quote:er is geen zondvloed geweest.
op zondag 31 augustus 2003 17:07 schreef kogando het volgende:
quote:met de eeuwigdurende vlammenzee als straf als je de 'verkeerde' keus maakt. lekkere keuze.
op zondag 31 augustus 2003 17:09 schreef kogando het volgende:
nee, god is zo goed om de mens een keus te geven.
quote:ja, volgens half-creationist new moon is dat maar over een paar duizend jaar betrouwbaar.
op zondag 31 augustus 2003 16:58 schreef greenskin het volgende:
is koolstofdatering hier al eens genoemd?
quote:in die tijd waren er veel minder dieren. die dieren waren echter wel genetisch gezien veel rijker zodat er micro evolutie mogelijk was zonder dat de dieren te verwakt werden.
op zondag 31 augustus 2003 17:10 schreef iogy het volgende:
lees het verhaal van de ark dan maar eens. 2 dieren van elke onreine soort, 7 van elke reine soort. de rest? dood. en dan maar 8 mensen over van de complete volkeren die op de wereld waren. ik laat het aan je eigen rekenkunst over hoeveel dat er zijn.
er waren dus zegmaar oerwolven, en daaruit zijn duitse herders en labradors ontstaan. zie het als een natuurlijk fokkingsproces.
quote:dinosauriers zondaren? dieren hebben geen ziel en kunnen derhalve geen zondaar zijn.
ga je van de andere kant uit, dan moet je niet negeren dat die god vrolijk een meteoriet op de aarde heeft laten knallen in de tijd van de dinosauriers. waren dat toevallig ook zondaren, dan?
quote:wel als hij dat wil. maar dit neigt wat teveel naar een woordspelletje m.i.
klein probleem. jouw god is alomtegenwoordig, wat het 'niet zijn in een plaats' onmogelijk maakt.
quote:je kan voor god kiezen.
op zondag 31 augustus 2003 17:10 schreef akkersloot het volgende:
nog gekker. iemand die niet in god gelooft heeft daarvoor niet gekozen. geloof is geen keuze !
quote:aldus de alwetende tvlxd....
op zondag 31 augustus 2003 17:10 schreef tvlxd het volgende:
er is geen zondvloed geweest.
quote:haatdragend? en waarom zou jij dan ineens met een god willen leven?
op zondag 31 augustus 2003 17:08 schreef akkersloot het volgende:[..]
onzin. is tie dan zo haatdragend.
quote:pas als er dinosaurussen kerken gevonden worden is het tegendeel bewezen
op zondag 31 augustus 2003 17:10 schreef iogy het volgende:
ga je van de andere kant uit, dan moet je niet negeren dat die god vrolijk een meteoriet op de aarde heeft laten knallen in de tijd van de dinosauriers. waren dat toevallig ook zondaren, dan?
quote:ha ha ha.
klein probleem. jouw god is alomtegenwoordig, wat het 'niet zijn in een plaats' onmogelijk maakt.
quote:of een volmaakt leven als je de goede keus maakt.
op zondag 31 augustus 2003 17:11 schreef modus het volgende:
met de eeuwigdurende vlammenzee als straf als je de 'verkeerde' keus maakt. lekkere keuze..
houd toch eens op met die onzin man.
met hard naar elkaar te roepen over je eigen gelijk en de onzinpraat van de ander komen we geen steek verder. ga dan lekker in de zandbak spelen voordat we eindigen met een wellus-nietus topic.
quote:dat beweren namelijk de bijbel getrouwen. een rekensommetje van de in de bijbel genoemde leeftijden van adam, abel, enz enz.
op zondag 31 augustus 2003 17:03 schreef meranto het volgende:
heeft iemand bewijs dat god de aarde 6000 jaar geleden schiep?? nee, dat heeft niemand. de eerste zinnen in de bijbel zeggen dit:
quote:ik heb zo mijn kunsten,
op zondag 31 augustus 2003 17:14 schreef kogando het volgende:[..]
aldus de alwetende tvlxd....
laat ik het dan zo zeggen: verlicht mij, wanneer is deze zondvloed geweest en waaruit kan ik dat opmaken?
quote:ah, je bent in ieder geval al een stapje verder dan new moon die het gehele evolutie-proces van de tafel veegt. maar wat je dus wil zeggen is dat incest okee was.
op zondag 31 augustus 2003 17:13 schreef kogando het volgende:
in die tijd waren er veel minder dieren. die dieren waren echter wel genetisch gezien veel rijker zodat er micro evolutie mogelijk was zonder dat de dieren te verwakt werden.
quote:wat is het verschil tussen god die een natuurlijk fokkingsproces uitvoert en evolutie?
er waren dus zegmaar oerwolven, en daaruit zijn duitse herders en labradors ontstaan. zie het als een natuurlijk fokkingsproces.
quote:dus die 'ziel' zit 'm in die paar resterende procentjes die we genetisch verschillen van een chimpansee.
dinosauriers zondaren? dieren hebben geen ziel en kunnen derhalve geen zondaar zijn.
quote:jij kent zeker ook het (helaas foutieve) rots-maken-die-te-zwaar-is-om-te-tillen
wel als hij dat wil. maar dit neigt wat teveel naar een woordspelletje m.i.
quote:die is er niet geweest, en dat kun je opmaken uit de kennis van de geologie van de planeet. stuur een creationistische geoloog naar een oliebedrijf en je hebt een probleem. dit was er met glenn morton aan de hand.
op zondag 31 augustus 2003 17:17 schreef tvlxd het volgende:
laat ik het dan zo zeggen: verlicht mij, wanneer is deze zondvloed geweest en waaruit kan ik dat opmaken?
http://home.entouch.net/dmd/gstory.htm
het grootste probleem dat schijnbaar iedereen over het hoofd ziet is dit:
creationisten zien evolutie als een bedreiging van hun geloof, evolutionisten zien creationisme als een bedreiging van de wetenschap.
het probleem ligt 't 'm vooral in dingen zoals 'god' en 'toeval' die op geen manier met elkaar door een deur kunnen. voeg daarbij dat de bijbel (helaas) als een onfeilbaar werk beschouwd word en je hebt meer materiaal voor geloofsoorlogen dan israel en palestina bij elkaar.
is het werk van toeval en het werk van een godheid door een mens te onderscheiden? staat er een handtekening of een labeltje op een tijger "made by ywhw"? nee, dat is niet het geval.
hoe kan dit probleem opgelost worden? allereerst door te laten zien wat evolutie inhoudt: het houdt *niet* in dat er geen god is. staat nergens in de boeken die je er over leest. het houdt *niet* in dat mensen en insecten van de ene op de andere dag in elkaar veranderen. het houdt *niet* in dat wij masamoorden mogen plegen omdat wij zogezegd 'een zwakkere soort' hebben ontdekt. het houdt geen verschraling van de maatschappij in, geen verval van normen en waarden, en geen ontkerkelijking.
evolutie duidt op 1 ding:
"het veranderen van de allele-frequentie gedurende de tijd".
dit zegt verder niets over "wij komen van de apen" (wat trouwens onwaar is, de apen en wij komen van een gemeenschappelijke voorouder)., het zegt niets over "laat een windhoos door een vuilnisbelt waaien en je hebt een vliegtuig" (ook onwaar, zoek die tekst van meneer hoyle maar eens op en lees een paar regels verder), het zegt ook niets over het niet of wel bestaan van een god.
evolutie heeft een paar mechanismen : mutaties, natuurlijke selectie, en genetische 'drift'. het heeft verder geen theologische concepten. het maakt niet uit welk geloof je hebt om onderzoek in het gebied te doen. stel je voor, dan moest je voor wiskunde verplicht moslim zijn omdat het decimale systeem zoals wij dat kennen zijn oorsprong had in arabië.
echter, de meeste discussies verzanden al gauw in een welles-nietes verhaal. helaas. mag ik de ongelovigen eraan herinneren dat ze niet met theologie tegen iemands schenen moeten schoppen, en mag ik de gelovigen eraan herinneren dat de godheid in kwestie niet zo gecharmeerd is van liegen en onwaarheden spreken. gaat heen en ontwikkelt u!
[dit bericht is gewijzigd door iogy op 31-08-2003 17:30]
quote:vergeet niet dat er er nog een paradijs saga is waar je de tijd niet van kan bepalen.
op zondag 31 augustus 2003 17:17 schreef akkersloot het volgende:[..]
dat beweren namelijk de bijbel getrouwen. een rekensommetje van de in de bijbel genoemde leeftijden van adam, abel, enz enz.
quote:dus als ongelovige kan ik dus zeggen "ik ben ongelovig in god want god heeft mij ... "
op zondag 31 augustus 2003 17:09 schreef kogando het volgende:
nee, god is zo goed om de mens een keus te geven.
quote:hoewel ik betwijfel of je nieuwsgierig genoeg bent en dus de moeite neemt het e.e.a. door te lezen zal ik je deze site toch niet onthouden:
op zondag 31 augustus 2003 17:17 schreef tvlxd het volgende:
ik heb zo mijn kunsten,.
http://home.hetnet.nl/~genesis/hydro/hydroplaten.htm
hier kan je heel veel terug vinden over de zondvloed.
verder is bekend dat alle volken een zondvloed verhaal kennen. zowel de aboriginals in australië als de inca's in zuid amerika. en hadden de inca's dezelfde namen voor bepaalde sterrenbeelden als de egyptenaren. dit geeft dus aan dat een verspreiding is geweest vanuit een centraal punt wat ergens bij turkije is geweest. ook taaltechnisch gezien komt men met 'terugrekenen' uit op dit punt als de oorsprong van alle talen.
verder zijn menselijk metalen voorwerpen in aardlagen waar ze evolutionistisch gezien niet voor zouden mogen komen te verklaren. en natuurlijk het uitsterven van de dinosauriërs.
etc. etc.
quote:... de keuze gegeven om te kiezen wat ik wil. lekker toch?
op zondag 31 augustus 2003 17:23 schreef akkersloot het volgende:[..]
dus als ongelovige kan ik dus zeggen "ik ben ongelovig in god want god heeft mij ... "
quote:god heeft de mens geschapen met een vrije wil omdat hij geen schepsels wil die alleen maar ja en amen kunnen knikken. vergelijk het met een huwelijk. zou jij liever een echtgenoot hebben die zelf voor jou gekozen heeft of iemand die geen keus had. dat heeft dus alles te maken met voldoening. gezien wij naar gods beeld geschapen zijn kennen wij het begrip voldoening net zoals god dat kent.
op zondag 31 augustus 2003 17:23 schreef akkersloot het volgende:
dus als ongelovige kan ik dus zeggen "ik ben ongelovig in god want god heeft mij ... "
quote:ik kan natuurlijk een erg goed leven hebben geleid in het teken van het helpen van andere mensen, zonder in god gelooft te hebben, en dus eigenlijk een prima geweten hebben.
op zondag 31 augustus 2003 17:00 schreef kogando het volgende:[..]
god heeft niet 99% van de diersoorten uit laten sterven.
de hel is een plaats waar god niet is. als jij dit leven niet met god leeft zal je in het hiernamaals logischerwijs ook niet met god leven.
mensen die nooit van god of de bijbel hebben gehoord zullen worden geoordeeld naar hun geweten.
gaat jouw god mij dan naar de hel sturen?
quote:wetenschappelijk gezien heeft die wel bestaan. gewoon een gewone vloed natuurlijk. geen zondvloed natuurlijk. door het gewicht aan ijs op de ijskappen zou de aarde een keer getold zijn. er zijn mammoeten gevonden in siberie die een maaginhoud hadden met gematigd klimaat planten en antartica zou daadwerkelijk antlantis zijn geweest. er zou een turkse landkaart zijn (pierskaart, zo iets anders kon je het opzoeken onder google) van rond 1500 waar precies getekend staat hoe antartica zonder ijs er uit zou zien. door het wijzigen van het klimaat zou er dus lange tijd heel lang geregend hebben en het water ook in een keer een stuk hoger zijn gekomen.
op zondag 31 augustus 2003 17:10 schreef tvlxd het volgende:
er is geen zondvloed geweest.
even offtopic
quote:vraag het aan god?
op zondag 31 augustus 2003 17:28 schreef miss_sly het volgende:[..]
ik kan natuurlijk een erg goed leven hebben geleid in het teken van het helpen van andere mensen, zonder in god gelooft te hebben, en dus eigenlijk een prima geweten hebben.
gaat jouw god mij dan naar de hel sturen?
quote:dat geloof een keuze is is de hoax van het gristendom en islam.
op zondag 31 augustus 2003 17:11 schreef modus het volgende:
met de eeuwigdurende vlammenzee als straf als je de 'verkeerde' keus maakt. lekkere keuze..
houd toch eens op met die onzin man.
quote:dus kunnen we de bijbel niet letterlijk nemen, zoals veel gelovigen doen?
op zondag 31 augustus 2003 17:03 schreef meranto het volgende:
heeft iemand bewijs dat god de aarde 6000 jaar geleden schiep?? nee, dat heeft niemand. de eerste zinnen in de bijbel zeggen dit:
[..]in den beginne is niet 6000 jaar geleden, het is niet gedefinieerd, en kan dus alles zijn.
hierna begon hij pas met het scheppen van van alles en nogwat, waarbij vermeld staat dat hij elke dag iets nieuws schiep, maar wie weet er hoe lang een dag duurde? wie weet is een dag in dit perspectief wel representatief voor miljoenen jaren.onthoudt ook dat de bijbel nog niet zo gek lang geleden samengesteld is, en dat de scheppingsverhalen bekend zijn door overlevering van generatie op generatie, dus er kan een hoop veranderd zijn in de verhaallijn, de details enz enz.
quote:de gemiddelde christen blinkt idd uit in het hebben van een eigen mening en het niet alleen maar ja en amen knikken...
op zondag 31 augustus 2003 17:27 schreef kogando het volgende:
god heeft de mens geschapen met een vrije wil omdat hij geen schepsels wil die alleen maar ja en amen kunnen knikken
not!
.
quote:yup.
op zondag 31 augustus 2003 17:18 schreef iogy het volgende:
ah, je bent in ieder geval al een stapje verder dan new moon die het gehele evolutie-proces van de tafel veegt. maar wat je dus wil zeggen is dat incest okee was.
quote:er is wel degelijk sprake van evolutie. zoniet, dan zouden alle mensen als 2 klonen op elkaar lijken. en zeker vanuit de oersoorten kon een enorme diversiteit aan dieren en mensen ontstaan. dit omdat ze genetisch zo rijk waren.
wat is het verschil tussen god die een natuurlijk fokkingsproces uitvoert en evolutie?
wat ik echter als onmogelijk zie is macro-evolutie. wat dus wil zeggen dat een vogel uit een vis ontstaat om maar wat te noemen.
quote:nope. het verschil tussen mens en aap zit op een geheel ander vlak dan dna. zet mij in een apenlichaam en ik kan nog steeds prima uit de voeten. dit zou je toch wel wat te denken moeten geven...
dus die 'ziel' zit 'm in die paar resterende procentjes die we genetisch verschillen van een chimpansee.
precies die vraag.. waar zit dat enorme verschil nou?
quote:breek me de bek niet open...
jij kent zeker ook het (helaas foutieve) rots-maken-die-te-zwaar-is-om-te-tillen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |