abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 juni 2004 @ 16:19:15 #251
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_19591175
Ik vind het ergens best logisch dat vrouwen onder 40 niet gesterilliseerd worden.
Meer omdat het bij een man maar een ingreep is en makkelijk ongedaan te krijgen ...
Bij vrouwen is het een hele operatie en je kan écht niet meer terug hoor!!!

Oeps ! ...
We moeten wel een tikkeltje on-topic blijven dus stel ik voor :
Neem de nuvaring
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2004 @ 16:21:11 #252
43556 miss_dynastie
pi_19591218
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 16:19 schreef Pearly het volgende:
Ik vind het ergens best logisch dat vrouwen onder 40 niet gesterilliseerd worden.
Meer omdat het bij een man maar een ingreep is en makkelijk ongedaan te krijgen ...
Bij vrouwen is het een hele operatie en je kan écht niet meer terug hoor!!!
Ja, maar ze doen alsof kinderen te vervangen zijn... als mijn buuf straks 35 is en een van haar kindjes overlijdt, neemt ze echt geen nieuwe of zo, daar gaan die artsen wel vanuit. Drie kindertjes is voor haar gewoon genoeg.
  woensdag 2 juni 2004 @ 16:37:14 #253
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_19591639
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 16:19 schreef Pearly het volgende:
Ik vind het ergens best logisch dat vrouwen onder 40 niet gesterilliseerd worden.
Meer omdat het bij een man maar een ingreep is en makkelijk ongedaan te krijgen ...
Bij vrouwen is het een hele operatie en je kan écht niet meer terug hoor!!!
Ik begrijp je standpunt volledig, maar ik wil echt geen kinderen. Mocht ik daar over een jaartje of wat op terug willen komen, dan heb ik volledig pech gehad en is het mijn eigen stomme rotschuld dat het niet meer kan. Die consequentie aanvaard ik dus.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
  woensdag 2 juni 2004 @ 17:26:30 #254
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_19592804
Ik heb ook geen kinderen .... Ik wil ze ook niet !
Maar dat risico wil ik toch écht niet lopen vorlopig. Wát als ik ineens wel wil? Of mijn vriend ineens wél wil?
Dan hebben we een giga probleem.
( wij zijn nét in de 30 ).
Ik vind dan ook dat als we straks uiteindelijk écht zoiets hebben van : Nu komen er zeker weten geen kinderen meer. En dan mag hij zich laten steriliseren !
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_19594155
ben vandaag bij de huisarts geweest (voor wat anders) en heb gevraagd om recept voor nuvaring, was geen probleem
assistente kon me niet vertellen hoevel ik bij zou moeten betalen, en of t besteld zou moeten worden bij de apotheek, dus meteen daar maar langs gegaan..
Blijkt dus dat het helemaal niet vergoed word :s moet dus zo'n 45 euro gaan betalen voor 3 maanden...
Maarja, ik wil het wel graag uitproberen, als ik me er beter bij voel dan is het me wel waard..
Ik las dat sommigen maar 6 euro bij hoeven te betalen?
Zal wel weer aan je verzekering liggen denk ik, ik zit bij groene land, en als t goed is ook nog aanvullend verzekert...
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2004 @ 18:28:22 #256
43556 miss_dynastie
pi_19594282
Ik betaal dus (behalve het algemene eigen risico, maar dat is nu verbruikt ) helemaal niets voor de NuvaRing. Ik wil geen betweter zijn of zo, maar heb je het al bij je eigen verzekering gevraagd of alleen bij de apotheek?
  woensdag 2 juni 2004 @ 18:44:05 #257
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_19594730
Ik wil ook geen betweter zijn ..... maar idd ! Beter nog eens goed navragen aan je contactpersoon van deze verzekerings maatschappij.
Even kijken in mijn papieren van vgz....

aha .. Ik heb een UITGEBREIDE AANVULLENDE VERZEKERING
Dat betekend dus dat ik alles vergoed krijg.
Heb je alleen een AANVULLENDE ? Dan houdt het vér op en mag je zelf schokken.
Ik betaal voor de uitgebreide aanvullende verzekering ¤ 37,95 per maand.
Natuurlijk krijg ik daar mijn tandarts behandelingen en mijn podoloog-gedoe en zó ook allemaal van terug.
Rekense

Succes
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_19597024
ik zal t wat beter checken, ik schrok d'r zelf ook wel een beetje van eigenlijk, met de pil hoefde ik ook nooit wat bij te betalen..

*duik in papierenzooi*
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2004 @ 20:03:03 #259
43556 miss_dynastie
pi_19597077
Ik weet niet of je ziekenfonds of particulier bent?! Ik moet namelijk wel het gehele bedrag voorschieten, misschien heeft het daar mee te maken.
pi_19599146
ben ziekenfonds verzekerd, heb ook een aanvullende verzekering..
Heb t net opgezocht, anticonceptiva worden 100% vergoed.. lijkt me nuvaring dus ook...
misschien dat t inderdaad om een voorschot gaat, zal t ff navragen als ik m op ga halen...
pi_19605220
ja ik kan me ook wel verzekeren zodat ik mijn nuvaring niet hoef te betalen, maar ik ben het dubbele bedrag dan kwijt per jaar (om van aanvullend naar aanvullend plus te gaan). Niet zo zinvol dus

maar ik vind het tot nu toe een geweldig anticonceptiemiddel voor mij, dus ik heb het er wel voor over. (ik betaal trouwens 32 euro voor 3 ringen)
  † In Memoriam † donderdag 3 juni 2004 @ 09:15:55 #262
43556 miss_dynastie
pi_19608486
Tja, ik heb i.v.m. allerlei mogelijke onvoorziene omstandigheden alle extra verzekeringen. Maar ik ben student, dus het is voor mij redelijk goedkoop. Zul je net zien dat ik me niet bijverzeker voor bevalling en kraamzorg, en dan zwanger word terwijl dat nog niet in de planning ligt Vandaar mijn verzekerdrift. Voor ziektes dan, met andere dingen ben ik veeeeel zuiniger.
  donderdag 3 juni 2004 @ 23:01:43 #263
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_19627688
Mmmm ......
Ik denk dat het beter is dat je je daar ook niet te veel mee bezig houdt. Op die manier kost het 'zo veel jho!
Dan stel ik liever prioriteiten inderdaad. Zo van: wat is er het meest belangrijk voor mij in deze tijd nu ik studeer. Zoiets?
Dat hele bijverzekeren voor bevallen en kraam is niet interessant. Als je je nuva goed gebruikt is dat helemaal niet nodig hé

Even nog Octopussy :
Je aanvullende plus verzekering ( bij mij dus uitgebreid aanvullen ) telt dan niet alleen voor je nuvaring hoor!
Wat dacht je van je tandarts rekening of andere medicijnen die je misschien ineens nodig hebt. Zo heb ik ook nog een jaarlijks bezoek aan de podotherapie. Ik stuur jaarlijks toch nog wel wat rekeningetjes naar mijn agentje!
Verder is het gewoon een prettig idee dat als er iets gebeurd, dat je dan niet zelf hoeft te schokken.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  vrijdag 4 juni 2004 @ 02:10:58 #264
54750 koala2002
Lief beertje of toch niet?
pi_19631231
Mmm, dit lijkt me ook wel wat eerlijk gezegd... ben nooit zo goed in het onthouden van pillen slikken namelijk.. met alle gevolgen van dien
Maar wat ik me wel even afvraag.. en het is geloof ik al eens gevraagd maar heb nog niet echt een heel duidelijk antwoord gezien..
Stel je nou voor dat je zeg maar heftige sex hebt... kan die dan niet "doorschieten"naar boven? dat je dr zeg maar niet meer bij kan komen??? Ik heb idd gelezen dat je hem er ook uit kunt halen, maar dat vind ik dan ook weer zoiets..
Nou ik lees het morgen wel even voor de rest ben k wel goed ingelezen en ga morgen ook even bellen...
Alvast bedankt.
hoef je voor deze dingen niet meer naar de dokter toe? En kan ik het gewoon aan de assistente vragen??
Schilder me rood, geef me de kleur van je hartstocht!
We're one, but we're not the same.
pi_19638398
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 02:10 schreef koala2002 het volgende:
Mmm, dit lijkt me ook wel wat eerlijk gezegd... ben nooit zo goed in het onthouden van pillen slikken namelijk.. met alle gevolgen van dien
Maar wat ik me wel even afvraag.. en het is geloof ik al eens gevraagd maar heb nog niet echt een heel duidelijk antwoord gezien..
Stel je nou voor dat je zeg maar heftige sex hebt... kan die dan niet "doorschieten"naar boven? dat je dr zeg maar niet meer bij kan komen??? Ik heb idd gelezen dat je hem er ook uit kunt halen, maar dat vind ik dan ook weer zoiets..
Nou ik lees het morgen wel even voor de rest ben k wel goed ingelezen en ga morgen ook even bellen...
Alvast bedankt.
hoef je voor deze dingen niet meer naar de dokter toe? En kan ik het gewoon aan de assistente vragen??
ik moest het wel even aan mijn dokter vragen (ik was er toch al op consult), ik denk niet dat een assistente je mag laten wisselen van pil naar nuvaring (waarom weet ik ook niet, we hebben het hier niet over gevaarlijke medicijnen). Ik heb gewoon gezegd dat ik van de pil over wil stappen naar de nuvaring tegen mijn dokter, en die heeft het meteen even geregeld.
Over dat doorschieten tijdens de sex: dat kan echt niet. De ring kan niet door je baarmoedermond heen (voor een spiraaltje moet die al opgerekt worden). Door de sex gaat hij bij mij wel wat dieper zitten, maar ik kan er dan altijd nog gemakkelijk bij met mijn wijsvinger. Je hoeft je daar dus echt geen zorgen over te maken! Wel altijd na de sex even controleren of hij er nog inzit
pi_19753946
Mensen!!! Het is geen eindeloos gat waar je van alles in kwijt kunt raken! Probeer er anders eens in rond te voelen, waarschijnlijk kun je dan je baarmoedermond voelen en je komt er ook achter dat er helemaal niet zoveel ruimte is als je denkt. Het is dus echt ONMOGELIJK dat je de ring kwijt raakt daar binnen.
Hij kan ook niet om je partner heen komen te zitten (of hij moet een boomstam tussen zijn benen hebben hangen... ) dus het is zeer onwaarschijnlijk dat de ring eruit komt tijdens de seks. Maar natuurlijk is controleren altijd een goed idee.

Ik betaal 19 euro voor 3 ringen. Moet wel eerst de hele 43 euro voorschieten en de rest krijg ik dan terug van de verzekering. Ik vind het ook wel duur maar zeker de moeite waard!
  † In Memoriam † woensdag 9 juni 2004 @ 14:29:26 #267
43556 miss_dynastie
pi_19754034
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 14:25 schreef judes het volgende:
Ik betaal 19 euro voor 3 ringen. Moet wel eerst de hele 43 euro voorschieten en de rest krijg ik dan terug van de verzekering. Ik vind het ook wel duur maar zeker de moeite waard!
43? Die van mij kosten 32,80 euro, hoe kan dat
pi_19754408
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 15:48 schreef Pearly het volgende:
Ook in Nederland zijn huisartsen begonnen om hun pil-patienten aan te geven dat het geen probleem is om gewoon 'altijd' door te slikken.
Het idee was eerst om de ring 4 weken in te houden en daarna een stopweek in te lassen. Begrijp ik nou goed dat jij er voorstander van bent om helemaal geen stopweken meer te houden?
Dus eigenlijk is het zo: - veel vrouwen hebben last van hoofdpijn e.d. in de stopweek, omdat ze dan die dosis hormonen niet meer krijgen. Als je dus doorslikt, ringt of plakt, heb je daar in elk geval geen last meer van. De opvatting heerst dat je je lichaam juist even bij moet laten komen van al die hormonen, maar eigenlijk is het dus zo dat je lichaam zich steeds weer moet gaan aanpassen aan wél of géén hormonen, en is doorslikken dus beter voor je lichaam dan een stopweek houden?
Krijg je dan geen doorbraakbloedingen of gaat dat na verloop van tijd ook over?

Is 4 weken ring en 1 stopweek dan wel goed? Dan heb je nog steeds de schommeling, maar gewoon wat minder vaak.

Of zie ik het nu helemaal verkeerd?

Als je trouwens aan één stuk door zou ringen, heb je natuurlijk weer niet het voordeel dat je per jaar minder ringen gebruikt...
pi_19754535
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 14:29 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

43? Die van mij kosten 32,80 euro, hoe kan dat
Hmmm... dat zou ook wel eens kunnen. Ik had in elk geval 43 in mijn hoofd zitten maar het prijsverschil zal wel niet zó groot zijn! Zal het eens opzoeken!
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:29:16 #270
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_19845413
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 14:43 schreef judes het volgende:

[..]

Het idee was eerst om de ring 4 weken in te houden en daarna een stopweek in te lassen. Begrijp ik nou goed dat jij er voorstander van bent om helemaal geen stopweken meer te houden?
Dus eigenlijk is het zo: - veel vrouwen hebben last van hoofdpijn e.d. in de stopweek, omdat ze dan die dosis hormonen niet meer krijgen. Als je dus doorslikt, ringt of plakt, heb je daar in elk geval geen last meer van. De opvatting heerst dat je je lichaam juist even bij moet laten komen van al die hormonen, maar eigenlijk is het dus zo dat je lichaam zich steeds weer moet gaan aanpassen aan wél of géén hormonen, en is doorslikken dus beter voor je lichaam dan een stopweek houden?
Krijg je dan geen doorbraakbloedingen of gaat dat na verloop van tijd ook over?

Is 4 weken ring en 1 stopweek dan wel goed? Dan heb je nog steeds de schommeling, maar gewoon wat minder vaak.

Of zie ik het nu helemaal verkeerd?

Als je trouwens aan één stuk door zou ringen, heb je natuurlijk weer niet het voordeel dat je per jaar minder ringen gebruikt...
Nee. ik ben geen voorstander van doorringen of doorslikken.
Te meer omdat ik wel gewend ben aan een tussentijdse bloeding. Ik heb dat nooit anders gedaan.
Met dat bericht over doorringen of doorslikken wilde ik alleen maar aangeven dat er ook mensen zijn die dat wel doen zonder enige last te ondervinden. Met name met de pil is het vrij makkelijker om steeds strippen door te slikken.
Het doorringen geeft sneller een tussentijdse bloeding na een bepaalde tijd ( lees ik van ervaren vrouwen ). Dat kan ook met de mini pil zo gaan.
Het is niet zó dat véle vrouwen last hebben van hoofdpijnen e.d. in de stopweek. Dat verschilt per vrouw. Er zijn vrouwen die helemaal niets mankeren in de stopweek.

Ik denk Judes .... dat het een kwestie van een beetje aanvoelen is. Je voelt zelf wel of je lichaam het wel of niet aan kan. Zó niet dan stop je wel een week!
Voor sommige vrouwen geldt ook nog steeds : Zó niet .... dan maar de nuvaring eruit en wéér aan de pil.

Het aan één stuk doorringen geeft idd niet het voordelen van het 4 weken ringen en 1 week stoppen
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zondag 13 juni 2004 @ 09:54:10 #271
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_19851406
Hallo allemaal!

Ik zou nog even melden of mijn klachten verdwenen zouden zijn na het stoppen met de ring, en jawel, drie weken na het verwijderen van de laatste ring kan ik eindelijk weer pijnloos vrijen
De klachten kwamen dus zeker weten van die ring! Voordeel: er is verder niks aan de hand, nadeel: weer op zoek naar een nieuw anticonceptiemiddel Ik denk dat ik die pleister eens ga proberen ofzo... binnenkort maar eens in conclaaf met de huisarts!

Ik vind het jammer van de ring, maar pijnloze seks vind ik belangrijker
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 13 juni 2004 @ 18:16:39 #272
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_19860744
Je hebt gelijk hoor XcUZ_Me ..... ik zou jouw keuze ook nemen als mij dat was overkomen.

Maar ik merk aan jouw ervaringen toch wel dat het best belangrijk is dat je lichaam zich daar binnen regelmatig flink bevochtigd.
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn lichaam opvallend meer baarmoederslijmvlies aanmaakt dan toen ik de pil nog slikte.
Als de boel daar te droog is gaat het kennelijk toch irriteren doordat de hormonen zó dichtbij op de huid zitten.
Dat is wat ik geloof!

Vertel je ons nog eens hoe de pleister je bevalt?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  vrijdag 18 juni 2004 @ 14:23:24 #273
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_19992785
Heb ik weer


Ik krijg mijn vgz uitkeringsspecificatie. Ik had 1 juni een rekeing van ¤ 19.41bij de vgz neergelegd om de ring vergoed te krijgen.
Lachuh!! ...... de uitkeringsspecificatie bevat de tekst : " wordt niet uitgekeerd "!
Ikke bellen, geef het kenmerk nr. op aan de telefoniste waarna zij mij uitlegt dat de nota niet werd gezien als anti conceptie en dat er daarom geen vergoeding zou volgen.
Daarna heb ik haar gevraagd of ze de uitkeringsspecificatie met het kenmerk nr. van april er bij wilde pakken en daar stond in haar computertje dat ik keurig ¤ 19,41 terug kreeg!

Nu werd het even te moeilijk voor haar!
Maar uiteindelijk toch excuses en ze zou het uit laten zoeken en als het allemaal goed zou zijn kreeg ik het bedrag keurig terug gestort anders werd ik wel gebeld voor uitleg.....

Foutje!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_20000949
nuvaring geen anticonceptie?
euhm, wat is het dan wel? tegen pijn aan je kleine teen?

Ik heb van de week mn eerste ringen gehaald ( eindelijk, heel gedoe met apotheek en receptjes enzo). Maargoed, ik moest dus iets van 32 euro bij betalen. De rekening stuur ik wel door naar Groene land, anticonceptie word 100% vergoed. Maar ben benieuwd of dat ook echt t geval is..

Nu is t wachten op de menstruatie, dat ik eindelijk eens er mee kan beginnen..
Ben benieuwd hoe het bevalt.. Het inbrengen lijkt me minder lastig dan het eruit halen... Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
  vrijdag 18 juni 2004 @ 20:24:45 #275
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20002305
Heb je een zwaarder pil dan Emmertje? Omdat je moet wachten op je menstruatie!
Anders kun je meteen beginnen hoor ......
Of je ring vergoed wordt is een kwestie van kijken of er op je verzekeringspapieren van Groene land staat : aanvullende uitgebreide verzekering .... that's all ..

Als het je denkt dat het inbrengen minder lastig lijkt dan het eruit halen ... nouououo ... dan zul je wellicht met beide geen moeite hebben. Dat zit wel goed dan!
Zo'n verloren hof is het daar binnen écht niet

succes
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  vrijdag 18 juni 2004 @ 20:26:45 #276
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20002347
Trouwens wel grappig ! Op het forum van nuvaring.nl hebben ze de uitslag van de enquette al staan ..... Opvallen hoe brabanders altijd voorop lopen ....
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  † In Memoriam † vrijdag 18 juni 2004 @ 20:28:21 #277
43556 miss_dynastie
pi_20002383
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 19:18 schreef Emmertje het volgende:
De rekening stuur ik wel door naar Groene land, anticonceptie word 100% vergoed. Maar ben benieuwd of dat ook echt t geval is..
Groene land is toch ook een dochteronderneming van Achmea? Ik zit bij zilveren kruis Achmea en krijg het vergoed.
quote:
Nu is t wachten op de menstruatie, dat ik eindelijk eens er mee kan beginnen..
Ben benieuwd hoe het bevalt.. Het inbrengen lijkt me minder lastig dan het eruit halen... Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Geen enkel probleem, maar ik gebruik ook tampons, dus ik ben wel gewend om er wat in te doen en uit te halen
pi_20002560
jah klopt, tis groene land achmea, en ik ben aanvullend verzekerd..

ik gebruik bijna nooit tampons, en die hebben nog een touwtje, dus das makkelijker
mjah, beetje oefenen dan zal t vast wel lukken
  vrijdag 18 juni 2004 @ 20:43:35 #279
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20002742
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 20:36 schreef Emmertje het volgende:
jah klopt, tis groene land achmea, en ik ben aanvullend verzekerd..

ik gebruik bijna nooit tampons, en die hebben nog een touwtje, dus das makkelijker
mjah, beetje oefenen dan zal t vast wel lukken
Als je aanvullend verzekerd bent dan schat ik zó in dat je nog zo'n ¤ 6.00 en nogwa cent zelf gaat betalen!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  † In Memoriam † vrijdag 18 juni 2004 @ 20:44:24 #280
43556 miss_dynastie
pi_20002767
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 20:43 schreef Pearly het volgende:

[..]

Als je aanvullend verzekerd bent dan schat ik zó in dat je nog zo'n ¤ 6.00 en nogwa cent zelf gaat betalen!
Ik denk het niet... ik ben dus ook aanvullend verzekerd en betaal niets.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 21:34:44 #281
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20003728
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 20:44 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik denk het niet... ik ben dus ook aanvullend verzekerd en betaal niets.
Nee ... dan heb je een "uitgebreid aanvullende verzekering"
Maar ... even alles opnieuw dan .....

Als je bij de vgz zit dan zijn er 3 mogelijkheden van verzerkeren.
1 : verzekeren
2 : aanvullend verzekeren
3 : uitgebreid aanvullend verzekeren

bij 1 betaal je de hele nuvaring zelf
bij 2 betaal je een gedeelte en betaal je zo'n 6 tot 11 euro zelf
bij 3 krijg je de complete vergoeding.

Maar idd ... van Achmea heb ik geen verstand
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  dinsdag 22 juni 2004 @ 11:19:28 #282
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20087634
Tjonge .... ik maak het ook mee.

Ik kreeg in april de rekening van ¤ 19,41 volledig vergoed.
Nu diende ik in juni mijn 2de rekening van ¤ 19,41 in maar die kreeg ik niet meer vergoed :
Vervolgens ben ik met vgz gaan bellen en ze zouden het uitzoeken. Blijkt dat ze dus in april een fout hebben gemaakt. Het bedrag is, zoals ze zelf melden : door de pen geglipt! en zullen het eerste bedrag dan ook niet bij mij terug halen. Maar vanaf nu betaal ik dus inderdaad gewoon 19,41 zelf. Op de bon staat een afkorting : "Gvs" ...... De nuvaring is dus oorspronkelijk véél duurder en de vergoeding zit al bij die 19,41 waar ik dus 'niets' meer over terug kan halen. ( ze kwam met een héel overheid verhaal ).

Ik snap er geen ruk meer van hoor .......
Het zijn toch rare fouten die men dan maakt hé!

zelfde verhaal heb ik gemeld in 't forum van nuvaring
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_20087878
ja ik betaal de nuvaring volledig zelf. Op mijn bon staat dat het 32, 80 euro is (omgerekend 72,28 gulden ) en eigen bijdrage is 19,41 euro. Bij de apotheek zeggen ze ook als ik het ophaal dat het niet meer vergoed wordt. Dus ik betaal gewoon 32,80 euro per 3 maanden

Ik vind het echt belachelijk dat het zo duur is!
kunnen we daar niet wat boze brieven over sturen naar organon. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het productieproces van zo'n ringetje duurder is dan van een strip en pillen.
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2004 @ 11:29:27 #284
43556 miss_dynastie
pi_20087941
Huh??? Ik ga me ineens ook wel zorgen maken... is dat nieuw??
  dinsdag 22 juni 2004 @ 11:34:11 #285
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20088091
Organon gebeld .....
De ring wordt voor niemand 100% vergoed!

Ik had de 1ste keer geluk bij het doorsturen van mijn nuvaring rekening naar vgz. ( omdat ze dus zelf een fout hadden gemaakt ).
Ik ben benieuwd miss-dynastie, hoe lang dat bij jou gaat duren.

Zou je eens willen kijken of je op je rekening ook de afkorting Gvs hebt staan.
Je moet zóiezo altijd 6 euro bij betalen per ring. Als je een gewone aanvullende verz. hebt dan is het 10 euro per ring.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2004 @ 11:40:49 #286
43556 miss_dynastie
pi_20088301
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 11:34 schreef Pearly het volgende:
Ik had de 1ste keer geluk bij het doorsturen van mijn nuvaring rekening naar vgz. ( omdat ze dus zelf een fout hadden gemaakt ).
Ik ben benieuwd miss-dynastie, hoe lang dat bij jou gaat duren.
Ik ook dan... het is inmiddels al vier keer gelukt!
quote:
Zou je eens willen kijken of je op je rekening ook de afkorting Gvs hebt staan.
Bij mij staat er genees- en verbandmiddelen....
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2004 @ 11:42:24 #287
43556 miss_dynastie
pi_20088345
Er staat toch echt in mijn aanvullende verzekering dat anticonceptie volledig wordt vergoed!
Edit: in de gewone SSPP zit geen anticonceptie, in de aanvullende verzekeringen wel, ook voor vrouwen boven de 21!
  dinsdag 22 juni 2004 @ 11:45:01 #288
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_20088406
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 11:27 schreef octopussy het volgende:
Ik vind het echt belachelijk dat het zo duur is!
kunnen we daar niet wat boze brieven over sturen naar organon. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het productieproces van zo'n ringetje duurder is dan van een strip en pillen.
Dat is dus het fijne beleid van onze o zo gewaardeerde (not) regering. Voor anticonceptie moet je zelf maar dokken, maar als je een rits kinderen wilt kweken dan krijg je daar ruimschoots vanalles voor vergoed. Terwijl die kinderen de staat uiteindelijk toch echt meer kosten dan een pilleke / ringeke / wat dan ook. Nou weet ik best dat die kids uiteindelijk erg nodig zijn en ook wel weer geld opleveren, maar ik wil ze gewoon niet!!!! Waarom moet ik dan wel zolang ik ziekenfonds verzekerd ben voor allerlei onzin aan kraamzorg wat ik toch niet ga gebruiken terwijl ik zo'n miezerig iets als anticonceptie dan maar zelf moet betalen ... moest het even kwijt ...
Volgende week gelukkig afspraak met huisarts, maar eens over sterilisatie babbelen, misschien krijg ik 'm zo gek ... Maar ook daarvoor mogen we vrolijk zelf dokken
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
  dinsdag 22 juni 2004 @ 11:51:06 #289
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20088561
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 11:40 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik ook dan... het is inmiddels al vier keer gelukt!
[..]

Bij mij staat er genees- en verbandmiddelen....
Ik ga nu mijn apotheek bellen ....
Misschien dat zij een fout hebben gemaakt door Gvs op de rekening te zetten.
Genees- en verband middelen .... hihihih
ik informeer nog even verder.... ( je leest nog van me ).
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2004 @ 11:55:21 #290
43556 miss_dynastie
pi_20088669
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 11:51 schreef Pearly het volgende:

[..]

Ik ga nu mijn apotheek bellen ....
Misschien dat zij een fout hebben gemaakt door Gvs op de rekening te zetten.
Genees- en verband middelen .... hihihih
ik informeer nog even verder.... ( je leest nog van me ).
Nu moet ik wel zeggen dat ik de nuvaring heb omdat ik ab-so-luut niet tegen de pil kan, ik weet niet of dat ook wat uitmaakt
  dinsdag 22 juni 2004 @ 12:04:02 #291
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20088882
Verzekeringsdeskundige bij mijn apotheek geeft aan dat het bij Organon nogal eens kan veranderen per maand of per zoveel maanden .... hoe de vergoedingen moeten gaan lopen.

Misschien een idee om je eigen apotheek eens te bellen en te vragen wat 'zij' daar weten over de vergoeding van jouw nuvaring ( gezien jou soort verzekering ) ........

Ik begrijp Kleinmeiske ook! Dat voel ik ook zó! Zeker nu dat er fouten worden gemaakt en verschillende instanties aan de lijn heb gehad die om mij heen draaien!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  dinsdag 22 juni 2004 @ 12:04:51 #292
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20088902
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 11:55 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nu moet ik wel zeggen dat ik de nuvaring heb omdat ik ab-so-luut niet tegen de pil kan, ik weet niet of dat ook wat uitmaakt
Lijkt me sterk meid! ......
Ze kunnen geen persoonlijke uitzonderingen gaan maken bij verzekeringen en organon.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2004 @ 12:06:49 #293
43556 miss_dynastie
pi_20088941
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 12:04 schreef Pearly het volgende:
Misschien een idee om je eigen apotheek eens te bellen en te vragen wat 'zij' daar weten over de vergoeding van jouw nuvaring ( gezien jou soort verzekering ) ........
Ik heb bij twee apotheken gelopen en allebei zeggen ze dat het gewoon vergoed wordt uit mijn aanvullende verzekering van 11 euro per maand
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2004 @ 12:08:28 #294
43556 miss_dynastie
pi_20088970
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 12:04 schreef Pearly het volgende:

[..]

Lijkt me sterk meid! ......
Ze kunnen geen persoonlijke uitzonderingen gaan maken bij verzekeringen en organon.
Nee, maar de huisarts kan het natuurlijk uit geneeskundig oogpunt hebben voorgeschreven in plaats van uit het oogpunt van anticonceptie, ik noem maar wat. Maar ik denk zelf dat organon alleen kijkt naar de standaard verzekeringen en niet naar de aanvullende, dat hem daar het verschil in zit Ik ga niet met de verzekering bellen, aangezien het volgens zowel apotheek als huisarts wordt vergoed en ik echt geen slapende honden ga wakkermaken
  dinsdag 22 juni 2004 @ 12:17:56 #295
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20089187
nee.. dat is waar.. dat moet je zeker niet doen : slapende honden wakker maken!

Dan hoop ik voor je dat het gedaan is omdat je niet tegen de pil kan.
Wat natuurlijk weer raar is want ik kan ook niet tegen de pil ...... ik werd er depressief van !
Kijk ... en waar liggen dan de grenzen hé ?
kan hoor... dat je gelijk hebt en je het vergoed krijgt door die rede
Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen later .....
Hou me op de hoogte!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2004 @ 12:24:28 #296
43556 miss_dynastie
pi_20089330
Hoe ben jij verzekerd pearly?
  dinsdag 22 juni 2004 @ 12:25:21 #297
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20089354
Uitgebreid Aanvullend bij VGZ

Ik betaal dus nogal wat moppen.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2004 @ 12:29:12 #298
43556 miss_dynastie
pi_20089459
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 12:25 schreef Pearly het volgende:
Uitgebreid Aanvullend bij VGZ

Ik betaal dus nogal wat moppen.
Ziekenfonds, particulier of student? Daar kan het verschil ook in zitten namelijk
  dinsdag 22 juni 2004 @ 12:33:51 #299
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20089593
Ziekenfonds ....

Ik ben 33 jaar
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2004 @ 12:34:54 #300
43556 miss_dynastie
pi_20089616
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 12:33 schreef Pearly het volgende:
Ziekenfonds ....

Ik ben 33 jaar
En ik zit particulier (nou ja, studenten standaard pakket polis)... daarbij maakt leeftijd niet uit....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')