abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 september 2003 @ 17:15:55 #126
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_13026246
Topics zijn er, nu is de vraag nog hoe we het met stemmen gaan doen. Er gingen wat stemmen op om het stemmen te veranderen. Ik sta voor alles open, maar ben ook dik tevreden zoals het nu gaat. Dus roep maar wat er aan ideeen waarom zijn lijkt me
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
  FOK!fotograaf maandag 8 september 2003 @ 17:18:27 #127
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_13026316
quote:
Op maandag 8 september 2003 17:15 schreef Dagobert het volgende:
Topics zijn er, nu is de vraag nog hoe we het met stemmen gaan doen. Er gingen wat stemmen op om het stemmen te veranderen. Ik sta voor alles open, maar ben ook dik tevreden zoals het nu gaat. Dus roep maar wat er aan ideeen waarom zijn lijkt me
er waren volgens mij 2 ideeën:
1) ipv 3 mensen punten te geven, 5 mensen punten geven...
2) je mening beargumenteren (Waarom die persoon jouw punten krijgt)

ik ben voor bijde

Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_13026345
Straatleven is prima.

En de stemprocedure op zich is wel goed, maar misschien nog ergens expliciet vermelden dat van deelnemers toch eigenlijk zeker wel een stem verwacht wordt.

maandag 8 september 2003 @ 17:20:15 #129
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_13026368
quote:
Op maandag 8 september 2003 17:15 schreef Dagobert het volgende:
Top 5 ofzo, een top 3 kiezen uit 70 inzendingen vind ik een beetje weinig, omdat veel foto's dan niet de waardering krijgen die ze verdienen.

Een voor selectie door een jury zie ik iig niet zitten, omdat die, net als iedereen, een geheel eigen smaak hebben en op die manier hele mooie foto's zouden kunnen buiten sluiten. En dat zou natuurlijk zonde zijn.

Misschien ook een idee om te zeggen dat de foto's in de looptijd van de wedstrijd gemaakt moeten zijn.

Ik kan namelijk niet putten uit een verzameling mooi foto's van afgelegen straatjes in budapest of een leuke carnaval in brazilie.
En je kan zeggen wat je wil, maar zoiets krijgt sneller punten dan een leuke foto in nederland gemaakt.

FOK!fotograaf maandag 8 september 2003 @ 17:32:14 #130
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_13026657
quote:
Op maandag 8 september 2003 17:20 schreef Tweek het volgende:

[..]

Top 5 ofzo, een top 3 kiezen uit 70 inzendingen vind ik een beetje weinig, omdat veel foto's dan niet de waardering krijgen die ze verdienen.

Een voor selectie door een jury zie ik iig niet zitten, omdat die, net als iedereen, een geheel eigen smaak hebben en op die manier hele mooie foto's zouden kunnen buiten sluiten. En dat zou natuurlijk zonde zijn.

Misschien ook een idee om te zeggen dat de foto's in de looptijd van de wedstrijd gemaakt moeten zijn.

Ik kan namelijk niet putten uit een verzameling mooi foto's van afgelegen straatjes in budapest of een leuke carnaval in brazilie.
En je kan zeggen wat je wil, maar zoiets krijgt sneller punten dan een leuke foto in nederland gemaakt.

ik kan het alleen maar eens zijn met het bovenstaande...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 8 september 2003 @ 18:00:07 #131
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_13027365
quote:

[..]

Kan ik heel goed mee leven
quote:
Idd, lijtk me ook niks
quote:

Dat wordt gezegd, wordt alleen niet op gecontroleerd zouden we wat minder kunnen gedogen (al kan je natuurlijk nooit bewijzen dat iemand niet in brazilie zit komend weekend die dan daarna terugkomt met een braziliefoto. alleen NL foto's is flauw (ervaring ) alleen eigenlandfoto's zou nog best een idee kunnen zijn, dat sluit vakantiefoto's uit maar stelt Belgen/Canadezen/Amerikanen/Etc wel in staat mee te doen.
  maandag 8 september 2003 @ 18:01:07 #132
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_13027391
quote:
Op maandag 8 september 2003 17:19 schreef k_man het volgende:
Straatleven is prima.

En de stemprocedure op zich is wel goed, maar misschien nog ergens expliciet vermelden dat van deelnemers toch eigenlijk zeker wel een stem verwacht wordt.

ach, als je invloed wilt mag het, maar als het je niet uit maakt hoef je van mij niet te stemmen hoor, maar dan moet je ook niet miepen al er wat besloten wordt natuurlijk
  maandag 8 september 2003 @ 18:14:58 #133
59483 PeanutDaan
'zik - (AstraSat)
pi_13027718
Ssup!

En moet je nog de exif er bij zetten of mailen ?
Voor dat we weer krijgen dat "sommige" mensen menen te denken dat de foto niet door diegeen zelf gemaakt is ?

Greet|Z DaaN

Digital Emotions | "ik wil ook op de foto!!!"
  FOK!fotograaf maandag 8 september 2003 @ 18:20:39 #134
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_13027858
quote:
Op maandag 8 september 2003 18:14 schreef PeanutDaan het volgende:
Ssup!

En moet je nog de exif er bij zetten of mailen ?
Voor dat we weer krijgen dat "sommige" mensen menen te denken dat de foto niet door diegeen zelf gemaakt is ?

Greet|Z DaaN

en bij een analoge camera zeker ook de instelingen?
kan, maar met foto van internet is dat ook te doen, volgens mij moet dat te bedenken zijn ( niet door mij, maar door de fotografen onder ons wel)
en wat als je APS gebruikt?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 8 september 2003 @ 18:30:02 #135
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_13028047
quote:
Op maandag 8 september 2003 18:20 schreef Xilantof het volgende:

[..]

en bij een analoge camera zeker ook de instelingen?

Ik weet niet altijd precies hoe ik die foto gemaakt heb hoor .
En ik ben ook voor een top 5 (het was immers mijn idee .) en beargumenteren vind ik op zich wel aardig, maar kan je beter doen voor de foto's die je NIET leuk vond. En dat zijn er dan weer 65 en dat is een beetje veel werk .
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  maandag 8 september 2003 @ 18:38:44 #136
59483 PeanutDaan
'zik - (AstraSat)
pi_13028279
quote:
Op maandag 8 september 2003 17:19 schreef k_man het volgende:
dat van deelnemers toch eigenlijk zeker wel een stem verwacht wordt.
Ssup!
Meedoen is 1 maar inderdaad is stemmen wel numero 2 !
Greet|Z DaaN
  maandag 8 september 2003 @ 20:38:38 #137
262 Re
Kiss & Swallow
pi_13031665
quote:
Op maandag 8 september 2003 18:38 schreef PeanutDaan het volgende:

[..]

Ssup!
Meedoen is 1 maar inderdaad is stemmen wel numero 2 !
Greet|Z DaaN

als je niet op vakantie bent op straat foto's te maken natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 8 september 2003 @ 20:52:44 #138
59483 PeanutDaan
'zik - (AstraSat)
pi_13032126
quote:
Op maandag 8 september 2003 20:38 schreef Re het volgende:

[..]

als je niet op vakantie bent op straat foto's te maken natuurlijk

Ssup!

Inderdaad
Of als je in het ziekenhuis ben geraakt, tijdelijk even vast zit ( cel )

Greet|Z DaaN

FOK!fotograaf maandag 8 september 2003 @ 20:54:15 #139
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_13032160
quote:
Op maandag 8 september 2003 18:30 schreef portier het volgende:

[..]

Ik weet niet altijd precies hoe ik die foto gemaakt heb hoor .

en ik schiet vaak ook in automaat
weet nog niet precies de goede instellingen enzo
ben n00b
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 8 september 2003 @ 22:19:15 #140
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_13034664
quote:
Op maandag 8 september 2003 20:54 schreef Xilantof het volgende:

[..]

en ik schiet vaak ook in automaat
weet nog niet precies de goede instellingen enzo
ben n00b

Aldoende leert men .
Ik begin ook nog rustig met alleen sluitertijd of alleen diafragma instellen. Geheel manueel (ook zelf scherpstellen) doe ik alleen als ik er rustig voor kan gaan zitten/staan. Dat is niet altijd het geval, dan is het moment alweer voorbij.

Magoed, ik ga niet na elke foto de instellingen opschrijven, dus helaas .

GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_13034820
quote:

Tegen.

Ten eerste is het niet te controleren en ten tweede is het gewoon niet relevant waar of wanneer een foto gemaakt is. Het gaat toch om het mooiste resultaat?

Ik heb tijdens mijn afgelopen vakantie wat foto's gemaakt met het straatthema in gedachten (ook al was het toen nog niet definitief0 en die moet ik gewoon kunnen gebruiken.

pi_13034881
Ow en instellingen melden vind ik ook onzin. Bedrog houdt je toch niet tegen als iemand echt wil en voor analoge camera's is het sowieso eigenlijk niet te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')