abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12895715
quote:
op dinsdag 2 september 2003 16:21 schreef viola_holt het volgende:

[..]

nee, want de koningin heeft daar geen verstand van !

maar die gids wandelt daar natuurlijk al miljoenen jaren rond, dus die heeft die mooie grotten zien ontstaan.
Denk aan de duim :)
pi_12895782
quote:
op dinsdag 2 september 2003 16:24 schreef nederland het volgende:

[..]

maar die gids wandelt daar natuurlijk al miljoenen jaren rond, dus die heeft die mooie grotten zien ontstaan.

zelfs al was dat zo, zou jij hem nog niet geloven hork
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  dinsdag 2 september 2003 @ 16:27:52 #253
52589 sjun
uit solidariteit
pi_12895799
quote:
op dinsdag 2 september 2003 15:01 schreef iogy het volgende:

[..]

"grotere" en "kleinere" sprookjes gaat het niet om, het gaat er om dat het een sprookje is.
[..]

het "darwinisme" zoals jij dat zo geringschattend noemt ging uit van -geen- tussenvormen omdat het aantal opgegraven fossielen vrijwel nihil was. we hebben in die 150 jaar echt wel wat uit de grond gehaald.
[..]

en nog steeds geen tussenvorm tussen aap en mens gevonden
quote:
en alles van dat onderzoek ondersteund evolutie.
[..]
hooguit hetgeen met het oog op het resultaat naar buiten werd gebracht.
quote:
vind je het gek dat dat 'grofmazig' was? kijk naar de materialen die we nu hebben, we kunnen woorden in aparte atomen op een materiaal spellen als we willen. er zijn veel meer mensen bezig met de materie, voor farmaceutica, biologisch en paleontologisch onderzoek en genetica is meer interesse omdat er meer behoefte aan is (uitroeien van ziektes, verbetering van gewassen)
[..]
ik vind dat niet gek, ik geef het slechts aan dat het grofmazig was.
quote:
dit onderscheid is uitgevonden door de creationisten die er op een gegeven moment niet meer omheen konden dat er "micro"-evolutie plaatsvond.
[..]
dat zou kunnen...
quote:
mutatie-theorie zegt alleen dat er kopieerfoutjes plaatsvinden. verder negeer je genetische "drift" en aanpassen aan de omgeving. er zijn meerdere mechanismen.
[..]
die genetische drift waarover jij het hebt is een aanname...
quote:
volstrekt onzinnige vergelijking. computerprogramma's worden gemaakt met een doel; je gaat geen onzin intikken als je wil laten werken. verder zijn het aantal mogelijkheden bij computerprogramma's zo ongelofelijk beperkt als je het vergelijkt met combinaties die met moleculen gemaakt kunnen worden. ook bestaat het computerprogramma uit broncode die je neertikt en dan compileert : als je daar van uitgaat en elke 'random' poging je nonsense (e.g., een niet-compilerend programma) oplevert : nogal wiedes dat het dan zo kansloos lijkt. de handleiding van de typemachine brengt geen typmachines voort. stop maar met vergelijken, want je kan er niks van.
[..]
ik geef toe dat de vergelijking wat gechargeerd was. waar het mij om gingwas dat je met het bezit van wat bouwstenen nog niet automatisch en vanzelf een constructie ontstaat.
quote:
't zou mooi zijn als het zo eenvoudig was, maar helaas is dit niet het geval. een oog is het resultaat van jarenlange ontwikkeling, en in de tussentijd is er van alles uitgeprobeerd. als je een oog van 'nu' pakt en er een gen uithaalt - tja, dan doet 'ie het ook niet. logisch. pak je een oog in ontwikkeling, dan is er veel meer mogelijk. denk hierbij aan onderdelen die hogere plantvormen nodig hebben om zich tot licht te richten, of het 'derde oog' op sommige hagedissen dat een rudimentair overblijfsel is.
[..]
en waarom zou dit danniet gewoon ontworpen kunnen zijndoor een geniale ontwerper?
quote:
mutaties werken niet stapje voor stapje naar het einddoel. zie verdere uitleg boven waarom dat die 'black box' van behe niet zo'n 'black box' is als hij doet voorkomen.

(snip rest ; dit heb je gecopy-paste van je vorige post op 6 mei, en ik weet niet of 't van jezelf is). en lees http://www.talkorigins.org/faqs/faq-intro-to-biology.html maar eens.
[..]

boeiende link, zal ik zeker lezen.
quote:
wie heeft de intelligente ontwerper gemaakt, en staat er ergens bij dat die toevallig goddelijk moet zijn? staat z'n naam er ook bij?
[..]
bestaan van een intelligentie ontwerper is een aanname op basis vanwaargenomen complexiteit in de wereld om me heen
[..]
quote:
dus jouw 'geloof' in een intelligente ontwerper is ook maar 'een geloof'?
[..]
het is inderdaad evenals een geloof in het evolutiolisme een geloof.
quote:
peter scheele werkt voor de eo. hij is geen wetenschapper, heeft geen flauw idee ervan wat darwin uberhaupt gezegd heeft. evolutie heeft geen toenemende complexiteit nodig - die staat het toe, en zeker als het een voordeel geeft. dhr. scheele heeft z'n eigen versie van evolutie beschreven in het boek en gaat die versie ontmantelen.

uiteraard is er ook terechte kritiek op peter scheele. zowel zijn op creationisme geënte leer als de op evolutionisme geënte leer van darwin en volgelingen zijn verhalen vanuit een aanname.

hij staaft zijn aannames vervolgens weer met andere onderzoekingen en aannames evenals aanhangers van de evolutie-aanname doen.

mijn geloof in een intelligentie ontwerper is zoals jij het schrijft inderdaad ook een geloof of aanname.ik pretendeer daarin geen wetenschappelijk bewijs.

je zou met wat consistentie de evolutietheorie ook een geloof kunnen noemen. conform bekende gedragingen van religieuzen ontwikkelt zich tussen voor en tegenstanders van een bepaalde aanname een strijd met wederzijdse verkettering.

zoals darwin geen antwoord had voor het begin der dingen, zo heb ik die ook niet. darwin bedenkt zich een oerknal waaruit vanzelf leven ontstond met alle complexe structuren die at leven bevat. voor mij is het met het oog op die complexiteit aannemelijker dat er een intelligente ontwerper is beziggeweest. deze ontwerper kan daarbij best gebruik hebben gemaakt van een weg van geleidelijke ontwikkeling.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_12895873
vooral blijven geloven, angstvallig allerlei gegevens en geschreven theorieen blijven vermijden. de televisie het raam uit, internet laten ontkoppelen en niet verder komen dan de blauwe bordjes "staphorst", zou ik sommige users aanraden.
oja, en ga in godsnaam niets ingewikkelders studeren dan theologie of een of andere taal. andere studies zijn te eng voor jullie.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_12895875
quote:
op dinsdag 2 september 2003 16:27 schreef kamagurka het volgende:

[..]

zelfs al was dat zo, zou jij hem nog niet geloven hork

dan wel. maar ja, niemand leeft nu eenmaal miljoenen jaren...
Denk aan de duim :)
pi_12895887
quote:
op dinsdag 2 september 2003 16:27 schreef sjun het volgende:
en nog steeds geen tussenvorm tussen aap en mens gevonden
bewijst maar dat je het niet weet waar je het over hebt. mens stamt niet van aap af, mens en aap hebben zelfde voorouder.

verder raad ik alle creationisten aan om dit te lezen:
http://www.sciam.com/article.cfm?articleid=000d4fec-7d5b-1d07-8e49809ec588eedf&pagenumber=1&catid=2
en dan praten we daarna verder.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')