abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13229865
quote:
Op woensdag 17 september 2003 09:24 schreef imago het volgende:
Pffff, vat toch niet eens alles zo negatief op zeg! *zucht* Sorry dat ik het zeg, maar het heeft toch geen zin om jou proberen op te beuren en moed in te praten, want jij zoekt uit alle positieve woorden toch iets om negatief op te kunnen vatten waar je je dan weer zielig over kunt gaan voelen.

Van mij mag je afvallen wat je wil, je mag hier posten wat je wil, maar kijk er niet raar van op als mensen op een gegeven moment niet meer op je reageren, want het is toch nooit goed, of wel?

? Ik snap jou niet hoor, wat is je punt nou? Wat wil je nou bereiken? Er zitten hier toch meer mensen die op zich een prima gewicht hebben maar er toch nog iets af willen hebben? En ik HOEF NIET opgebeurd te worden. Zie je mij daar ergens om vragen? Ik wil me weer aanmelden hier, that's all.

En ik me zielig voelen WTF

En waarom zouden mensen niet op mij reageren? Toen ik hier een aantal maanden geleden nog meedeed toen woog ik zelfs 62 kilo en mensen hebben gewoon op mij gereageerd en ik op die mensen. Ik begrijp werkelijk NIET waar jij naartoe wil werken, sorry maar ik kom hier niet om complimentjes te vangen als je dat soms dacht. Zo van "ach meid, je hebt een prima gewicht, je ziet er goed uit" dat zie ik zelf niet, ik zie dat ik ooit minder heb gewogen en dat ik me daar beter bij voelde, ik wil dat goede gevoel weer terug.

woensdag 17 september 2003 @ 10:08:16 #127
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_13229891
Nog steeds gezellig hier

Vanmorgen 80,2
Heb me zondag voorgenomen deze week strenger te gaan doen, en dat lukt tot nu toe prima

Op naar de 73!!!!
pi_13229915
quote:
Op woensdag 17 september 2003 10:08 schreef Kroeltroel het volgende:
Nog steeds gezellig hier

Vanmorgen 80,2
Heb me zondag voorgenomen deze week strenger te gaan doen, en dat lukt tot nu toe prima

Goedzo

Tja, gezellig, dat is mijn fout niet in mijn ogen.. ik wil gewoon weer meeposten, en zolang mijn gewicht nog niet ongezond is (BMI lager dan 20) heb ik het recht hier te posten.

woensdag 17 september 2003 @ 10:09:53 #129
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_13229922
quote:
Op woensdag 17 september 2003 10:07 schreef heaven7 het volgende:

[..]

? Ik snap jou niet hoor, wat is je punt nou? Wat wil je nou bereiken? Er zitten hier toch meer mensen die op zich een prima gewicht hebben maar er toch nog iets af willen hebben? En ik HOEF NIET opgebeurd te worden. Zie je mij daar ergens om vragen? Ik wil me weer aanmelden hier, that's all.

Het hele idee achter de dieetclub is toch dat je elkaar aanmoedigt, steunt als het niet zo goed gaat. Als iemand dat probeert bij jou, krijg je gelijk een 'aangevallen' reactie, en dat komt nou niet bepaald motiverend over voor iedereen hier.
Op naar de 73!!!!
pi_13230167
Dames, Dames, "hap" niet zo en vreet je niet op. Dit is een "dieetclub".

Wie "normaal" eet, dwz lekkers tussendoor, volle en geraffineerde produkten en niet "nee" zegt tegen het aanbod dat wordt voorgezet eet niet "normaal"
Normaal is 3 evenwichtige maaltijden met veel groenten en volkoren granen, een beetje vlees/vis/zuivel of paddestoelen/bonen/ei, 2 liter vocht en een stuk fruit. Zie de maaltijdschijf of voedingssites.

Op die schijf ontbreken: gebak, chokolade, biskwietjes, chips, softdrinks, alcohol, snoep, dipsausjes, snackbarvoedsel enz enz...
Waarom zou dat zijn? "Normaal" krijgt een mens zoaiets als tractatie op een echte feestdag. Kerst, Sint, Pasen, verjaardagen. Wij moderne verwende mensen zijn het "normaal" gaan vinden dat er altijd wel iets lekkers te weerstaan moet zijn, of pakken het.

Afgelopen week heb ik vanwege vanalles 8 roomboter biskwietjes, 6 normale drankjes, 3 extra boterhammen gewone kaas, een hamkaascroisantje en 100 gram chips gegeten bij mijn normale dieet. Tadaaaaa een pond erbij. Doe ik dat nou een aantal weken: zitten de kilo's er weer aan.

Vergeet niet wat aldoor in elk dieettopic wel weer door iemand wordt gezegd: wie eenmaal dieet heeft levenslang dieet. Je werd niet van niets dik. Wat eraf gaat, komt er zo weer aan. Voordeel is dat wat er zo aan kwam er ook zo weer af gaat. Maar daar moet je wel wat voor doen: het levenslange dieet in de gaten houden.
Overal wordt ook gewaarschuwd voor het jojo-effect. Wie dieet schopt het spijsverteringssysteem in de war: het lichaam denkt dat er hongersnood is. Daarom is het van belang evenwichtig "normaal" dwz gezond te blijven eten.
Dat is geen water en droog brood maar verstandig eten en lightprodukten gebruiken. Denk niet: "ik mag niks eten," maar: "ha vanavond weer een bord vol lekkere groenten en wat malse (vul in)." Want dat is het feit: er is geen hongersnood. Verheug je op het lekkere eten. Pak een appel. Eet een boterham bramen. Maar neem geen suiker, roomboter, luxe broodjes, frites, mayo. De vakantie is voorbij. Het feest is over. Dat is geen straf maar daardoor leren we feesten meer waarderen. Er naar uitkijken.

Wie is afgevallen door crashdieten, door middeltjes of kortom "ongewone" manier van voeden, zal merken dat het er zo weer aan zit. Daar wordt overal voor gewaarschuwd. Zulke dieten zijn leuk voor een trouwdag of fotosessie maar zijn niet levensveranderend kwa lijn.
Net als elk dieet schoppen ze de spijsvertering, het metabolisme, in de war. Dat willen we op de lange duur voorkomen. We eten dus gewoon gezond:
magere yoghurt, magere melk en magere kaas, volkorenbrood, volkkoren krackers, volkoren beschuit, heel veel groenten en fruit, mager vlees, magere vis, magere kip, of bonen/eieren/champignons en dit alles met mate, geen suikers maar desnoods afkicken van suikers via zoetstof, geen drankjes behalve thee, koffie, rivella, cristalclear, dubbelfrislight, roosvicee en water water water.

Iets meer eten kan maar dan ook meer bewegen!
Levenslang dagelijks bewegen, veel water drinken en veel groenten en fruit, niet snacken en matig zijn met snoep en andere feesttractaties moet de truuk doen.
Mijn overgrootmoeder is daar vitaal 99 mee geworden.

O ja, het heeft dus ook zin te kijken naar de fysionomie, het lichaam van je familieleden. Waarschijnlijk krijg je, tenzij je geadopteerd bent, het zelfde volwassen lichaam als je moeder , tantes en oma's of vader, ooms en opa's. Als je gezond leeft kan je dat redelijk in vorm houden. Meer van jezelf en dus je lichaam eisen is op de lange duur ondragenlijk en eigenlijk onmogenlijk voor een gezond gelukkig leven.

.
.
*offtopic* WB, Heaven7, ff dimmen ze kennen je 'ontvlambaarheid' niet (meer). Doe gewoon gezelli mee en lees wat er van pas komt.ok?

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 17-09-2003 10:38]

pi_13230380
Gisteren weer voor het eerst in twee maanden gesport en nu klein beetje spierpijn... moeten ze maar weer aan wennen, die spieren van me!
quote:
jaaaaaaaaaaa..... ik hoef nog maar 0.3 punt en dan kom ik hier gezellig meedoen!
Tot snel dan!
-- support bacteria, it's the only culture some people have --
pi_13231815
Ach ja, het licht springt op rood,
het licht springt op groen,
in het afvaltopic is altijd wat te doen!

Dat was weer een mooie uiteenzetting Lurky! Je weet iedereen toch altijd weer zo mooi met de neus op de feiten te drukken!
Ik kan me nog herinneren toen ik klein was, was het ook niet elke dag frisdrank, dat was voor het weekend, net als chips bijvoorbeeld. We zijn gewoon verwend met z'n allen, en logisch dat je daarvan dikker wordt niet? Het is echt geen straf om niet te snoepen, of geen patat te eten! Er blijven zat lekkere dingen over. En als je je er eens niet aan houdt, houd dan de weegschaal in de gaten
Pff die verjaardagen zijn geen favoriet bij mij, ik kan toch moeilijk van al dat lekkers af blijven. Vrijdag komen er alweer mensen langs, maar dan maak ik vast een lekker magere kwarktaart... erg lekker, en ook goed voor mijn lijntje!

pi_13251112
In het afvaltopic is dus niet altijd wat te doen...
Dus mensen die geen overgewicht hebben... hierheen! Kom maar!
pi_13275080
Lurky, je hebt helemaal gelijk! Dat snoepen is gewoon overbodig.

Ik kan me, net zoals wendy-tje, van vroeger herinneren dat frisdrank voor het weekend was en dan nog met mate. Chips kregen we maar een klein bakje van. Doordeweeks aten we ook alleen maar gezond en was patat voor het weekend en iets uitzonderlijks. Dan is het dus wel logisch als je doordeweeks eet wat eigenlijk iets bijzonders is voor het weekend dat je dan aankomt. Eigenlijk zou je dan de speciale dingen gewoon moeten bewaren voor het weekend. Mij lukt dat wel, alleen moet ik mijn vriend enigszins nog heropvoeden

pi_13275319
quote:
Op donderdag 18 september 2003 21:59 schreef Pandorah het volgende:
Lurky, je hebt helemaal gelijk! Dat snoepen is gewoon overbodig.

Ik kan me, net zoals wendy-tje, van vroeger herinneren dat frisdrank voor het weekend was en dan nog met mate. Chips kregen we maar een klein bakje van. Doordeweeks aten we ook alleen maar gezond en was patat voor het weekend en iets uitzonderlijks. Dan is het dus wel logisch als je doordeweeks eet wat eigenlijk iets bijzonders is voor het weekend dat je dan aankomt. Eigenlijk zou je dan de speciale dingen gewoon moeten bewaren voor het weekend. Mij lukt dat wel, alleen moet ik mijn vriend enigszins nog heropvoeden

Same here

Vroeger was het op woensdag chips en in het weekeinde. En met verjaardagen cola en sinaas, door de weeks aanmaaklimonade.

Uit school 1 snoepje en alleen in het weekeinde frietjes.

En de tv mocht 's middags pas na 4 uur aan Etc etc. Dat zie je nu sowieso veel minder, die strakke dingetjes.

Bij mijn oppaskinderen staat dag en nacht de tv aan, 's ochtend vroeg moet je ze voor de tv wegslepen..

pi_13285855
Jahahahahaaaaaaaaa HOERA!!!

Gisteren maar weer eens een nieuwe spijkerbroek gaan kopen want die ik steeds droeg was na een half jaar wel een beetje op. Hij zat ook niet lekker meer. Weer kreeg ik de de kick die ik dit voorjaar ook had: de verkoper kan steeds een kleinere pakken want "hij past niet, veel te ruim". Bleek ik weer twee 'maten', inches dus, kleiner. 30 ipv 32. Dit voorjaar al van 36 naar 32. Dus ik ben in een jaar tijd zes broekmaten slanker geworden.

Van pure vreugde ook mijn koffers kleinere kleren uit de opslag gehaald. Ongelooflijk! De rokjes maat 38/40 ofwel M passen me weer!!! Die truitjes, de bloesjes, de pantalons, de slipjes, de bh-tjes (75B), de zijden hemdjes, bakpakken, japonnetjes, jasjes, zelfs avondjurken... alles wat ik een paar jaar terug met spijt zo zorgvuldig had weggeborgen kwam weer tevoorschijn. O, wat heerlijk al die mooie kleren weer terug te zien en te passen!!! Eindelijk "mijn eigen kleren" weer aan.
Alleen mijn "doeljurk" zit nog wat strak. Die kokerjurk van katoen had ik destijds gekozen als kledingstuk waar ik uiteindelijk weer in wil passen. Hij ritst keurig dicht en ik kan er in zitten maar wil nog iets meer speling om beslist geen spanning op de naden te krijgen.

Mijn inmiddels veel te grote kleding zag er ineens absurd uit kwa formaat. Tenten van broeken, zeilen van shirts en shorts, vlaggrote rokken, oma-maat-achtige onderbroeken en slawassers van BH's (80C) heb ik allemaal keurig schoon opgeborgen. Nooit meer wil ik zulke kleren aan maar ter waarschuwing bewaar ik ze. Mocht ik me om welke rede dan ook weer maar 44/46 ofwel XXL eten dat ik dan daar niet in hoef te berusten maar tijdelijk even wat extra's om het lijf heb uit m'n opslag. Ik streef er wel naar ze op een dag gewoon als nooit meer gedragen vergane oude troep met koffer en al bij de vuilnis te pleuren.

Hemel, wat een nachtmerrie is het geweest. Zo dik te zijn dat ik niet eens even kon bukken om iets achterin onderuit een kastje te pakken. Dat er vet in de weg zat om goed te scharnieren en ik onhandig zwoegend als een sumoworstelaar op de grond moest gaan zitten om erbij te kunnen. Om nog maar te zwijgen over het omrollen ipv als een ooievaar op een been een sok aan kunnen trekken oid. Nooit nooit nooit meer please die horror van zulke hobbezakken als 'kleding'. Het was een ramp. De dieetclub zij dank!!!
Voor alle steun. Ik ga dit nog heel even volhouden en dan slank in mn doeljurk de feestdagen in.

Nu draai ik mn wassen om alle prachtige 'kleertjes' extra fris en als nieuw in de kast te leggen. Ben weer bijna net zo slank als mn moeder en m'n zus.
Ik ga ze NU bellen dat ik alle kleren die ik aan ze had uitgeleend weer terug wil. En nee. ik wil nog steeds geen taart en stukken kaas als visitesnack bij het langskomen. Op een of andere manier werkt mijn spijsvertering blijkbaar anders dan die van hun. Ik kom aan als ik slemp, snack en snoep. Dat kan ik dus beter nooit meer doen.

pi_13286350
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 12:32 schreef Lurky het volgende:
Jahahahahaaaaaaaaa [afbeelding] HOERA!!!

[knip]

En daar doen we het dus allemaal voor! Gefeliciteerd!
-- support bacteria, it's the only culture some people have --
pi_13288474
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 12:32 schreef Lurky het volgende:
Jahahahahaaaaaaaaa [afbeelding] HOERA!!!

Gisteren maar weer eens een nieuwe spijkerbroek gaan kopen want die ik steeds droeg was na een half jaar wel een beetje op. Hij zat ook niet lekker meer. Weer kreeg ik de de kick die ik dit voorjaar ook had: de verkoper kan steeds een kleinere pakken want "hij past niet, veel te ruim". Bleek ik weer twee 'maten', inches dus, kleiner. 30 ipv 32. Dit voorjaar al van 36 naar 32. Dus ik ben in een jaar tijd zes broekmaten slanker geworden.

Gefeliciteerd , ken het gevoel het is heerlijk...heb helaas ook meegemaakt dat ik door jojo-effect sommige dingen dan opeens niet meer aankon...is afschuwelijk maar gelukkig past alles inmiddels weer

Was laatst ook zooooo blij toen ik de spijkerbroek van mn slanke zus (29 30) kon lenen zonder problemen, ik weet nog dat ik bij een spijkerbroekenwinkel was en maar met zeer grote moeite in hun 1e broek in de grootste maat pastte...en uberhaupt in niks van de h & m.

pi_13288773
Wauw Lurky, ik word helemaal blij als ik dat zo lees!!

Ik heb gisteravond mijn eerste danstraining gehad. Vreselijk lastig met beginners en gevorderden door elkaar, het gaat me allemaal echt wat te snel nog. Hopelijk komt dat snel goed. Ik voelde me alleen wel ongelooflijk lomp naast de dans-instructrice: ik schat dat ze zo'n 1 meter 50 is en een kilootje of 35. Daar sta je dan achter jezelf in de spiegel te bekijken, terwijl je probeert net zo elegant te dansen, en ondertussen voel je je alleen maar groot en onhandig.

Maar ik zet door Ik heb spierpijn, en een hele erge neiging om heel erg gezond te doen!

Iedere droom moet je in een potje vangen.
  vrijdag 19 september 2003 @ 17:42:40 #140
50430 Yuki
Student Midwife
pi_13294198
hmmz... ben ik weer es een keer

stoppen met ongezond eten wil echt NIET lukken, zit enorm in de put en vreet me dus helemaal vol

morgen es kijken hoe erg de schade is..

♥ || Baby catcher in training || ♥
  zaterdag 20 september 2003 @ 10:45:18 #141
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_13308943
quote:
Op woensdag 17 september 2003 09:13 schreef heaven7 het volgende:
Mijn BMI is nu 22.7 terwijl dat eerst 21.4 ofzoiets was, nu staan beide voor een gezond gewicht maar ik voelde me net iets lekkerder met die bmi van 21. Dat is toch logisch? Als ik wil lijnen dan mag dat toch alsjeblieft, en ik mag hier toch meeposten?
Ik snap wel dat je je lekkerder voelt... Mijn spijsvertering is sinds enkele weken weer raar aan het doen, dus er zit in alweer keer 3,5 kilo bij. Nou zou je zeggen dat het niet veel is, maar al m'n broeken zitten echt super strak (sommige zelfs pijnlijk strak) en ik zit minder lekker in m'n vel. Voorheen kon ik echt best veel eten zonder ook maar aan te komen..(ik weet wel dat het ligt aan vrijwel dagelijks diarree).. maar nu is het dus de andere kant op geslagen en voel ik mezelf alweer uitdijen. Ik moet dus nu weer een ander eetpatroon zien te vinden, maar ik weet niet waar het aan ligt. Ik sport namelijk meer dan ooit tevoren...
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_13328445
Bedankt allemaal voor de felicitaties. Nou inderdaad zorgen dat ik me niet weer rond eet. Wat me vooral opvalt is dat ik zo enorm goed kan hollen naar de tram. Sprintje trekken gaat mij prima af: enorme snelheid en geen gehijg na afloop. Wat te danken is aan deelname "Fokkers stoppen met roken". Zou bijna voor de lol gaan hollen ware het niet dat dit niet goed voor mijn enkel is.
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 10:45 schreef Qarinx het volgende:
Voorheen kon ik echt best veel eten zonder ook maar aan te komen..(ik weet wel dat het ligt aan vrijwel dagelijks diarree).. maar nu is het dus de andere kant op geslagen en voel ik mezelf alweer uitdijen. Ik moet dus nu weer een ander eetpatroon zien te vinden, maar ik weet niet waar het aan ligt. Ik sport namelijk meer dan ooit tevoren...
Die diarree, heb je die nog of is die juist weg en is dat onder behandeling van een arts en dieetist? Als je spijsverteringsproblemen hebt en een ander eetpatroon moet zien te vinden is profi advies en hulp de methode. Je ondertitel "Mr Noodles" doet mij vermoeden dat je (te) veel witte weke koolhydraatrijke pasta eet

Hopelijk al helemaal niet van die kant-en-klaar-potjes die alleen kokend water nodig hebben om 'eetbaar' te zijn. Dat is nl niet echt verantwoord voedsel.

zondag 21 september 2003 @ 10:54:51 #143
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_13329126
quote:
Op zondag 21 september 2003 10:00 schreef Lurky het volgende:
Die diarree, heb je die nog of is die juist weg en is dat onder behandeling van een arts en dieetist? Als je spijsverteringsproblemen hebt en een ander eetpatroon moet zien te vinden is profi advies en hulp de methode. Je ondertitel "Mr Noodles" doet mij vermoeden dat je (te) veel witte weke koolhydraatrijke pasta eet

Hopelijk al helemaal niet van die kant-en-klaar-potjes die alleen kokend water nodig hebben om 'eetbaar' te zijn. Dat is nl niet echt verantwoord voedsel.

Leuk gevonden, maar helaas.. Mr.Noodles verwijst naar het/mijn hondje.. want die heeft van die noodle krulletjes op z'n kop.

De diarree is nu al sinds enkele weken op mysterieuze wijze verdwenen, maar is nu omgeslagen naar ongeveer verstopping. Merk gewoon dat regelmatige stoelgang sowieso belangrijk is om op gewicht te blijven... maar ik heb dus geen zin dat wanneer ik last heb van verstoppingen dat ik dan gelijk uit m'n broeken explodeer. Alles wat ik eet lijkt dan namelijk te veel.

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_13329277
het liefst kom ik voor de feestdagen ook nog in het topic maar dat haal ik niet denk ik
pi_13330069
Goedemorgen!
Lurky Gefeliciteerd!

Ik kom me hier aanmelden...
Ik kom uit het dieettopic, was voordat ik op vakantie ging al op gewicht om hier naar toe te gaan, bedacht me dat ik daar nog beter ff kon blijven plakken, want ik had niet veel zin om me heel erg op het dieet te letten tijdens de vakantie... Ik ben nu al een week weer net zo zwaar voordat ik op vakantie ging--> tijd om te verplaatsen!

Mocht iemand de openingspost aanpassen: Babbelz, 1.78 woog 89, nu weegt nu 79. Wil 69-70 gaan wegen!

Suc6 allemaal!

pi_13332333
quote:
Op zondag 21 september 2003 11:51 schreef Babbelzz het volgende:
Ik kom me hier aanmelden...
Ik kom uit het dieettopic
[knip]
Knap gedaan!
pi_13339283
Leuk nieuwe mensen!

Ik heb eindelijk een weegschaal!! Overgenomen van iemand anders, en het is een analoge (met zo'n wijzertje) dus helemaal niet zo precies, maar het is een begin. Ik heb me net alvast even gewogen voor de gein, maar het was weer een zondig weekend (slecht! ) en morgenochtend ga ik voor het officiële vroeg-in-de-ochtend-in-je-blote-billen-na-het-eerste-toiletbezoek-weegmoment.

Zojuist woog ik in ieder geval 67 kilo. Ik weet niet hoelang ik erover doe om een kilo te verliezen, en ik kan niet zo precies wegen als jullie dus misschien dat er wat meer tijd zit tussen mijn updates. We zien wel

pi_13342355
Lurky, beetje laat, maar gefeliciteerd! Dat lijkt me een fantastisch gevoel!
Ik had al een tijdje het idee dat ik ontzettend veel vocht vasthoud, dus gisteren maar eens actie ondernomen en een grote pan soep gekookt van vochtafdrijvende groenten zoals witte kool, bleekselderij, tomaten, paprika etc. En het hielp! Mijn weegschaal gaf vanmorgen ineens 2 kilo minder aan, en ik ben nog lang niet alles kwijt (dikke knieen, enkels, etc)... eindelijk ga ik weer de goede kant op!
Trouwens, Imago, ik heb ook een analoge weegschaal, maar ik schommel altijd zoveel dat ik misschien liever niet zou willen kunnen zien dat ik weer een paar ons zwaarder ben... misschien is het juist wel wat rustiger!
pi_13351702
Maar... was de soep ook nog lekker??

Vanochtend gewogen! Deze brakke weegschaal maakt je lichter dan je bent, en wil nog wel eens schommelen. Op m'n lichtst ben ik 66 kilo, op m'n zwaarst 67. Hou het dus maar op 67, dat zit denk ik het dichtste in de buurt van de realiteit

Mijn BMI is 21.6 nu.

pi_13353155
quote:
Op maandag 22 september 2003 08:00 schreef imago het volgende:
Maar... was de soep ook nog lekker??
Jep, prima te eten... ik had er lekkere kruiden door gedaan, dus het was erg lekker, zo lekker dat mijn vriend ook nog een kop heeft gegeten. En al die groenten zijn natuurlijk niet bepaald ongezond
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')