quote:Wat is trouwens het probleem? je bent toch niet gepakt?
Op zondag 31 augustus 2003 16:02 schreef itsontoday het volgende:
Bij grote hoeveelheden wordt het in beslag genomen en krijg je een boete.
quote:
Nagemaakte merkartikelen
Een namaak rolex of nike-schoenen kopen? In steeds meer landen is het
mogelijk om voor weinig geld nagemaakte merkartikelen te kopen.
Behalve horloges en merkkleding kan het bijvoorbeeld gaan om parfums
of illegale kopieën van cds, software of videobanden. Omdat merken zijn
beschermd, is het verboden deze producten mee naar Nederland te
nemen. Als de Douane in uw bagage nagemaakte merkartikelen vindt,
dan kunnen deze in beslag worden genomen. Ook kunt u een boete
krijgen.
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 16:13 schreef eetomit het volgende:
Je straf krijg je automatisch na de 3e keer wassen.
quote:idd
quote:Maar is het ook namaak? Het kán namaak zijn, maar dat hóéft natuurlijk niet zo te zijn.
Op zondag 31 augustus 2003 16:00 schreef SuperMausje het volgende:
hoi ben in Turkije op vakantie geweest en heb een hoop kleding meegenomen van Nike, Diesel en nog meer bekende merken.
Nu hoor ik dat dit strafbaar is omdat dit namaak is, is er iemand ooit hiervoor aangehouden bij de douane op het vliegveld en wat zijn de gevolgen?
Maar je bent niet gepakt... Dus waarom zou je moeilijk doen?
quote:dan ga ik voor straf toch weer naar Turkije, simpel zat.
quote:Stom icoon
Op zondag 31 augustus 2003 16:19 schreef leedvermaak het volgende:[..]
dan ga ik voor straf toch weer naar Turkije, simpel zat.
ontopic, je bent toch niet gepakt?
quote:Nee joh, is allemaal echt. Tuurlijk
Op zondag 31 augustus 2003 16:18 schreef FredvZ het volgende:[..]
Maar is het ook namaak? Het kán namaak zijn, maar dat hóéft natuurlijk niet zo te zijn.
Volgende maand ook maar weer eens wat inkopen doen daar
quote:beter dan geen icoon
Op zondag 31 augustus 2003 16:20 schreef Scandalous het volgende:[..]
Stom icoon
quote:wil je dat nader toelichten?
Op zondag 31 augustus 2003 16:20 schreef Scandalous het volgende:[..]
Stom icoon
quote:Die van mij beweegt
Op zondag 31 augustus 2003 16:28 schreef leedvermaak het volgende:[..]
wil je dat nader toelichten?
quote:WAAAAAAAAAAAAT??? 2 dames die elkaar zoenen! kAn het nog beter?
Stom icoon
quote:we zien het ja
Op zondag 31 augustus 2003 16:33 schreef Scandalous het volgende:[..]
Die van mij beweegt
quote:Check je opties
Op zondag 31 augustus 2003 16:37 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
we zien het ja
quote:wat zeg je nou precies? welke opties?
Op zondag 31 augustus 2003 16:38 schreef Scandalous het volgende:[..]
Check je opties
quote:Laat alleen upgeloade plaatjes zien of zoiets uitvinken
Op zondag 31 augustus 2003 16:40 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
wat zeg je nou precies? welke opties?
quote:ow okee
Op zondag 31 augustus 2003 16:49 schreef _o_ het volgende:[..]
Laat alleen upgeloade plaatjes zien of zoiets uitvinken
quote:Het is nauwelijks te zien
Op zondag 31 augustus 2003 16:33 schreef Scandalous het volgende:[..]
Die van mij beweegt
Anyhoo je kan altijd proberen om het mee te nemen maar het is idd wel strafbaar.
Als je gecontroleerd word alles in beslag genomen en krijg je een boete
quote:Onzin. Alles wat je daar op die markten en bazaars ziet is nep. Ik erger me ook dood aan al die mensen die net gaan lopen doen of ze veel geld hebben met hun nep dingen, of die nog denken dat het echt is ook. Ze weten echt wel dat toeristen uit Westerse landen graag die dingen kopen maar dit in hun eigen land niet kunnen omdat het voor de meesten te duur is. Je kunt dan beter gewoon in merkloze kleding gaan lopen, en je bij je stand houden, je word met nep-dingen toch niet geaccepteerd bij mensen die het een stuk breder hebben.
Op zondag 31 augustus 2003 16:18 schreef FredvZ het volgende:[..]
Maar is het ook namaak? Het kán namaak zijn, maar dat hóéft natuurlijk niet zo te zijn.
quote:Dat klopt ja, de kwaliteit is meestal niet eens zo slecht
Op zondag 31 augustus 2003 19:28 schreef Rewimo het volgende:
Het is inderdaad allemaal nep, maar over het algemeen is de kwaliteit in Turkije wel goed. Vrijwel alles van 100% katoen (hebben ze daar natuurlijk ook volop) en ik heb eigenlijk nog nooit iets gekocht wat na een paar keer wassen de prullenbak in kon.
quote:Bull. Ik heb voor nog geen 75 euro stapels polo's, broeken, cd's en parfum meegenomen, en zelfs NA 3 keer wassen ziet die kleding er nog perfect uit, doet de CD het geweldig, en vraagt iedereen me welk geurtje ik gebruik!
quote:Dat zijn nog eens goede cd's en parfums ... die overleven de beste wasbeurten!
Op maandag 1 september 2003 00:08 schreef fratsman het volgende:[..]
Bull. Ik heb voor nog geen 75 euro stapels polo's, broeken, cd's en parfum meegenomen, en zelfs NA 3 keer wassen ziet die kleding er nog perfect uit, doet de CD het geweldig, en vraagt iedereen me welk geurtje ik gebruik!
i rest my case.
PHILIPS kan wel inpakken
quote:Ja want ze herkennen het niet
Op maandag 1 september 2003 00:08 schreef fratsman het volgende:[..]
Bull. Ik heb voor nog geen 75 euro stapels polo's, broeken, cd's en parfum meegenomen, en zelfs NA 3 keer wassen ziet die kleding er nog perfect uit, doet de CD het geweldig, en vraagt iedereen me welk geurtje ik gebruik!
i rest my case.
En dan is dat ook zo, of niet natuurlijk, maar dan heb ik een andere aftershave op, en das gewoon allemaal 100% echt. Het is alleen taxfree gekocht bij een militaire basis hier over de grens in Duitsland, met een verlopen pas van een oom van me, omdat hij vroeger bij de Marechaussee was (wat een kutwoord, is het nog fout geschreven )
Die pas wordt alleen bijna nooit gecontroleerd Is wel eens voorgekomen dat ze dat wel deden, en vervolgens alles weer ingeleverd moest worden. Maar lukt het wel, dan hebben we veel spul voor relatief weinig geld
De kwaliteit is vaak wel aardig hoor, voor fl 25 had je vaak 6 T-shirts nou dat lukt niet in NL en al helemaal niet van die goede kwaliteit!
dat Nike tekentje neem je dan maar voor lief
quote:Auwwww.......
Op maandag 1 september 2003 11:47 schreef wh00t het volgende:
Had 30 gekopieerde dvd's meegenomen en aangehouden aan de douane: ¤170 boete.
quote:Als het om dat soort kleding gaat maken ze je niet zo gauw wat, nee. Maar als je met echt hele dure merken thuis komt zullen ze wel 2 keer kijken hoor. Nu kijken ze natuurlijk eerder in koffers uit Turkije dan uit Alaska. Echter vele A-merken hebben een watermerk op een label in hun kleding zodat het duidelijk echt is.
Op maandag 1 september 2003 22:36 schreef fratsman het volgende:[..]
Auwwww.......
das wel minder.
Maar wat er al eerder is gezegd klopt wel, gewoon je kleren uit de plastic halen, labeltjes eraf, dragen en bij je vuile was doen. Wie bij de douane maakt je wat?
quote:Maar vaak wordt alleen de populaire kleding (sportmerken, RL, TH etc.) in grote getalen aangeboden. Echt heel dure merken zijn bijna niet te vinden, toch? Dat van dat watermerk wist ik niet, is dat met een ultraviolettelamp zichtbaar ofzo?
Op maandag 1 september 2003 22:38 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Als het om dat soort kleding gaat maken ze je niet zo gauw wat, nee. Maar als je met echt hele dure merken thuis komt zullen ze wel 2 keer kijken hoor. Nu kijken ze natuurlijk eerder in koffers uit Turkije dan uit Alaska. Echter vele A-merken hebben een watermerk op een label in hun kleding zodat het duidelijk echt is.
quote:En dvd's kwijt natuurlijk?! 30 DVD doosjes in je koffer vallen natuurlijk wel op. Had je misschien beter via de post naar huis kunnen sturen.
Op maandag 1 september 2003 11:47 schreef wh00t het volgende:
Had 30 gekopieerde dvd's meegenomen en aangehouden aan de douane: ¤170 boete. Kleding weet ik niet...
quote:Klopt, hele dure merken doen er ook heel veel aan om niet op die markten te verschijnen met rechtzaken e.d. Zo is Louis Vuitton momenteel druk bezig om die bergen met replica's van de markt te halen. Ik weet niet of elk merk dit doet, maar bij een shirt van Dolce & Gabbana van me zit een soort fluoriserend label, ik zal proberen straks een fotootje te maken
Op dinsdag 2 september 2003 08:10 schreef Brrrs het volgende:[..]
Maar vaak wordt alleen de populaire kleding (sportmerken, RL, TH etc.) in grote getalen aangeboden. Echt heel dure merken zijn bijna niet te vinden, toch? Dat van dat watermerk wist ik niet, is dat met een ultraviolettelamp zichtbaar ofzo?
quote:Dan moet je die boete evenzogoed wel betalen. Dacht je dat de douane de post gewoon maar laat zitten als het om controles gaat? Dan kun je net zo goed pech hebben en gecontroleerd worden.
Op dinsdag 2 september 2003 08:11 schreef Brrrs het volgende:
En dvd's kwijt natuurlijk?! 30 DVD doosjes in je koffer vallen natuurlijk wel op. Had je misschien beter via de post naar huis kunnen sturen.
quote:Inderdaad, zoals ik al zei houd je bij je stand
Op dinsdag 2 september 2003 09:24 schreef ook_gek het volgende:
Vind het triest dat je met fake merken gaat lopen. Als je het niet kan betalen loop er dan niet in
quote:Ag zulke mensen zal je altijd wel houden. Je beter voor willen doen dan dat je eigelijk bent
Op dinsdag 2 september 2003 09:34 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Inderdaad, zoals ik al zei houd je bij je stand
.
quote:Helaas wel ja, maar ik lach ze hard uit
Op dinsdag 2 september 2003 09:38 schreef ook_gek het volgende:[..]
Ag zulke mensen zal je altijd wel houden. Je beter voor willen doen dan dat je eigelijk bent
Copycat is nu heel hard aan het sparen voor een echte Rolex... NOT
quote:Mjah sommige kleren van een bekend merk zijn gewoon vet mooi maar ook superduur. Bijvoorbeeld dit shirt. Kost bijna 70 Euro. Kzou 'm ook zonder merk wel willen maar ben 'm nergens tegengekomen.
Op dinsdag 2 september 2003 09:24 schreef ook_gek het volgende:
Vind het triest dat je met fake merken gaat lopen. Als je het niet kan betalen loop er dan niet in
quote:Als je een duur merk niet wilt of kunt betalen zijn die replica's uiteraard handig. Het grootste deel wat je in de B-merken of merkloze winkels ziet hangen zijn dan ook kopieen van A-merken. Persoonlijk maakt het mij wel uit of ik een kopie ergens van koop of een origineel, maar als je dat niks uitmaakt kun je net zo goed iets kopen wat 100 of 200 euro goedkoper is.
Op dinsdag 2 september 2003 10:48 schreef Cardinoz het volgende:[..]
Mjah sommige kleren van een bekend merk zijn gewoon vet mooi maar ook superduur. Bijvoorbeeld dit shirt. Kost bijna 70 Euro. Kzou 'm ook zonder merk wel willen maar ben 'm nergens tegengekomen.
Een neppe is dan toch handig.
quote:Het mag voor zover ik weet wel, alleen Reebok zou een rechtszaak tegen ze kunnen beginnen omdat het teveel op hun merknaam lijkt.
Op dinsdag 2 september 2003 12:22 schreef freako het volgende:
Is het ook strafbaar als er een naam opstaat die fout gespeld is? Ik zag namelijk in Bulgarije dat er sportschoenen werden verkocht van het merk "Raebook", geschreven in het standaard lettertype van Reebok. Ik heb ze niet gekocht, maar mag het wel?
quote:In Turkijke aantal jaar geleden ook slippers tegengekomen van het merk: Nikke met een swoosh..
Op dinsdag 2 september 2003 12:35 schreef Brrrs het volgende:
Zag in Thailand heel veel 'mooie' gitaren van het merk Nice met een swoosh er onder.......
quote:Maar je moet wel 3 keer kijken voor je in de gaten hebt dat er niet "Nike" of "Adidas" staat.
Op dinsdag 2 september 2003 12:42 schreef WaSTeiL het volgende:[..]
In Turkijke aantal jaar geleden ook slippers tegengekomen van het merk: Nikke met een swoosh..
![]()
Addiddas ook wel eens iemand mee zien lopen in Nederland...
quote:Ja en dus koop je t toch maar. En dan loop je daarin, en dan kijkt iemand, en dan nog een keer, en dan NOG een keer, om jouw vervolgens aan te kijken met een ongelovige uitdrukking op zijn gezicht die langzaam verandert naar een uitdrukking van "hehehe, das nep he jong".
Op dinsdag 2 september 2003 13:31 schreef freako het volgende:[..]
Maar je moet wel 3 keer kijken voor je in de gaten hebt dat er niet "Nike" of "Adidas" staat.
En dan denk jij bij jezelf "ja maar je moest wel eerst 3x kijken..." ? Ik denk het niet, ik denk dat jij dan iets denkt van "shit, had ik nou toch maar echte gekocht...."
quote:Maar als je iets vanuit het buitenland verstuurd naar jouw huisadres, hoe kunnen ze dan nagaan dat jij op de hoogte bent van de inhoud van het pakket. Maw als jij te(r) goeder trouw bent, weet je wellicht niet dat er 30 illegale dvd's op je wachten. Hoe gaan ze dat aanpakken?
Op dinsdag 2 september 2003 09:14 schreef Fikkie het volgende:
Dan moet je die boete evenzogoed wel betalen. Dacht je dat de douane de post gewoon maar laat zitten als het om controles gaat? Dan kun je net zo goed pech hebben en gecontroleerd worden.
quote:Och, het hangt ervan af. Je kunt het ook als een soort statement zien.
Op dinsdag 2 september 2003 13:45 schreef CoolGuy het volgende:[..]
En dan denk jij bij jezelf "ja maar je moest wel eerst 3x kijken..." ? Ik denk het niet, ik denk dat jij dan iets denkt van "shit, had ik nou toch maar echte gekocht...."
quote:Zo zou ik zo'n overduidelijk fake T-shirt met Addiddas of Nice erop inderdaad bekijken. Als een statement, net als Adihash.
Op dinsdag 2 september 2003 13:52 schreef freako het volgende:[..]
Och, het hangt ervan af. Je kunt het ook als een soort statement zien.
.
Op Schiphol doen ze ook niet altijd zo moeilijk hoor...
Het geeft natuurlijk een heel verschil of jij 3 Nike Shirts in je koffer heb zitten die je in Turkije gekocht hebt... Óf dat je je hele koffer vol hebt zitten met verpakte shirtjes.
Handelen mag zeker niet erin.
Ben in t voorjaar ook naar Turkije geweest en ook met een hoopje nieuwe kleding naar huis gekomen. Er stond niet eens douane op Schiphol...
Heb trouwens een Diesel® shirt gekocht, verkoopTurk zeg: "Original Diesel, believe me!"
geloofde m in eerste instantie al niet, maar dat boeide niet, Shirt was stoer, daar koop ik t voor, boeit mij t nou of t echt of niet is, niemand die het van de buitenkant ziet... dus ik gekocht...
terug in Appartement, ging ik op t labeltje kijken...
"Nike Europe"
bla bla, postcode ... Milversun, Holland
toch wel humor, Diesel shirt met Nike label en dubbele spelvoud
quote:Copycat is blij dat ze over drie weken weer in Italië zit en daar voor heel weinig geld de Dieselstore kan gaan leeg kopen. En ja, het is echt (en echt spotgoedkoop... met de juiste connecties uiteraard
Op dinsdag 2 september 2003 14:02 schreef Chillz het volgende:
Heb trouwens een Diesel® shirt gekocht, verkoopTurk zeg: "Original Diesel, believe me!"
geloofde m in eerste instantie al niet, maar dat boeide niet, Shirt was stoer, daar koop ik t voor, boeit mij t nou of t echt of niet is, niemand die het van de buitenkant ziet... dus ik gekocht...
terug in Appartement, ging ik op t labeltje kijken...
"Nike Europe"
bla bla, postcode ... Milversun, Holland
Heb geloof ik nog nooit nepkleding gekocht (of je moet die fake rolexes als kleding beschouwen...)
quote:er wordt ook heel veel kleding geproduceerd in Turkije ja...
Op dinsdag 2 september 2003 14:05 schreef Caludia het volgende:
kijken jullie wel eens voor de gein wat er op de labels van "echte" shirtjes staat????
Bij Nike bijvoorbeeld staat er ook made in Turkey in
ghehe
Maar je kan daarom ook geluk hebben in Turkije en gewoon goedkoop iets halen wat helemaal echt is...
* Chillz heeft wat kleren van G-Sus in Turkije gekocht
die worden daar ook gemaakt. de eerste week van de vakantie, nergens G-Sus gezien. tweede week, ineens overal hetzelfde G-Sus shirt bij zo'n beetje alle kledingwinkeltjes (en dat zijn er veel!)
Alleen 1 winkeltje had veel en andere G-Sus spullen eerst beetje met de eigenaar gepraat. Vriend van m werkte bij de fabriek en die kreeg wel eens wat mee van oude collecties (zei hij, ik verstond: Hij smokkeld wel eens wat mee naar buiten
)
Dus lagen daar allemaal G-Sus kleren (zo echt als wat, denk ik, voldeed aan precies dezelfde dingen als G-Sus dingetjes uit Nederland van exvriendin) alleen: De neklabeltjes waren eruit gehaald
en wat zag je dus bij de neppe G-Sus shirtjes, geen echte labels, behalve een later ingestickt neklabel...
alles voor dezelfde prijs,
best wel slim die Turken...
leuk in Turkije op de markt zijn ook de stapels met hetzelfde kledingstuk, maar dan met steeds een ander merk erop gestickt...
en die gasten blijven maar volhouden dat het origineel is, no fake...
* Chillz heeft zelfs op de markt in Bodrum een gozer ontmoet die zelf Diesel kleren maakte
had ie gewoon een schuurtje met naaimachines voor vertelde hij...
in de winter de hele nieuwe collectie copieren en in de zomer verkopen.
even later probeerde hij ze aan wat toeristen te verkopen en jawor: "This is original Diesel"
ik hou wel van die Turkse handelsgeest...
niet dat ik zelf in de nephandel wil, of heel veel nep wil kopen, maar vind t fantastisch om te zien dat ze weten dat t bij ons niks waard is en dat ze het toch met zulke overtuigingskracht proberen te verkopen
quote:Precies, het is wel creatief van ze
Op dinsdag 2 september 2003 15:31 schreef Chillz het volgende:ik hou wel van die Turkse handelsgeest...
niet dat ik zelf in de nephandel wil, of heel veel nep wil kopen, maar vind t fantastisch om te zien dat ze weten dat t bij ons niks waard is en dat ze het toch met zulke overtuigingskracht proberen te verkopen
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 08:34 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Klopt, hele dure merken doen er ook heel veel aan om niet op die markten te verschijnen met rechtzaken e.d. Zo is Louis Vuitton momenteel druk bezig om die bergen met replica's van de markt te halen. Ik weet niet of elk merk dit doet, maar bij een shirt van Dolce & Gabbana van me zit een soort fluoriserend label, ik zal proberen straks een fotootje te maken
.
quote:en het nut daarvan is?
Op dinsdag 2 september 2003 08:34 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Ik weet niet of elk merk dit doet, maar bij een shirt van Dolce & Gabbana van me zit een soort fluoriserend label, ik zal proberen straks een fotootje te maken.
ze proberen alles na te maken,
dus zo'n labeltje ook, neem ik aan... Over een jaar allemaal D&G kleren met holografisch label in Turkije, zul je zien...
quote:Het nut ervan is is dat de kopieeen het niet hebben, en ook erg lastig na te maken is, de Turken zullen het uiteraard wel proberen, ze moeten wat
Op woensdag 3 september 2003 11:00 schreef Chillz het volgende:[..]
en het nut daarvan is?
ze proberen alles na te maken,
dus zo'n labeltje ook, neem ik aan... Over een jaar allemaal D&G kleren met holografisch label in Turkije, zul je zien...
quote:Alleen die foute zonnebrillen van D&G zie je nog heel veel (iig op Kos en Turkije)
Op woensdag 3 september 2003 11:04 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Het nut ervan is is dat de kopieeen het niet hebben, en ook erg lastig na te maken is, de Turken zullen het uiteraard wel proberen, ze moeten wat
.... Overigens word D&G nog amper op de zwarte markt verkocht, en zijn er meerdere instanties die druk bezig zijn om dat ook zo te houden.
quote:Het logo zit er dan scheef op, en je zie tevens de lijmresten
Op woensdag 3 september 2003 12:28 schreef r0b1n het volgende:[..]
Alleen die foute zonnebrillen van D&G zie je nog heel veel (iig op Kos en Turkije)
Heel fout.
quote:Inderdaad
Op woensdag 3 september 2003 12:31 schreef schatje het volgende:[..]
Het logo zit er dan scheef op, en je zie tevens de lijmresten
.
Heel fout.
quote:Kun je mij vertellen wat het boeit of het labeltje nou fluariscerend is of gewoon zwart/wit? Het ding zit aan de binnenkant en ziet niemand!
Op woensdag 3 september 2003 11:04 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Het nut ervan is is dat de kopieeen het niet hebben, en ook erg lastig na te maken is, de Turken zullen het uiteraard wel proberen, ze moeten wat
.... Overigens word D&G nog amper op de zwarte markt verkocht, en zijn er meerdere instanties die druk bezig zijn om dat ook zo te houden.
quote:Het gaat er ook niet om of je het kunt zien van de buitenkant, het gaat erom dat het aantoont dat het een origineel is. Dat label zit er niet voor het design van het shirt.
Op woensdag 3 september 2003 12:51 schreef pisnicht het volgende:[..]
Kun je mij vertellen wat het boeit of het labeltje nou fluariscerend is of gewoon zwart/wit? Het ding zit aan de binnenkant en ziet niemand!
quote:heb je weleens iets verzonden van het ene land naar het andere? Dan moet je allerlei formulieren invullen die ook weer op het pakketje geplakt worden, oa voor de douane, met informatie over de inhoud van het pakket, de waarde, afzender en geadresseerde. Je verscheept echt niet zo makkelijk 30 illegale dvd's.
Op dinsdag 2 september 2003 13:50 schreef Brrrs het volgende:
Maar als je iets vanuit het buitenland verstuurd naar jouw huisadres, hoe kunnen ze dan nagaan dat jij op de hoogte bent van de inhoud van het pakket. Maw als jij te(r) goeder trouw bent, weet je wellicht niet dat er 30 illegale dvd's op je wachten. Hoe gaan ze dat aanpakken?
quote:Wat een ongelooflijk looserige bezigheid dat kopen van nep merk kleding zeg
Op zondag 31 augustus 2003 16:00 schreef SuperMausje het volgende:
hoi ben in Turkije op vakantie geweest en heb een hoop kleding meegenomen van Nike, Diesel en nog meer bekende merken.
quote:Eeeh, nee dus. Ging er vanuit dat je, als je vanuit Thailand een kokosnoot op de post kunt doen waar je een postzegel opplakt en een adres opschrijft, dat dat dan ook in die landen wel moet lukken met een stapeltje dvd's
Op woensdag 3 september 2003 12:58 schreef Fikkie het volgende:
heb je weleens iets verzonden van het ene land naar het andere? Dan moet je allerlei formulieren invullen die ook weer op het pakketje geplakt worden, oa voor de douane, met informatie over de inhoud van het pakket, de waarde, afzender en geadresseerde. Je verscheept echt niet zo makkelijk 30 illegale dvd's.
quote:Vaak hebben die mensen niet eens in de gaten dat ze compleet voor lul lopen omdat je 9 van de 10 keer in één opslag ziet dat het nep is.
Op woensdag 3 september 2003 13:05 schreef DIGGER het volgende:[..]
Wat een ongelooflijk looserige bezigheid dat kopen van nep merk kleding zeg
quote:Kan net zo goed echt zijn, ik heb zelf ook een aantal shirts met borstzak, en ja met Poloplayer. Als ze uit een Outlet uit de US komen zullen ze wel echt zijn. Vergeet niet dat de shirts die hier in NL te koop zijn ongeveer 5% is van het totale shirtaanbod van RL. In de US verkopen ze dus veel meer soorten.
Op donderdag 4 september 2003 14:13 schreef Brrrs het volgende:
Ik ken iemand die shirts van RL heeft met het paardje op de borstzak. Heeft hij bij een Outlet store in de VS gekocht. Zelf heb ik soortgelijke shirts alleen in Turkije gezien. Hij zegt dus: Echt. Ik denk: Nep.
Wie geeft uitsluitsel.
Dat zijn ongeveer 20 vluchten.... nooit ben ik aangehouden
quote:OK, thanx. Vraag rees omdat een deel van zijn RL hemden uit de VS (outlet) komt en een ander deel uit Thailand, vandaar! Wist wel dat er verschillende kledinglijnen van RL zijn en dat de meest exclusieve (Purple) niet in NL verkrijgbaar is/was.
Op donderdag 4 september 2003 14:18 schreef WaStEd het volgende:
Kan net zo goed echt zijn, ik heb zelf ook een aantal shirts met borstzak, en ja met Poloplayer. Als ze uit een Outlet uit de US komen zullen ze wel echt zijn. Vergeet niet dat de shirts die hier in NL te koop zijn ongeveer 5% is van het totale shirtaanbod van RL. In de US verkopen ze dus veel meer soorten.
quote:Je kan wel in een paar zaken Purple Label krijgen in Nederland, maar dan zit je op minimaal 150 euro per overhemd.
Op donderdag 4 september 2003 15:15 schreef Brrrs het volgende:[..]
OK, thanx. Vraag rees omdat een deel van zijn RL hemden uit de VS (outlet) komt en een ander deel uit Thailand, vandaar! Wist wel dat er verschillende kledinglijnen van RL zijn en dat de meest exclusieve (Purple) niet in NL verkrijgbaar is/was.
quote:Is dat echt de moeite waard? Voor dat bedrag zijn er wel andere merken die beter zijn.
Op donderdag 4 september 2003 15:40 schreef WaStEd het volgende:
Je kan wel in een paar zaken Purple Label krijgen in Nederland, maar dan zit je op minimaal 150 euro per overhemd.
Onze barman maakte er een geintje van,
wij zeggen: "Is dat DKNY shirt van jou echt?"
hij zegt: "This is real, for sure, I had to pay 10 million for this!"
lache natuurlijk
(of had je drbij moeten zijn)
Geen geld hebben om het echte spul te kopen, maar wel willen patsen door met die nepmerken te lopen. Nepperds.
quote:Waarom wil je met een Nike shirt lopen, waarom niet met een Zeeman shirt of Hema ?
Op donderdag 4 september 2003 16:10 schreef Kimmster het volgende:
Ik vind het zo'n gezeur van mensen die zeggen : " Ik zou nooit nepkleding kopen,want je ziet toch dat het nep is " , " Je moet je bij je eigen stand houden " enzovoort enzovoort......
Waarom zou je bijvoorbeeld een t-shirt van Nike voor 50 euro kopen terwijl je 'm ook voor 5 euro kan kopen.
Ziet er waarschijnlijk precies hetzelfde uit...en je moet nagaan waar je 1 t-shirt hier voor koopt heb je er daar 10 voor...
Als je ze 10 keer hebt gewassen kun je het er ook niet meer vanaf zien of het echt of nep is...
Wat maakt het nou uit..je hoeft toch niet je hele leven met dat t-shirt te lopen, dan koop ik liever een paar imitaties en kan eens afwisselen en heb er meer plezier van dan van 1 origineel...
Maar goed...iedereen heeft recht op zijn eigen mening en ik denk er nu eenmaal zo over.....het is al duur genoeg allemaal...en je betaalt toch alleen het merk en niet altijd de kwaliteit !
quote:
quote:Even voor de duidelijkheid, er zijn trieste mensen genoeg op deze wereld dus vandaar dat die zooi in Turkije wel verkocht wordt.
Op vrijdag 5 september 2003 18:18 schreef Kimmster het volgende:
Nou allereerst loop ik helemaal niet in Nike of weet ik veel ander merk kleding...ben ik het type niet voor het gaat zich alleen maar om het principe.
Ik loop net zo goed in een t-shirt van de wibra..graag zelfs...waarom niet, is niets om je over te schamen maar dat is weer een heel discussie punt op zich.
Ik heb geen duur t-shirt nodig om me belangrijk te voelen..van kijk eens wat ik heb...een nike shirt en heb er wel 50 euro voor betaald...jaja snuif je die maar eens op, is tenminste echt !
Mij boeit het absoluut niet...maar blijkbaar zijn er wel mensen die een simpel t-shirt kopen, die net zo goed van de wibra af kan komen, en daar veel geld voor betalen omdat daar een of ander teken op staat.
Zoals ik al zei...je betaalt alleen het merk, en ik vind niet dat iemand afgekraakt moet worden omdat die toevallig een nepmerk aan heeft.
Waar zijn we dan mee bezig, ik kan het me permitteren ALS IK HET ZOU WILLEN ! maar er zijn ook mensen die dat niet kunnen en dolblij zijn met zo'n t-shirt omdat vriendjes en vriendinnetjes dat ook hebben en het niet interesseert of het echt of nep is !
Dat is mijn beweegreden om zo te denken..en dan nog als iedereen zo schijnheilig zegt....ik koop het niet...enzo enzo....dan waren alle verkopers in turkijke failliet....en dat zijn ze nog lang niet...
I REST MY CASE !
quote:Hoeveel gekopieerde cd's of cd-roms heb jij?
Op donderdag 4 september 2003 18:11 schreef CaymanIslands het volgende:
LOWLIFES!!!Geen geld hebben om het echte spul te kopen, maar wel willen patsen door met die nepmerken te lopen. Nepperds.
Echt TE pauper!
Want er zijn gradaties in namaak;
1. echte onvervalste nep
Dit is meestal troep, die probeert er uit te zien als het originele product, maar op een kilometer afstand zie je al dat het gewoon niet dezelfde kwaliteit is.
2. rejects
Hier hebben we het al over een product dat van dezelfde productielijn afkomt als het origineel, maar om de een of andere reden is afgekeurd en nu toch als echt verkocht worden
3. overproductie
Hetzelfde als 2, alleen is er nu geen sprake meer van een defect aan het goed, maar is er gewoon teveel geproduceerd.
Over categorie 1 maken de houders van het merk zich niet zo heel erg druk. Het verschil is te groot om iemand voor de gek te houden. Over 2 en 3 daarentegen raken ze wel helemaal over de rooie, want een merk is voor een flink deel ook image. En als dat image zegt; ''excusief en duur'', dan is het fataal als je het uit de graaibakken van een textielboer op de markt kunt halen voor een fractie van de prijs waarvoor het in de design winkel hangt. Dit is ook het soort namaak (eigenlijk gaat het over inbreuk op merkrecht) waar het hardst tegen wrodt opgetreden, omdat het het schadelijkst is.
Having said all this; het meeste wat je op de markt in toeristenplaatsen vindt is van de categorie 1 in bijna alle gevallen.
Als ik dan dat design gefaked en wel kan kopen voor een paar euro in plaats van 2 maandsalarissen, wat de neuk kan mij het dan schelen of er addiddaaazzzz op zou staan?
Juist, helemaal niets. Dingen kopen om het merk vind ik sowieso een rare bezigheid, omdat dat merk toevallig degelijk design heeft is iets heel anders. Dan boeit het merk me ook niet meer maar het design. Heeft volgens mij niets met status te maken, maar met er gewoon fatsoenlijk uitzien.
Sowieso, status, klinkt beetje als een rapper woordje voor mensen die graag bling bling zeggen, en als je dat niet kan ben je niet iemand's homey
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |