abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12917235
quote:
'Agenten mogen geen klant zijn van coffeeshop'

Uitgegeven: 3 september 2003 13:38

DEN HAAG - Minister Remkes van Binnenlandse Zaken vindt dat politiemensen zich niet mogen vertonen in coffeeshops om daar softdrugs te kopen, ook niet in hun vrije tijd. Agenten kunnen anders in een lastige positie komen als zij zouden moeten optreden tegen de coffeeshophouder.

Dat zei de minister woensdag tijdens een overleg met de Tweede Kamer over het integriteitsbeleid voor de publieke sector. Remkes vindt dat sommige ambtenaren nu eenmaal een 24-uursfunctie hebben, zoals burgemeesters, ministers en ook de politie.

Voorbeeldfunctie

"Een agent heeft een voorbeeldfunctie en moet gezag uitstralen", aldus de bewindsman, die erop wijst dat coffeeshops gedoogd worden maar het feitelijk een overtreding is om daar te kopen. Volgend jaar moet een vernieuwde beroepscode klaar zijn voor de politie.

Integriteit

De Tweede Kamer steunt de voorgestelde vernieuwing van het integriteitsbeleid dat ervoor moet zorgen dat ambtenaren en openbaar bestuurders zich naar behoren gedragen en hun functie niet misbruiken. Wijlen minister Dales zette het onderwerp jaren terug al op de politieke agenda en het is actueel geworden door de bouwfraude. Daar bleek dat ambtenaren zich lieten omkopen of fêteren door bouwbedrijven.

Corruptie

Om corruptie tegen te gaan wordt onder meer de ambtseed en belofte voor ambtenaren weer verplicht. Dat moet het ambtsdragers weer laten stilstaan bij het belang van hun publieke functie. Remkes onderzoekt nog of de tekst van de ambtseed, die gelovigen afleggen, moet worden aangepast aan de huidige tijd.

Volgens Remkes is elke organisatie zelf primair verantwoordelijk voor een eigen integriteitsbeleid en de handhaving daarvan. De bewustwording van het belang van goed gedrag moet vanuit de top van het bedrijf doorgegeven worden naar de werkvloer, vindt hij. "Integriteit vergt alertheid en permanent onderhoud." De regelgeving kan volgens hem niet uitsluiten dat er hoe dan ook rotte appelen in de mand blijven zitten.

De SP drong erop aan dat ambtenaren klachten of vermoedens van bijvoorbeeld corruptie kunnen melden bij een extern meldpunt. Anders is de kans groot dat misstanden blijven liggen. Volgens Remkes bestaat daarvoor al de CIR, een commissie integriteit rijksoverheid, maar ook voor hem was dit nieuw. Dus hij wil meer aandacht daarvoor.

NU.nl/nieuws
(c) ANP

Bah, wat een dubbele moraal.
Dan zouden agenten ook niet in een kroeg of een bordeel ofzo mogen komen.
eigenlijk ben ik een straathond
pi_12917272
waarom niet in een kroeg?

vind het natuurlijk wel belachelijk...
tijdens de dienst, ok ... maar in de eigen tijd? moet kunnen.

pi_12917318
*voorbeeldfunctie* .
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_12917347
nou 1 ding weet ik zeker agent wordt ik niet
SLOW IS WISE .....FAST IS NICE
Face your fears Live your dreams
pi_12917384
Mogen ze dan ook niet meer naar de Albert Heijn? Schijnt dat AH personeel ook nogal eens opgepakt moet worden.
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_12917422
Terecht dat ze er niet meer mogen komen. Er moet ergens een grens gesteld worden, om het aanzien van de politie op te vijzelen. En een wiet rokende agent is niet aanzien verhogend. In coffeeshops zit het meestal nou niet vol met "gegoede burgers", om het maar zacht te zeggen.
  woensdag 3 september 2003 @ 16:07:21 #7
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_12917438
agenten zijn ook maar mensen. Je kunt toch iemand onmogelijk exclusief verbieden wat hij in zijn vrije tijd mag doen? en hoe wil je dat controleren, met agenten?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_12917476
quote:
Op woensdag 3 september 2003 16:06 schreef oheng het volgende:
Terecht dat ze er niet meer mogen komen. Er moet ergens een grens gesteld worden, om het aanzien van de politie op te vijzelen. En een wiet rokende agent is niet aanzien verhogend. In coffeeshops zit het meestal nou niet vol met "gegoede burgers", om het maar zacht te zeggen.
Vertel het eens hard, zonder misselijke steken onder water. Er komen ook genoeg ambtenaars, leraren in coffeshops. Wat is jou punt?
pi_12917484
quote:
dus moeten ze het maar ergens bij een straatdealer gaan halen?
of het in beslag genomen spul oproken?
  woensdag 3 september 2003 @ 16:09:02 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_12917488
Alleen omdat softdrugs nogsteeds getolereert worden, betekend dat niet dat het legaal is. En een agent hoort zich aan de wet te houden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 3 september 2003 @ 16:10:22 #11
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_12917527
En Hoofdagenten?

On topic:

Ik zie het verschil tussen alcohol en en hennep niet zo. Bij overmatig gebruik lul je immers even dom en zie je er net zo geschandaliseerd uit.

Tijdens het werk onder invloed van wat dan ook mogen ze wat mij betreft meteen als ambteloos voetganger de dienst uit gekicked worden.

Jawohl Herr Kaloin!
pi_12917538
quote:
Op woensdag 3 september 2003 16:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Alleen omdat softdrugs nogsteeds getolereert worden, betekend dat niet dat het legaal is. En een agent hoort zich aan de wet te houden.
en de rest van de bevolking niet?
pi_12917594
quote:
Zo he, onder welke steen kom jij vandaan?
-10 voor je generalisatie
[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
pi_12917670
quote:
Op woensdag 3 september 2003 16:08 schreef Grayburn het volgende:

[..]

Vertel het eens hard, zonder misselijke steken onder water. Er komen ook genoeg ambtenaars, leraren in coffeshops. Wat is jou punt?

Agenten moeten voorkomen dat ze bevriend raken met coffeeshop houders en een gedeelte van hun clientele. Belangenverstrengeling.
Ambtenaren en leraren hoeven geen misdaad te bestrijden.
Coffeeshops zijn veelal verwoven met het criminele circuit, en als je denkt dat dat niet zo is, prima, dan ben ik verder met je uitgepraat.
pi_12917702
quote:
Op woensdag 3 september 2003 16:08 schreef realist_ik het volgende:

[..]

dus moeten ze het maar ergens bij een straatdealer gaan halen?
of het in beslag genomen spul oproken?

Wat dacht je van een beetje ruggegraat tonen en het spul gewoon niet roken? Beetje karakter tonen.
pi_12917730
quote:
Op woensdag 3 september 2003 16:15 schreef oheng het volgende:

[..]

Agenten moeten voorkomen dat ze bevriend raken met coffeeshop houders en een gedeelte van hun clientele. Belangenverstrengeling.
Coffeeshops zijn veelal verwoven met het criminele circuit, en als je denkt dat dat niet zo is, prima, dan ben ik verder met je uitgepraat.

Tja niet open staan voor een discussie is ook ERG makkelijk
[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
pi_12917805
quote:
Op woensdag 3 september 2003 16:16 schreef oheng het volgende:

[..]

Wat dacht je van een beetje ruggegraat tonen en het spul gewoon niet roken? Beetje karakter tonen.

heeft geen zak met karakter/ruggegraat te maken ...
het is ieders vrije keuze om al of niet te roken ...
zo lang een agent niet tijdens z'n dienst in de shop zit en uitsluitend in zijn/haar eigen tijd rookt, heb ik er geen problemen mee...
pi_12917920
quote:
Op woensdag 3 september 2003 16:17 schreef Blanche_Fantasy het volgende:

[..]

Tja niet open staan voor een discussie is ook ERG makkelijk

Ga ff na wie er werkelijk achter de plaatselijke coffeeshops zitten... 99% kans dat dat geen frisse jongens zijn.
pi_12917959
quote:
Op woensdag 3 september 2003 16:22 schreef oheng het volgende:

[..]

Ga ff na wie er werkelijk achter de plaatselijke coffeeshops zitten... 99% kans dat dat geen frisse jongens zijn.

zijn dit jouw vermoedens of heb je ook een bron?
pi_12917981
Idioot voorstel

Een agent mag zelf weten wat hij in z'n vrije tijd doet, zolang het z'n werk niet beinvloed. Een ronduit belachelijke maatregel

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12918023
Helemaal mee eens.Opzoute met die politie in de shop.Als agent zijnde moet je je ook na je diensttijd aan de regels houden.En als je dat niet kan moet je geen agent worden.
Are The Motherfuckers Ready For The Fatherfuckers!?!..Are The Fatherfuckers Ready For The Motherfuckers!?!
No
  woensdag 3 september 2003 @ 16:27:55 #22
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_12918074
dan mogen ze mij ook niet meer arresteren!

onzin

wiet in coffeeshop is immers niet illegaal

Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_12918133
quote:
Op woensdag 3 september 2003 16:15 schreef oheng het volgende:

[..]

Waar lééf jij?
En hoe weet je dat allemaal zo zeker? Kom je er vaak?

Je hebt blijkbaar maar bar weinig vertrouwen in de integriteit van de Nederlandse politiemensen.

eigenlijk ben ik een straathond
  woensdag 3 september 2003 @ 16:30:40 #24
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_12918148
quote:
Op woensdag 3 september 2003 16:27 schreef Parafernalia het volgende:

onzin

Het is wel illegaal, het wordt alleen getolereerd..........
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_12918154
quote:
Op woensdag 3 september 2003 16:27 schreef Parafernalia het volgende:

onzin

quote:
Voorbeeldfunctie

"Een agent heeft een voorbeeldfunctie en moet gezag uitstralen", aldus de bewindsman, die erop wijst dat coffeeshops gedoogd worden maar het feitelijk een overtreding is om daar te kopen. Volgend jaar moet een vernieuwde beroepscode klaar zijn voor de politie.

Are The Motherfuckers Ready For The Fatherfuckers!?!..Are The Fatherfuckers Ready For The Motherfuckers!?!
No
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')