abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 16:41:10 #101
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_12811400
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:33 schreef julekes het volgende:

[..]

Ik heb ook wel een gehoord dat de apostel Paulus een romeins spion was.

Dat was ie ook, zelfs volgens de Bijbel (meen ik). Hij heette eerst Saulus en was een spion voor de Romeinen, tot ie op weg naar het een of ander een visioen kreeg en zich bekeerde.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_12811643
Nee, hij was een orthodoexe Jood die Christenen vervolgde.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2003 @ 16:51:26 #103
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_12811659
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:41 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Dat was ie ook, zelfs volgens de Bijbel (meen ik). Hij heette eerst Saulus en was een spion voor de Romeinen, tot ie op weg naar het een of ander een visioen kreeg en zich bekeerde.

Er waren ook twee interpretaties van "het Christendom", waarin Paulus en Jakobus (broer van Jezus) loodrecht tegenover elkaar stonden. (in Handelingen is er nog iets van te lezen, de rest is bewust uit de bijbel gehouden en is verzwegen). Door de oorspronkelijke volgelingen van Jezus werd Paulus "de leugenaar" genoemd.

De stroming van Paulus (die volgens de eerste Christenen een ketter en leugenaar ìs gebleven) heeft gewonnen en de anderen zijn uitgeroeid en verdwenen. Het echte Christendom was een bedreiging voor machthebbers en financiele systemen, nadat Paulus er klaar mee was kon het een staatsgodsdienst worden.

pi_12811718
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:51 schreef NorthernStar het volgende:
de rest is bewust uit de bijbel gehouden en is verzwegen
Ik ken mensen die de linkse media daar de schuld van zouden geven.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2003 @ 16:56:08 #105
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_12811762
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:54 schreef julekes het volgende:

[..]

.
pi_12812955
Even iets anders: Ryan, waarom heb je gekozen voor Aristoteles en Plato hoog in je lijstje en niet Socrates?

Een bewuste keuze?

pi_12814470
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 18:14 schreef OllieA het volgende:
7- De mens die de lol van gistende vruchten inzag. .
Juist .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_12814629
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:54 schreef julekes het volgende:

[..]

Hoi.

Ook Pontius Pilatus kwam van links.

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_12814716
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 19:26 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Hoi.

Ook Pontius Pilatus kwam van links.

De Rode zee ook toen Mozes er doorheen was .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_12814760
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 19:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

De Rode zee ook toen Mozes er doorheen was .

Kameraad Rode zee gooide zich daarna weer dicht met al die mensen ertussen .
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_12824111
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 15:56 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Mmm, je kan toch moeilijk stellen dat Jezus, Mohammed, Marx en Hitler geen enorme invloed hebben gehad op de wereld.

Ik vind Marx en Hitler wel meevallen eerlijk gezegd.

Kant is de grondlegger van het "op een andere manier van denken". Marx is net als Lenin en Stalin niet echt bijzonder.

Ook Hitler vind ik niet in de top thuishoren. De holocaust is erg, maar er zijn zoveel massamoordenaars geweest. In dat opzicht vind ik het geen vernoeming waard. Ook de impact nu is nihil, mede omdat Duitsland onder Hitler snel is verslagen.

Jezus zelf was als persoon ook niet invloedrijk. Volgelingen hebben hem beroemd gemaakt. Dat geldt ook voor Gautuma (Boeddha) en Confucius en deels voor Mohammed. De vraag is wie de "credit" krijgt. Jezus/Mohammed/Boeddha/Confucius zelf of St Paul&Luther/ 'Umar ibn al-Khattab/Asoka/Mencius of allebei.

zaterdag 30 augustus 2003 @ 02:49:35 #112
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_12824145
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 02:46 schreef hmmmmmmmmm het volgende:

[..]

Ik vind Marx en Hitler wel meevallen eerlijk gezegd.

Kant is de grondlegger van het "op een andere manier van denken". Marx is net als Lenin en Stalin niet echt bijzonder.

Ook Hitler vind ik niet in de top thuishoren. De holocaust is erg, maar er zijn zoveel massamoordenaars geweest. In dat opzicht vind ik het geen vernoeming waard. Ook de impact nu is nihil, mede omdat Duitsland onder Hitler snel is verslagen.

Jezus zelf was als persoon ook niet invloedrijk. Volgelingen hebben hem beroemd gemaakt. Dat geldt ook voor Gautuma (Boeddha) en Confucius en deels voor Mohammed. De vraag is wie de "credit" krijgt. Jezus/Mohammed/Boeddha/Confucius zelf of St Paul&Luther/ 'Umar ibn al-Khattab/Asoka/Mencius of allebei.

kwa hitler ja de holocaust heeft vrijwel geen invloed. Maar de oorlog is de reden dat europa nu verenigt is. Zonder 2de wereld oorlog had de wereld er heel anders uitgezien dus wel degelijk veel invloed
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_12825707
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 02:46 schreef hmmmmmmmmm het volgende:

[..]

Hohoho, door WOII is de wereld totaal veranderd.
Het zorgde voor het einde van de kolonien, het einde van de Franse en Britse wereldmacht, het creeerde de supermachten VS en USSR, het deelde Europa in tweeen, het zorgde voor een enorme industrieele revolutie, de ruimtevaart kwam er uit voort, de computer etc etc etc
pi_12829643
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 08:59 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Hohoho, door WOII is de wereld totaal veranderd.
Het zorgde voor het einde van de kolonien, het einde van de Franse en Britse wereldmacht, het creeerde de supermachten VS en USSR, het deelde Europa in tweeen, het zorgde voor een enorme industrieele revolutie, de ruimtevaart kwam er uit voort, de computer etc etc etc

Het einde aan de kolonien was er toch wel gekomen. Bovendien waren echt niet alle kolonien door WO2 bevrijdt. Verder heeft de bevrijding weinig met Hiter te maken.
Frankrijk en Engeland waren na WO1 al geen wereldmacht meer en de VS was toen al een supermacht.
USSR als wereldmacht en "de verdeling van Europa" (Europa is altijd verdeeld geweest) heeft nog geen 50 jaar bestaan. Historisch gezien is dat helemaal niks.
Die industriele revoltie was allang begonnen (19de eeuw).
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 15:00:13 #115
65957 Dian-Wei
== Ancient Warrior ==
pi_12829809
Alleen het feit dat de oorlog die hitler begon de tweede WERELD oorlog werd maakt de invloed van hitler al erg groot naar mijn mening.

Was de stichting van de staat Israel ook geen indirect gevolg van WO II ?

[Dit bericht is gewijzigd door Dian-Wei op 30-08-2003 16:41]

I am Dian Wei, do you want to cross swords with me ?
pi_12830811
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 15:00 schreef Dian-Wei het volgende:
Alleen het feit dat het de oorlog die hitler begon de tweede WERELD oorlog werd maakt de invloed van hitler al erg groot naar mijn mening.
Maar Hitler begon die oorlog door WO1, zo kun je alles wel blijven linken.

Ik zeg ook niet dat Hitler niet belangrijk is geweest voor ontwikkelingen, maar in de afgelopen duizenden jaren zijn er veel meer geweest die een grotere invloed hebben gehad.

quote:
Was de stichting van de staat Israel ook geen indirect gevolg van WO II ?
Indeirect wel ja, maar het idee van een Joodse staat bestond allang.
pi_12831007
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 14:50 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
Frankrijk en Engeland waren na WO1 al geen wereldmacht meer en de VS was toen al een supermacht.
USSR als wereldmacht en "de verdeling van Europa" (Europa is altijd verdeeld geweest) heeft nog geen 50 jaar bestaan. Historisch gezien is dat helemaal niks.
Hoho, Frankrijk en Engeland waren na WO I nog wel grootmachten; Engeland zeker. De VS was al een superacht, maar de Amerikaanse industrie heeft door WO II wél een enorme boost gekregen, waardoor de voorsprong op Groot - Brittanie nog groter werd. Tenslotte lagen grote delen van Brittanie ditaal in puin, in tegenstelling tot WO I.

En de USSR heeft als wereldacht langer bestaan dan het rijk van Alexander de Grote en het Duitse Keizerrijk. Toch komen Bismarck en Alexander ook in vele lijsten voor.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_12831116
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:30 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Enige tijd geleden was er bij een actualiteitenprogramma een verslag van een schrijver die beweerde dat Jezus en Julius Caesar 1 en dezelfde persoon zou zijn.
Klinkt misschien absurd maar wat hij vertelde was interessant.

M.a.w. het bestaansbewijs van Christus is nooit vastgesteld.

Je bedoelt de Cagliostro van deze tijd?
Hier staat een boeiende discussie over diens volkomen krankjoreme theorie en de sukkels die er achteraan huppelen:

http://www.leidenuniv.nl/mare/2003/22/carotta.html

pi_12831162
Wat betreft de inloed van Leonardo da Vinci: hoeveel invloed heeft hij werkelijk gehad? Ik kan me niet herinneren ooit gelezen te hebben dat kopieen van zijn aantekenboeken van hand tot hand gingen.
pi_12832414
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 16:29 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Hoho, Frankrijk en Engeland waren na WO I nog wel grootmachten; Engeland zeker. De VS was al een superacht, maar de Amerikaanse industrie heeft door WO II wél een enorme boost gekregen, waardoor de voorsprong op Groot - Brittanie nog groter werd.

De VS was GB ook zonder WO1 en WO2 ook voorbij gestreeft omdat ze een veel grotere economie hebben die veel harder groeide door toename van het aantal staten in de jaren ervoor.
quote:
Tenslotte lagen grote delen van Brittanie ditaal in puin, in tegenstelling tot WO I.
Grote delen? Na de battle of brittain, die alleen radars en vliegvelden trof, is haast niks vernield. De bombardementen hebben bijna alleen Londen getroffen.
quote:
En de USSR heeft als wereldacht langer bestaan dan het rijk van Alexander de Grote en het Duitse Keizerrijk. Toch komen Bismarck en Alexander ook in vele lijsten voor.
Dat vind ik net zo min juist. Er zijn rijken die honderden jaren hebben bestaan. Maar het gaat vooral om de invloed van het rijk/persoon. Pruisen/Duitsland van Bismarck heeft imo een net zo grote, misschien zelfs wel grotere invloed gehad dan het Rusland van Lenin/Stalin. Rusland was toch al op zichzelf gericht itt Pruisen/Duitsland
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 18:56:31 #121
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_12833614
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 16:12 schreef hmmmmmmmmm het volgende:

[..]

zo kun je alles wel blijven linken.
.

Dat is het hele punt van de geschiedenis. Eigenlijk staat alles met elkaar in verband en gebeurt er nix zonder reden.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_12833960
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 19:09 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Waarom in hemelsnaam Geli Raubal???
Een omslachtige manier om AH in mijn lijstje op te nemen.
zie bijvoorbeeld hier:
http://www.spartacus.schoolnet.co.uk/GERraubal.htm
In diverse biografieën wordt gespeculeerd over de invloed die het gebeuren rond Raubal op Hitler gehad heeft.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 19:19:18 #123
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_12834035
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 19:16 schreef OllieA het volgende:

[..]

Een omslachtige manier om AH in mijn lijstje op te nemen.
zie bijvoorbeeld hier:
http://www.spartacus.schoolnet.co.uk/GERraubal.htm
In diverse biografieën wordt gespeculeerd over de invloed die het gebeuren rond Raubal op Hitler gehad heeft.

Tja, weinig overtuigend heb ik dat altijd gevonden. Als je naar de rest van Hitler's leven kijkt, heb ik zo de indruk, dat de geschiedenis niet wezenlijk anders was geweest als ze was blijven leven of als ze nooit iets hadden gehad.
pi_12834188
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 19:19 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Tja, weinig overtuigend heb ik dat altijd gevonden. Als je naar de rest van Hitler's leven kijkt, heb ik zo de indruk, dat de geschiedenis niet wezenlijk anders was geweest als ze was blijven leven of als ze nooit iets hadden gehad.

Tja, dat kan natuurlijk. We zullen het nooit weten.
Uit de biografieën die ik heb gelezen krijg ik de indruk dat de merkwaardige omgang met en visie op vrouwen van AH wel eens sterk gekleurd zouden kunnen zijn door zijn relatie met Raubal.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 19:26:58 #125
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_12834211
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 19:25 schreef OllieA het volgende:

[..]

Tja, dat kan natuurlijk. We zullen het nooit weten.
Uit de biografieën die ik heb gelezen krijg ik de indruk dat de merkwaardige omgang met en visie op vrouwen van AH wel eens sterk gekleurd zouden kunnen zijn door zijn relatie met Raubal.

Oh nee hoor. Die visie had ie zijn hele leven al, kijk maar naar zijn houding in zijn tijd in Wenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')