quote:Wat voor vissen zijn dat dan?
Op het Spaanse eiland Mallorca zijn de afgelopen weken duizenden strandtoeristen opgeschrikt door bijtende vissen. De meldingen zijn onder meer afkomstig uit Porto Cristo, Capdepera en Santanyì in het oosten van Mallorca, aldus lokale media maandag.Hoewel de dieren niet meer dan 5 centimeter lang zijn, zorgen ze door hun grote aantallen voor veel commotie. Dat de vissen in de buurt van de kust voorkomen is volgens experts te wijten aan de hoge temperatuur van het water, veroorzaakt door de recente hittegolf.
En het inkoppertje 'bijtende' kun je achterwege laten.
quote:Ik heb mijn lieslaarsjes ingepakt, en ben benieuwd of we de komende weken last hebben van stroomstootjes
Op maandag 1 september 2003 18:18 schreef Lucyfurr het volgende:
In Turkije hadden ze die irri-visjes ook. Beetje pijnlijk, leek net een klein stroomstootje als ze beten.
Vorig jaar in Turkije niets gezien of gevoeld overigens.
quote:Bijtende.
Op maandag 1 september 2003 18:12 schreef static het volgende:
Wat voor vissen zijn dat dan?
quote:Ja, of kabeljauwen, daar scheen vroeger ook nog wel eens een discussie over te zijn geweest. Een burgeroorlog zelfs.
Op maandag 1 september 2003 18:18 schreef Salvad0R het volgende:
gewoon hoeken die beesten.
On-topique: Stipvissen misschien? ik ben er in Kreta door gebeten toen ik aan het snorkelen was. Mijn vriendin lachte me uit toen ik het vertelde, totdat ze dit jaar er ook door gebeten was in Chios
Deze zgn stipvissen (weet hun echte naam niet) zijn witte visjes, +/- 10 cm met een zwarte stip juist op de overgang naar hun staart. En ze bijten
ik geloofde hem niet
quote:Ik heb in Turkije ook gesnorkeld om te kijken waar die irritante prikjes vandaan kwamen en toen zag ik idd zulke en nog iets langwerperige visjes met vlekjes. Volgens mij heb ik die een paar jaar geleden ook in de baai van Mallorca gesignaleerd (ik snorkel altijd), maar daar had ik geen last van dat geprik.
Op dinsdag 2 september 2003 09:10 schreef Mobious het volgende:
Heb ff gegoogled, en ik vond de spot tail pinfish, die erg lijkt op de vis die ik bedoel (misschien is het hem wel?)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |