quote:Ik wilde het net zeggen, kal misschien aan je balhoofd liggen. Balhoofd zit bij je kroonplaten (daar waar je voorvorkpoten in hangen). Je kroonplaten zitten onder en boven je balhoofd (eentje onder, eentje boven). Daarbovenop zit een schijf, en die moet je met een schroevendraaier + hamer strakker slaan.
Op zaterdag 30 augustus 2003 22:49 schreef Youp het volgende:
speling in het balhoofd kan hier ook toe leiden.... bij een bepaald toerental trilt het blok het meeste dat kan het toerental zijn waarbij jij 40-50 rijdt... als het balhoofd een beetje speling heeft dan kan de hele scooter hierdoor gaan trillen omdat de speling in het balhoofd de trilling als het ware versterkt...heb ik ook last van gehad
quote:mm dan zou dat het ook kunnen zijn, het stuur zit namelijk een ietsiepietsie scheef (al een hele tijd zo) en er zou dus wat speling in kunnen zitten
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:06 schreef Youp het volgende:
de plaats waar je 'stuurstang' door het frame gaat... waar hij draait dus... hiervoor heb je geen verstand nodig van scooters...een fiets heeft het ook
quote:yeah right...
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:22 schreef super_honda het volgende:
wat het precies is zou ik niet weten, kan balhoofd zijn, gare krukaslagers, gare zuigerveren, olie op? enz. dmv DEZE dingen kun je je stuur weer in balans brengen zodat de boel niet meer trilt enz........
wat je nodig hebt is een flinke uit de kluiten gewassen steeksleutel of baco of mijn part een waterpomptang... haal al het plastic uit de weg bij je balhoofd en draai de ringen aan...
quote:als de zuigerveren gaar zijn ga je eerst vermogen verliezen... getril krijg je daar echt niet van... dan zijn het je lagers als het uit het blok komt...
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:31 schreef super_honda het volgende:
hoeveel kilometer heb je al gereden met de cilinder en zuiger die er nu onder liggen? als de zuiger(veren) op zijn gaan ze ook trillen bij een bepaald toerental. en ga eens een stukje zonder hande rijden, en kijk welke kant je scooter op rijd. gaat ie rechtdoor, dan is alles goed. gaat ie naar links of naar rechts, dan is er iets mis(frame krom, achterwiel niet goed vast, rot balhooflager) en knijp tijdens het rijden je voorrem eens helemaal in(wel voorzichtig anders ga je op je snuffert) voel je het stuur dan naar je toekomen of gaat het wiebelen, dan zijn je balhoofdlagers rot..
en je kan ook gewoon aan je stuur trekken gaan staan en ff omhoog en omlaag en dan voel je vanzelf de speling...
quote:de zuigerveren zijn een keer vervangen, de rest van de cilinder is standaard (op de nodige afdicht ringen na) en is onderweg naar de 28duizend KM
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:31 schreef super_honda het volgende:
hoeveel kilometer heb je al gereden met de cilinder en zuiger die er nu onder liggen? als de zuiger(veren) op zijn gaan ze ook trillen bij een bepaald toerental. en ga eens een stukje zonder hande rijden, en kijk welke kant je scooter op rijd. gaat ie rechtdoor, dan is alles goed. gaat ie naar links of naar rechts, dan is er iets mis(frame krom, achterwiel niet goed vast, rot balhooflager) en knijp tijdens het rijden je voorrem eens helemaal in(wel voorzichtig anders ga je op je snuffert) voel je het stuur dan naar je toekomen of gaat het wiebelen, dan zijn je balhoofdlagers rot..
en over dat zonder handen rijden, dan heeft ie een afwijking omdat het stuur een stukje scheef staat (het bovendeel alleen met de handvaten en de teller) en dat zou dus door het balhoofd kunnen komen. en als ik alleen met mn voorrem rem komt het suur niet naar me toe, maar ik wel naar het stuur, de remmen zijn pas vervangen
dat wordt dus morgen ff de scoot flink nakijken
quote:je staat stil bij het verkeerslicht, je geeft volgas, op een gegeven moment begint alles licht te trillen je neemt iets gas terug net zolang tot je niet meer versnelt (40kmph bij mij) als je dan weer gas bijgeeft begint alles gewoon te trillen tijdens het rijden kan je niet zeggen waar het vandaan komt omdat echt alles trilt
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:54 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Leg dat trillen eens uit, wat doet ie precies?
Inhouden en dan weer oppakken, dan zal het je v-snaar wel zijn. Heeft een vriend van me ook gehad, hij ging naar een dealer en die zei meteen v-snaar (goeie monteur) Andere v-snaar en probleem weg
quote:Klinkt mij heel erg als de v-snaar.
Op zaterdag 30 augustus 2003 23:58 schreef MewBie het volgende:[..]
je staat stil bij het verkeerslicht, je geeft volgas, op een gegeven moment begint alles licht te trillen je neemt iets gas terug net zolang tot je niet meer versnelt (40kmph bij mij) als je dan weer gas bijgeeft begint alles gewoon te trillen tijdens het rijden kan je niet zeggen waar het vandaan komt omdat echt alles trilt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |