abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel zondag 25 maart 2001 @ 22:37:02 #1
2628 Karin
pi_864520
Over 5 weken (27 april) krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis .
Het enige minpuntje aan het huis is dat er vlizo(schrijf ik dit goed?)trap inzit naar zolder. Aangezien de wasmachine en droger op zolder komen te staan wil ik daar heel graag een vaste trap laten maken (ik durf nieteens zonder wat in mijn handen die trap op, laat staan met een wasmand).
Een van de problemen daarmee is dat het allemaal beton is (en we dus iemand moeten laten komen om beton te zagen).
Heeft iemand enig idee wat zoiets moet gaan kosten en eigenlijk nog beter kan iemand ons komen helpen??
  zondag 25 maart 2001 @ 22:38:28 #2
3498 Barb
Graduated Fool
pi_864524
Geef je op voor een van de diverse huis/tuin/keuken-verbouwprogramma's en dan wil Nico het misschien wel voor je komen doen. En ja, dit is echt serieus bedoeld.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  FOK!fossiel zondag 25 maart 2001 @ 22:40:47 #3
2628 Karin
pi_864527
Goed idee Barb!!
  Jubileum moderator zondag 25 maart 2001 @ 22:46:37 #4
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_864540
Oe! Oe! Oe!
Dan kunnen we eindelijk zien wat er echt gebeurd als Nico voor de camera de 1e schroef erin draait en dan gaat koffie drinken.

Lieve Nico,

Ik ben heel blij met mijn nieuwe huisje maar ik heb 1 groot probleem. Ik mis een vaste trap naar zolder. En aangezien mijn man niet zo handig is en mijn zus heel graag wil zien of je echt wel kan klussen wilde ik aan jou het volgende vragen : "Wil jij bij ons de vaste trap komen maken , uiteraard geheel gesponsord door de Praxis, dan ben ik je eeeeeeeeeuwig dankbaar.

Heel veel liefs Karin van Fok!

edit=typo

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 25-03-2001 22:49]

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_864548
Toch mee opletten.. je kunt niet zomaar beton lompweg gaan zagen.. denk aan draagkracht, leidingwerk etc. als je zeker weet dat dat allemaal in orde is kun je eventueel ook zelf een betonzaag huren.. (tis maar of je het zelf durft te doen) Wat t precies kost weet ik niet.. maar als je een bedrijf laat komen gaat dat flink geld kosten.. die machines zijn namelijk erg duur en zijn voorzien van dure diamant-bladen die ook slijten... een trap opzich is niet zo heel duur tenzij je m van eiken wil hebben (rond de 5000,-) maar ja.. niet nodig voor een zoldertje denk ik
pi_864574
Succes!
Dit bericht is door de Moderator aangepast.
  zondag 25 maart 2001 @ 23:06:43 #7
3498 Barb
Graduated Fool
pi_864594
Kun je eigenlijk overal kostenloos offertes laten maken? Of moet je daarvoor betalen?
When I rush it hits me
  zondag 25 maart 2001 @ 23:10:36 #8
3498 Barb
Graduated Fool
pi_864611
When I rush it hits me
  zondag 25 maart 2001 @ 23:14:16 #9
3498 Barb
Graduated Fool
pi_864625
When I rush it hits me
  zondag 25 maart 2001 @ 23:15:50 #10
9554 smaug
boventoon
pi_864627
Ik denk dat het beton zagen zo'n 70 tot honderd gulden per uur gaat kosten + voorrij kosten,trouwens kan je de apparatuur niet huren ofzo bij BO-rent....moet je wel een linkse en een rechtse hand hebben (No offense meant) en het huidige trapgat moet groot genoeg zijn om de apparatuur naar boven te krijgen.

succes

lust je nog peultjes
  zondag 25 maart 2001 @ 23:18:00 #11
3498 Barb
Graduated Fool
pi_864628
When I rush it hits me
pi_864629
Als je een wasmachine boven wilt plaatsen zal dat gat toch ook minstens zo groot moeten zijn.. zo'n zaag past er dan zeker door.. ohja.. wordt wel een grote zooi met zo'n zaag.. ik waarschuw maar.. niet te hopen dat er een parket ofzo onder ligt.. of dat je behang hebt.. zo'n waterzaag gaat echt tekeer
pi_864633
Nu we het er toch over hebben.. denkt iemand dat het succes heeft om een TV-programma te bellen/e-mailen/faxen om een tuin aan te laten leggen van zeg ongeveer 2000 m2? En hoelang gaat t duren voordat ze dan zouden komen? weet iemand dat? Ik wil eigenlijk onze tuin in orde hebben van de zomer een keer..
pi_864637
Hoe oud is het huis ongeveer? Ik vraag dat om de volgende reden: huizen van de jaren '60 en '70 waren vaak voorzien van 'broodjesvloeren'. Dat houdt in dat er betonnen balken gelegd worden (die zijn dragend) en daartussen holle elementen (de zogenaamde broodjes) worden gelegd. Zo'n broodje kun je er makkelijk uithalen met een voorhamer, het heeft ook in de regel (!) geen enkele dragende functie. Als je niet aan de betonbalken hoeft te komen, dan is het vrij simpel.
Nadeel: broodjes zijn in de regel maar max. 60 cm breed, da's wel ruim krap voor een trap. Ga je aan de balken zagen, dan wens ik je veel succes (daar zit stevig wat ijzer in, en bovendien moet je dan in ieder geval behoorlijk wat bouwkundige voorzieningen treffen om de dragende functie over te nemen (in de vorm van een ondersteunende muur of een balk eronder).

Heb je een recenter huis, dan heb je ongetwijfeld een massieve vloer. Dan is de vloer als geheel dragend, en daar is bijna niet door te komen (als 'ie goed gemaakt is).

Laat in ieder een keer een professional ernaar kijken. Vraag gewoon 'ns een paar aannemers (die maken als het goed is een offerte voor nop, dwz de offerte is voor nop, de inhoud ervan wordt je denk ik niet blij van), en vraag ze de hemd van het lijf hoe ze het zouden aanpakken. En als het niet te ingrijpend is, en je begrijpt het, dan doe je het toch zelf of met een paar maatjes?

In het andere geval: doe de groeten aan Nico Oh ja, en hou die maffe tuinman buiten de deur!

[edit]typo's, te kust en te keur, toch maar eens previeuw gebruiken?[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Dinosaur_Sr op 25-03-2001 23:28]

zondag 25 maart 2001 @ 23:23:28 #15
3498 Barb
Graduated Fool
pi_864640
quote:
Op 25 maart 2001 23:21 schreef Agp het volgende:
Nu we het er toch over hebben.. denkt iemand dat het succes heeft om een TV-programma te bellen/e-mailen/faxen om een tuin aan te laten leggen van zeg ongeveer 2000 m2? En hoelang gaat t duren voordat ze dan zouden komen? weet iemand dat? Ik wil eigenlijk onze tuin in orde hebben van de zomer een keer..
eigenhuisentuin@rtl4.nl <--- daar kunnen ze je vast antwoord geven op die vraag
When I rush it hits me
pi_864652
Voordat ik Rob de zenuwen bezorg wil ik eigenlijk toch effe weten of niemand er ervaring mee heeft.. Aangezien die programma's gesponsord worden lijkt het me wel zo eerlijk dat de aanleg (het werk opzich) voor nop is.. Als het tegen vergoeding is dan denk ik er nog niet aan.. gaat dik in de papieren lopen voor onze tuin..
  FOK!fossiel zondag 25 maart 2001 @ 23:29:26 #17
2628 Karin
pi_864653
Het huis is gebouwd in 1988 dus een massieve betonnen vloer, vandaar dat we hier ook zo tegen aan zitten te hikken.

Ik heb mailtjes verstuurd naar Eigen Huis en Tuin, Klussen en Wonen en ben nu op zoek naar het emailadres van SOS Klussen (ben ik nog wat vergeten?).

Het ligt er nog een beetje aan hoe goed we ons huidige huis verkopen maar als we wat geld overhouden gaan we zeker met een paar aannemers praten. Ik denk niet dat dit zelf te doen is.

zondag 25 maart 2001 @ 23:29:43 #18
9554 smaug
boventoon
pi_864654
quote:
Op 25 maart 2001 23:19 schreef Agp het volgende:
Als je een wasmachine boven wilt plaatsen zal dat gat toch ook minstens zo groot moeten zijn.. zo'n zaag past er dan zeker door.. ohja.. wordt wel een grote zooi met zo'n zaag.. ik waarschuw maar.. niet te hopen dat er een parket ofzo onder ligt.. of dat je behang hebt.. zo'n waterzaag gaat echt tekeer
idd watergekoelde zaag.....flinke pokkezooi dus.....
lust je nog peultjes
pi_864661
quote:
Op 25 maart 2001 23:15 schreef smaug het volgende:
Ik denk dat het beton zagen zo'n 70 tot honderd gulden per uur gaat kosten + voorrij kosten,trouwens kan je de apparatuur niet huren ofzo bij BO-rent....moet je wel een linkse en een rechtse hand hebben (No offense meant) en het huidige trapgat moet groot genoeg zijn om de apparatuur naar boven te krijgen.

succes

Is gewoon te huur hoor (tenminste in het Eindhovense). Probleem is alleen dat je fors moet betalen voor slijtage (diamanttanden), en als je pech hebt gaan er zo een paar kapot. Daarom kun je het waarschijnlijk beter laten aannemen, valt het niet tegen...
  Jubileum moderator maandag 26 maart 2001 @ 15:30:13 #20
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_866023
quote:
Op 25 maart 2001 23:29 schreef Karin het volgende:

Ik heb mailtjes verstuurd naar Eigen Huis en Tuin, Klussen en Wonen en ben nu op zoek naar het emailadres van SOS Klussen (ben ik nog wat vergeten?).

* Lois is heel ongeduldig

Heb je al antwoord Karin ??? Komen we op tv??? Komt Ome Nico klussen??

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!fossiel maandag 26 maart 2001 @ 17:36:59 #21
2628 Karin
pi_866496
Helaas Lois geen Ome Nico

Wij hebben uw mail ontvangen. Omdat de post in grote getale binnenkomt kunnen wij tot onze spijt op dit moment niet op uw verzoek ingaan. We bewaren uw brief in ons archief zodat we wellicht op een later tijdstip uw
brief in behandeling kunnen nemen.

Wat zonde he?

pi_2514060
Is het al gelukt???
Dit bericht is door de Moderator aangepast.
pi_2514109
Ja vertel eens, is het gelukt?

*nieuwsgierig is*

#geen
  FOK!fossiel maandag 17 december 2001 @ 22:21:05 #24
2628 Karin
pi_2525392
Nee helaas is ome Nico niet langsgeweest (had nog gehoopt op een verrassingsmetamorfose maar helaas).

Nu hebben we een trap gekocht die in het bestaande gat past en we gaan gewoon de treden wat inkorten zodat we ook naast de trap nog door de gang heen kunnen lopen. Het grootste probleem wordt het lakken van dat ding want bouwpakketjes worden natuurlijk ongelakt geleverd Daar hebben we na het hele huis en het tuinhuisje 3 x geschilderd te hebben absoluut geen zin meer in. Het is ook zo vreselijk lastig om dat op zolder te doen want daar staat de wasmachine en dan kan ik daar weer elke keer een paar dagen niet bij. Toen bood mijn vader aan om hem bij hem in de schuur te doen, pfff dat scheelt gelukkig alweer. En toen bood mijn moeder aan dat mijn vader best wel kan lakken Gelukkig was hij het daar ook mee eens en gaan we dus de trap na de feestdagen daarheen brengen en een aantal weken/maanden later gelakt weer ophalen

Nu moet Peter alleen nog tijd vinden om dat ding op maat te zagen en in het gat te hangen. Ik hoop dat ik volgend jaar rond deze tijd kan vertellen dat hij er staat.

owja valt trouwens reuze mee met het heen en weer lopen over die trap, ik vlieg heen en weer met wasmanden vol

pi_2527609
Leuk om te horen hoe het (nog niet) afgelopen is!

Waar koop je eigenlijk een trap?? Gewoon bij een bouwmarkt ofzo??

Ben je nog steeds zo blij met jullie huisje?

#geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')