Vind de kleur niet zo.. maar verder is ie wel ok wou dat ik er zo eentje hadquote:Op zaterdag 17 april 2004 19:39 schreef Trainspotter het volgende:
Zo. Nieuwe fiets besteld, .
[afbeelding]
Over twee weken moet ie de mijne zijn. Crankstel en voorderailleur worden opgeleverd met XT in plaats van LX.
Gefeliciteerd, Specialized: (heb er zelf ook één). Zit trouwens toch standaard al een XT crankstel in? Of bedoel je de nieuwe 2004 XT? Die is wel vet, die wil ik ook binnenkort gaan bestellen (die Specialized Strongarm II's zijn niet echt top). Mooi fietsje, wel erg lievvvv kleurtje. Alleen had je voor dat geld ook een Spesh Big Hit Comp kunnen kopenquote:Op zaterdag 17 april 2004 19:39 schreef Trainspotter het volgende:
Zo. Nieuwe fiets besteld, .
[afbeelding]
Over twee weken moet ie de mijne zijn. Crankstel en voorderailleur worden opgeleverd met XT in plaats van LX.
Ik vindt het niet overdreven. Ik rij al jaren met of xtr of sram x.o of de vroegere 9.0.quote:Op maandag 19 april 2004 18:33 schreef Scighera het volgende:
XTR is net als Dura-Ace bij race erg overdreven en geldverspilling. HEt verschil in gwicht en souplesse is miniem (kwalitiet is gewoon goed) en het verschil in prijs te groot om het waard te zijn
Voor de crossmaxen xl en sl geld volgens mij. Personen niet zwaarder dan 80KGquote:Wat dacht je anders van de Mavic Crossmax Enduro wielset? Die zijn wat zwaarder maar ook wel steviger dan de XL of SL.
Ja dat klopt wel, ik heb ook een XTR achterderailleur (XT voor) en die werken top, nooit problemen mee gehad, zelfs niet in de ernstigste bagger/stof/stenen/troep terwijl 't bij anderen allemaal minder ging werken. Zat er bij mij standaard op, als ik een nieuw der. zou moeten kopen zou ik toch XT nemen ipv XTR gewoon vanwege de prijs.quote:Op dinsdag 20 april 2004 11:17 schreef raimen het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een route gereden met zeer slecht weer. En dan merk je dat jongens met de 'mindere' groepen toch eerder en meer problemen krijgen. Maar dat is mijn ervaring natuurlijk
Eén woord (nou ja eigenlijk 2): lock-out Heb ik op mn voorvork en dat scheelt idd redelijk wat. Op achterdempers kan je 't ook krijgen, maar daar heb je tegenwoordig ook 'pedal platform' (ofzo) dempers voor. De 'input' van het trappen en die van de hobbels hebben nl. verschillende karakteristieken en de demping is zo aangepast dat de veer dus niet inveert door trappen maar wel door hobbels. Het ontwerp van de achtervering heeft trouwens ook heel veel invloed op het 'bio-pacen' (inveren door trappen). Zo zal een single-pivot veel inveren en een 4-bar-linkage of McPherson een stuk minder (mits het hoofd-lager op de goede plek ligt).quote:Op dinsdag 20 april 2004 11:33 schreef Tha_Ramsush het volgende:
Als je een fiets aan gaat schaffen is het wel belangrijk je eigen eerst af te vragen wat je er mee gaat doen.. je kan er zoveel geld in steken als je zelf wilt, maar het is wel belangrijk (vindt ik) om alleen maar de dingen aan te schaffen die noodzakelijk zijn.. Zelf vindt ik achtervering overdreven en voorvering ook niet noodzakelijk.. Zelf heb ik het NK in Spaarnwoude zonder vering (dus ook geen voorvering) gereden en tijdens trainingskamp in belgische ardennen ook m'n vork eruit gehaald..
Vooral bij korte klimmetjes tijdens een wedstrijd steek je veel van je krachten in je vering, omdat je gaat staan en dus naar voren hangt en dus veert.. alleen was het af en toe naar beneden nogal pijnlijk als je zware klappen op moet vangen, maar na poosje went dat ook wel en leer je er mee om gaan..
Ik ben ook wel een beetje Specialized-minded. Mijn racefiets en fietsschoenen zijn er ook van en daar ben ik echt superblij mee.quote:Op zaterdag 17 april 2004 20:13 schreef FHR het volgende:
Gefeliciteerd, Specialized:
Ja er wordt standaard een ouwe XT gemonteerd. Ik wil natuurlijk XT 2004, . Ik heb trouwens nog even gebeld dat ik niet die irritante STI-shifters wil. Dat vind ik maar meuk voor op een MTB. Ook de cassette wordt nu XT, standaard zit er een Deore in. Daar hebben ze duidelijk op bezuinigd. In een later stadium koop ik wellicht nog eens setje geile Mavic-wielen.quote:Zit trouwens toch standaard al een XT crankstel in? Of bedoel je de nieuwe 2004 XT? Die is wel vet, die wil ik ook binnenkort gaan bestellen (die Specialized Strongarm II's zijn niet echt top).
quote:Mooi fietsje, wel erg lievvvv kleurtje. Alleen had je voor dat geld ook een Spesh Big Hit Comp kunnen kopen
Hoeveel wielen heb jij wel niet in je fiets? Of voor iedere dag een ander kleurtje?quote:Op woensdag 21 april 2004 09:20 schreef Trainspotter het volgende:
Aangezien dit toch al een beetje een 'pimp hier met je materiaal' topic is kan ik ook wel even melden wat ik alvast voor schandalige bestelling heb gedaan voor m'n nieuwe fiets:
[afbeelding]
A2Z titanium snelsluitingen. Gewicht: 87 gr. Ik ga er natuurlijk niet harder van rijden, maar stoer vind ik ze wel, .
Die heb iK!!!quote:Op woensdag 14 april 2004 20:38 schreef raimen het volgende:
Ik ben van plan om op mijn RM een nieuw wiel setje te kopen.
En mijn keuze is gevallen op de Crossmax sl disc [afbeelding]
Heeft iemand ervaring met deze wielen. Zo ja bevallen ze goed. Voor en na delen.
En als je 2de hands zoiets tegen komt van bijv. 8 maanden oud. Wat mag dat dan kosten
Vreemd verhaal. Die fietsenmaker wil waarschijnlijk je hele cassette (de tandwielen achter ) etc vervangen. Het is wel zo dat als je een nieuwe cassette neemt, je ook je ketting moet vervangen, maar andersom lijkt me sterk. En het lijkt me ook niet dat je cassette al versleten is na 1 jaar (of je moet echt 235223542km per week fietsen).quote:Op woensdag 21 april 2004 20:10 schreef Mute_Me het volgende:
Gister nieuwe ketting eromheen gelegd (eerste keer na 1 jaar) en nou trapt t helemaal brak.
Tandwieltjes zijn dus ingesleten ofzo ik naar de fietsenmaker wat het ging kosten.. ¤60,-..
Kan ik niet beter mn oude ketting weer nemen en ff doorrijden tot ik weer veel centjes heb, of is er een goedkopere oplossing?
Hij heeft er 8 achter, ketting heb ik op maat gemaakt door voor op het grootste blad te leggen en achter op de kleinste.quote:Op woensdag 21 april 2004 20:35 schreef FHR het volgende:
[..]
Vreemd verhaal. Die fietsenmaker wil waarschijnlijk je hele cassette (de tandwielen achter ) etc vervangen. Het is wel zo dat als je een nieuwe cassette neemt, je ook je ketting moet vervangen, maar andersom lijkt me sterk. En het lijkt me ook niet dat je cassette al versleten is na 1 jaar (of je moet echt 235223542km per week fietsen).
Wat gaat er precies fout? Schakelt 'ie niet goed of trapt 'ie soms door? Het kan zijn dat je nieuwe ketting nog iets te lang is en dus niet strak genoeg staat. Dan moet je er een paar schakels uithalen (15min. werk) of, als het maar een klein beetje is, kan je je achterderailleur wat meer naar achter zetten (klein schroefje aan de achterkant waarmee het der. tegen het frame duwt als het ware). Hoeveel versnellingen heb je achter? Als je er 7 of 8 hebt, moet je een gewone ketting, als je er 9 hebt, moet je een smallere ketting. ¤60 is mijn inziens te veel voor even een ketting vervangen!
Hmm kan zijn dat je ketting toch nog iets te lang is, maar ik denk eigenlijk dat je per ongeluk een 9-speed ketting te pakken hebt.quote:Op woensdag 21 april 2004 23:22 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Hij heeft er 8 achter, ketting heb ik op maat gemaakt door voor op het grootste blad te leggen en achter op de kleinste.
Hij schakelt niet goed en hij trapt door, morgen zal ik de kabel wel smeren misschien dat dat helpt.
Welcome backquote:Op woensdag 21 april 2004 17:25 schreef hellmondunited het volgende:
eindelijk kan ik weer op FOK! heeft even geduurd hehe maar ai em bek
zal van de week ff wat geile foto's plaatsen van mn fiets
Goed punt: hoi Hellmondunited!quote:Op donderdag 22 april 2004 00:29 schreef raimen het volgende:
[..]
Welcome back
hooooi raimen & FHR en de restquote:Op donderdag 22 april 2004 00:48 schreef FHR het volgende:
[..]
Goed punt: hoi Hellmondunited!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |