quote:Dat was ie ook, zelfs volgens de Bijbel (meen ik). Hij heette eerst Saulus en was een spion voor de Romeinen, tot ie op weg naar het een of ander een visioen kreeg en zich bekeerde.
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:33 schreef julekes het volgende:[..]
Ik heb ook wel een gehoord dat de apostel Paulus een romeins spion was.
quote:Er waren ook twee interpretaties van "het Christendom", waarin Paulus en Jakobus (broer van Jezus) loodrecht tegenover elkaar stonden. (in Handelingen is er nog iets van te lezen, de rest is bewust uit de bijbel gehouden en is verzwegen). Door de oorspronkelijke volgelingen van Jezus werd Paulus "de leugenaar" genoemd.
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:41 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Dat was ie ook, zelfs volgens de Bijbel (meen ik). Hij heette eerst Saulus en was een spion voor de Romeinen, tot ie op weg naar het een of ander een visioen kreeg en zich bekeerde.
De stroming van Paulus (die volgens de eerste Christenen een ketter en leugenaar ìs gebleven) heeft gewonnen en de anderen zijn uitgeroeid en verdwenen. Het echte Christendom was een bedreiging voor machthebbers en financiele systemen, nadat Paulus er klaar mee was kon het een staatsgodsdienst worden.
quote:Ik ken mensen die de linkse media daar de schuld van zouden geven.
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:51 schreef NorthernStar het volgende:
de rest is bewust uit de bijbel gehouden en is verzwegen
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:54 schreef julekes het volgende:[..]
Ik ken mensen die de linkse media daar de schuld van zouden geven.
Een bewuste keuze?
quote:Juist
Op vrijdag 29 augustus 2003 18:14 schreef OllieA het volgende:7- De mens die de lol van gistende vruchten inzag.
.
quote:Hoi.
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:54 schreef julekes het volgende:[..]
Ik ken mensen die de linkse media daar de schuld van zouden geven.
Ook Pontius Pilatus kwam van links.
quote:De Rode zee ook toen Mozes er doorheen was
Op vrijdag 29 augustus 2003 19:26 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Hoi.
Ook Pontius Pilatus kwam van links.
quote:Kameraad Rode zee gooide zich daarna weer dicht met al die mensen ertussen
Op vrijdag 29 augustus 2003 19:29 schreef du_ke het volgende:[..]
De Rode zee ook toen Mozes er doorheen was
.
quote:Ik vind Marx en Hitler wel meevallen eerlijk gezegd.
Op vrijdag 29 augustus 2003 15:56 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Mmm, je kan toch moeilijk stellen dat Jezus, Mohammed, Marx en Hitler geen enorme invloed hebben gehad op de wereld.
Kant is de grondlegger van het "op een andere manier van denken". Marx is net als Lenin en Stalin niet echt bijzonder.
Ook Hitler vind ik niet in de top thuishoren. De holocaust is erg, maar er zijn zoveel massamoordenaars geweest. In dat opzicht vind ik het geen vernoeming waard. Ook de impact nu is nihil, mede omdat Duitsland onder Hitler snel is verslagen.
Jezus zelf was als persoon ook niet invloedrijk. Volgelingen hebben hem beroemd gemaakt. Dat geldt ook voor Gautuma (Boeddha) en Confucius en deels voor Mohammed. De vraag is wie de "credit" krijgt. Jezus/Mohammed/Boeddha/Confucius zelf of St Paul&Luther/ 'Umar ibn al-Khattab/Asoka/Mencius of allebei.
quote:kwa hitler ja de holocaust heeft vrijwel geen invloed. Maar de oorlog is de reden dat europa nu verenigt is. Zonder 2de wereld oorlog had de wereld er heel anders uitgezien dus wel degelijk veel invloed
Op zaterdag 30 augustus 2003 02:46 schreef hmmmmmmmmm het volgende:[..]
Ik vind Marx en Hitler wel meevallen eerlijk gezegd.
Kant is de grondlegger van het "op een andere manier van denken". Marx is net als Lenin en Stalin niet echt bijzonder.
Ook Hitler vind ik niet in de top thuishoren. De holocaust is erg, maar er zijn zoveel massamoordenaars geweest. In dat opzicht vind ik het geen vernoeming waard. Ook de impact nu is nihil, mede omdat Duitsland onder Hitler snel is verslagen.
Jezus zelf was als persoon ook niet invloedrijk. Volgelingen hebben hem beroemd gemaakt. Dat geldt ook voor Gautuma (Boeddha) en Confucius en deels voor Mohammed. De vraag is wie de "credit" krijgt. Jezus/Mohammed/Boeddha/Confucius zelf of St Paul&Luther/ 'Umar ibn al-Khattab/Asoka/Mencius of allebei.
quote:Hohoho, door WOII is de wereld totaal veranderd.
Op zaterdag 30 augustus 2003 02:46 schreef hmmmmmmmmm het volgende:[..]
quote:Het einde aan de kolonien was er toch wel gekomen. Bovendien waren echt niet alle kolonien door WO2 bevrijdt. Verder heeft de bevrijding weinig met Hiter te maken.
Op zaterdag 30 augustus 2003 08:59 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Hohoho, door WOII is de wereld totaal veranderd.
Het zorgde voor het einde van de kolonien, het einde van de Franse en Britse wereldmacht, het creeerde de supermachten VS en USSR, het deelde Europa in tweeen, het zorgde voor een enorme industrieele revolutie, de ruimtevaart kwam er uit voort, de computer etc etc etc
Was de stichting van de staat Israel ook geen indirect gevolg van WO II ?
[Dit bericht is gewijzigd door Dian-Wei op 30-08-2003 16:41]
quote:Maar Hitler begon die oorlog door WO1, zo kun je alles wel blijven linken.
Op zaterdag 30 augustus 2003 15:00 schreef Dian-Wei het volgende:
Alleen het feit dat het de oorlog die hitler begon de tweede WERELD oorlog werd maakt de invloed van hitler al erg groot naar mijn mening.
Ik zeg ook niet dat Hitler niet belangrijk is geweest voor ontwikkelingen, maar in de afgelopen duizenden jaren zijn er veel meer geweest die een grotere invloed hebben gehad.
quote:Indeirect wel ja, maar het idee van een Joodse staat bestond allang.
Was de stichting van de staat Israel ook geen indirect gevolg van WO II ?
quote:Hoho, Frankrijk en Engeland waren na WO I nog wel grootmachten; Engeland zeker. De VS was al een superacht, maar de Amerikaanse industrie heeft door WO II wél een enorme boost gekregen, waardoor de voorsprong op Groot - Brittanie nog groter werd. Tenslotte lagen grote delen van Brittanie ditaal in puin, in tegenstelling tot WO I.
Op zaterdag 30 augustus 2003 14:50 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
Frankrijk en Engeland waren na WO1 al geen wereldmacht meer en de VS was toen al een supermacht.
USSR als wereldmacht en "de verdeling van Europa" (Europa is altijd verdeeld geweest) heeft nog geen 50 jaar bestaan. Historisch gezien is dat helemaal niks.
En de USSR heeft als wereldacht langer bestaan dan het rijk van Alexander de Grote en het Duitse Keizerrijk. Toch komen Bismarck en Alexander ook in vele lijsten voor.
quote:Je bedoelt de Cagliostro van deze tijd?
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:30 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Enige tijd geleden was er bij een actualiteitenprogramma een verslag van een schrijver die beweerde dat Jezus en Julius Caesar 1 en dezelfde persoon zou zijn.
Klinkt misschien absurd maar wat hij vertelde was interessant.M.a.w. het bestaansbewijs van Christus is nooit vastgesteld.
quote:De VS was GB ook zonder WO1 en WO2 ook voorbij gestreeft omdat ze een veel grotere economie hebben die veel harder groeide door toename van het aantal staten in de jaren ervoor.
Op zaterdag 30 augustus 2003 16:29 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Hoho, Frankrijk en Engeland waren na WO I nog wel grootmachten; Engeland zeker. De VS was al een superacht, maar de Amerikaanse industrie heeft door WO II wél een enorme boost gekregen, waardoor de voorsprong op Groot - Brittanie nog groter werd.
quote:Grote delen? Na de battle of brittain, die alleen radars en vliegvelden trof, is haast niks vernield. De bombardementen hebben bijna alleen Londen getroffen.
Tenslotte lagen grote delen van Brittanie ditaal in puin, in tegenstelling tot WO I.
quote:Dat vind ik net zo min juist. Er zijn rijken die honderden jaren hebben bestaan. Maar het gaat vooral om de invloed van het rijk/persoon. Pruisen/Duitsland van Bismarck heeft imo een net zo grote, misschien zelfs wel grotere invloed gehad dan het Rusland van Lenin/Stalin. Rusland was toch al op zichzelf gericht itt Pruisen/Duitsland
En de USSR heeft als wereldacht langer bestaan dan het rijk van Alexander de Grote en het Duitse Keizerrijk. Toch komen Bismarck en Alexander ook in vele lijsten voor.
quote:Dat is het hele punt van de geschiedenis. Eigenlijk staat alles met elkaar in verband en gebeurt er nix zonder reden.
Op zaterdag 30 augustus 2003 16:12 schreef hmmmmmmmmm het volgende:[..]
zo kun je alles wel blijven linken.
.
quote:Een omslachtige manier om AH in mijn lijstje op te nemen.
Op zaterdag 30 augustus 2003 19:09 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Waarom in hemelsnaam Geli Raubal???
quote:Tja, weinig overtuigend heb ik dat altijd gevonden. Als je naar de rest van Hitler's leven kijkt, heb ik zo de indruk, dat de geschiedenis niet wezenlijk anders was geweest als ze was blijven leven of als ze nooit iets hadden gehad.
Op zaterdag 30 augustus 2003 19:16 schreef OllieA het volgende:[..]
Een omslachtige manier om AH in mijn lijstje op te nemen.
zie bijvoorbeeld hier:
http://www.spartacus.schoolnet.co.uk/GERraubal.htm
In diverse biografieën wordt gespeculeerd over de invloed die het gebeuren rond Raubal op Hitler gehad heeft.
quote:Tja, dat kan natuurlijk. We zullen het nooit weten.
Op zaterdag 30 augustus 2003 19:19 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Tja, weinig overtuigend heb ik dat altijd gevonden. Als je naar de rest van Hitler's leven kijkt, heb ik zo de indruk, dat de geschiedenis niet wezenlijk anders was geweest als ze was blijven leven of als ze nooit iets hadden gehad.
quote:Oh nee hoor. Die visie had ie zijn hele leven al, kijk maar naar zijn houding in zijn tijd in Wenen.
Op zaterdag 30 augustus 2003 19:25 schreef OllieA het volgende:[..]
Tja, dat kan natuurlijk. We zullen het nooit weten.
Uit de biografieën die ik heb gelezen krijg ik de indruk dat de merkwaardige omgang met en visie op vrouwen van AH wel eens sterk gekleurd zouden kunnen zijn door zijn relatie met Raubal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |