quote:Dat heet nou spreek angst!
Op dinsdag 20 januari 2004 19:06 schreef Automatic_Rock het volgende:[..]
Dat heb ik nou ook. Ik stotter sowieso, maar als ik weet dat ik iets MOET zeggen dan wordt het helemaal een ramp!!
quote:Nou...., ik stotter ook als ik tegen onze hond praat. Dat lijkt me toch geen spreekangst???
Dat heet nou spreek angst!
Ja daar ben ik ook echt de hele dag mee bezigquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:52 schreef xStijnBx het volgende:
ik voel vaak aankomen wanneer ik ga stotteren, dan verander ik de zinsopbouw gewoon een btje en vervang ik bepaalde woorden.
vandaag ook weer
ik wou zeggen: ik moet maandag trainen
maar ik voelde dat ik trainen niet zonder stotteren kon zeggen dus zei ik:
ik heb aanstaande maandag basketbaltraining.
het klinkt stom maar het werkt voor mij heel goed.
wat voor mij ook goed werkt is als ik begin met stotteren ff euhmm ofzo zeggen en dan het woord opnieuw zeggen.
op deze manier heb ik niet echt veel last van mijn stotteren,
trouwens als je goed naar mensen luistert, stotteren of haperen heel veel mensen. zelde hoor ik iemand echt een vloeiend verhaal vertellen.
Volgens mij doen alle stotteraars dat, ik ook namelijk. Maar heeft als nadeel dat je soms het verkeerde zegt maar het goede bedoeld.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:52 schreef xStijnBx het volgende:
ik voel vaak aankomen wanneer ik ga stotteren, dan verander ik de zinsopbouw gewoon een btje en vervang ik bepaalde woorden.
vandaag ook weer
ik wou zeggen: ik moet maandag trainen
maar ik voelde dat ik trainen niet zonder stotteren kon zeggen dus zei ik:
ik heb aanstaande maandag basketbaltraining.
het klinkt stom maar het werkt voor mij heel goed.
wat voor mij ook goed werkt is als ik begin met stotteren ff euhmm ofzo zeggen en dan het woord opnieuw zeggen.
op deze manier heb ik niet echt veel last van mijn stotteren,
trouwens als je goed naar mensen luistert, stotteren of haperen heel veel mensen. zelde hoor ik iemand echt een vloeiend verhaal vertellen.
Ze laten je ook niet de mislukkingen zien, die zijn niet echt commericieel interessantquote:Op zondag 31 augustus 2003 13:13 schreef Lucille het volgende:
Ik heb hier inderdaad wel eens een stukje van op TV gezien. Ze ontzien de mensen niet echt volgens mij. Maar het werkt dus blijkbaar wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |