abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12931838
Ik doe dat nu dus, 2 uur in de week aerobics.. (maandag en woensdag), maar eigenlijk vraag ik me af waar het nou precies goed voor is... aangezien ik na woensdag dus niet meer zo intensief sport.

Het lijkt me namelijk sterk dat je door die 2 uurtjes sporten afvalt of spieren ontwikkelt.. want wat zijn nou 2 uur in een hele week??

Is 2 uur sporten dus eigenlijk wel effectief.. ?
Het voelt wel lekker hoor, daar niet van.. maar ik vraag me gewoon af wat voor positief effect het op je lichaam heeft.

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_12931850
het heeft wel zin denk ik ...
maar dan moet je eerder denken aan soepel/lenig blijven ...
conditie/spieren/afvallen ... dat niet.
  donderdag 4 september 2003 @ 09:09:35 #3
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_12931870
quote:
Op donderdag 4 september 2003 09:08 schreef realist_ik het volgende:
idd, dan moet je toch eerder naar 3 of 4 keer.
pi_12931883
Ik sport ook 2 uur in de week... Ik val er bv. niet door af. Kan ook zijn omdat we daarna 5 uur bier drinken aan de bar...
"Wat een gezeik over het pre-pensioen... je kan ook gewoon op je 50ste stoppen.... zoals Willem Endstra"
pi_12931896
Dus wat er in het boekje staat: werken aan je conditie, strakker worden, in vorm blijven... dat is eigenlijk onzin. Aangezien het maar 2 uur in de week gegeven wordt.
  donderdag 4 september 2003 @ 09:12:27 #6
44818 Scatty
nima Sana in Corpore Sano
pi_12931903
Het heeft natuurlijk altijd wel zin, alleen als je sneller spieren wilt ontwikkelen (of wilt afvallen) dan zul je iets meer moeten gaan in de week.

ik heb op een sportschool gezeten ging ik 3 avonden in de week (3 uurtjes)
op den duur heb je helemaal geen tijd meer voor andere dingen. dus ben er eigenlijk mee gestopt en terug gegaan naar me hobby (duiken)
dus nu doe ik voor conditie 1x per week in het zwembad duikoefentingen.
dus bijvoorbeeld met 3kilo lood 5 baantjes zwemmen, snorkelen, adem inhouden enz.

ik moet zeggen dat de eerste keer dat ik dit deed aan het eind van de avond bekkaf was, nu valt het wel mee, dus het heeft wel degelijk zin

There is no place like 127.0.0.1
pi_12931911
Je schijnt dagelijks een halfuur intensief te moeten bewegen.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_12931925
quote:
Op donderdag 4 september 2003 09:13 schreef imago het volgende:
Je schijnt dagelijks een halfuur intensief te moeten bewegen.
Kan je dat niet compenseren dan...? 1 dag niet, 1 dag een uur?
pi_12931935
voor afvallen heeft het misschien niet zo veel zin, maar voor spieren ontwikkelen en je conditie verbeteren wel. Je zal alleen geen superniveau bereiken.
pi_12931941
quote:
Op donderdag 4 september 2003 09:14 schreef Qarinx het volgende:

Kan je dat niet compenseren dan...? 1 dag niet, 1 dag een uur?

Géén idee Ik las dit in ieder geval in een artikeltje over de nationale gezondheidstest. Maar ze waren er verder niet heel uitgebreid over.

Maar als je nou wilt weten of je conditie en gezondheid goed is... http://www.nationalegezondheidstest.nl

Iedere droom moet je in een potje vangen.
  donderdag 4 september 2003 @ 09:16:31 #11
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_12931950
Het is in ieder geval wel goed voor je. Maar als je een bewust doel nastreeft (dus spieren opbouwen of afvallen) zul je er waarschijnlijk wat meer moeite voor moeten doen. Naast sporten is voor beide doeleinde je voeding erg belangrijk: Voor spieropbouw iig zorgen dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt (en natuurlijk koolhydraten), voor af te vallen is o.a. het drinken van veel water zeer nuttig.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_12931976
En maakt het verder ook uit of je veel zweet of niet?

Vriendin van mij zweet namelijk helemaal niet, terwijl ik altijd zweet als een otter. Voor m'n gevoel heb ik altijd het idee dat ik wel intensief bezig ben geweest.. vooral die spierpijn is wel lekker hehe.

donderdag 4 september 2003 @ 09:22:39 #13
17698 nappel
raar menneke..
pi_12932043
quote:
Op donderdag 4 september 2003 09:18 schreef Qarinx het volgende:

Vriendin van mij zweet namelijk helemaal niet, terwijl ik altijd zweet als een otter. Voor m'n gevoel heb ik altijd het idee dat ik wel intensief bezig ben geweest.. vooral die spierpijn is wel lekker hehe.

Des te meer je zweet, des te meer je sport.. lijkt mij
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_12932069
Sporten heeft wel degelijk zin als het meer dan 20 minuten achter elkaar is.
Als je gaat sporten en je stopt binnen 20 minuten dan schijnt het niet zo veel effect te hebben.
Na 20 minuten intensief sporten schijnt je lichaam pas goed vet te verbranden en meer spieren te ontwikkelen.
pi_12932079
quote:
Op donderdag 4 september 2003 09:24 schreef Constant het volgende:

Na 20 minuten intensief sporten schijnt je lichaam pas goed vet te verbranden en meer spieren te ontwikkelen.

Maar dat beetje dat je evt. zou opbouwen.. breek je dat dan niet heel snel weer af doordat je de hele week er verder niets meer aan doet?
pi_12932089
quote:
Op donderdag 4 september 2003 09:22 schreef nappel het volgende:

Maar er zijn mensen die van nature minder zweten, zou dat dan per definitie betekenen dat ze ook minder intensief sporten? Lijkt me niet toch?
pi_12932132
quote:
Op donderdag 4 september 2003 09:08 schreef realist_ik het volgende:
Ik ben +- een maand geleden begonnen met hardlopen en dat doe ik nu ongeveer eens in de week. Ik wil het wel vaker doen, maar heb er vaak gewoon de tijd niet voor. Vorige week maandag + - 4,5 KM hardgelopen en dat was vrij zwaar en had ik daarna best wel spierpijn(ja mn conditie is niet zo best). Gister weer gaan hardlopen en dat ging lekker dus ik heb een grotere afstand gelopen. Conditie wordt er dus wel beter van, terwijl het maar eens in de week is en nog geen half uur. (heb er geen horloge bij)
het is als een vierkante cirkel. Je kunt het wel zeggen, maar niet tekenen
  donderdag 4 september 2003 @ 09:31:54 #18
17820 SONIC
Verstand op 0 !
pi_12932182
Het heeft zin als je je bedenkt dat het goed is om te bewegen.
Alleen :

Je zal er niet van afvallen,
Je krijgt er geen betere conditie door,
Je hebt geen of weinig vetverbranding.

Voor mensen die regelmatig vet of vaak buiten de deur eten is het de ideale manier om het geweten te sussen.

Wil je goed te werk gaan, moet je minimaal 3 keer in de week 2 uur sporten.
En daarna natuurlijk niet direct de kantine in of aan de bar gaan hangen. 's-Avonds na het eten een stukje wandelen is ook top.
Zo wordt er direct na de voedselinname ook verbrand.
Maar als je overgewicht heb, red je het gewoon niet met 2 uurtjes in de week.
Het lichaam slaat vet en chlucose op. Bij inspanning wordt eerst de clucose verbrand en daarna pas het vet. Het is dus zaak om zo min mogelijk chlucose op te nemen. Suikers bijvoorbeeld, worden omgezet in chlucose. Hoe minder suiker je eet, hoe minder chlucose je hoeft te verbranden, hoe korter het duurt voordat je vet gaat verbranden.

Er komt natuurlijk wel wat meer bij kijken maar dit is heel simplistisch uitgelegd hoe het lichaam werkt.

Ennuuuu, Als je kattenpis ruikt tijdens het sporten, ben je goed bezig.

Niet drukken ! Ik heb zoveel schijt aan je dat ik stront tekort kom !
Have you ever heard of the term... 'Fuck Buddy?'
pi_12932228
quote:
Op donderdag 4 september 2003 09:31 schreef SONIC het volgende:
Het heeft zin als je je bedenkt dat het goed is om te bewegen.
Alleen :

Je zal er niet van afvallen,
Je krijgt er geen betere conditie door,
Je hebt geen of weinig vetverbranding.

Voor mensen die regelmatig vet of vaak buiten de deur eten is het de ideale manier om het geweten te sussen.

Wil je goed te werk gaan, moet je minimaal 3 keer in de week 2 uur sporten.
En daarna natuurlijk niet direct de kantine in of aan de bar gaan hangen. 's-Avonds na het eten een stukje wandelen is ook top.
Zo wordt er direct na de voedselinname ook verbrand.
Maar als je overgewicht heb, red je het gewoon niet met 2 uurtjes in de week.
Het lichaam slaat vet en chlucose op. Bij inspanning wordt eerst de clucose verbrand en daarna pas het vet. Het is dus zaak om zo min mogelijk chlucose op te nemen. Suikers bijvoorbeeld, worden omgezet in chlucose. Hoe minder suiker je eet, hoe minder chlucose je hoeft te verbranden, hoe korter het duurt voordat je vet gaat verbranden.

Er komt natuurlijk wel wat meer bij kijken maar dit is heel simplistisch uitgelegd hoe het lichaam werkt.

Ennuuuu, Als je kattenpis ruikt tijdens het sporten, ben je goed bezig.

Voor afvallen hoef ik het niet te doen (ben 1,87m en weeg 66 kilo. Kben nu in 2 maanden weer een kilo aangekomen en das errug lastig) Zoals ik al eerder beschreef ben ik begonnen met hardlopen en dat is voornamelijk voor conditie opbouw. Ik merk dus echt wel dat het me al makkelijker afgaat dan eerst, terwijl ik dus 'weinig' sport.
  donderdag 4 september 2003 @ 09:37:14 #20
17820 SONIC
Verstand op 0 !
pi_12932263
quote:
Nee. Dat is pertinent niet waar. De mate van transpireren heeft niets te maken met de hoeveelheid sport die men beoefent.

De een transpireerd gewoon meer dan de ander.

[Dit bericht is gewijzigd door SONIC op 04-09-2003 09:54]

Niet drukken ! Ik heb zoveel schijt aan je dat ik stront tekort kom !
Have you ever heard of the term... 'Fuck Buddy?'
pi_12932316
quote:
Op donderdag 4 september 2003 09:37 schreef SONIC het volgende:

[..]

Nee. Dat is prtinent niet waar. De mate van transpireren heeft niets te maken met de hoeveelheid sport die men beoefent.

De een transpireert gewoon meer dan de ander.

Idd, sommige mensen zweten al enorm als ze gewoon een stukje gewandeld hebben en dus nog niet eens gesport. Andere mensen kunnen een hele dag lopen zonder een druppel zweet.
pi_12933717
alle beetje helpen.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_12933885
quote:
Op donderdag 4 september 2003 09:18 schreef Qarinx het volgende:

als je spierpijn hebt betekent dat dat je net iets verder bent gegaan dan je spieren gewend zijn. Dat betekent dat je lichaam daarna aan het opbouwen van spierweefsel gaat werken. Het heeft dus wel zeker zin.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_12933981
Ligt er heel erg aan hoe intensief dat sporten is. Als je na het uurtje geheel uitgeput bent zal het wel werken, maar als je met de lokale damesclub een uurtje gaat badmintonnen is het toch minder
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  donderdag 4 september 2003 @ 12:03:04 #25
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_12934488
je hebt 2 dingen:

-afvallen
-spieren ontwikkelen

daarbij is het goed om het volgende te weten:
pas na een half uur op ca 70% van je max hartslag bewegen worden je vetreserves pas aangesproken, daarvoor wordt o.a. je voedsel gebruikt als brandstof: doe je dus maar een half uur airobics, dan zal je daar niet effectief vet mee verbranden. je voedsel wordt wel verbrand en wordt dus niet omgezet in nieuw vet

Ga je voor spieropbouw, dan moet je oefeningen doen.
3x 6-8 repetities met gewicht waar je de laatste 2a3 keer echt moeite hebt.
aantal herhalingen is ook verschillend per doel:
- massa: 6-8
- kracht: 8-10
- uithoudingsvermogen: 10-15
doe je dit langer dan 45 minuten dan wordt er een stof afgegeven wat je niet wilt omdat dat juist slecht is voor spieropbouw (zgn. cortisol)

train je dus langer dan 45minuten voor spieropbouw, dan is dat dus niet goed.

dus; wil je afvallen, ga dan langer dan 30 minuten op je crosstrainer aan t werk
wil je spieropbouw, doe dan na je warming-up niet langer dan 45 minuten je oefeningen.

[Dit bericht is gewijzigd door beschuit op 04-09-2003 12:05]

moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_12934505
-
pi_12934517
Het lijkt me in iedergeval beter dan helemaal niks doen..
God Made Grass Man Made Booze Who Do You Trust?
  vrijdag 5 september 2003 @ 11:56:07 #28
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_12957516
quote:
Op donderdag 4 september 2003 11:28 schreef Pizza_Shooter het volgende:. Als je na het uurtje geheel uitgeput bent zal het wel werken, maar als je met de lokale damesclub een uurtje gaat badmintonnen is het toch minder
Volgens mij vergis jij je een beetje in hoe intensief badminton wel niet is ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')