abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12920099
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:52 schreef gelly het volgende:

[..]

En dat gebeurt regelmatig ? Volgens mij wordt een coffeeshophouder alleen aangepakt als hij de regels overtreedt voor de verkoop, en voorraad.

Dan zou de agent dus ook niet meer bij b.v. een slijter of vuurwerkhandel mogen komen.

Ja maar je vergeet wel dat coffeeshopeigenaren voor 99% crimineel zijn...
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_12920108
Althans, dat zegt "men".
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_12920110
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:50 schreef NorthernStar het volgende:

Omdat het eigenlijk illegaal is, of eigenlijk ook niet, of toch wel, maar anders ook weer niet, maar stiekum toch wel, lekker toch niet..

Als je 't artikel leest staat in de eerste alinea overduidelijk dat deze maatregel ingevoerd wordt omdat de agenten anders in een lastig parket zouden komen als zij de coffeeshop moeten aanpakken waar zij hun wiet halen.

Dat is imho toch echt niet verschillend als hij de eigenaar van zijn stamkroeg om wat voor reden dan ook zou moeten oppakken. (Stel dat de kroeg gesloten wordt, moet hij een andere stamkroeg gaan zoeken. Komt op 'tzelfde neer)

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_12920123
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:52 schreef gelly het volgende:

[..]

En dat gebeurt regelmatig ? Volgens mij wordt een coffeeshophouder alleen aangepakt als hij de regels overtreedt voor de verkoop, en voorraad.

Dan zou de agent dus ook niet meer bij b.v. een slijter of vuurwerkhandel mogen komen.

Nee, een slijter en vuurwerkhandel zijn niet per definitie illegaal bezig. Een coffeeshophouder wel, alleen hij wordt gedoogd. Lees die links vh Ministerie van Justitie maar.
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_12920136
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:53 schreef Grayburn het volgende:

[..]

Ja maar je vergeet wel dat coffeeshopeigenaren voor 99% crimineel zijn...

Nou ja, theoretisch voor 100% natuurlijk.
pi_12920154
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:54 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Nee, een slijter en vuurwerkhandel zijn niet per definitie illegaal bezig. Een coffeeshophouder wel, alleen hij wordt gedoogd. Lees die links vh Ministerie van Justitie maar.

Ze werken toch echt alle 3 met een vergunning die door de gemeente verstrekt word anders.
pi_12920171
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:55 schreef Grayburn het volgende:

[..]

Ze werken toch echt alle 3 met een vergunning die door de gemeente verstrekt word anders.

Een coffeeshop heeft geen vergunning om wiet te verkopen. Hij heeft gewoon een horecavergunning.
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
  † In Memoriam † woensdag 3 september 2003 @ 17:56:23 #108
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_12920174
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:52 schreef Grayburn het volgende:

[..]

Er bestaat dus onderhand zoveel onduidelijkheid dat zelfs rechters niet meer weten hoe of wat. Er moet gewoon duidelijkheid komen.

Stel dat de minister dit er door zou krijgen en er dan een agent naar de rechter zou stappen! Ik heb nu al medelijden met die rechter.

Ben ook voor eindelijk duidelijkheid. Beide keuzes hebben consequenties (verbieden of toestaan), maar ik vind dit zo slap van Den Haag. Gewoon de status quo handhaven omdat het de gemakkelijkste weg is. Zouden we tenminste eens een echt eens duaal onderwerpje in het kabinet krijgen.

pi_12920178
quote:

[..]

lezen X-Ray. Er staat in het artikel duidelijk dat het voor de agent lastig zou zijn als hij de coffeeshopeigenaar moet oppakken!

Er staat helemaal nergens dat Remkes het een probleem vindt omdat wiet gedoogd wordt. Dus gelly's argument gaat hier weldegelijk op, want ook een slijter en vuurwerkhandel kunnen de regels overtreden, en ook dan zal de agent op moeten treden.

... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_12920214
quote:

[..]

Beste Jeuk, we kennen een gedoogbeleid omtrent softdrug, waardoor de verkoop van softdrugs zo goed als legaal is. Dat theoretische geneuzel in het wetboek van strafrecht wordt niet toegepast in de dagelijkse praktijk.

Het punt dat Remkes wil duidelijk maken is dat agenten wel eens een coffeeshophouder zouden moeten oppakken, en dat ze daarom geen wiet mogen kopen. Nou, dat gaat voor dingen als vuurwerkhandel of drankverkoop dus ook op. Het legaal of illegaal zijn doet eigenlijk niet eens ter zake.

pi_12920217
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:56 schreef Vision het volgende:

[..]

lezen X-Ray. Er staat in het artikel duidelijk dat het voor de agent lastig zou zijn als hij de coffeeshopeigenaar moet oppakken!

Er staat helemaal nergens dat Remkes het een probleem vindt omdat wiet gedoogd wordt. Dus gelly's argument gaat hier weldegelijk op, want ook een slijter en vuurwerkhandel kunnen de regels overtreden, en ook dan zal de agent op moeten treden.

Lezen Vision. Het zou een lastig parket zijn omdat de agent zich ook met illegale zaken bezighoudt als hij daar koopt en dat is hypocriet als hij diezelfde coffeeshophouder later op moet pakken.

En het verschil is gewoon dat een kroeg niet per definitie illegaal is en een coffeeshop wel.

pi_12920223
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:56 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

Een coffeeshop heeft geen vergunning om wiet te verkopen. Hij heeft gewoon een horecavergunning.

toch echt geen gewone horecavergunning, anders mocht er toch ook bier verkocht worden lijkt me?
pi_12920251
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Beste Jeuk, we kennen een gedoogbeleid omtrent softdrug, waardoor de verkoop van softdrugs zo goed als legaal is. Dat theoretische geneuzel in het wetboek van strafrecht wordt niet toegepast in de dagelijkse praktijk.

Het punt dat Remkes wil duidelijk maken is dat agenten wel eens een coffeeshophouder zouden moeten oppakken, en dat ze daarom geen wiet mogen kopen. Nou, dat gaat voor dingen als vuurwerkhandel of drankverkoop dus ook op. Het legaal of illegaal zijn doet eigenlijk niet eens ter zake.

Beste Martin, het gedoogbeleid houdt in, zoals je kunt lezen op de site van het Ministerie van Justitie, in dat STRAFBARE feiten niet vervolgd worden vanwege praktische redenen. Dat maakt het dus NIET legaal.

Het legaal zijn doet wel DEGELIJK ter sprake, sterker nog, dat is de kern van het probleem.

pi_12920261
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:56 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Is dat zo? Hier is laatst een coffeeshop de vergunning ingetrokken, maar de eigenaar verkoopt nu koffie () en broodjes gezond etc. dus zijn horecavergunning heeft hij blijkbaar nog.
pi_12920265
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:58 schreef Vision het volgende:

[..]

toch echt geen gewone horecavergunning, anders mocht er toch ook bier verkocht worden lijkt me?

Nee, voor bier is een extra vergunning nodig (zie snackbars die geen bier mogen verkopen).
pi_12920283
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:58 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Lezen Vision. Het zou een lastig parket zijn omdat de agent zich ook met illegale zaken bezighoudt als hij daar koopt en dat is hypocriet als hij diezelfde coffeeshophouder later op moet pakken.

Maar die coffeeshophouder wordt niet opgepakt omdat ie wiet verkoopt, net als een slijter niet opgepakt wordt omdat ie drank verkoopt. Beiden worden wel opgepakt als ze de regels overtreden die er aan de verkoop gesteld zijn.
pi_12920284
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:58 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

En het verschil is gewoon dat een kroeg niet per definitie illegaal is en een coffeeshop wel.

wat is er minder lastig aan de positie als hij een café baas zou moeten oppakken waar hij zich iedere week lazerus zuipt?

(de helft van de cafe's in nederland schenkt aan kinderen van 15 jaar, ik ken geen enkele agent die daar tegen optreed. hypocriet op dezelfde manier, maar dan is 't opeens geen probleem).

pi_12920289
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:58 schreef Vision het volgende:

[..]

Daar heb je een tapvergunning voor nodig.
pi_12920291
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:59 schreef Grayburn het volgende:

[..]

Is dat zo? Hier is laatst een coffeeshop de vergunning ingetrokken, maar de eigenaar verkoopt nu koffie () en broodjes gezond etc. dus zijn horecavergunning heeft hij blijkbaar nog.

Dat kan, het kan ook op iemand anders zijn naam staan.

Feit is dat er geen coffee-shop vergunning bestaat. Er mogen trouwens niet eens meer coffee-shops geopend worden.

pi_12920297
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:59 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

Nee, voor bier is een extra vergunning nodig (zie snackbars die geen bier mogen verkopen).

aha, wist ik niet.
pi_12920308
quote:
Op woensdag 3 september 2003 18:00 schreef Vision het volgende:

[..]

wat is er minder lastig aan de positie als hij een café baas zou moeten oppakken waar hij zich iedere week lazerus zuipt?

Omdat alcohol verkopen niet PER DEFINITIE illegaal is, en wiet wel.

Een kaasboer kan ook illegaal bezig zijn door zijn koeling verrot te laten wezen en toch lekker kaas te verkopen.

pi_12920331
quote:
Op woensdag 3 september 2003 18:00 schreef gelly het volgende:

[..]

Maar die coffeeshophouder wordt niet opgepakt omdat ie wiet verkoopt, net als een slijter niet opgepakt wordt omdat ie drank verkoopt. Beiden worden wel opgepakt als ze de regels overtreden die er aan de verkoop gesteld zijn.

Maar die coffeeshophouder is wel illegaal bezig, ook al wordt ie niet actief aangepakt.

De slijter is NIET illegaal bezig per definitie.

† In Memoriam † woensdag 3 september 2003 @ 18:03:14 #123
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_12920354
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:59 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Beste Martin, het gedoogbeleid houdt in, zoals je kunt lezen op de site van het Ministerie van Justitie, in dat STRAFBARE feiten niet vervolgd worden vanwege praktische redenen. Dat maakt het dus NIET legaal.

Het legaal zijn doet wel DEGELIJK ter sprake, sterker nog, dat is de kern van het probleem.

Dus we gedogen wel, maar niet voor iedereen? Ja als het toch al buiten de wet ligt kun je mensen gewoon ongelijk behandelen.

Sterk beleid hoor!

pi_12920411
quote:
Op woensdag 3 september 2003 18:00 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Dat kan, het kan ook op iemand anders zijn naam staan.

Feit is dat er geen coffee-shop vergunning bestaat. Er mogen trouwens niet eens meer coffee-shops geopend worden.

Vergunning was het verkeerde woord, mijn excuses. Ik doelde op de gedoog-beschikking van de gemeente, die je bovenop de horecavergunning nodig hebt voor het exploiteren van een coffeeshop.
  † In Memoriam † woensdag 3 september 2003 @ 18:10:57 #125
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_12920496
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:53 schreef Vision het volgende:

[..]

Als je 't artikel leest staat in de eerste alinea overduidelijk dat deze maatregel ingevoerd wordt omdat de agenten anders in een lastig parket zouden komen als zij de coffeeshop moeten aanpakken waar zij hun wiet halen.

Jawel, maar de crux is dat coffeeshops officieel nog altijd illegaal zijn. Dat maakt het mogelijk dat die flutvent met dit briljante idee komt.

Deden ze het bij iets als een supermarkt of een slijterij dan zou dit direct in strijd zijn met dat iedereen voor de wet gelijk moet zijn. Wat de ene burger mag, mag een ander ook.

De overheid zit hier vreselijk fout, maar die fout begint al bij het gedogen. Dat is krom en kan alleen maar naar nog meer kromme situaties leiden.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')