zulke mensen zouden dus echt geen kinderen mogen krijgen ...
maar dat is dan weer een andere discussie
tenminste dat zou mooi zijn
quote:verplicht steriliseren zou ik zeggen... en die kleine naar een pleeggezin
Op woensdag 27 augustus 2003 15:04 schreef DarkElf het volgende:
ben je als ouder niet verplicht je kind te beschermen? lijkt me dat je in dit soort gevallen de moeder ook kunt aanklagen wegens toegestane mishandeling....tenminste dat zou mooi zijn
Ervanuitgaande dat er een gynaecoloog aan te pas is gekomen, maar ik kan me niet anders voorstellen. En anders zouden leerkrachten, familieleden en buurtbewoners toch wel iets opgevallen moeten zijn.
quote:Lijkt mij ook.
Op woensdag 27 augustus 2003 15:03 schreef realist_ik het volgende:
maar die vriendin van die vent kan dan toch ook niet helemaal 100% zijn???
en die vent: hang m met zijn ballen aan de tralies van de kleinste cel die er is, want dit is ziekelijk. het ergeste is nog om smoesjes te verzinnen om het te verzachten!!! bah!
en die vriendin van m: spuit je ogen uit!
veel sterkte voor dat kind!!!
Zwakzinnig... Volgens mij is hij niet de enige zwakzinnige in dit hele verhaal --> vriendin, artsen, etc lijken me ook niet 100%...
quote:Precies, maar de moeder toch als eerste.
Op woensdag 27 augustus 2003 15:10 schreef Lithion het volgende:
Goh, dat een gynaecoloog zich niet achter z'n oren gaat krabben dat er ineens een kind van 12 op de stoep staat... daar zou best eens een officieel onderzoek naar ingesteld mogen worden, waarom dat mogelijk is zonder dat er alarm geslagen wordt.Ervanuitgaande dat er een gynaecoloog aan te pas is gekomen, maar ik kan me niet anders voorstellen. En anders zouden leerkrachten, familieleden en buurtbewoners toch wel iets opgevallen moeten zijn.
quote:Huiselijk geweld, geterroriseerd door haar man. Geen excuus om niemand in te lichten, maar het kan wel een oorzaak zijn voor het verzwijgen van de waarheid.
Op woensdag 27 augustus 2003 15:29 schreef milagro het volgende:
Precies, maar de moeder toch als eerste.
Die zal dus ws net zo achterlijk zijn als haar vriend, of in ieder geval een hopeloos labiel excuus voor een moeder.
Maar als leraar gaat er toch ook een lampje branden als in groep acht ineens één van de kinderen in je klas met een dikke buik rondloopt en tijdens het speelkwartier over de plee hangt?
Zij móet haast wel met een hoop mensen in contact zijn geweest (huisarts, gynaecoloog, leerkracht, buurtbewoners, familieleden) dat het voor mij echt bijna niet geloofwaardig overkomt dat helemaal niemand zich heeft afgevraagd hoe zij zwanger is geworden op haar 11/12e jaar.
quote:Ms kwam de moeder wel met een aannemelijk verhaal.
Op woensdag 27 augustus 2003 15:35 schreef Lithion het volgende:[..]
Huiselijk geweld, geterroriseerd door haar man. Geen excuus om niemand in te lichten, maar het kan wel een oorzaak zijn voor het verzwijgen van de waarheid.
Maar als leraar gaat er toch ook een lampje branden als in groep acht ineens één van de kinderen in je klas met een dikke buik rondloopt en tijdens het speelkwartier over de plee hangt?
Zij móet haast wel met een hoop mensen in contact zijn geweest (huisarts, gynaecoloog, leerkracht, buurtbewoners, familieleden) dat het voor mij echt bijna niet geloofwaardig overkomt dat helemaal niemand zich heeft afgevraagd hoe zij zwanger is geworden op haar 11/12e jaar.
Om de omgeving maar eens een excuus te geven.
quote:Sommige mensen kijken liever de andere kant op.
Op woensdag 27 augustus 2003 15:35 schreef Lithion het volgende:[..]
Huiselijk geweld, geterroriseerd door haar man. Geen excuus om niemand in te lichten, maar het kan wel een oorzaak zijn voor het verzwijgen van de waarheid.
We weten de achtergrond ook niet van dit gezin.
quote:Tja, dat zou misschien voor de eerste keer werken (alhoewel ik als leraar bij een ouderavond toch echt wel verder zou vragen), maar een tweede keer wordt dat toch compleet ongeloofwaardig? Sowieso om dan het kind te houden...
Op woensdag 27 augustus 2003 15:42 schreef milagro het volgende:
Ms kwam de moeder wel met een aannemelijk verhaal.
Verkracht door een "vriendje", praat er maar niet over, ze heeft het er erg moeilijk mee, ze is onder behandeling..
quote:De man is toch gepakt?
Op woensdag 27 augustus 2003 15:46 schreef Lithion het volgende:[..]
Tja, dat zou misschien voor de eerste keer werken (alhoewel ik als leraar bij een ouderavond toch echt wel verder zou vragen), maar een tweede keer wordt dat toch compleet ongeloofwaardig? Sowieso om dan het kind te houden...
Ik word hier werkelijk niet goed van zeg.
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 17:09 schreef Libris het volgende:
Ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar de beweegredenen van de rechter. Een half jaar cel... dat kan toch gewoon niet..?
quote:
Een 33-jarige Leeuwarder heeft voor de rechtbank een celstraf van tweeënhalf jaar, waarvan zes maanden voorwaardelijk, tegen zich horen eisen omdat hij de dochter van zijn vriendin verkracht heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |