abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 augustus 2003 @ 14:33:36 #176
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_12782819
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:30 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=31922:
Een 33-jarige Leeuwarder heeft voor de rechtbank een celstraf van tweeënhalf jaar, waarvan zes maanden voorwaardelijk, tegen zich horen eisen omdat hij de dochter van zijn vriendin verkracht heeft.

Twee keer is het meisje zwanger geworden van de man; de eerste keer op 11-jarige leeftijd, de tweede keer toen ze dertien was. Het slachtoffer kreeg haar eerste kind toen ze twaalf was. DNA-onderzoek heeft aangetoond dat de verdachte de biologische vader is.

Duidelijk waterdicht bewijs, er is een kind geboren waarvan via DNA is aangetoond dat die vent de vader is.

Tja gelukkig hebben we in nederland geen doodstraf, maar dit is inderdaad redelijk waterdicht ja.
Hulde 1 geval gevonden.
Alhoewel... ik geloof dat ik gister ook las dat de man geestelijk minder begaafd is...
Of maakt dat niet uit?
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_12782847
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Maar bewijst dat dat het verkrachting was ?

Bij verkrachting is er sprake van verwondingen, bij de geslachtsdelen.
Maar in dit geval is er geen direct onderzoek geweest en heeft er ook nog eens een bevalling plaastgevonden, lastig dus.
Dan moet je afgaan op wat het meisje vertelt, de moeder, en op eventuele tegenstrijdige verhalen van de dader.

Maar aangezien er sprake is van een minderjarige is het sowieso statutory rape.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 28 augustus 2003 @ 14:35:35 #178
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_12782865
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:32 schreef realist_ik het volgende:

zoals hierboven al eens aangehaald;
bijvoorbeeld de combinatie van DNA+eventuele vingerafdrukken+getuigenissen+bekentenis
of daar bovenop nog eens videobeelden van een beveiligingscamera

moeilijk om van te voren een grens te leggen ...
als het duidelijk is, is het duidelijk.

bijv. een verkrachting, gefilmd door beveiligingscamera ... slachtoffer zwanger (DNA) en verschillende getuigen ...

Zoals je het hierboven stelt vind ik het opzich best een goede methode. Het enige nadeel is dat er heel heel weinig misdrijven zijn die op deze manier beschreven kunnen worden.

Dan heb je een goede regel, maar geen misdrijven waarbij je de regel kan hanteren.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_12782866
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Maar bewijst dat dat het verkrachting was ?

Oh please. Ook al sprong ze in catsuit bovenop hem, dan nog is het verkrachting van een 11-jarige.
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 14:36:04 #180
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_12782880
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:32 schreef realist_ik het volgende:

moeilijk om van te voren een grens te leggen ...
als het duidelijk is, is het duidelijk.

Pardon?
Ik mag toch hopen dat dit een grap is of niet?

Je wilt over dood of leven gaaan oordelen zonder duidelijke afspraken...???

Ik mag hopen dat jij nooit enige invloed zal krijgen op onze rechtspraak...

Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_12782906
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:34 schreef milagro het volgende:

[..]

Bij verkrachting is er sprake van verwondingen, bij de geslachtsdelen.
Maar in dit geval is er geen direct onderzoek geweest en heeft er ook nog eens een bevalling plaastgevonden, lastig dus.
Dan moet je afgaan op wat het meisje vertelt, de moeder, en op eventuele tegenstrijdige verhalen van de dader.

Maar aangezien er sprake is van een minderjarige is het sowieso statutory rape.

Natuurlijk is het ziek, maar het is geen 100% waterdicht bewijs voor verkrachting. Daarom haalde Jeuk het voorbeeld aan.
pi_12782922
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:28 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Niet ouwehoeren, Je reageerde op deze post:
[..]

En als reactie zeg je dat je er toch wel van uit mag gaan dat het bewijs sluitend moet zijn.

ja en?
pi_12782927
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:32 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Simplisme ten top. Als dat jouw manier van discussieren is kan ik me ook nog voorstellen dat die kerel gedwongen werd. En wat denk je van verminderde toerekeningsvatbaarheid? Of komt dat in jouw vocabulaire niet voor? Let op: ik pleit niet voor vrijspraak.

Simplisme ten top? Ik weet niet wat jij simplistisch vindt aan het baren van een kind door een 11/12-jarige waarvan via DNA onderzoek bewezen is dat die vent de vader is. En ja hoor, hij werd gedwongen.

En die verminderde toerekeningsvatbaarheid mag me aan mijn reet roesten. Totaal onbelangrijk.

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_12782948
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:33 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Tja gelukkig hebben we in nederland geen doodstraf, maar dit is inderdaad redelijk waterdicht ja.
Hulde 1 geval gevonden.
Alhoewel... ik geloof dat ik gister ook las dat de man geestelijk minder begaafd is...
Of maakt dat niet uit?

dit is idd zo'n waterdicht geval ...
en nee, een lichte(!!) geestelijke handicap mag geen reden zijn om de strafmaat te wijzigen ...
  donderdag 28 augustus 2003 @ 14:39:23 #185
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_12782952
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:37 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Simplisme ten top? Ik weet niet wat jij simplistisch vindt aan het baren van een kind door een 11/12-jarige waarvan via DNA onderzoek bewezen is dat die vent de vader is. En ja hoor, hij werd gedwongen.

Zo makkelijk als jij er vanuit gaat dat het verkrachting is, kan je er vanuit gaan dat er dwang voor man in het spel was ja.
Of afpersing of weet ik veel wat.
quote:
En die verminderde toerekeningsvatbaarheid mag me aan mijn reet roesten. Totaal onbelangrijk.
JA? dus als iemand geestelijk gehandicapt is, maakt dat niet uit? Hangen zal ie?
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_12782990
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:37 schreef gelly het volgende:

[..]

Natuurlijk is het ziek, maar het is geen 100% waterdicht bewijs voor verkrachting. Daarom haalde Jeuk het voorbeeld aan.

Aangezien het om een minderjarige gaat is het dus statutory rape.
En dat is strafbaar.

Het geval van Jeuk, er zullen heus wel meer bewijzen zijn, de DNA test is het ultieme bewijs dat er sex plaats gevonden heeft, iets wat de dader ms eerst ook ontkende en ms zijn andere, eerdere en latere verklaringen ook ongeloofwaardig maakten.

donderdag 28 augustus 2003 @ 14:41:00 #187
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_12782996
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:37 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Hmm als je toerekeningsvatbaarheid en ontoerekeningsvatbaarheid uit het juridisch idioom wil schrappen vind ik dat toch wel erg zorgelijk.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 14:41:16 #188
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_12783001
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:39 schreef realist_ik het volgende:

[..]

dit is idd zo'n waterdicht geval ...
en nee, een lichte(!!) geestelijke handicap mag geen reden zijn om de strafmaat te wijzigen ...

Totaal ander voorbeeld:
Iemand wordt opgepakt met een kilo coke in de dubbele bodem van zijn koffer. Smokkelen. Duidelijk bewijs. Hij heeft het namelijk bij zich.
Hangen?
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
  donderdag 28 augustus 2003 @ 14:41:52 #189
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12783013
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:35 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Oh please. Ook al sprong ze in catsuit bovenop hem, dan nog is het verkrachting van een 11-jarige.

precies
  donderdag 28 augustus 2003 @ 14:42:03 #190
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_12783019
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:40 schreef milagro het volgende:

[..]

Het geval van Jeuk, er zullen heus wel meer bewijzen zijn, de DNA test is het ultieme bewijs dat er sex plaats gevonden heeft, iets wat de dader ms eerst ook ontkende en ms zijn andere, eerdere en latere verklaringen ook ongeloofwaardig maakten.

Nee zelfs dat niet. Sperma kan ook op een andere wijze dan via sexueel contact geinsemineerd worden. Ik vind dan dat zoiets door de verdediging aannemelijk moet worden gemaakt. Maar het ontbreken van zo een verdedigend bewijs rechtvaardigt imho de doodstraf nog niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 28-08-2003 14:43]

pi_12783023
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:36 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Pardon?
Ik mag toch hopen dat dit een grap is of niet?

Je wilt over dood of leven gaaan oordelen zonder duidelijke afspraken...???

Ik mag hopen dat jij nooit enige invloed zal krijgen op onze rechtspraak...

ik wil zeggen dat het voor elke zaak anders kan zijn ...

bijv. videobeelden ...
voor de ene zaak kunnen ze doorslaggevend zijn en voor een andere 'niet beschikbaar' terwijl die laatste zaak misschien adhv ander bewijsmateriaal waterdicht gemaakt kan worden ...

donderdag 28 augustus 2003 @ 14:42:31 #192
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_12783034
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 12:07 schreef milagro het volgende:

[..]

zo'n man is ziek, Jeuk.
die moet de kans krijgen zich te laten helpen.
niemand is slecht geboren, iedereen is te helpen, kan veranderen.
nee, niet lang opsluiten, niet de doodstraf, psychiatrische begeleiding zodat de man een tweede kans krijgt, dat verdient tenslotte iedereen.

ook al moet uitwijzen of dit wel werkt, ik ben het wel met je eens. Wat heeft het voor nut om voor elke ingrijp tegenwoordig de doodstraf in te zetten? een wteede kans zit er dan nooit meer in, een persoon wordt namelijk gewoon van zijn leven beroofd. En dan kan je spreken over verkrachters (eenmalig nota bene) wat gewoon een enorm foute daad is, maar de doodstraf vind ik persoonlijk een hele foute oplossing. Ik vind het maar een vorm van "slechte elementen in een natie elimineren en dan is alles goed" routine...
put
your
clothes
on!
pi_12783035
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:39 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Zo makkelijk als jij er vanuit gaat dat het verkrachting is, kan je er vanuit gaan dat er dwang voor man in het spel was ja.
Of afpersing of weet ik veel wat.

.
Afpersing om een kind van 11 te bezwangeren als 33-jarige.
Ja hoor.
.

En dan NOG is het verkrachting.

quote:
JA? dus als iemand geestelijk gehandicapt is, maakt dat niet uit? Hangen zal ie?
Ja, in dit geval zal hij hangen ja. Totaal inrelevant dat hij blijkbaar wat simpel is. Lijkt me nogal logisch, anders verkracht je geen 11-jarige, maar goed.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 14:43:29 #194
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_12783060
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:42 schreef realist_ik het volgende:

[..]

ik wil zeggen dat het voor elke zaak anders kan zijn ...

bijv. videobeelden ...
voor de ene zaak kunnen ze doorslaggevend zijn en voor een andere 'niet beschikbaar' terwijl die laatste zaak misschien adhv ander bewijsmateriaal waterdicht gemaakt kan worden ...

Tja en gelukkig kan niemand video beelden manipuleren, geluidsbandje manipuleren en foto's bewerken.

Ik ben overtuigd, laten maar invoeren die doodstraf!

Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_12783062
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:41 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Totaal ander voorbeeld:
Iemand wordt opgepakt met een kilo coke in de dubbele bodem van zijn koffer. Smokkelen. Duidelijk bewijs. Hij heeft het namelijk bij zich.
Hangen?

Onzinnige vergelijking. Er is hier een kind geboren uit dat meisje.

De vergelijking moet dus zijn:

Iemand wordt opgepakt met een kilo coke in zijn maag. Smokkelen. Duidelijk bewijs. Hij heeft het namelijk in zich.

pi_12783065
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:42 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Nee zelfs dat niet. Sperma kan ook op een andere wijze dan via sexueel contact geinsemineerd worden.

Ja, door een 11 jarige, right.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 14:44:13 #197
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_12783080
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:43 schreef milagro het volgende:

[..]

Ja, door een 11 jarige, right.

Of door iemand anders, de werkelijke dader.

[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 28-08-2003 14:44]

pi_12783094
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:44 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Of door iemand anders.

Ja misschien is dat kind wel via Kunstmatige Inseminatie verwerkt en daarna in haar lichaam geplaatst.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 14:45:15 #199
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_12783100
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:43 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Onzinnige vergelijking. Er is hier een kind geboren uit dat meisje.

De vergelijking moet dus zijn:

Iemand wordt opgepakt met een kilo coke in zijn maag. Smokkelen. Duidelijk bewijs. Hij heeft het namelijk in zich.

Tis geen vergelijking schat:

totaal ander voorbeeld staat er NB....

Get on your boots!
Last.fm | Twitter
  donderdag 28 augustus 2003 @ 14:45:35 #200
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_12783109
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 14:44 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Ja misschien is dat kind wel via Kunstmatige Inseminatie verwerkt en daarna in haar lichaam geplaatst.

Maar stel nou eens dat het niet hypothetisch is ??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')