet gaan trillen Uitlijnen is dat de voorwielen recht worden gezet, zodat je rechtvooruit gaat ingeval van stuur los. Doegie!! | |
Musiquence | donderdag 4 september 2003 @ 15:17 |
Uitlijnen is volgens mij dat ze je (voor)wielen weer recht zetten, zodat ze niet in een V staan zeg maar... ... en balanceren is dat ze zorgen dat ze netjes ronddraaien, met van die gewichtjes aan je velgen eventueel omdat ze anders uit balans zijn. Ik leg het wat krom uit, maar daar komt het wel op neer... | |
Viper_74 | donderdag 4 september 2003 @ 15:17 |
En als je beide niet heb gedaan rijdt je auto als dikke scheit ![]() Balanceren doen ze dus alleen bij nieuwe banden of als deze geplakt worden. Uitlijnen wordt vaak gedaan zodra ze iets veranderd hebben aan of de wielophanging of de banden/velgen. | |
airwolf_ | donderdag 4 september 2003 @ 15:17 |
quote:geeft niet hoor maar snap het wat je bedoeld ![]() | |
flat_erik | donderdag 4 september 2003 @ 15:19 |
Domme vragen bestaan niet ![]() | |
Tjabbo | donderdag 4 september 2003 @ 15:20 |
quote:Klopt niet. Laatst met mijn velg iets te hard een stoepie geraakt. De velg was daarna in onbalans en moest dus worden gebalanceerd. Velg + auto meer dan 3 jaar oud en er hoefde niet iets geplakt te worden. ![]() | |
MercedesCL | donderdag 4 september 2003 @ 15:21 |
quote:Wel topicnamen die onduidelijk zijn ![]() | |
MercedesCL | donderdag 4 september 2003 @ 15:22 |
quote:Wie zegt iets over plakken? het is OF het een OF niet ander. Na balanceren hoeft er meestal geen band geplakt te worden hoor ![]() | |
ook_gek | donderdag 4 september 2003 @ 15:23 |
Uitlijnen moet je doen als je auto naar 1 kant toe trekt tijdens het rijden op een rechte vlakke weg. Balanceren moet gebeuren wanneer je auto rijd als een vibo. Je trilt echt weg. Vaak is dat bij een bepaalde snelheid over. Zo heb ik mee gereden met iemand in een BMW waar bij je tot de 130 als een gek schudde | |
Nappy | donderdag 4 september 2003 @ 15:23 |
Ehh bij het uitlijnen worden de banden volgens mij niet exact rechtuit gezetn maar iets naar buiten of naar binnen afhankelijk of het voorwiel- of achterwielaandrijving is. effe zoeken zo update Edit: http://home.wanadoo.nl/moerenho/uitlijning.htm Leef je uit zou ik zeggen toespoort, askanteling, wielvlucht als je dit lees weet je alles | |
airwolf_ | donderdag 4 september 2003 @ 15:26 |
bedankt allemaal we zijn weer helemaal bij ![]() | |
airwolf_ | donderdag 4 september 2003 @ 15:27 |
quote: ![]() | |
Tjabbo | donderdag 4 september 2003 @ 15:28 |
quote:heb je de post ook goed gelezen die ik gequote heb? Daarin wordt gesteld dat er gebalanceerd wordt bij a) nieuwe banden of b) na het plakken van de band. En bij mij was dus geen van beide gebeurt terwijl er wel gebalanceerd moest worden. Zucht... | |
ook_gek | donderdag 4 september 2003 @ 15:32 |
quote:Moet een vleugel met een auto er aan ook gebalanceerd worden dan ![]() | |
Tjabbo | donderdag 4 september 2003 @ 15:35 |
quote:Het ging om mijn corolla. Je doet als of je me kent. Maar je valt nu door de mand. Want ik heb 2 auto's. | |
Nappy | donderdag 4 september 2003 @ 15:36 |
Balanceren moet als het wiel niet in balans is. (klinkt dat lullig;)) Dus nieuwe band, geplakte band, velg beschadigd, loodje verloren | |
MercedesCL | donderdag 4 september 2003 @ 15:38 |
quote:Je hebt gelijk, k dacht iets anders te hebben gelezen. TOen k 4 andere banden op andere velgen liet leggen werden die ook opnieuw gebalanceerd. Ook geen nieuwe banden |