quote:www.calorieteller.info werkt ook, en tja dat ongezonde eten gaan we nu juist verbeteren toch?
Op donderdag 11 september 2003 12:29 schreef texelonia het volgende:
Met die eetwijzer van overgewicht.nl ben ik dus weer gestopt, want die is zooooo traag!! En ik wist toch al dat ik ongezond eet.
quote:Nou, dit in combinatie met je BMI is wat je op kan lopen niet zomaar 'iets' hoor. Goed, in dit topic valt het risico wel mee
Op donderdag 11 september 2003 15:41 schreef imago het volgende:
[..]
Oh OKIk heb het er niet kunnen vinden in ieder geval. Vind eigenlijk dat ze dat er meteen wel bij kunnen zetten. Nu krijg je zo'n term naar je kop gesmeten dat je risico loopt tot "iets", terwijl het eigenlijk best wel meevalt...
quote:Maar juist daarom vind ik het zo gek dat ze bij een pietsie te hoog BMI en een buikje dat 3 cm dikker is dan wat hoort, al meteen over een risico praten. Noem het dan een licht risico, maar stel het risico niet gelijk aan het risico dat mensen met een groot overgewicht lopen.
Op donderdag 11 september 2003 18:09 schreef Pandorah het volgende:
Nou, dit in combinatie met je BMI is wat je op kan lopen niet zomaar 'iets' hoor. Goed, in dit topic valt het risico wel mee![]()
ik ben namelijk aanbeland op 85 kilo ![]()
zal nog wel even doorgaan met wat afvallen om een buffer op te bouwen
en langzaam weer normaal gaan eten.
Kom nog wel eens langs om wat te helpen hoor ![]()
Tot ziens en succes allemaal
F_V gaat over 1 week op vakantie en wil nog effe 1 kilo kwijt
Ik Kan het (hoop ik dan)
quote:Mager moet je denken aan: kipfilet, biefstuk, rosbief of een product waar mager bij staat.
Op zaterdag 13 september 2003 19:56 schreef Shantee het volgende:
Hooooi!!
Weet iemand hier of vlees erg vet is [dus of je er dik van word?] Alvast bedankt..
quote:wel: vis (ook vette vis) kipfilet, kippenborst, kalkoenborstfilet, mger rundergehakt, biefstuk.
Op zondag 14 september 2003 23:47 schreef Pandorah het volgende:[..]
Mager moet je denken aan: kipfilet, biefstuk, rosbief of een product waar mager bij staat.
Bij vette vleesproducten moet je denken aan een karbonade, hamburger, speklap. Het beste is om in een kcaltabelboekje (of wellicht staat dat ook overgewicht.nl) te kijken hoeveel kcal welk soort vlees is.
niet: worst, frikandel,slavink, half om half gehakt, varkensvlees
wil niet afvallen
quote:ja... daar zou ik ook om huilen
Op maandag 15 september 2003 05:04 schreef Parafernalia het volgende:
* Parafernalia , @random, 68 kg, 1.76 mwil niet afvallen
De afgelopen weken heb ik me echt verschrikkelijk niet aan mijn dieet gehouden. Hoewel ik nog steeds elke dag braaf mijn punten-boek invul, houd ik me niet aan mijn 20 punten per dag. Afgelopen week weer meer dan 10 punten te veel gesnaaid. En weet je wat het erge is: als het op maandag en dinsdag fout gaat, denk ik niet 'nou ga ik de rest van de week extra mijn best doen' maar 'ach, wat kan het nu nog schelen'... Dat is natuurlijk he-le-maal fout!!!! En dus, vandaag maandag, begin ik weer goed
Ik snap er niets meer van...
Ik lurk hier al een hele tijd mee en ben ook alweer even bezig om overtollige kilos kwijt te raken... dus als stok achter de deur ga ik hier een tijdje meedoen!
* Confidential is 164 kort, komt van 67 kg af en is inmiddels 66.2 kg, streven is 59 kg
Ik ben ruim een jaar terug al 10-15 kilo (ik stond nooit op de weegschaal - ongeveer 2 confectiematen) kwijtgeraakt door het gewoon heel druk te hebben, weer te gaan bewegen en gezonder te gaan eten. Het staat alweer een tijdje stil en dit zijn dus eigenlijk de laatste loodjes voor mij... ik ben benieuwd!
doe mij ook maar in de openingspost...
quote:Wekom!
Op maandag 15 september 2003 14:47 schreef Confidential het volgende:
Hey!Ik lurk hier al een hele tijd mee en ben ook alweer even bezig om overtollige kilos kwijt te raken... dus als stok achter de deur ga ik hier een tijdje meedoen!
* Confidential is 164 kort, komt van 67 kg af en is inmiddels 66.2 kg, streven is 59 kg
Ik ben ruim een jaar terug al 10-15 kilo (ik stond nooit op de weegschaal - ongeveer 2 confectiematen) kwijtgeraakt door het gewoon heel druk te hebben, weer te gaan bewegen en gezonder te gaan eten. Het staat alweer een tijdje stil en dit zijn dus eigenlijk de laatste loodjes voor mij... ik ben benieuwd!
doe mij ook maar in de openingspost...
Ik ga na een zomerstop weer sporten, beetje spinnen, roeien, stairmaster, dat soort spul. Ik fiets drie keer in de week naar het station (heen en terug 16 km totaal) en ik loop van het station naar de uni (10 min) en 's avonds terug.
Verder laat ik weer even koek en snoep voor wat het is en let ik wat meer op dat ik magere producten eet. Zo moet ik al een heel eind kunnen komen dacht ik zo! Ik denk dat mijn "zware" dag vooral zaterdag is, want dan werk en eet ik in de supermarkt... daar ga ik dus vooral op letten!
En dan nu mijn weekstand:
64,0 KG. Het is maar goed dat YPPY met vakantie is want dan probeer ik volgende week dat pondje wel weer weg te werken.
Heb de afgelopen week als een bezige bij heen en weer gevlogen, lange dagen gemaakt en te weinig geslapen. Ook van mijn hersenen werd het uiterste gevergd. Zowel omdat het sociaal was als omdat ik het anders niet vol hield heb ik meer gegeten en gedronken dan tijdens mijn keurige dieetweken.
Ik heb dus ook wel genoeg bewogen en ook veel water gedronken. Anders zat ik nu vast alweer bij de dieetclub. Heb trouwens Milner 30+ kaas ontdekt als aangename afwisseling met die Leerdammer Light. Is ook iets voordeliger (bij Dirk) en bij de Aldi verkopen ze heerlijk pittig Bjorn sesamknackebrod wat een prima tussendoortje is om op te knabbelen. 35 Kcal per broodje.
Imago, hoe gaat het met jouw bezuinigen? Heb je al goede menutips voor ons voor een voordelig dieet? Dat zal ook handig zijn voor diegenen die zowel letterlijk als figuurlijk de broekriem moeten aanhalen.
Blijf wel nog steeds op zelfde gewicht hangen, maar als ik blijf snoepen zonder te bewegen zal dat wel gaan veranderen denk ik. En heb nog geen baantje, dus geen geld om te sporten ofzow, dus stoppen met snoepen dus! ![]()
Vanaf vandaag ga ik écht mijn best doen ![]()
Tot nu toe alleen één beker halfvolle chocomel op. Moet nog iets voor ontbijt bedenken. Meestal sla ik dat over namelijk...
Morgen begin ik weer goed met de EetMeter van het voedingscentrum, twijfel nog tussen 1200 kcal/dag of gewoon wat iemand van mijn leeftijd/lengte eigenlijk mag.
zeker niemand zin om met de smokkeldag mee te doen gezelli?
Ik kom dus echt weer he
Mijn moeder zag dat ik weer wat aan was gekomen en mijn vader vond zelfs dat er flink wat bij was gekomen
AL DIE MOEITE VOOR NIKS GDSRERT^&*@#^#
![]()
Vanaf morgen kom ik weer, er moet denk ik zo'n 3 kilo vanaf, ga morgenochtend wegen.
Ik baal hiervan jongens
quote:Kan je echt niet zonder chocolade?
Op dinsdag 16 september 2003 15:14 schreef Elanor het volgende:
Heb vandaag omgedoopt tot smokkeldag...had gewoon geen motivatie meer. Had al ongeveer 2 maanden geen chocola gegeten en het nu dus ruim ingehaald heeeeeeeeeerlijk.Morgen begin ik weer goed met de EetMeter van het voedingscentrum, twijfel nog tussen 1200 kcal/dag of gewoon wat iemand van mijn leeftijd/lengte eigenlijk mag.
zeker niemand zin om met de smokkeldag mee te doen gezelli?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |