Alvast dank
Hepyro
quote:eerder GC toch?
Op zaterdag 30 augustus 2003 22:57 schreef Hepyro het volgende:
*verkeerde rubriek gepost* zie ik nu!Kan het ff verplaatst worden naar R&P o.i.d.?
dank
quote:Omdat hij het niet nodig vind en ik kan hem dus niet overtuigen dat formatteren weldegelijk belangrijk is in bepaalde gevallen
Op zaterdag 30 augustus 2003 22:58 schreef MSXUser het volgende:
Of naar DIG. Waarom wil je pa niet dat er geformatteerd wordt?
Maak daarna als je de pc wel mag herinstalleren gewoon een image. Kan je makkelijk de boel weer herstellen....
quote:Je moet echt zeker weten dat je niets belangrijks kwijtraakt.....
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:06 schreef Hepyro het volgende:
Het is erg stil met reply's...wie kan mijn pa nou overtuigen dat formatteren weldegelijk niet voor niets is?
quote:Van wie is die computer nou eigenlijk?
Op zaterdag 30 augustus 2003 22:55 schreef Hepyro het volgende:
Ik heb deze computer die ik gebruik gekregen van mn pa op Sinterklaas 2001 en natuurlijk was ik daar heel blij mee alleen was er wel een voorwaarde aan verbonden, namelijk dat ik hem niet mag formatterenmaargoed ikzelf vind dat dus een vage regel omdat formatteren best wel goed kan zijn als de boel een beetje verstopt raakt op je pc maar ik weet wel waarom hij die regel heeft bedacht omdat ik destijds bij een alg. plek regelmatig als vrijwillige computerbeheerder de boel leegzoog en mn vader heeft als stelregel "formatteren is gewoon geen optie", ik kan hem daar niet vanaf krijgen dus misschien kunnen jullie een mening geven hierover?
Alvast dank
Hepyro
quote:kan je gedachten lezen?
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:08 schreef WaSTeiL het volgende:
formatteren op zich verbeterd de pc niet of lost de oorzaak niet op. Het lost je probleem wel op (lees: tijdelijk)... Maar formatteren brengt ook weer andere problemen met zich mee.. je moet de boel weer herinstalleren... zorgen dat je al je software weer geinstalleerd word (lees: de cracks bij de juiste software zoekt)....
Maak daarna als je de pc wel mag herinstalleren gewoon een image. Kan je makkelijk de boel weer herstellen....
quote:dan doen we maar even niet
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:08 schreef Chirma het volgende:
deltree \
quote:1) eigenlijk is hij van mij maar mn vader kan hem toch opeisen dat stond zogenaamd in de "dichtelijke" voorwaarden
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:10 schreef 700MB het volgende:
Van wie is die computer nou eigenlijk?
En vraag 2: Zou hij het merken als je het wel zou doen?
quote:1. Het is nu twee jaar later, dus die kans lijkt me redelijk klein en bovendien:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:13 schreef Hepyro het volgende:1) eigenlijk is hij van mij maar mn vader kan hem toch opeisen dat stond zogenaamd in de "dichtelijke" voorwaarden
2) Hij had toen ik hem kreeg een regeltje ergens in het register gedaan (wat ik uiteraard niet mocht zien) waardoor hij op die manier kon controleren of ie geformat was want dan zou dat ene regeltje er niet meer staan
Als een lampje van je richtingaanwijzer het niet doet ga je toch ook niet de motor reviseren, een nieuwe uitlaat er onder zetten, banden vernieuwen en verse ruiterwissers en sproeivloeistof kopen?
[Dit bericht is gewijzigd door ParanoidEv op 30-08-2003 23:18]
quote:1: Het is nu ook wel minder dat klopt maar ik doelde meer op de beginfase van de comp toen was mn pa nogal star daarin
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:16 schreef 700MB het volgende:
1. Het is nu twee jaar later, dus die kans lijkt me redelijk klein en bovendien:
2. En die kan je niet zelf terugzetten, want?
quote:Backup je register
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:13 schreef Hepyro het volgende:[..]
dan doen we maar even niet
[..]1) eigenlijk is hij van mij maar mn vader kan hem toch opeisen dat stond zogenaamd in de "dichtelijke" voorwaarden
2) Hij had toen ik hem kreeg een regeltje ergens in het register gedaan (wat ik uiteraard niet mocht zien) waardoor hij op die manier kon controleren of ie geformat was want dan zou dat ene regeltje er niet meer staan
Maaruh jij werkte als vrijwilliger bij iets voor de PC's. Heb je daar ooit een grove fout gemaakt door veel data kwijt te raken door een format? Anders zou een format op zich geen kwaad kunnen lijkt mij maar formateren is ook niet per se noodzakelijk. Enne mocht je PC echt in puin liggen moet je vader het ook maar fixen ook dan...ZONDER format
quote:Ja daar heb je ook gelijk in maar ik was toen iets minder kundig en dan gebruik ik liever de "schietstoel" dan gaan zoeken naar een speld in een hooiberg
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:16 schreef Lucille het volgende:
[verhaal]
quote:dat zou kunnen maar dat is mij teveel werk
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:16 schreef RdP het volgende:
Dan maak je eerst een ghost (image) van je schijf en brand die op een aantal CDs. Mocht het dan fout gaan, kan je altijd die image weer terug zetten en voor je vader zal het er uit zien als of er nooit iets is gebeurd.
quote:Of je zet er een wachtwoord op. (Ja, want dan kan ik het ook niet per ongeluk formatteren
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:17 schreef Hepyro het volgende:[..]
1: Het is nu ook wel minder dat klopt maar ik doelde meer op de beginfase van de comp toen was mn pa nogal star daarin
2: Ik had wel systemrestore of weetikveelwat kunnen doen maar hij controleerde toen nog weleens dat register en als dat regeltje weg was *bang* computer weg
quote:Mwa, eens je Windows register rot, altijd je Windows register rot... Ik gooi er dan meestal gewoon een Ghost overheen omdat dat gewoon een heel stuk sneller is maar anders gooi ik er wel degelijk gewoon ff een format overheen. Kan gelijk de schijf weer eens gechecked worden aangezien ikzelf toch nooit defrag of scandisk draai...
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:16 schreef Lucille het volgende:
Er is meestal wel een aanwijsbare reden waarom een computer traag wordt. Adware, virussen, conflicten tussen drivers, software die lukraak wordt geinstalleerd en niet netjes wordt uninstalled. Het is dus eerst zaak om te kijken of je niet gewoon op een normale manier de boel weer goed kan krijgen. Een format is echt de laatste optie in mijn ogen. Maar al te vaak wordt er geschreeuwd dat je moet formateren om een probleem op te lossen. In veel gevallen een kwestie van onkunde en gebrek aan kennis.Als een lampje van je richtingaanwijzer het niet doet ga je toch ook niet de motor reviseren, een nieuwe uitlaat er onder zetten, banden vernieuwen en verse ruiterwissers en sproeivloeistof kopen?
En natuurlijk eerst alle data netjes op een andere partitie zetten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |