Waxxer | woensdag 3 september 2003 @ 11:48 |
Ik studeer dan wel in Zwolle, maar zo nu en dan ga ik naar mijn ouders in de achterhoek. Lees ik dat er een aantal buslijnen gaan verdwijnen!! Dat DOE je toch niet in zo'n afgelegen gebied?? Dan wordt het wereldbeeld van het gros van de bevolking nog beperkter dan het al is! ![]() quote:
| |
onetouch | woensdag 3 september 2003 @ 11:49 |
klaagbaak topic! ![]() | |
Pietverdriet | woensdag 3 september 2003 @ 11:54 |
Des te meer reden om een rijbewijs te halen. Ik woon in de achterhoek, en het is hier inderdaad triest met openbaar vervoer. Dat heeft er ook mee te maken dat er weinig gebruik van gemaakt wordt. Het zijn bewegingen die elkaar versterken, een negatieve spiraal. Slechte verbindingen, geen gebruikers. | |
Waxxer | woensdag 3 september 2003 @ 11:56 |
oeps, klaagbaak idd ![]()
| |
ForeverEternalFreak | woensdag 3 september 2003 @ 11:56 |
Ik kan het wel begrijpen. Als er zo nu en dan eens een verdwaald persoon de bus pakt dan valt er weinig te verdienen. In die afgelegen gebieden moet je dan maar rijles nemen en/of een auto kopen, al is dat misschien lastig. [Dit bericht is gewijzigd door ForeverEternalFreak op 03-09-2003 11:56] | |
robh | woensdag 3 september 2003 @ 11:56 |
Bezuinigingen.. In het dorp waar ik gewoond heb (8km van Groningen) rijden op zondag ook geen bussen. Dan moest je met een taxi naar een dorp 20km van Groningen (zo'n bustaxi-ding, met strippen) en daar de bus richting groningen pakken.. | |
HeyFreak | woensdag 3 september 2003 @ 11:57 |
tjah, dat krijg je met die privatiseringen hè. hier gebeurt het ook, sommige dorpen zijn maar een paar uur per dag bereikbaar met de bus en in de vakantie en weekend is het helemaal onmogelijk om daar te komen met het OV | |
-roys- | woensdag 3 september 2003 @ 11:58 |
Als er te weinig mensen gebruik van maken kost het gewoon teveel geld. | |
Waxxer | woensdag 3 september 2003 @ 12:03 |
Ik gebruik lijn 40 vaak van de hierboven geplaatste tekst, maar Dinxperlo heeft 8500 inwoners en in D'chem zitten de mbo-opleidingen enz, en bovendien is dat de "centrumgemeente". Ik heb idd regelmatig dat ik als enige of met nog twee anderen in die bus zit, maar laat ze dan om het uur rijden, haal ze niet gelijk maar weg ![]() ![]() | |
HeyFreak | woensdag 3 september 2003 @ 12:03 |
quote:Maar voor een dienstverlening zou het niet uit mogen maken. Toen het OV nog in staatsbeheer was gebeurde dit soort dingen niet. | |
D-FENS | woensdag 3 september 2003 @ 12:17 |
quote:Dan is een taxi direct naar Groningen toch gunstiger ![]() | |
Nemephis | woensdag 3 september 2003 @ 12:20 |
En niemand snapt het, maar dit noemen ze dus vooruitgang. Op zich is het fantastisch: De dienstverlening gaat enorm achteruit en daarbij moet je je helemaal blauw gaan betalen, want voor datgene wat wel overeind blijft na bezuinigingsronde nummer zoveel gaan de prijzen omhoog. Volgens mij zijn wij Nederlanders hier veel te dom voor en mogen we blij zijn met kabinet Balkellende dat voor ons de hele zorgstaat rigoreus de nek omdraait. Nogmaals, dat moet je niet proberen te begrijpen. Vooruitgang rulez!!! Balkenende rulez!!! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
GREENSKiN | woensdag 3 september 2003 @ 12:26 |
De 53 en 73 weg? Ok, dan is de achterhoek echt helemaal afgesneden van de bewoonde wereld. Het is nu al vrij onmogelijk om er te komen. Bijvoorbeeld van Enschede naar Aalten. Van bus naar bus naar trein naar bus in ongeveer anderhalf tot 2 uur terwijl je er met de auto in drie kwartier bent. Lijn 73 zie ik overigens vrij vaak propvol zitten (studenten van Enschede naar de achterhoek) en zelfs geen bus meer van Eibergen naar Groenlo? Pffff.. wat een lachertje. | |
VolkertvanderG | woensdag 3 september 2003 @ 12:54 |
quote:Als student heb je soms andere prioriteiten. Het moet toch gewoon mogelijk zijn om op een fatsoenlijke wijze te kunnen reizen met het OV. En nee, niet zuipen. | |
Tony_Montana67 | woensdag 3 september 2003 @ 13:04 |
quote:Een rijbewijs halen is al duur en het hebben van een auto al helemaal. Bij mij heeft het niet zo'n prioriteit, maar velen kunnen het niet eens betalen. De overheod moet in deze tijden niet bezuinigen, maar investeren, want dit soort besparingen op de korte termijn leveren later nog veel hogere kosten op... | |
Jereon | woensdag 3 september 2003 @ 13:06 |
Volgens mij had je dit topic ook wel "Ophef buslijnen in de achterhoek" kunnen noemen... | |
frantic | woensdag 3 september 2003 @ 13:09 |
I weet niet OF je de krant leest, maar het plan is nu in iedergeval voor een half jaar weer van de baan! (zie tubantie (eergisteren???)). | |
NatteKip | woensdag 3 september 2003 @ 13:12 |
ik woon zelf in haaksbergen en af en toe nog wel eens neede bij mijn ouders...ik weet wel dat er ontzettend grote problemen ontstaan wanneer lijn 73 Groenlo Winterswijk en lijn 53 Eibergen Varsseveld worden opgeheven. Hoe moeten in godsnaam de 16 á 17 jarige scholieren vanuit Eibergen in Groenlo of Winterswijk komen om maar school te gaan??? Onze overheid wil zo graag het openbaar vervoer aansporen. Nou zacht gezegd doen ze er geen ene fuck aan! Gelukkig heb ik net mijn rijbewijs, maar ook ik ging en ga nog geregeld vanuit haaksbergen met 53 naar groenlo om vanuit daar de 73 te pakken naar mijn werk in winterswijk ( 53: haaksbergen, neede, eibergen, groenlo, 73: groenlo winterswijk ) Syntus optiefen!!! | |
Waxxer | woensdag 3 september 2003 @ 14:50 |
quote:Ik geloof dast ik de krant wel lees ja, als student journalistiek zijnde... Dus | |
Festen | woensdag 3 september 2003 @ 15:30 |
quote:Als in bijvoorbeeld een stad als Amsterdam de huizen 2 a 3 keer zo duur zijn als in de achterhoek, is het niet meer dan normaal dat je hier extra service hebt in de vorm van redelijk openbaar vervoer. Oftewel: als je voor een prikkie in de achterhoek gaat wonen, moet je niet zeuren. Gewoon een eigen auto kopen met het geld dat je uitspaart, of regelmatig een taxi nemen. | |
Waxxer | woensdag 3 september 2003 @ 15:37 |
quote:Vrijstaand woonhuis met garage en carport.Perceelsgrootte 860 m2, bouwjaar 1998. Indeling.: hal, meterkast, toilet, slaapkamer met aangrenzende badkamer voorzien van hoekligbad, douche, wastafel en bidet, royale zonnige woonkamer met tuindeuren naar terras, luxe keuken met inbouwapparatuur, bijkeuken. Verdieping.:vide-studiehoek, grote aangrenzende slaapkamer, eenvoudig te splitsen in 2 kamers, extra kamer met wastafel, vliering. Grote garage (30 m2) met carport voor auto en caravan, houtberging. Dinxperlo Maar het OV heeft niks met huizenprijzen te maken hoor | |
freako | woensdag 3 september 2003 @ 15:53 |
quote:Die worden niet opgeheven. Het gros van de regionale buslijnen rijdt leeg rond. Ik las pas geleden iets over een buslijn die 3000 passagiers per jaar had (8 per dag dus). Ik kom zelf uit een dorp waar al jaren slechts 8x per dag een bus vertrekt, en dan ook nog alleen op werkdagen. Oplossing: fiets. | |
Festen | woensdag 3 september 2003 @ 16:13 |
quote:Dus niet. Als je uit vrije wille in de middle of nowhere gaat wonen, heb je vooral recht op frisse lucht. Natuurlijk is de huizenprijs niet direct gerelateerd aan goed OV, het gaat erom dat je in een stad als Amsterdam (waar alles duurder is) het service-niveau terecht beter is. quote:Of een taxi, of de kinderen kunnen helpen. Of gewoon lekker fokken. ![]() | |
lebowzer | woensdag 3 september 2003 @ 16:46 |
Tja Terborg is verder goed te bereiken, alleen versta ik die achterlijke hoekers nooit | |
Parabola | woensdag 3 september 2003 @ 17:09 |
Weet iemand of de OV-maatschappij een alternatief biedt? Een belbus-achtig systeem bijvoorbeeld. Ik kan me voorstellen dat dat met 8 passagiers per dag goedkoper is dan het rijden van een dienstregeling. En mist goed opgezet, kan het nog klantvriendelijker zijn ook. | |
dax | woensdag 3 september 2003 @ 17:10 |
Ja, lekker jammer dan. Als het niet rendabel is dan hoef je het van mij niet, zwaar gesubsidieerd, in stand te laten houden. Of ze moeten die mensen die met deze lijnen reizen gewoon meer laten betalen. | |
Waxxer | woensdag 3 september 2003 @ 21:18 |
quote:In Terborg rijdt idd nog een trein... En ik ben accentloos en praat geen dialect als ik geen mensen nadoe, mijn ouders zijn import | |
sooty | woensdag 3 september 2003 @ 21:24 |
quote:Dan kan je de NS ( ¤20 miljoen verlies eerste halfjaar 2003) ook wel opheffen. | |
Ronald | woensdag 3 september 2003 @ 21:29 |
Ze kunnen die buslijnen onmogelijk allemaal opheffen, dat er plannen zijn ok... maar het zal er uiteindelijk heus niet echt van komen. Het zou voor gigantische problemen bij voornamelijk studenten zorgen. Ik denk wel dat het aantal bus ritten zal afnemen | |
AchJa | woensdag 3 september 2003 @ 21:49 |
Dat is toch dat gebied waar je met 8 jaar op de bromfiets, met 10 jaar op de crossmotor en met 12 jaar met de tractor naar school gaat?? Openbaar vervoer is niet nodig daar... | |
nikk | woensdag 3 september 2003 @ 22:28 |
quote:Enig idee wat zo'n huis in een stad als A'dam of Den Haag zou kosten? Echt wel een stuk meer dan (de vraagprijs) 385 duizend. | |
pascalheister | woensdag 3 september 2003 @ 22:30 |
Dat busvervoer is gewoon dramatisch hier in de achterhoek ![]() Ben nog blij dat ik me scooter heb. | |
Pietverdriet | woensdag 3 september 2003 @ 22:31 |
quote:als je net over de grens gaat wonen nog minder dan in Dinxperlooo | |
Tiemie | woensdag 3 september 2003 @ 22:34 |
ik heb er zelf geen last van ( ulft is vrij groot vergeleken met de andere dorpen) maar de buslijn van doetinchem-gaanderen-terborg-silvolde gaat geloof ik verdwijnen. ook de bus 74 doetinchem richting varsseveld (en neede borculo, ruurlo etc. ) gaat verdwijnen. in mijn klas zitten meer dan 10 mensen die met die bus naar school moeten | |
pascalheister | woensdag 3 september 2003 @ 22:35 |
Kom dus zelf uit Silvolde maar daar is het de laatste jaren echt minder geworden. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door pascalheister op 03-09-2003 22:38] | |
nikk | woensdag 3 september 2003 @ 22:36 |
quote:Dat zou ik niet 1-2-3 durven te zeggen. In het geval van Den Haag, kan je zowieso nergens naartoe. Vluchten naar Rijswijk, Voorburg, Wateringen, Monster, etc, heeft allemaal geen zin. De prijzen blijven achterlijk hoog. Een vrijstaande woning met garage kost in bijna elke gemeente veel geld. Punt is dat de prijzen van een huis in de Randstad relatief gezien een stuk hoger liggen dan in de Achterhoek. | |
Waxxer | woensdag 3 september 2003 @ 22:44 |
quote:Ulleeeffft! Heb ik een paar wk geleden nog een priester arbeidsmatig geinterviewd ![]() Ben wel met de auto gegaan | |
Waxxer | woensdag 3 september 2003 @ 22:45 |
quote:Ook wel Dinxper genoemd ![]() ![]() | |
Waxxer | woensdag 3 september 2003 @ 22:47 |
quote:Zillewold! ![]() Eerder reed er idd twee keer per uur de grote bus naar gendringen doorheen, nu rijdt er 's avonds al een Mercedesbusje... dat zal naar Dinxperlo/Bocholt straks wel net zo gaan | |
pascalheister | woensdag 3 september 2003 @ 22:55 |
quote:altied wat te doen ![]() | |
Pietverdriet | woensdag 3 september 2003 @ 23:02 |
quote:meestal beter als in Nederland. Zeker als je naar waar voor je geld kijkt. Ken trouwens iemand met een aardig optrekje in Anholt :-) | |
Waxxer | woensdag 3 september 2003 @ 23:09 |
Schloss Anholt! ![]() Probeer daar maar eens met de bus te komen Overstappen in Suderwick! | |
Jojogirl | woensdag 3 september 2003 @ 23:13 |
Hoe gaan alle bejaarden in de regio dan in vredesnaam bij het ziekenhuis in Winterswijk komen? Hoe gaan alle scholieren in de winter hun scholen bereiken? * Jojogirl vindt het bizar en absoluut niet kunnen. | |
drexciya | donderdag 4 september 2003 @ 13:00 |
Ach dit is niets nieuws, in mijn woonplaats (ergens tussen Gouda en Utrecht, waar het groene hart nog groen is) is het OV effectief gezien onbruikbaar. Op zich was het wel leuk zo'n "taxi" (als vaste klant ken je de chauffeurs na verloop van tijd en weten ze zelfs waar je uitstapt, handig als je in slaap valt). Ik denk dat het een soort vicieuze cirkel is, wanneer je, zoals ik, eenmaal de mogelijkheid hebt om met de auto te gaan, dan wil je niet meer met het OV -> OV wordt nog slechter -> nog meer mensen zoeken alternatief vervoer enzovoorts. Dat gezeur van huizenprijzen gaat mij te ver, in mijn buurt zijn de prijzen niet mis en in de 1e plaats ga je hier wonen vanwege de rust (en het lage allochtonen gehalte). Ik vrees dat er weinig aan te doen valt, commercieel gezien is er niets aan te verdienen, dus worden lijnen opgeheven. | |
Tiemie | donderdag 4 september 2003 @ 13:03 |
quote:welke priester ? die jonge gast uit oer (die ook scheidsrechter is) of van de kerk in t centrum ? ![]() | |
Waxxer | donderdag 4 september 2003 @ 14:28 |
quote:Neenee, een priester uit Zuid-Afrika, geboren en getogen in Ulft. Hij was ff een tijdje weer in Nederland: Hein Ratering. Wel even beter het IJsselstreek Vizier lezen he? ![]() | |
Tiemie | donderdag 4 september 2003 @ 14:31 |
quote:aha ![]() ![]() | |
Waxxer | donderdag 4 september 2003 @ 14:34 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
pascalheister | donderdag 4 september 2003 @ 17:31 |
zal de vizier er ook is even bijpakken ![]() | |
Waxxer | donderdag 4 september 2003 @ 21:22 |
![]() ![]() allemaal fokkers bij mij uit de regio! |