Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, dit was verreweg de leukste Lowlands van de afgelopen 4 jaar. Niet te druk, leuke groep en een hoop leuke acts en een geweldige sfeer.
Wat betreft muziek heb ik ontzettend veel gezien, ontzettend vaak vooraan gegaan en 10 keer dood gegaan in de diverse pit-achtige praktijken, maar dat mocht de pret niet drukken.
Uitschietens wat mij betreft waren Kaizers Orchestra (mensen, wat een geweldig feest), Caesar (steengoed, alleen de basgitaar stond wel wat hard), Corvus Corax, band van de leden van Tanzwut met 5 doedelzakspelers, 3 percussionisten compleet in middeleeuws/fantasy achtige setting, The Youngblood Brass Band (watnou Foo Fighters, een hip-hoppende brassband die je vanuit de luie banken op Higherground kunt volgen, wat wil een mens nogmeer?)..
Tegenvallers waren Max Normal (eentonig saai), The Streets (over kutgeluid gesproken zeg) en The Blood Brothers was ook een grote partij teringkerriechaos, ik hou best van dergelijke praktijken, maar dit was gewoon eeuhm herrie. De pit daarentegen was wel leuk
).
Andere toppunten waren Alex Agnew (cabaretier, winnaar liedscabaretfestival) die met zeer veel geluidseffecten en een brede muzikale kennis de hele Juliet tent dubbel deed vouwen van het lachen. De Silent Disco was ook zeer geslaagd (een wel zeer unieke ervaring, waarbij je je direct zeer lullig voelt zodra de koptelefoon af gaat). en dan niet te vergeten al die malloten (Punker met een accordeon op de vroege morgen en twee Acrobatische belgen in onderbroek) en natuurlijk de plaatselijke dans-op-de-tafel-feestjes in de verschillende eettenten.
Dan vergeet ik nog het geweldige gemak van onze partytent en de een voor een wegwaaiende partytenten in de omgeving tijdens de windhozen van zondagmiddag en het feit dat er gewoon plaats was voor iedereen, nergens dringen (nouja alleen Moloko en Björn Again zaten tot onze grote spijt stamp en stamp vol), oftewel, volgend jaar weer, met een rits onbekend talent op de podia en maximaal 45000 man publiek graag
.
LL was echt relaxt dit jaar. weinig bands gezien trouwens.
Spooks (was goed)
Blackalicious (heel vet)
Redman (viel een beetje tegen)
verder heb ik me in de Groove Tube (waar ze onwijs lekker beats draaiden) uit me naad gedanst en op Higher Grounds gehangen.
heel fijn allemaal
tot volgend jaar.
Minnetjes
Hot Hot Heat
Vals, en het was voor hun ook te vroeg
Sum 41
Stelde Jammerlijk Teleur
Eels
sowieso niet mijn favoriet en er was geen sfeer
Björn Again
Abba werkt gewoonweg niet meer
quote:Wij kwamen om 12:00 aan. om een uurtje of 14:30 gingen de poorten na de wachtrij open. Daar waren we rond 3en (ja iets teveel spullen mee, dat liep niet echt snel). Van 3 tot 6 dus moeten wachten tot de poorten open gingen en toen was het nog een kleine 2 uur wachten voordat we met onze spullen camping 4 (die toen net open ging) op konden wandelen. Lang wachten dus, maar beter dan 19:00 aankomen om op 2:00 nog niet binnen zijn (wat ik dus van sommigen hoorde). Kwa controle sloeg het nergens op, veelste weinig mensen en zowat alles werd doorzocht (ook niet goed, maarach).
Op maandag 1 september 2003 14:14 schreef Mission753 het volgende:
Hoe lang hebben jullie in de rij gestaan om naar binnen te komen??
wij kwamen om ongeveer 21:00 daar aan en we hebben daar dik 4,5 uur over gedaan om binnen te komen
Al met al ben ik blij dat ik maar 1,5 a 2 uur heb hoeven staan in de rij in tegenstelling tot sommigen. volgend jaar staan we alleen wel om 14:00 voor de poorten te wachten ipv 12:00.
quote:ik lag om 15.00 op het veld te wachten tot de deuren open gingen. dat was heel gezellig. om 18.00 gingen de poorten open en om 18.30 was ik binnen
wij kwamen om ongeveer 21:00 daar aan en we hebben daar dik 4,5 uur over gedaan om binnen te komen
quote:Laat me raden: deze bus?
Op zondag 31 augustus 2003 01:18 schreef The_Lizard_Queen het volgende:[..]
Paars bandje, paars blokje, witte letters. En geen sponser-logo erop dit jaar.
Ik kwam vandaag op de parkeerplaats een Scooby Doo-bus tegen trouwens.
Met op de zijkant 'Mystery Machine' en felgroene pluizige bekleding. Alleen jammer dat een of andere aso 'GET A LIFE' op de voorkant had gespoten.
quote:Ik ben vrijdagochtend pas gekomen en als ik dat zo lees was dat achteraf niet eens zo erg. Ik was er +/- half 12 en zo'n drie kwartier later stond ik al binnen, dat ging dus prima.
quote:Zeker. Ik was er rond 9 uur (jaja om kwart over 7 zit ik al in de trein te bikkelen) en was in een kwartiertje binnen. En ook nog een prima plekje voor mijn plastic woninkje verzonnen! Godzijdank niet donderdag gegaan, al is het natuurlijk jammer van de Fok meet
Op maandag 1 september 2003 14:24 schreef Wolve000 het volgende:[..]
Ik ben vrijdagochtend pas gekomen en als ik dat zo lees was dat achteraf niet eens zo erg. Ik was er +/- half 12 en zo'n drie kwartier later stond ik al binnen, dat ging dus prima.
quote:Donderdag was vor zeer veel mensen een slopende dag. Vooral degene die veelsteveel dingen mee moesten slepen (uch). We hadden alleen geen andere keuze, want om op het laatst nog een plekje te vinden voor een partytent van 6 bij 3 meter, waar de gewone tenten nog omheen gezet moeten worden kun je maar beter optijd komen. Gelukkig maar, want met al dat kutweer ben ik blij dat we onze plastic schuur op hebben weten te zetten. Daarbij was het op camping 4 zo'n beetje de nog enige partytent die na 3 dagen lowlands nog overeind stond (in tegenstelling tot enkele salto'ende exemplaren aan de overkant).
Op maandag 1 september 2003 14:30 schreef marsterretje het volgende:
Zeker. Ik was er rond 9 uur (jaja om kwart over 7 zit ik al in de trein te bikkelen) en was in een kwartiertje binnen. En ook nog een prima plekje voor mijn plastic woninkje verzonnen! Godzijdank niet donderdag gegaan, al is het natuurlijk jammer van de Fok meet
Vroeg gaan is daarbij ook nog eens erg gezellig, volgend jaar weer. Danmaar een paar uurtjes extra wachten.
Voor de rest heb ik me prima vermaakt dit jaar.
quote:Als je even goed gekeken had, dan zag je rechts achter de toiletkruizen dat het best rapido ging, nou ja, 2 uur over 100 meter, maar toch...
we waren binnen met bandje om half 12....
verder inderdaad moloko errug leuk alleen moest ik halverwege nokken voor Electric six. Verder erg relaxt minder druk genoeg ruimte. Wel veel gedanst dit jaar
tevens een tafel gesloopt in de groove tube ( die dingen zijn toch gemaakt om op te springen
)
Minder vond ik zelf de mars volta's mij te feedbackerig maar de zanger had wel een mooie stem. En f33ler ik het kunnen weten mensen met breazah namen niet deugen maar dit een halve india en dan nog zeggen Un-fucking-beleiveble en echt niemand bewoog want het was gewoon niet goed!
En natuurlijk de tiel tent
Damn, wat klonk dat weer goed 
Maar om nou 107 euri te betalen voor alleen Nightwish...
Setlist was erg goed, met als hoogtepunt toch wel Slaying the dreamer
echt geweldige optredens!! En PJ Harvey, Eels en Beck vielen mij ook zeker niet tegen.
quote:Nee, iedereen liep constant die strandballen te meppen daar.
Op maandag 1 september 2003 14:52 schreef Bosbeetle het volgende:
En f33ler ik het kunnen weten mensen met breazah namen niet deugen maar dit een halve india en dan nog zeggen Un-fucking-beleiveble en echt niemand bewoog want het was gewoon niet goed!
quote:
Op maandag 1 september 2003 15:04 schreef Henkmanz het volgende:
Lijkt me duidelijk, post hier je favoriete optreden van dit jaar en waarom.Op 1 Redman. Ik vond het optreden van Redman het vetst, ondanks het feit dat het gewoon hiphop is, en geen crossover ofzo. Hij zat echt lol te trappen met het publiek, dat op te delen in 2en waarbij beide "kanten" elkaar uit moesten schelden en middelvingers opsteken e.d.
De Secret-Guest van Redman, Dj Kool, was echt een geweldige verassing omdat het nummer dat hij deed (Let me Clear my Throat) een klassiekertje is.
Al het publiek dat er was was gedurende het hele optreden onwijs aktief, dus de sfeer zat er goed inOp een goede 2e plaats heb ik Guano Apes geplaatst, ook vanwege de fijne sfeer in het publiek. Ik stond achter het eerste vak (tegen het hek dus) in het midden, waar al snel een lekkere pit ontstond. Vooral de bekende nummers deden het publiek erg goed, wat de sfeer ten goede kwam.
Ze speelden goed, alleen vond ik het jammer dat Sandra (de zangeres) minder schreeuwde en minder hoog zong dan tijdens de opnames. Maar ja, vind je het gek als je zo rete-aktief rond loopt te rennen.op 3 zet ik Blackalicious. Net zoals bij Redman speelde hij met het publiek, rapte zoals je nooit eerder zag en had 1 achtergrondzanger en zangeres mee, die ook geweldig zongen. Was gewoon een geweldige vibe in de Bravo, en dat zorgde voor veel vrolijke mensen
Heb nu wel spierpijn van het head-nodden en zwaaien met mn arm.
Was moeilijk om deze top 3 te maken omdat Nightwish, Michael Franti en Adhd/VSOP/DaC ook super waren
Maar goed, nu jullie!
quote:GAY BAR! GAY BAR!
Op maandag 1 september 2003 14:52 schreef Bosbeetle het volgende:![]()
ELECTRIC SIX
![]()
![]()
wat een heerlijke band...
quote:wij liepen net weg toen ze die dingen op het publiek uitstorte. Maar het zegt wel wat dat ze strandballen nodig hebben om activiteit in de tent te krijgen.
Op maandag 1 september 2003 15:02 schreef Vork het volgende:[..]
Nee, iedereen liep constant die strandballen te meppen daar.
quote:Wij liepen net daar binnen toen we zaten dat er ineens 60 strandballen boven het publiek uit stuiterde. Nieuwsgierigheid heet dat. Ik vond het nieteens slecht klinken trouwens, maar het waren meer destrandballen die het nog gezellig maakte dan de muziek geloof ik. Later in de rij voor de Juliet kwamen die dingen nog tegen en toen de Strandballen waren verdwenen hadden enkele gasten maar ter vervanging een zooi condooms opgeblazen om naar mekaar over te tikken.
Op maandag 1 september 2003 15:19 schreef Bosbeetle het volgende:
wij liepen net weg toen ze die dingen op het publiek uitstorte. Maar het zegt wel wat dat ze strandballen nodig hebben om activiteit in de tent te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |