abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20516139
Doelman Rob van Dijk naar De Graafschap

Doelman Rob van Dijk zet zijn loopbaan zo goed als zeker voort bij De Graafschap. De 35-jarige keeper is met de Doetinchemse club in onderhandeling over een contract.
Van Dijk speelde één seizoen voor PSV, waarin hij tot 1 competitiewedstrijd kwam. Eerder stond hij onder contract bij Feyenoord en RKC Waalwijk. Zijn contract loopt in Eindhoven nog één jaar door, maar de club gaf aan dat hij transfervrij weg mocht.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 00:17:39 #277
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_20522734
nouja, tenminste iets...maar vind nog steeds dat het veel te stil is qua transfers en dat er nu al minimaal 4 eredivisie-waardige spelers hadden moet zijn.
  zondag 11 juli 2004 @ 12:21:02 #278
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_20548677
Frankel is zo goed als rond mariana komt niet, en as is een vraagteken.
laat BB godver eens bij tekenen, ga op zoek naar een rechtshalf/buiten (wat is er eigenlijk mis met Kolk? hoor allen den bosch'ers erover klagen de rest van Nederland acht het een versterking), Centrale verdediger erbij desnoods Govedarica. Kijk wat je aan kwaliteit speler kunt huren uit tweede van PSV, Ajax en Feyenoord, en maak eens een beetje aan!
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  zondag 11 juli 2004 @ 12:55:36 #279
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_20549088
quote:
Op zondag 11 juli 2004 12:21 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
? hoor allen den bosch'ers erover klagen de rest van Nederland acht het een versterking),
Daarom is ie ook overal geslaagd waar ie gespeeld heeft

Oja,het is Bosschenaren,dank U
NAAR HET ANDERE FORUM!
  zondag 11 juli 2004 @ 12:56:13 #280
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_20549096
Ik geloof trouwens dat die prutser al zo goed als zeker naar Den Haag vertrekt
NAAR HET ANDERE FORUM!
  zondag 11 juli 2004 @ 13:50:27 #281
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_20549903
Nog geen duidelijkheid over Van As

Proefspeler Jeffrey van As speelde zaterdag de volle negentig minuten tegen SDO. Aan het eind van de komende week wordt duidelijk of hij bij De Graafschap mag blijven. "Ik zou het heel leuk vinden om mijn carrière bij De Graafschap te kunnen beëindigen. Ze houden hier van spelers die hard willen werken en daar moet ik het ook van hebben. Er waren meer opties, maar buiten De Graafschap werd er niets echt concreet." Voor Youssef Mariana lijkt er geen plaats meer bij de club. "We wilden hem wel zien, maar als hij niet wil, hoeft het ook niet", aldus Ron Olyslager
pi_20549944
Graafschap was slecht gister tegen het streekelftal hoorde ik
krappe 3-1
pi_20549963
quote:
Frankel bijna rond met De Graafschap

Purrel Frankel speelt het komende seizoen naar alle waarschijnlijkheid in het shirt van De Graafschap. Op enkele formaliteiten na is de transfer van de linksback rond. Graafschap-trainer Gert Kruys ziet het aantrekken van de Vitesse-speler als een belangrijk streven. "We willen hem al een tijd hebben en het begint er nu echt op te lijken dat het gaat lukken. Ik denk dat het niet lang meer duurt." Ook de linksback zelf verwacht dat weinig de overgang meer in de weg kan staan. "We moeten nog wel praten, maar ik denk dat het wel rondkomt."
Bron: Omroep Gelderland 10-07-2004
  zondag 11 juli 2004 @ 14:15:32 #284
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_20550325
quote:
Op zondag 11 juli 2004 13:53 schreef brighton het volgende:

[..]

Bron: Omroep Gelderland 10-07-2004
Dat zeiden ze laatst ook, ik geloof 't niet tot ie eindelijk heeft getekent
  zondag 11 juli 2004 @ 18:29:01 #285
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_20555159
quote:
Olyslager: "Komst Frankel onzeker"

De komst van Vitesse-verdediger Purrel Frankel naar De Graafschap is allerminst zeker. Technisch manager Ron Olyslager ziet het niet positief in: "Zoals het er nu voor staat gaat het niet door en gaan we op zoek naar andere kandidaten."

Graafschap-trainer Gert Kruys gaf eerder aan Frankel als een belangrijke aanwinst te zien en dat de overgang van de linksback niet lang meer zou duren.

Frankel zelf heeft al aangegeven graag weer bij zijn oude club in Doetinchem te willen spelen, maar een transfer is op dit moment allerminst zeker.
  woensdag 14 juli 2004 @ 12:02:34 #286
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_20616287
quote:
De Graafschap heeft er na de oefenwedstrijd tegen Rheden (0-5 winst) weer een probleem bij. Ilja van Leerdam dreigt de eredivisionist te verlaten. De middenvelder die eigendom is van voormalig shirtsponsor Gerard Sanderink, is de inzet van een rel en is in beeld om naar FC Groningen te vertrekken, De 25-jarige Van Leerdam kwam in de zomer van 2001 van Helmond Sport over naar De Graafschap. Normaal was zijn komst naar de Achterhoek niet mogelijk geweest, maar toenmalig shirtsponsor Gerard Sanderink van het IT-bedrijf Centric financierde het de komst van Van Leerdam volledig en is dus in feite eigenaar van de speler.

Sanderink wil nu echter het geleende geld terugvorderen, maar volgens de eigenaar van Centric wil De Graafschap hem na dit seizoen maar de helft vam het bedrag (500.00 euro) terugbetalen. “Maar er is een leningsovereenkomst. Ik heb het recht op het volledige bedrag, maar De Graafschap denkt daar anders over. Zij willen me maar 50 procent terug geven”, aldus Sanderink. “Of ik stap naar de rechter, of ik neem Van Leerdam mee naar een andere club”.

Sanderink heeft Van Leerdam inmiddels aangeboden bij FC Groniungen, de club waar hij voor het tweede seizoen shirtsponsor is. FC Groningen heeft inmiddels al contact gezocht met De Graafschap. Sanderink: Ik wil Van Leerdam niet dwingen, maar als hij interesse heeft is een overgang naar FC Groningen heel goed mogelijk. Ik word een beetje moe van De Graafschap. Er is altijd wat bij die club. Ze hebben de zaakjes gewoon niet op orde. Ik heb De Graafschap vijf jaar lang geholpen en ben altijd schappelijk geweest. Mar nu zijn ze blijkbaar de gemaakte afspraken verheten. Ze moeten gewoon het geld netjes terugbetalen. Doen ze dat niet, dan gaat Van Leerdam weg.”

“De zaak is intern besproken”, zei De Graafschap-trainer Gert Kruys na de 5-0 winst op eersteklasser Rheden. “Ik hoop dat Van Leerdam blijft. Gaat hij toch, dan komt er geld vrij voor nog een speler”.

Indien Van Leerdam, die gisteren zei van niets te weten, vertrekt naar FC Groningen is de ploeg van trainer Ron Jans bereid de Macedoniër Mile Krstev en de Braziliaan Hugo bij De Graafschap te stallen. De Doetinchemmer zijn echter nauwelijks geïnteresseerd in beide spelers, vooral omdat ze een enorm salaris moeten verdienen. Algemeen directeur Johan Tukker bevestigde gisteren dat er problemen zijn met Sanderink, maar wilde niet reageren.

Bron: De Gelderlander
Ok...ik heb eerlijk gezegd helemaal niet zoveel zin eer in het nieuwe seizoen. Dat gaat me toch een afgang worden die zn weerga in de Achterhoek niet zal kennen
"Is that what happens to us? A life of conflict with no time for friends...
...so that when it is done, only our enemies leave roses."
  woensdag 14 juli 2004 @ 12:49:46 #287
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_20617235
Het wil natuurlijk nog helemaal niets zeggen maar het doet me toch deugd dat het gezeik een keer niet bij ons is maar bij een concurrent
NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 14 juli 2004 @ 17:35:33 #288
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_20623108
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 12:49 schreef DutchGooner het volgende:
Het wil natuurlijk nog helemaal niets zeggen maar het doet me toch deugd dat het gezeik een keer niet bij ons is maar bij een concurrent
dit is bijna elk jaar zo bij de graafschap, vorig jaar viel het nog wel mee, maar de 4 seizoenen daarvoor was 't altijd weer kut. en dan sta je met de winterstop onderaan en haalt 't bestuur weer 1 of 2 spelers erbij...
  donderdag 15 juli 2004 @ 17:30:50 #289
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_20645946
quote:
Sponsor teleurgesteld in Graafschap

Voormalig hoofdsponsor Gerard Sanderink is woedend op De Graafschap. De geldschieter eist ruim twee ton aan euro's terug van de Doetinchemse club. Dat bedrag leende Sanderink De Graafschap medio 2001, waardoor Ilja van Leerdam kon worden gekocht van Helmond Sport.

Sanderink, die in juni als sponsor stopte, wil nu zijn geld terug. "Met prive-geld heb ik Van Leerdam toen gekocht met de verwachting dat hij tussentijds verkocht zou worden. Als dat niet gebeurde zouden ze het hele bedrag terugbetalen. Zij interpreteren het nu anders, maar er is geen jurist die dat ook zo ziet", aldus Sanderink.

"Bij De Graafschap ben je alleen goed om geld te geven en voor de rest moet je je mond houden. En nu dit weer, mijn broek zakt hier vanaf", foetert de directeur/eigenaar van Centric.

"Zij denken nu dat ze met de helft van die 500.000 gulden weg komen, maar zo werkt het niet. Dit zit mij heel hoog. Als ze nu zelf ook eens prive-geld in de club hadden gestoken, had ik ook genoegen genomen met de helft. Maar nu moet ik wellicht naar de rechter."

Sanderink zou Ilja van Leerdam graag meenemen naar FC Groningen, waar de Tukker sinds vorig jaar hoofdsponsor is."Maar dat moet Ilja zelf beslissen."

Bron: Omroep Gelderland
quote:
Van Beukering traint weer met groep

Jhon van Beukering trainde donderdag voor het eerst weer met de selectie van De Graafschap. De spits kon een aantal dagen niet met de groep trainen. "Ik had last van een spierverrekking, maar vandaag ging het al weer aardig", aldus de Arnhemmer.

Ook Michael van der Kruis heeft de groepstraining hervat. De voorstopper werd nog voor het eind van vorig seizoen geopereerd aan zijn meniscus, maar kon het seizoen wel uitspelen. "Achteraf een goede keuze", lachte Van der Kruis doelend op zijn bepalende rol in de promotie. "Daarna had ik rust en nu gaat het al weer de goede kant op."

In de groep van De Graafschap ontbraken donderdag Loic Loval, Richard Haklander en Sjoerd Ars. Het drietal herstelt van blessures. Loval heeft wat lichte klachten en deed alleen loopwerk. Haklander bekeek de training voornamelijk vanaf de kant. De aanvaller kreeg dinsdag tegen Rheden een trap tegen zijn lip en kampt met een lichte hersenschudding. Sjoers Ars werkt aan zijn terugkeer na een operatie aan zijn knie, die vorig seizoen al werd uitgevoerd. De spits hoopt volgende week te kunnen aansluiten bij de groep.

Bron: Omroep Gelderland
quote:
Kruys zet in op Grujic

De Graafschap ziet af van Jeffrey van As (32). Trainer Gert Kruys deelde de voormalig aanvoerder van ADO Den Haag gisterenmiddag mee dat hij niet in aanmerking komt voor een contract. Kruys heeft nu zijn zinnen gezet op Spira Grujic.

Jeffrey van As was anderhalve week op proef in Doetinchem. “Hij heeft ons niet kunnen overtuigen”, verklaarde trainer Gert Kruys gisteren middag over de centrum verdediger die dinsdagavond nog mee speelde in het duel tegen Rheden. “Hij heeft goede dingen laten zien en ik heb hem gecomplimenteerd voor zijn instelling tijdens de proefperiode, maar ik denk niet dat hij ons beter maakt. De zoektocht naar een leiderstype in de defensie van De Graafschap gaat nu voort. Kruys hoopt op de komst van Spira Gujic. De 32 jarige Serviër is volgen Kruys een “killer”. Grujic speelde de afgelopen zes seizoenen bij FC Twente en was daarvoor actief bij Anderlecht en RWD Molenbeek. Grujic die ook in beeld was bij het Belgische FC Brussel, ziet De Graafschap zelf ook wel zitten. Kruys hoopt dat er snel zaken kunnen worden gedaan. “Grujic is de volgende kandidaat. Het is nu aan Ron Olyslager (technisch manager) om dat te regelen. De club weet wat nodig is”.

De Graafschap is nu bijna twee weken in training, maar de selectie is nog lang niet in balans. Tot op heden is pas aan een wens van Kruys, de komst van doelman Rob van Dijk van PSV, voldaan. De trainer wil er naast een centrale verdediger ook nog een linksback en een aanvaller voor de rechtervleugel bij. Er moet eventueel nog gezocht gaan worden naar een middenvelder als Ilja van Leerdam vertrekt naar FC Groningen.

De positie van rechteraanvaller zou wat Kruys betreft snel ingevuld kunnen worden. Hij ziet Santi Kolk die bij zijn huidige club Heerenveen transfervrij mag vertrekken, graag naar Doetinchem komen. “Ik heb afgelopen seizoen bij FC Den Bosch met hem gewerkt en heb Santie beter zien worden. Maar er is geen ruimte voor zegt Olyslager. Eerst moeten andere posities worden ingevuld”.

Nu de komst van Frankel definitief is afgeketst, is Marini Carrilho weer in beeld bij De Graafschap. De 29 jarige Carrilho, die afgelopen seizoen voor ADO Den Haag uitkwam, is echter momenteel op proef in Engeland.

Bron: De Gelderlander
pi_20645992
Carrilho!! Die vond zich te goed voor FC Den Bosch, wehehehe .
  donderdag 15 juli 2004 @ 17:34:45 #291
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_20646004
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 17:33 schreef Yeahinho het volgende:
Dude! . net of de graafschap hem nog kan betalen na dat geouwehoer van sanderink
pi_20646051
Santi Glitter Kolk ging trouwens toch definitief naar ADO?
  donderdag 15 juli 2004 @ 17:38:49 #293
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_20646064
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 17:37 schreef Yeahinho het volgende:
Santi Glitter Kolk ging trouwens toch definitief naar ADO?
Geen idee!
pi_20678097
Als De Graafschap kans wil maken hebben ze maar 1 mogelijkheid: Zoveel mogelijk jeugd in de basis. Het bleek ook alweer uit de 2-2 tegen agovv, van leerdam speelde matig, werd gewisseld voor Haklander en Haklander creëerde kans na kans. Dus veel jeugd laten debuteren dit jaar!
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 03:29:19 #295
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_20681356
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 17:33 schreef Yeahinho het volgende:
Die schijnt dus volgens het Sportjournaal getekend te hebben.

Idd,een hele stap vooruit!
NAAR HET ANDERE FORUM!
  zaterdag 17 juli 2004 @ 11:08:15 #296
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_20682952
quote:
Dave Bus geniet van hogere niveau

Moeiteloos lijkt Achterhoeker Dave Bus zich bij De Graafschap aan te passen aan het betaald voetbal niveau. De 26-jarige verdediger, afkomstig van hoofdklasser HSC'21, maakt tot nu toe een goede voorbereiding door. "Toch baalde ik van dat ene foutje, waarbij Stegeman kon inkoppen", was Bus direct kritisch over zichzelf. "Ik moet zeker nog wat slimmer worden, maar verder kan ik inderdaad best tevreden zijn. Het gaat me best goed af."

Bus, geboren en getogen in Lichtenvoorde, geniet met volle teugen van het hogere niveau. "Alles staat nu in het teken van voetbal, prachtig." Bus krijgt tot nu toe veel vertrouwen van trainer Gert Kruys. "Ik sta er steeds weer in, dat geeft een lekker gevoel. Maar ze zijn nog wel bezig met andere centrale verdedigers. Dat is ook best te begrijpen natuurlijk." Kruys is positief over de eerste tien dagen van Bus bij De Graafschap. "Het is een heel goed ventje met een goede kop", heeft de oefenmeester al gezien. "Soms is hij nog iets te gretig. Maar belangrijk is dat hij voor alles open staat. We moeten gedoceerd te werk gaan. Het is een grote stap voor hem. Straks krijg je wel met spelers als Buffel en Kuyt te maken", aldus Kruys.
quote:
Mirano Carillho naar De Graafschap

De Graafschap heeft ADO Den Haag speler Mirano Carrilho vastgelegd. De transfervrije linkerverdediger komt voor één seizoen, met nog een optie op een seizoen extra. De 29-jarige linksback kwam in beeld na het afketsen van Purrel Fränkel.

Ron Olyslager over de speler: "Carrilho is een sterke speler, klein van stuk. Hij is ook vlot en komt vaak goed op over de zijkanten. Carrilho stond al op ons lijstje en kwam al snel in beeld, nadat de komst van Fränkel niet door ging. We zijn erg verheugd met de komst van Mirano en de speler zelf ziet het ook helemaal zitten bij De Graafschap, aldus Olyslager.

Carrilho speelde eerder voor Haarlem, Rot Weiss Essen en recentelijk nog voor ADO Den Haag.
en gister 2-2 tegen agovv .
  zaterdag 17 juli 2004 @ 12:10:11 #297
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_20683761
quote:

Kruys ziet nog weinig progressie

Trainer Gert Kruys van De Graafschap is na tien dagen voorbereiding niet te benijden. De oefenmeester zag zijn nieuwe ploeg ook in de derde oefenwedstrijd (2-2 tegen AGOVV) allesbehalve overtuigen. "Het was zeer matig", drukte Kruys zich nog voorzichtig uit."

"Toch vind ik ook dat je nog niet teveel mag verwachten. Een aantal spelers ontbrak bovendien. Als jij zegt dat het nu al beter zou moeten lopen, is dat wel veel gevraagd." Kruys, die graag nog een aantal versterkingen ziet komen, erkende dat spelers elkaar moeilijk vonden. Het gemis van vaste patronen in het elftal, het grote euvel van vorig seizoen, was ook tegen AGOVV weer zichtbaar. "Dat viel mij ook wel op." Opvallend was dat Ilja van Leerdam al na een helft naar de kant moest. De middenvelder speelde kort achter Van Beukering maar kon Kruys niet bekoren. "Misschien heeft het met de perikelen rond zijn persoon te maken." Over de speelwijze van De Graafschap dit seizoen, twijfelt Kruys nog. "In principe spelen we met vleugelspitsen. Met jongens als Loval, Valeev, Mihci en Ax in de groep heb je ook die mogelijkheden", legde de trainer uit.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 13:36:01 #298
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_20685030
*snif*

Ik zie t absoluut niet positief meer in, alle hoop is weggevaagd en zo kan ik nog wel meer cliche's opnoemen om mijn gemoedstoestand met betrekking op de de Graafschap te beschrijven. Maar het zal wel komen door een enorm tekort aan financieen, en dat gegeven baart me ook zorgen. Als je zo moet zien te overleven ben je gedoemd om te sterven lijkt me...

Ook het gebrek aan respect naar de fanatieke supporter doet pijn, zoals het invoeren van een verneukt logo toendertijd en nu weer die belachelijke kutmascotte. Het lekker maken van de supporters door allemaal mooie namen te roepen, en als iedereen zn seizoenskaartje besteld heeft met waardeloze alternatieven op de proppen te komen. De Graafschap moet maar een risico nemen, net zoals ze dat jaar in de GGD hebben gedaan. Gewoon ff wat meer geld eruit persen en dan maar investeren om te overleven. Want zoals het er nu uitziet....gaat het mis.

En dit moest er ff uit....
"Is that what happens to us? A life of conflict with no time for friends...
...so that when it is done, only our enemies leave roses."
pi_20689338
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 13:36 schreef xJapser het volgende:
*snif*

Ik zie t absoluut niet positief meer in, alle hoop is weggevaagd en zo kan ik nog wel meer cliche's opnoemen om mijn gemoedstoestand met betrekking op de de Graafschap te beschrijven. Maar het zal wel komen door een enorm tekort aan financieen, en dat gegeven baart me ook zorgen. Als je zo moet zien te overleven ben je gedoemd om te sterven lijkt me...

Ook het gebrek aan respect naar de fanatieke supporter doet pijn, zoals het invoeren van een verneukt logo toendertijd en nu weer die belachelijke kutmascotte. Het lekker maken van de supporters door allemaal mooie namen te roepen, en als iedereen zn seizoenskaartje besteld heeft met waardeloze alternatieven op de proppen te komen. De Graafschap moet maar een risico nemen, net zoals ze dat jaar in de GGD hebben gedaan. Gewoon ff wat meer geld eruit persen en dan maar investeren om te overleven. Want zoals het er nu uitziet....gaat het mis.

En dit moest er ff uit....
Of gewoon geen Karnebeek, Van de Kruis, Valeev en ander eredivisie onwaardig spelersmateriaal gebruiken. Spelers als Sissing, Haklanders, Duits, Yalcin en natuurlijk Van Beukering moeten áltijd in de basis staan.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 19 juli 2004 @ 07:48:34 #300
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_20715473
quote:
Dingsdag staat open voor De Graafschap

Vitessenaar Michael Dingsdag staat open voor een vertrek naar De Graafschap, dat zijdelings interesse toonde voor de verdediger.

"Ik heb nog niks gehoord, maar ik ken de club goed. Ik ben vaak naar Jhon van Beukering gaan kijken. Er heerst daar een fantastische sfeer, het heeft wel een Engels tintje. En voetballend kan ik wel wat toevoegen, want mijn sterke punt is de opbouw. Voor Vitesse is het ook goed, want dan doe ik ervaring op. Dat is beter dan hier op de bank te zitten en mijn handje op te houden."

"Als ik bij Vitesse blijf, concentreer ik me volledig", aldus Dingsdag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')