Spelregels
Iemand heeft een vraag gesteld en het is aan jou en de mede-Fok!kers om die te beantwoorden. Als de vragensteller dit nodig acht, mag hij natuurlijk hints geven. Bij onduidelijkheid beslist de vragensteller wie het goede antwoord gegeven heeft en wi het punt krijgt.
Degene wie hem het eerst goed beantwoord heeft mag de volgende vraag stellen, er lopen dus niet meerdere vragen tegelijk. Als deze persoon dat niet binnen een uur gedaan heeft, mag iemand anders deze taak van hem overnemen. Dit om het topic niet onnodig lang vast te laten zitten.
Het is niet toegestaan om meerdere antwoorden in één post te geven. De vragensteller dient, in het geval dit tog gebeurt alleen naar het bovenste antwoord te kijken en de rest te negeren.
Het is handig als de persoon die de vraag gesteld heeft het topic in de gaten blijft houden. Als hij/zij voor een langere periode daar niet toe in staat is, is er waarschijnlijk wel iemand bereidt om deze vraag op te geven, aan wie dan het goede antwoord doorgegeven kan worden, zodat deze de jurering verder op zich kan nemen.
* Let op!!!! Het is niet toegestaan om meer dan 2 gokken/antwoorden te doen, voordat de vragensteller deze afgekeurd heeft. Dit om het spammen van tig antwoorden door één persoon te voorkomen.
Puntentelling
Elke maand wordt er een nieuwe ranking gestart. De laatste vraag die voor 0:00 uur van de laatste dag van de maand is gesteld, telt nog mee voor die maand. Als deze vraag beantwoord is wordt er een nieuwe topic geopend (met als titel: "Fok! Movie Trivia - [MAAND JAAR] I").De resultaten van de vorige maanden en de overall ranking kun je in dit topic terugvinden: Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic
Elke goed beantwoorde vraag is één punt waard. In elke 10e topic van de maand tellen de punten dubbel.
Vragen
Behalve dat het iets met films te maken moet hebben, zijn er geen restricties aan de vragen die je kunt stellen. Vragen waarvoor meerdere antwoorden mogelijk zijn kun je het best vermijden.
Een overzicht van de soorten vragen die al geweest zijn is hier te vinden, met dank aan mamamiep : Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic
Stats
Aan het eind van de maand worden ook een aantal statistieken bekend gemaakt over die maand. Statistiek zoals, wie heeft hoeveel vragen van welke vragensteller beantwoord en wat voor soort vragen waren dat. De stats zijn hier te vinden: FMT Stats
Verboden
Het gebruik van IMDb of welke website ook bij het beantwoorden van de vragen is verboden. Als we erachter komen dat dit toch gebeurt is, wordt het punt niet toegekend.
Ranking
Deze zal Gorro aan het begin van elk topic bekend maken, mits hij het topic ook opent natuurlijk.
Eindstand Augustus
code:Nogmaals gefeliciteerd met je overwinning GFP
HP [VM] Naam ptn
----------------------------
1.[ 2] GFP 95
2.[ 9] dolle_hond 67
3.[ 5] Oscar-Wilde 60
[ 4] Patch 60
[--] Waylander-2003 60
6.[17] Gorro 45
7.[ 1] Khalein 41
8.[ 8] SODA 36
9.[ 5] MasterWouter 33
10.[--] Wrinex 21
11.[15] ranja 15
[12] California 15
13.[ 7] BwennieBren 12
[39] mamamiep 12
[ 6] victorinox 12
16.[24] AAL 11
[30] Asap 11
18.[--] REFUSED 10
19.[--] TinTor 9
20.[--] Venkman 8
21.[14] Sheridana 7
22.[--] Sai 6
23.[30] realist_ik 5
24.[11] Jolan 4
[--] wyccie 4
26.[33] dj-ango 3
[15] InTrePidIvity 3
28.[--] CherryLips 2
[24] Jappr 2
30.[--] Amrod 1
[--] BlaatschaaP 1
[--] clerk 1
[--] D3nn15 1
[19] Duckman 1
[--] Holgy 1
[33] hr15 1
[--] ik_hier 1
[--] LeukIsAnders 1
[--] Malevda 1
[ 9] m@x 1
[39] mitt 1
[39] naar 1
[--] Neel26 1
[18] Posdnous 1
[--] RedDevil085 1
[--] Retuobak 1
[--] Reza-impreza 1
[--] Sas22 1
[--] scanman01 1
[--] ThaDeez 1
[24] zjeckyll16 1
---------------------------------
HP = huidige positie
VM = positie van vorige maand
Naam = Nickname
ptn = aantal punten
+P = punten uit het vorige topic
En we gaan gelijk door met September
De vraag van California
Welke acteur kent The Champ goed en werkte meer dan eens met Brian De Palma?
Kan me maar een paar films van hem herinneren .
Weet wel namen die 1 keer met hem gespeeld hebben. Maar meerdere keren maar weinig .
quote:Same here, ik heb er nog eentje
Op maandag 1 september 2003 00:34 schreef mamamiep het volgende:
California: kan je ook iets afkeuren, zo kan ik niet verder gokken.
quote:Ik ook
Op maandag 1 september 2003 00:35 schreef GFP het volgende:[..]
Same here, ik heb er nog eentje
quote:Ja, dat moet wel lukken:
Op maandag 1 september 2003 00:34 schreef mamamiep het volgende:
California: kan je ook iets afkeuren, zo kan ik niet verder gokken.
Nog niets goeds gehoord.
quote:Nou, nou ik heb ik niks meer
Op maandag 1 september 2003 00:37 schreef mamamiep het volgende:
John Lithgow
Snake eyes is toch ook van hem? Nicholas Cage? Al kan ik me geen andere film met hem herinneren .
quote:Blijkbaar niet
Op maandag 1 september 2003 00:44 schreef California het volgende:
Nog geen goed antwoord...Weet er niemand wie The Champ is?
quote:np.
Op maandag 1 september 2003 00:44 schreef California het volgende:
Nog geen goed antwoord...Weet er niemand wie The Champ is?
GFP zou The Champ toch moeten kennen ...
En dan heb ik het over de acteur, niet het personage.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |