abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12838818
de plaats waar je 'stuurstang' door het frame gaat... waar hij draait dus... hiervoor heb je geen verstand nodig van scooters... een fiets heeft het ook
Hopeloos benzine verslaafd
pi_12838859
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 22:49 schreef Youp het volgende:
speling in het balhoofd kan hier ook toe leiden.... bij een bepaald toerental trilt het blok het meeste dat kan het toerental zijn waarbij jij 40-50 rijdt... als het balhoofd een beetje speling heeft dan kan de hele scooter hierdoor gaan trillen omdat de speling in het balhoofd de trilling als het ware versterkt...

heb ik ook last van gehad


Ik wilde het net zeggen, kal misschien aan je balhoofd liggen. Balhoofd zit bij je kroonplaten (daar waar je voorvorkpoten in hangen). Je kroonplaten zitten onder en boven je balhoofd (eentje onder, eentje boven). Daarbovenop zit een schijf, en die moet je met een schroevendraaier + hamer strakker slaan.
Als je em te strak zet kun je niet meer sturen, dus pas op
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 23:08:47 #28
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_12838862
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:06 schreef Youp het volgende:
de plaats waar je 'stuurstang' door het frame gaat... waar hij draait dus... hiervoor heb je geen verstand nodig van scooters... een fiets heeft het ook
mm dan zou dat het ook kunnen zijn, het stuur zit namelijk een ietsiepietsie scheef (al een hele tijd zo) en er zou dus wat speling in kunnen zitten
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 23:22:06 #29
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_12839102
wat het precies is zou ik niet weten, kan balhoofd zijn, gare krukaslagers, gare zuigerveren, olie op? enz. dmv DEZE dingen kun je je stuur weer in balans brengen zodat de boel niet meer trilt enz........
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
pi_12839144
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:22 schreef super_honda het volgende:
wat het precies is zou ik niet weten, kan balhoofd zijn, gare krukaslagers, gare zuigerveren, olie op? enz. dmv DEZE dingen kun je je stuur weer in balans brengen zodat de boel niet meer trilt enz........
yeah right...

wat je nodig hebt is een flinke uit de kluiten gewassen steeksleutel of baco of mijn part een waterpomptang... haal al het plastic uit de weg bij je balhoofd en draai de ringen aan...

Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 23:31:19 #31
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_12839269
hoeveel kilometer heb je al gereden met de cilinder en zuiger die er nu onder liggen? als de zuiger(veren) op zijn gaan ze ook trillen bij een bepaald toerental. en ga eens een stukje zonder hande rijden, en kijk welke kant je scooter op rijd. gaat ie rechtdoor, dan is alles goed. gaat ie naar links of naar rechts, dan is er iets mis(frame krom, achterwiel niet goed vast, rot balhooflager) en knijp tijdens het rijden je voorrem eens helemaal in(wel voorzichtig anders ga je op je snuffert) voel je het stuur dan naar je toekomen of gaat het wiebelen, dan zijn je balhoofdlagers rot..
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
pi_12839410
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:31 schreef super_honda het volgende:
hoeveel kilometer heb je al gereden met de cilinder en zuiger die er nu onder liggen? als de zuiger(veren) op zijn gaan ze ook trillen bij een bepaald toerental. en ga eens een stukje zonder hande rijden, en kijk welke kant je scooter op rijd. gaat ie rechtdoor, dan is alles goed. gaat ie naar links of naar rechts, dan is er iets mis(frame krom, achterwiel niet goed vast, rot balhooflager) en knijp tijdens het rijden je voorrem eens helemaal in(wel voorzichtig anders ga je op je snuffert) voel je het stuur dan naar je toekomen of gaat het wiebelen, dan zijn je balhoofdlagers rot..
als de zuigerveren gaar zijn ga je eerst vermogen verliezen... getril krijg je daar echt niet van... dan zijn het je lagers als het uit het blok komt...

en je kan ook gewoon aan je stuur trekken gaan staan en ff omhoog en omlaag en dan voel je vanzelf de speling...

Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 23:40:58 #33
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_12839472
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:31 schreef super_honda het volgende:
hoeveel kilometer heb je al gereden met de cilinder en zuiger die er nu onder liggen? als de zuiger(veren) op zijn gaan ze ook trillen bij een bepaald toerental. en ga eens een stukje zonder hande rijden, en kijk welke kant je scooter op rijd. gaat ie rechtdoor, dan is alles goed. gaat ie naar links of naar rechts, dan is er iets mis(frame krom, achterwiel niet goed vast, rot balhooflager) en knijp tijdens het rijden je voorrem eens helemaal in(wel voorzichtig anders ga je op je snuffert) voel je het stuur dan naar je toekomen of gaat het wiebelen, dan zijn je balhoofdlagers rot..
de zuigerveren zijn een keer vervangen, de rest van de cilinder is standaard (op de nodige afdicht ringen na) en is onderweg naar de 28duizend KM we zitten nu bijna op 27,5

en over dat zonder handen rijden, dan heeft ie een afwijking omdat het stuur een stukje scheef staat (het bovendeel alleen met de handvaten en de teller) en dat zou dus door het balhoofd kunnen komen. en als ik alleen met mn voorrem rem komt het suur niet naar me toe, maar ik wel naar het stuur, de remmen zijn pas vervangen

dat wordt dus morgen ff de scoot flink nakijken

pi_12839724
Leg dat trillen eens uit, wat doet ie precies?
Inhouden en dan weer oppakken, dan zal het je v-snaar wel zijn. Heeft een vriend van me ook gehad, hij ging naar een dealer en die zei meteen v-snaar (goeie monteur ) Andere v-snaar en probleem weg
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 23:58:05 #35
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_12839788
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:54 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Leg dat trillen eens uit, wat doet ie precies?
Inhouden en dan weer oppakken, dan zal het je v-snaar wel zijn. Heeft een vriend van me ook gehad, hij ging naar een dealer en die zei meteen v-snaar (goeie monteur ) Andere v-snaar en probleem weg
je staat stil bij het verkeerslicht, je geeft volgas, op een gegeven moment begint alles licht te trillen je neemt iets gas terug net zolang tot je niet meer versnelt (40kmph bij mij) als je dan weer gas bijgeeft begint alles gewoon te trillen tijdens het rijden kan je niet zeggen waar het vandaan komt omdat echt alles trilt
pi_12839831
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:58 schreef MewBie het volgende:

[..]

je staat stil bij het verkeerslicht, je geeft volgas, op een gegeven moment begint alles licht te trillen je neemt iets gas terug net zolang tot je niet meer versnelt (40kmph bij mij) als je dan weer gas bijgeeft begint alles gewoon te trillen tijdens het rijden kan je niet zeggen waar het vandaan komt omdat echt alles trilt


Klinkt mij heel erg als de v-snaar.
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')