quote:Je hebt sinterklaas net gemist, maar je hebt wel net op het nippertje kerstmis meegemaakt
Op vrijdag 19 september 2003 07:46 schreef amaranta het volgende:
ik ben van december 1979 dus alles wat dat jaar gebeurde heb ik nét gemist...
Dus meteen maar even gekeken wat er nog meer gebeurde in mijn geboortejaar ![]()
Wat gebeurde er?
De elektrische auto wordt geïntroduceerd in Engeland
Het was ontzettend koud, brrr
Willy Alberti overleed in Amsterdam ![]()
De come-back van Tina Turner ![]()
Onze Willem-Alexander werd 18!!
Duizenden doden door vloedgolf in Bangladesh
De rainbow warrior van Green Peace wordt gekelderd ![]()
Rassenrellen in Denemarken!
De Titanic is gevonden ![]()
Wubbo Ockels is de eerste Nederlander in de ruimte!!
quote:Tja. Er zullen altijd mensen zijn die jonger dan je zijn.
Op zondag 28 september 2003 19:48 schreef R.E.LEE het volgende:
als ik kijk naar de geboorte jaren van sommige mensen voel ik mij al oud
quote:pfff, zo eindelijk klaar met al dat getype
Op woensdag 27 augustus 2003 18:29 schreef Natalie het volgende:
Mijn jaar: 1979Het was behoorlijk koud in februari van dit jaar. Een behoorlijke lading sneeuw en een harde wind zorgden ervoor dat de mensen uit de noorderlijke provincies (vooral Groningen) hun huis niet meer uit konden. Naar het werk gaan was onmogelijk. Inwoners van de zuidelijke provincies kwamen zelfs naar het noorden toe om te kijken of het echt zo erg was
En dit allemaal terwijl ik als klein vruchtje in de buik van mijn moeder rondzwom.Daarnaast ontving Moeder Theresa de Nobelprijs voor de vrede.
Ook werd Margaret Thatcher dit jaar premier "prime minister" van Groot-Brittannië. De eerste vrouwelijke premier van dat land
- De laatste Apollo ging naar de maan en terug
- De drie van Breda
- Pippi verovert Nederland
- The Godfather part I kwam uit
- De twintigste Zomer-Spelen in München met het drama met de Israëlische atleten
- Ajax wereldkampioen
- The smell of napalm in the morning
- "In 1972 a crack commando unit was sent to prison by a military court for a crime they didn't commit. These men promptly escaped from a maximum security stockade to the Los Angeles underground. Today, still wanted by the government, they survive as soldiers of fortune. If you have a problem, if no one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team"
quote:Volgens mij was dit een verschrikkelijk saai jaar als dit het enige is
President Milton Obote? van Oeganda wordt door militairen uit zijn ambt gezet. Hij wordt opgevolgd door Majoor-generaal Okello.
President Zia ul-Haq? van Pakistan wordt voor vijf jaar herkozen.
10 maart - Sovjet-partijleider Konstantin Tsjernenko overlijdt in Moskou op 73-jarige leeftijd. Mikhail Gorbatsjov wordt de nieuwe partijleider.
12 maart - het oudste gekende volledig in het Nederlands geschreven bericht op usenet. Google Groups;"dit is een test zoals je ziet!"
29 mei - In het Brusselse Heizelstadion komen 39 mensen om bij de finale van Europacup I tussen Liverpool en Juventus.
10 juli - het Nederlandse Greenpeaceschip Rainbow Warrior? wordt door Frankrijk tot zinken gebracht, waarbij een opvarende wordt gedood.
13 juli - in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten wordt het Live Aid-benefitconcert gehouden, met een enorme keur aan pop- en rocksterren. Het is georganiseerd door de Ierse popmuzikant Bob Geldof vanwege de hongersnood in Ethiopië en wereldwijd te zien en horen op TV en radio.
31 oktober tot en met 6 november - Wubbo Ockels is de eerste Nederlander in de ruimte.
20 november - België verslaat Nederland met 2 - 1 en plaatst zich voor de eindronde van het wereldkampioenschap voetbal dankzij een kopbal vijf minuten voor tijd Georges Grün?
in 1986 ging Tschernobyl de lucht in toch?
en er was een hele grote aardbeving in kisheniov en een deel van het huis van mijn oma en opa stortte in.
in 1912, geboortejaar van mijn overgrootoma (is helaas een jaar of 3 terug overleden) zonk de titanic.
een van de zonen van mijn oom is in 2000 geboren. ook leuk.
mijn geboorte jaar 1985 is al boven genoemd dus ik ga daar niet over schrijven
ik weet weer wat toe te voegen:
Duran Duran met Rio,
Toto - Africa
E.T.
rocky 3
quote:Ik zou verder ook niks weten.
Op woensdag 27 augustus 2003 19:00 schreef nikky het volgende:
in 1977elvis overleden
Op 23 mei 1977 gijzelen negen Molukse kapers 94 passagiers in de Intercity van Assen naar Groningen
de film Soldaat van Oranje kwam uit
euh meer weet ik niet
10 juli 1984: Eigenlijk niks bijzonders. ![]()
Andere 10 juli's door de jaren heen (volgens wikipedia.org):
Gebeurtenissen:
48 BC - Slag om Dyrrhachium, Caesar vermijdt amper een nederlaag in Maceonië
1940 - Tweede Wereldoorlog: Vichy regering in Frankrijk geinstalleerd
1973 - De Bahamas krijgen onafhankelijkheid binnen de Britse Commonwealth
1985 - De Rainbow Warrior, het schip van Greenpeace, wordt gebombardeerd en zinkt in de haven van Auckland
1985 - Na veel controversie over de samenstelling van een nieuwe smaak voor cola herintroduceert Coca-Cola de oude formule onder de naam Coca-Cola Classic
1991 - Boris Yeltsin begint aan zijn 5 jaar als eerste gekozen presiden van Rusland
1992 - In Miami, Florida, wordt de voormalige leider van Panama, Manuel Noriega, veroordeeld tot 40 jaar gevangenisstraf voor drugshandel en fraude
--------------------------------------------------------------------------------
Geboren:
1509 - Johannes Calvijn, kerkhervormer
1830 - Camille Pissarro, schilder
1834 - James McNeil Whistler, schilder
1871 - Marcel Proust, Frans schrijver
1895 - Carl Orff, componist
1902 - Kurt Alder, chemicus, ontving de Nobelprijs in 1950
1921 - Jake LaMotta, bokser
1921 - Eunice Kennedy Shriver, oprichter van Special Olympics
1921 - Harvey Ball, uitvinder van de "smiley"
1929 - Harry Bannink, Nederlands componist, arrangeur en pianist.
1943 - Arthur Ashe, tennisser
1943 - Tonnis Musschenga, Nederlands politicus, gedeputeerde provincie Groningen.
1945 - Ron Glass, acteur.
1947 - Arlo Guthrie, muzikant
1954 - Neil Tennant, zanger van The Pet Shop Boys.
1970 - Jason Orange, voormalig zanger in de boys-band Take That.
1974 - Andrea Nuyt, Nederlands schaatsster
--------------------------------------------------------------------------------
Overleden:
138 - Hadrianus, Romeins Keizer
1584 - Willem de Zwijger, Nederlands stadhouder
1978 - John D. Rockefeller III, zakenman
Viering/herdenking:
Bahamas - Onafhankelijkheidsdag
[Dit bericht is gewijzigd door Dodec op 26-10-2003 13:29]
quote:Mijn overgroot oma is toevallig geboren op 1 van de weinige dagen dat de Titanic nog vaarde.. 2 dagen later zonk ie
Op maandag 29 september 2003 02:03 schreef Sessy het volgende:in 1912, geboortejaar van mijn overgrootoma (is helaas een jaar of 3 terug overleden) zonk de titanic.
Nedlloyd wordt opgericht
de eerste reageerbuis bevruchting
Zaire stop angolese invasie
Carter geeft generaal pardon aan dienstweigeraars
VS geven het panama kanaal af
Films
Star wars
Close encounters of the 3rd kind
Smokey and the Bandit
Rocky
Amnesty international krijgt de nobel prijs voor de vrede
[Dit bericht is gewijzigd door vipergts op 12-02-2004 18:37]
- Paus Paulus VI overlijd
- Paus Johannes Paulus I komt in het Vaticaan maar overlijd na 34 dagen
- Paus Johannes Paulus II Komt in het Vaticaan te zitten (jawel die ouwe knar die er nu nog zit)
- Ted Bundy (seriemoordenaar) wordt opgepakt
- Eerste computer bulletin board system wordt in gebruik genomen
- Charlie Chaplin lijk wordt gestolen om een aantal weken later op te duiken bij het Geneve meer
- Karl Wallenda van de Flying Wallendas overlijd na een val van een koord tussen twee hotels in San Juan, Puerto Rico.
- De unabomber laat zijn eerste bom ontploffen bij een universiteit
- de strip Garfield debuteerd in de krant
- de eerste reageerbuisbaby wordt geboren
- Luchtballon Double Eagle II steek als eerste de atlantische oceaan over
- De lijkwade van Turijn wordt voor het eerst na 45 jaar weer getoont aan het publiek
- Jim Jones leid zijn volgelingen van de People's temple in Jonestown naar massa zelfmoord en dat resulteerd in 913 doden waaronder 276 kinderen
- De Hillside Strangler waart rond in de heuvels boven Los Angeles
- Het album Hotel California van de Eagles is genomineerd voor een Grammy
- The World according to Garp van John Irving wordt gepubliceerd
- The Sex Pistols geven hun laatste concert in de Winterland Ballroom in San Francisco
- Boba Fett van Star Wars is voor het eerst te zien op tv in een special bij CBS
- De Serie Taxi debuteerd bij ABC
- Geboren in 1978 Ashton Kutcher, Sisqo, Silvie Meis, Tamara Brinkman,
- Overleden in 1978 Keith Moon van The Who, Jack Warner van de Warner Studios, Willy Messerchmit van de vliegtuigjes, Ed Wood Jr. Director oa bekend van Plan 9 from outer space.
- Films uit 1978 Eraserhead, Halloween, Superman, The Deer Hunter, Fame, Jaws, Lord of the Rings Animated enz.
- Tv Series die voor het eerst te zien zijn Battlestar Gallactica, Mork & Mindy, Dallas, The Amazing Spider-man enz.
quote:* Caesu sluit zich hierbij aan.
Op zondag 28 september 2003 16:49 schreef Natalie het volgende:
Bij mijn grootvader vond ik dit boek:
"Het aanzien van 1979. Twaalf maanden wereldnieuws in beeld."Dus meteen maar even gekeken wat er nog meer gebeurde in mijn geboortejaar
De Franse tanker Betelgeuse breekt op 8 januari in tweeën nadat er zich een paar enorme explosies hadden voorgedaan. Het ongeluk kostte 50 mensen het leven. Een mysterieuze kinderziekte in Napels eist 70 doden Egypte en Israel sluiten vrede in Washington. Dit met President Carter als opgetogen getuige. Harm Wiersma herovert de wereldtitel dammen. Een wilde staking in de haven van Rotterdam. Deze duurde 7 weken en er vonden tal van demonstraties en indicenten plaats. De Hockeydames van Nederland winnen de wereldbeker. Graaf Louis Mountbatten wordt door de IRA vermoord.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |