Apie74 | woensdag 27 augustus 2003 @ 16:54 |
Dit is dus weer zo'n typische VVD maatregel ![]() Er is dus een plan om vanaf 1 januari de bijtelling voor een auto van de zaak af te schaffen. Op zich een aardig idee, alleen dit moet dus bekostigd gaan worden door mensen die met een eigen auto naar hun werk gaan. Hun reiskostenvergoeding wordt namelijk bijna meer dan gehalveerd. Dit betekend dus in een zin. Laat mensen die te weinig verdienen om van hun werkgever in een lease auto mogen rijden maar extra betalen om mensen die genoeg verdienen en een lease auto (van de zaak) hebben nog meer te laten verdienen. bron: http://www.planet.nl/planet/show/id=75109/contentid=397261/sc=30eab5 [Dit bericht is gewijzigd door Apie74 op 27-08-2003 17:00] | |
pberends | woensdag 27 augustus 2003 @ 16:58 |
Eindelijk bureaucratie vermindering ![]() | |
Sidekick | woensdag 27 augustus 2003 @ 17:07 |
quote:Op wat voor manier dan? | |
Apie74 | woensdag 27 augustus 2003 @ 17:18 |
quote:Maar wel oneerlijke bureaucratie vermindering... | |
#ANONIEM | woensdag 27 augustus 2003 @ 17:21 |
quote:Hoe kom je daarbij ? Het gaat van 25 naar 20% | |
miss_sly | woensdag 27 augustus 2003 @ 17:29 |
Doe je wel goed lezen voor je met ![]() De bijtelling willen ze verlagen van 25% naar 20% en de vergoeding voor woon-werkverkeer voor mensen met de eigen auto willen ze gaan verminderen, misschien met 50% iets genuanceerder allemaal | |
Apie74 | woensdag 27 augustus 2003 @ 17:34 |
quote:Je hebt gelijk, was iets te snel met reageren... Maar hierdoor blijft dus de bureaucratie. En het feit dat een verlaging van 25 naar 20% "goedgemaakt" wordt met een (waarschijnlijke) halvering van de reiskostenvergoeding van mensen die met een eigen auto naar hun werk gaan. Dat is de bedoeling toch? [Dit bericht is gewijzigd door Apie74 op 27-08-2003 17:40] | |
pberends | woensdag 27 augustus 2003 @ 17:37 |
quote:Bron: nieuws op tv (zo'n lieve bedrijfsondernemer ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 27 augustus 2003 @ 17:39 |
quote:Hoe bedoel je ? | |
pberends | woensdag 27 augustus 2003 @ 18:01 |
quote:Nee, ze gaan toch geen onderscheid maken tussen prive woon-werk verkeer en zakelijk woon-werk verkeer (ofzo). Dus wel bureaucratie vermindering. | |
Jeukaanmenaat | woensdag 27 augustus 2003 @ 18:03 |
Nee, dit betekent: je gaat maar lekker wonen waar je werkt en als je op kantoor werkt dan hoef je helemaal niet met de auto te komen. Prima dus. | |
pberends | woensdag 27 augustus 2003 @ 18:08 |
quote:2 voordelen ![]() | |
Wicha | woensdag 27 augustus 2003 @ 20:10 |
quote:Alsof iedereen zijn woning voor het uitkiezen heeft ![]() | |
ghettoman | woensdag 27 augustus 2003 @ 20:13 |
quote:Precies er verhuizen gewoon ff een paar miljoen mensen naar de randstad, waar toch een huizenoverschot heerst. ![]() | |
UnderWorld_ | woensdag 27 augustus 2003 @ 20:25 |
Ik denk dat met de bureaucratie vermindering wordt gedoeld op het geen onderscheidt maken tussen zakelijk/prive woon-werk verkeer. Dat het tarief voor lease auto gebruik is verlaagd heeft niet met het bureaucratie verhaal te maken volgensmij. Ik weet nog niet echt of dit een voordeel is. Iedereen moet wel gelijk behandeld worden. Dat de wetgeving is versimpelt (woon-werk verkeer) zal veel bedrijven bureaucratie besparen. Dit lijkt me alleen maar een voordeel. | |
Jeukaanmenaat | woensdag 27 augustus 2003 @ 21:17 |
quote:De files zijn anders niet dagelijks tussen Drenthe en de Randstad hoor. Die zijn tussen de slaapsteden en de oude centras voornamelijk. Lekker in de jaren 70 aangemoedigd om daar te gaan wonen.... | |
du_ke | woensdag 27 augustus 2003 @ 21:24 |
quote:Helaas een van de grootste planologische missers ooit in Nederland ![]() Maar dan een andere vraag wat is wel een oplossing om mensen in de buurt van hun werk te laten wonen? Flatwijken als de Bijlmer blijken niet te werken. | |
Jeukaanmenaat | woensdag 27 augustus 2003 @ 21:27 |
quote:Gemeentes samenvoegen en de Groene Hart fabel laten vliegen. Gewoon de steden flink aan elkaar bouwen zodat je geconcentreerde grote steden krijgt, ipv een lappendeken middelgrote en kleine. Bescherm dan de natuur in de gebieden buiten de voormalige Groene Hart cirkel. | |
zakjapannertje | woensdag 27 augustus 2003 @ 21:31 |
quote:Plus dat vanaf toen bijna iedereen makkelijker een auto tot zijn beschikking kon krijgen (ik dacht dat Den Uyl hier ook iets voor had) | |
Jeukaanmenaat | woensdag 27 augustus 2003 @ 21:32 |
quote:Mwoah, dat kwam al wat eerder eigenlijk. Men had eerst de auto, toen ging men de stad uit. Andersom gaat wat lastig dagelijks naar het werk lopen | |
du_ke | woensdag 27 augustus 2003 @ 21:40 |
quote:Dat lijkt me op zich ook de beste optie. Een beetje groen is inderdaad leuk maar natuur kan je het groene hart moeilijk noemen. Wat mij part bouwen ze dat inderdaad gewoon vol. Als je daarbij zorgt dat er wat ruimte overblijft voor mooie parken enzo dan kan dat met gemak. (natuur kan je wel kwijt in lage polders die je toch voor geen kant geschikt kan maken voor woningbouw) | |
Akkersloot | donderdag 28 augustus 2003 @ 10:31 |
quote:Ging het niet over de reiskostenvergoeding. Dus dat je van je werkgever je eigen auto moet pakken om ergens een onderdeel of bestelling te gaan halen. Je kan dan bij je baas nu 28 eurocent per kilometer declareren. Die krijg je dan van je werkgever maar je hoeft er geen belasting over te betalen. Dat bedrag willen ze verlagen naar 14 eurocent per kilometer. Niet de reiskostenvergoeding woon-werk verkeer. | |
Wile_E_Coyote | donderdag 28 augustus 2003 @ 10:33 |
quote:In Lease-auto's: Bijtelling gaat omlaag! staat er meer info over. |