quote:volges mijn zijn hun een t vergete maar goed dat is mijn mening
Urkse vrouwen baren meeste kinderenUitgegeven: 1 september 2003 12:22
VOORBURG - Veruit de vruchtbaarste vrouwen in Nederland zijn te vinden in Urk. Ze baren gemiddeld 3,2 kinderen. Het minst vruchtbaar zijn de vrouwen in Vaals. In deze Limburgse gemeente krijgen vrouwen gemiddeld 1,1 kind.
Dat meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag in zijn wekelijkse webmagazine. In 2002 lag het gemiddelde vruchtbaarheidscijfer in Nederland op 1,73 kinderen per vrouw. In 1980 was dit nog 1,6.
Het hoge aantal geboortes per vrouw in Urk heeft volgens het CBS te maken met de geloofsovertuiging in het vissersdorp. De gemeente maakt deel uit van de zogenoemde 'bible belt'. Ook andere gemeenten die tot dit gebied worden gerekend, staan hoog op de vruchtbaarheidslijst. Zo worden in Staphorst gemiddeld 2,8 kinderen per vrouw geboren.
Limburg
Volgens het CBS baren vooral Limburgse vrouwen weinig kinderen. De zuidelijke provincie kent ook het laagste geboortecijfer (1,6), terwijl vrouwen in Flevoland met 2 kinderen het meest vruchtbaar zijn.
De rooms-katholieke achtergrond van veel Limburgers lijkt volgens het statistisch bureau de oorzaak van het lage geboortecijfer. "In het begin van de twintigste eeuw werden katholieke regio's gekenmerkt door relatief hoge kindertallen. Tegenwoordig geldt juist het omgekeerde."
Het is volgens het CBS opvallend dat eenzelfde patroon ook elders in Europa zichtbaar is. Vooral landen met een overwegend katholieke bevolking, zoals Italië, Spanje en Portugal, kennen tegenwoordig zeer lage vruchtbaarheidscijfers.
quote:Oh baby, en dan allebei tegelijkertijd
Op maandag 1 september 2003 14:01 schreef Generaal_Foutje het volgende:
Ja wat wil je met zo veel vrouwelijk schoon
[afbeelding]
Ikke gaan verhuizen naar Urkije!!!!!!!!!!!
edit: ik hoop dat ze hun benen niet scheren
quote:Joh!
Op maandag 1 september 2003 14:21 schreef leedvermaak het volgende:
Ik las Turkse vrouwen...
quote:
Op maandag 1 september 2003 13:37 schreef kikkerlikker het volgende:
nu.nl
[..]volges mijn zijn hun een t vergete maar goed dat is mijn mening
quote:ontopic aub
Op maandag 1 september 2003 14:35 schreef fatima het volgende:-
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 01-09-2003 14:47]
quote:Ehm, en waarom vindt je dat dan?
Op maandag 1 september 2003 15:07 schreef ShaoliN het volgende:
Als je het mij vraagt zijn er nu al te veel UrkersUrken maargoed..
quote:Urk is druk, niet vol...
Op maandag 1 september 2003 15:07 schreef ShaoliN het volgende:
Als je het mij vraagt zijn er nu al te veel Urkers maargoed..
Ik zeg niks
quote:Alsof er 'hogere machten' invloed hebben
Op maandag 1 september 2003 15:11 schreef Frenkie het volgende:
HEb ik dat
heb ik dit weekend het heel gezellig gehad met een meisje uit de omgeving van Urk.. zul je zien dat ze door het condoom heen zwanger is geworden..
quote:Papa Frenkie. Klinkt wel!
Op maandag 1 september 2003 15:11 schreef Frenkie het volgende:
HEb ik dat
heb ik dit weekend het heel gezellig gehad met een meisje uit de omgeving van Urk.. zul je zien dat ze door het condoom heen zwanger is geworden..
quote:Volgens mij zien ALLE mannen vrouwen zo hoor...
Op maandag 1 september 2003 15:11 schreef Halinalle het volgende:
Die Urken komen uit een achterlijke cultuur, waarbij de vrouw als broedmachine gezien wordt.
en elke man die zegt dat het niet zo is liegt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |