het is wel bekend dat de mensheid onverklaarbare en machtige dingen gaan vereren, denk maar aan de griekse god van de donder. mensen van 10.000 jaar geleden zouden buitenaardse wezens welke uit de hemel komen ook als een almachtig iets beschouwen en zich eraan onderwerpen. het verklaard wel de tegenstrijdigheden welke god vertoond, dat hij gehele steden verwoest, niet wist waar abraham zich had verstopt (in de bosjes) en ook niet wist dat ze van de verboden vrucht hadden genomen.
god is niet tijdloos en in hoeverre kan je blijven geloven in een god welke tegenstrijdigheden vertoond, moordenaars in dienst neemt (mozes), vergissingen maakt e.d.
nu mogen jullie me afkraken
quote:discussies waarin 1 iemand de hele tijd vragen stelt en de ander ze beantwoord vind ik voor proletatiers.
op zondag 31 augustus 2003 14:00 schreef erikh het volgende:[..]
en wie heeft de evolutie geschapen?
quote:[offtopic] hey ouwe, alles goed?
op zondag 31 augustus 2003 14:02 schreef unknown_drunk het volgende:[..]
heyyyyyyyyyyyy ries
quote:laten de bijbel en koran voortaan zo maar noemen: erwaseensgod.
op zondag 31 augustus 2003 14:01 schreef techxp het volgende:
uit een sprookjesboek. beetje hetzelfde als 'er was eens...'
quote:eens
op zondag 31 augustus 2003 13:57 schreef blanche_fantasy het volgende:
god is geschapen door de mens.
god is de angst voor het onbekende, de angst om jezelf te zijn.
quote:klinkt als "wat was er eerder, de kip of het ei?"
op zondag 31 augustus 2003 14:00 schreef techxp het volgende:[..]
god heeft de mens geschapen en god is de creatie van mensen. klinkt logisch. alles is een loop. levend - dood - leven - dood - etc.
quote:afkraken idd. want wat je zegt over zo'n ark des verbonds komt uit een boek. jij houdt je te stijf aan zo'n boek. niemand kan immers bevestigen dat het allemaal gebeurt is wat er in dat boek staat.
op zondag 31 augustus 2003 14:02 schreef #ANONIEM het volgende:
god is evengoed geschapen door de natuur en is zeer zeker niet de schepper van het heelal, slechts van de mensheid zoals we die heden ten dage aanschouwen. (moordzuchtig volk). mijn mening is dat god slechts buitenaards leven is welke hier op aarde is geland. evolutietheorie klopt wel behalve bij de mens op 10.000 jaar terug ongeveer. iedereen kan me belachelijk maken, maar er wordt duidelijk gesproken over wapens welke zeer gedetailleerd beschreven zijn, de ark des verbonds is heel duidelijk beschreven (50 pagina's) net zoals de oude der dagen.het is wel bekend dat de mensheid onverklaarbare en machtige dingen gaan vereren, denk maar aan de griekse god van de donder. mensen van 10.000 jaar geleden zouden buitenaardse wezens welke uit de hemel komen ook als een almachtig iets beschouwen en zich eraan onderwerpen. het verklaard wel de tegenstrijdigheden welke god vertoond, dat hij gehele steden verwoest, niet wist waar abraham zich had verstopt (in de bosjes) en ook niet wist dat ze van de verboden vrucht hadden genomen.
god is niet tijdloos en in hoeverre kan je blijven geloven in een god welke tegenstrijdigheden vertoond, moordenaars in dienst neemt (mozes), vergissingen maakt e.d.
nu mogen jullie me afkraken
-edit- typo
[dit bericht is gewijzigd door chaozzzzz op 31-08-2003 14:15]
quote:wat heeft het buitenaards leven geschapen dan ?
op zondag 31 augustus 2003 14:02 schreef #ANONIEM het volgende:
mijn mening is dat god slechts buitenaards leven is welke hier op aarde is geland.
quote:die zit
op zondag 31 augustus 2003 14:04 schreef #ANONIEM het volgende:
evolutie verklaard zichzelf door de wetenschappelijke natuurwetten.
kent geen schepping, want het is een natuurlijk proces.
quote:de goede mensen die erin geloven komen er ook heus wel in het leven
op zondag 31 augustus 2003 14:07 schreef chaozzzzz het volgende:
god bestaat niet, maar dat neemt niet weg dat er mensen in mogen geloven. beetje naief om te denken dat alles er 'ineens' was en dat adam en eva ff flink gingen sexen
quote:logisch gezien. maar de logica houdt bij gelovigen vaak op bij de grens die hun erwaseensgodboeken stellen.
op zondag 31 augustus 2003 14:06 schreef heronymus het volgende:
logisch gezien.
quote:a.u.b. de bijbel en god even los koppelen. als er iets is was alwetend is ('god') dan heeft die niet de bijbel (of koran) geschreven !
op zondag 31 augustus 2003 14:06 schreef blanche_fantasy het volgende:
afkraken idd. want wat je zegt over zo'n ark des verbonds komt uit een boek. jij houdt je te stijf aan zo'n boek. niemand kan immers bevestigen dat het allemaal gebeurt is wat er in dat boek staat.
dus je trekt conclusies uit een verhalen boek (zo is het toch?)....
dan denk ik, goh iemand die z'n leven basseerd op wat er in 1 boek is geschreven vind ik erg ver gaan, ik denk zelfs dat je ziek bent als je tot zulke daden in staat bent.
of geldt dit niet voor jou en voel jij ook de aanwezigheid van god?
maarja dan dwaal ik af van god -> geloof
quote:graag ja.
op zondag 31 augustus 2003 14:14 schreef akkersloot het volgende:[..]
a.u.b. de bijbel en god even los koppelen. ...
quote:aha! weer die harry potter!
op zondag 31 augustus 2003 14:14 schreef stephanus het volgende:
wat hier met scheppen wordt bedoelt is meer toveren. iets uit het niets. da's meer iets voor een tovenaar.
quote:geloof heeft de mensen in het verleden voornamelijk onderdrukt en dom gehouden, als ook ten strijden gedreven...
op zondag 31 augustus 2003 14:18 schreef chaozzzzz het volgende:
je kan het trouwens ook zo bekijken: zonder god zou er geen geloof geweest zijn, en geloof heeft (en dan praat ik met name over het verleden) mensen sterk gemaakt.maarja dan dwaal ik af van god -> geloof
het volk werd vroeger gedeist gehouden, in de tang tussen de grootgrondbezitters en de kerk.
quote:wat hij zegt
op zondag 31 augustus 2003 13:57 schreef blanche_fantasy het volgende:
god is geschapen door de mens.
god is de angst voor het onbekende, de angst om jezelf te zijn.
quote:dan toch een bewijs voor het bestaan van god. want geloof bestaat.
op zondag 31 augustus 2003 14:18 schreef chaozzzzz het volgende:
zonder god zou er geen geloof geweest zijn
quote:nou kijk, wat ik bedoelde is dat hij niet in fysieke vorm bestaat, en ik bedoelde ook niet geloof als in chistendom ofzo, maar gewoon dat mensen geloven dat 'iets' het leven geschapen heeft
op zondag 31 augustus 2003 14:25 schreef akkersloot het volgende:[..]
dan toch een bewijs voor het bestaan van god. want geloof bestaat.
of je wilde zeggen "zonder geloof in god zou er geen geloof geweest zijn".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |