abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12809914
Ook dit jaar is er weer een editie van the Night of the Proms (NOTP). De concertdata in Nederland zijn van di 18 nov t/m zo 30 nov. Zoals vanouds wordt dit concert gegeven in Ahoy Rotterdam en de lineup van dit jaar ziet er als volgt uit:

- TOTO
- INXS
- EN VOGUE
- ILSE DELANGE
- JOHN MILES

- IL NOVECENTO EN FINE FLEUR
- XUEFEI YANG, klassieke gitariste

Het wordt dus weer een mooi en gevarieeerd concert. Zijn er mensen die ook al voor dit jaar kaarten hebben?? Vorig jaar was ik er voor het eerst en stond helemaal vooraan op het middenplein. Dit jaar hebben we weer kaartjes voor het middenplein en als je een beetje op tijd bent tref je het weer.

Plaats hier ook al je ervaringen, reviews, ideeen en meningen

officiele website: http://www.notp.com

Nieuwstracker.nl - De No.1 nieuwsportal van Nederland
pi_12812847
Ik ben ook vorig jaar geweest, en 2 jaar geleden ofzo, met toen UB40 en Chrissie Hynd? en Coolio..

Het is allemaal wel leuk, maar als mijn vader die kaarten niet gratis kon krijgen ging ik er toch niet heen, want hoe duur zijn die eigenlijk? doe mij dan maar lekker Pinkpop voor die prijs..

[Dit bericht is gewijzigd door Frenkel op 29-08-2003 17:55]

pi_12812864
35 euri heb ik staanplaatsen vooraan het podium
Ik ga dus weer.
too much is not enough....
pi_12812877
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 17:55 schreef WaStEd het volgende:
35 euri heb ik staanplaatsen vooraan het podium
Ik ga dus weer.
Oh dat is niet zo duur nee, dacht dat ze wel wat duurder waren..
pi_12814434
Kaarten voor de staanplaatsen zijn zo rond de 30 euro. Onderstaand plaatje komt van de NOTP-site:

vrijdag 29 augustus 2003 @ 19:54:20 #6
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_12815319
Ik ga nu al 5 jaar erheen, dus dit jaar weer.

Ik ga wel altijd naar antwerpen toe, das dichterbij!

pi_12817554
Ik ga ook naar antwerpen! met m'n studentenvereniging, afgelopen jaar ook geweest echt geweldig!!!
Vooral ook gewoon de sfeer die er hangt, prachtig
pi_12817587
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 21:31 schreef marno het volgende:
Ik ga ook naar antwerpen! met m'n studentenvereniging, afgelopen jaar ook geweest echt geweldig!!!
Vooral ook gewoon de sfeer die er hangt, prachtig
Meer de Engelse sfeer ja. stukken beter. In Nederland kan het soms best timide zijn.
pi_12818161
Denk dat ik dit jaar ook maar eens ga, de line-up klinkt erg goed!
You only live once
pi_12828889
Ben er nog nooit geweest, maar wel wat op TV van gezien. Vind NOTP altijd een beetje 'gemaakt', althans in Nederland. De hossende Engelsen op een willekeurig klassiek stuk vind ik wel vermakelijk, maar hier in Nederland ligt bij mij het vooroordeel dat de NOTP bedoelt is voor mensen (gesjeesde 30'ers) die eigenlijk niet naar een klassiek concert durfen (drempel te hoog) en zichzelf te oud vinden voor een popconcert in een of andere obscure concertzaal of festival a la Lowlands.

Artiesten zijn vaak artiesten die al in de vergetelheid zijn geraakt met 1 topper daarbij en altijd weer die John Miles die iedere keer weer zijn 'Music' mag doen en daarvan weer een jaartje kan leven.

Dan het klassieke deel, ik kan een goed stuk klassieke muziek waarderen, maar heb te weinig kennis om iets te noemen dan wel te herkennen. Wil me eigenlijk wel verdiepen in de zogenaamde highlights van het klassieke genre. Maar de NOTP slaat wat mij betreft de plank mis. Het meegedein op dat orkest vind ik ronduit zielig, je doet mee omdat de hele zaal meedoet enzo.

Nou ka, nogmaals: Dit zijn mijn vooroordelen jegens de NOTP, moet eigenlijk maar eens gaan kijken of het werkelijk zo is.

Take on the situation, but not the torment ...
pi_13499536
ik ga dit jaar voor het eerst, samen met mex_, maar we gaan naar de notp in Antwerpen...
pi_13499597
misschien een stomme vraag hoor (er bestaan geen stomme vragen)
maar wie zingt er dan bij inxs?
pi_13508617
Quote van de NOTP-website:
quote:
Daar waar TOTO op de Night of the Proms weer met zijn originele zanger Bobby Kimball zal aantreden, is de oorspronkelijke zanger van INXS er jammer genoeg niet meer bij. Michael Hutchence werd in 1997 dood door zelfmoord in een hotelkamer aangetroffen. De groep - in 1979 ontstaan uit de in 1977 opgerichte Australische band The Farriss Brothers - telde Andrew (toetsen, gitaar en backing vocals), Tim (gitaar) en Jon Farriss (drums, percussie) naast Garry Beers (bas) en Kirk Pengilly (gitaar, saxofoon en backing vocals) als andere leden. Vlak voor de dood van Hutchence had INXS zijn elfde album, "Elegantly Wasted", uitgebracht. Een wereldtournee stond op stapel. De band zou evenwel niet voorgoed blijven zwijgen. De overige INXS-leden raapten de draad terug op en stonden af en toe weer op het podium, met Jimmy Barnes, Terence Trent DArby of Jon Stevens als gastvocalisten. Die laatste (ooit zanger bij de groep Noiseworks, die in Australië een uitstekende live-reputatie genoot) werd in oktober 2002 definitief als "zevende" groepslid bij INXS binnengehaald.

Of Jon Stevens een even groot sex-appeal heeft als zijn voorganger - zijn stem moet alvast niet voor die van Hutchence onderdoen - laten we aan u over om uit te maken, maar toen wij de band onlangs in Kopenhagen bezig zagen en hoorden, hebben we geen moment getwijfeld: INXS moest er dit jaar bij!

Op het grote feest van klassiek en pop staan naast Jon Stevens alle andere originele bandleden met het symfonieorkest Il Novecento op de planken, inclusief muzikaal brein Andrew Farriss, die samen met Hutchence de auteur is van de grote INXS-successen. Er ligt nog niet vast welke nummers op de Night of the Proms gezongen zullen worden; wel zeker is dat het heel moeilijk kiezen wordt uit hits als "The Original Sin", "Need You Tonight", "New Sensation", "Never Tear Us Apart", "Suicide Blonde" en "Mystify". Al deze nummers steken in het collectieve geheugen en lenen zich perfect voor een uitvoering onder begeleiding van het symfonisch orkest.

Tot slot willen wij u de volgende commentaar niet onthouden. In "Dagblad de Limburger" lazen we dit relaas over het optreden van INXS op zaterdag 12 juli tijdens het Bospop-festival in Weert:

"De grootste verrassing van de dag is INXS. Wie heeft er niet geroepen dat het heiligschennis is dat de Australische band na de dood van voorman Michael Hutchence doorging? Hij was INXS. Dan ga je toch niet verder! Maar de mond valt open van verbazing als Jon Stevens het podium op rent. Is dat niet Hutchence? Hebben ze ons bij de neus genomen en leeft hij stiekempjes nog? Goudblond half lang haar. Trendy zwarte zonnebril op de neus. Op het moment dat hij vocaal inzet, valt de mond opnieuw open. De stem verschilt nauwelijks van die van zijn overleden voorganger. Zelfs als je je ogen sluit ontdek je nauwelijks verschil. Hij is op zijn minst net zo temperamentvol. Als de band vervolgens alle oude hits speelt en INXS gewoon als INXS klinkt, kan zelfs de grootste criticaster niet vol blijven houden dat de comeback van deze Australische formatie écht niet kan. Een geweldig optreden."

zondag 28 september 2003 @ 22:28:02 #14
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_13508961
Critici waren volgens mij toch al nooit gek op INXS
De Narcis van Gabon
pi_13512968
Ik ga liever naar de BBC Proms in de Royal Albert Hall...
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
  maandag 29 september 2003 @ 07:52:05 #16
19840 Libris
Live from Singapore
pi_13512989
Zal dit jaar moeten missen.. Ben er al 6 keer geweest denk ik, ben helaas nu niet in de buurt.

Laatste jaar vond ik erg goed, heb me goed vermaakt.

pi_13513993
Ik ga ook weer, voor de 4e of 5e keer geloof ik. Tis niet helemaal mijn stijl, maar ach t is toch wel leuk(Toto vind ik wel ok, en de kaartjes zijn gratis ). Na vorig jaar op die brakke extra tribuun (dat groene stuk) gezeten te hebben, gaat ik nu weer staan.
pi_13549929
Geef mij maar Antwerpen. Sportpaleis is groter!
  zondag 12 oktober 2003 @ 20:12:04 #19
20660 BAUKstEr
De online egotrip...
pi_13832968
Dit jaar voor het eerst erheen met in totaal twintig collega's op kosten van een zakenrelatie Ik ben zeer benieuwd naar de sfeer...
No compromise... 100% BAUKstEr
  maandag 27 oktober 2003 @ 15:37:23 #20
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_14174030
gister geweest
was erg leuk!
  maandag 27 oktober 2003 @ 15:37:42 #21
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_14174034
XUEFEI YANG

viel echter tegen

pi_14715135
Ik ga morgen voor het eerst Met nog 9 anderen
  maandag 17 november 2003 @ 23:08:52 #23
65356 Singing-girl
It's a beautiful day!
pi_14717130
ik ga de 24e: heb er echt zin in
pi_14722756
quote:
Op maandag 17 november 2003 23:08 schreef Singing-girl het volgende:
ik ga de 24e: heb er echt zin in
nu donderdag, dus vrijdag recensie
pi_14723429
Ik ga vanavond voor het eerst, ben benieuwd weet niet echt wat te verwachten maar heb er wel zin in

Ps wij hebben kaartjes voor Ahoy

“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')