Een 33-jarige Leeuwarder heeft voor de rechtbank een celstraf van tweeënhalf jaar, waarvan zes maanden voorwaardelijk, tegen zich horen eisen omdat hij de dochter van zijn vriendin verkracht heeft.
Twee keer is het meisje zwanger geworden van de man; de eerste keer op 11-jarige leeftijd, de tweede keer toen ze dertien was. Het slachtoffer kreeg haar eerste kind toen ze twaalf was. DNA-onderzoek heeft aangetoond dat de verdachte de biologische vader is.
De man heeft bekend ten minste twee keer geslachtsgemeenschap te hebben gehad met het kind. Naar eigen zeggen wist hij niet dat dit strafbaar was. Gedragsdeskundigen achten de man sterk verminderd dan wel verminderd toerekeningsvatbaar. In rapporten wordt hij onder meer gekenschetst als een kinderlijke, verwende man, die verstandelijk licht gehandicapt is, zich moeilijk zelf kan redden en afhankelijk is van anderen.
----------
Mijn god, waar zijn de huisartsen, de doktoren, het consultatiebureau etc etc???? Tot twee keer toe zwanger en nu pas wordt er ingegrepen?
En hij wist niet wat hij deed want... (heel verhaal van diagnoses)???? Waarom worden er altijd excuses gezocht? Er zijn zat mensen met een verknipte jeugd die toch ook niet moordend, rovend en verkrachtend door het leven gaan?
Walgelijk
quote:ook zoiets raars ja
Op woensdag 27 augustus 2003 14:41 schreef snowwie het volgende:
had zijn vriendin ook niets door?
als het aan mij ligt zijn lul der afhakken en aan de hoogste boom in het dorp hangen, maar goed das weer heel persoonlijk.
Dus zodoende.
quote:Pieter Baan centrum here we come.
Op woensdag 27 augustus 2003 14:42 schreef Extremini het volgende:
Er lopen hier dus nog hufters rond.
quote:Daar sluit ik me helemaal bij aan!
Op woensdag 27 augustus 2003 14:43 schreef Ch1n00K het volgende:
als het aan mij ligt zijn lul der afhakken en aan de hoogste boom in het dorp hangen, maar goed das weer heel persoonlijk.
quote:Er wordt niet naar excuses gezocht, maar naar een verklaring. En het gaat niet om zijn verknipte jeugd, maar om een intelectuele achterstand.
Op woensdag 27 augustus 2003 14:39 schreef DarkElf het volgende:
En hij wist niet wat hij deed want... (heel verhaal van diagnoses)???? Waarom worden er altijd excuses gezocht? Er zijn zat mensen met een verknipte jeugd die toch ook niet moordend, rovend en verkrachtend door het leven gaan?Walgelijk
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:39 schreef DarkElf het volgende:
Een 33-jarige Leeuwarder heeft voor de rechtbank een celstraf van tweeënhalf jaar, waarvan zes maanden voorwaardelijk, tegen zich horen eisen omdat hij de dochter van zijn vriendin verkracht heeft.
Wat een 'straf'.
quote:Twee keer een kind verkrachten, dat ook nog zwanger wordt van hem, en dan maar tweeënhalf jaar eisen???
Een 33-jarige Leeuwarder heeft voor de rechtbank een celstraf van tweeënhalf jaar, waarvan zes maanden voorwaardelijk, tegen zich horen eisen omdat hij de dochter van zijn vriendin verkracht heeft.Twee keer is het meisje zwanger geworden van de man; de eerste keer op 11-jarige leeftijd, de tweede keer toen ze dertien was.
lekker wijf trouwens, die moeder, had natuuuuurlijk niets door.
quote:Daar heb je gelijk in, maar dat wil dan niet zeggen dat dat dan niet de oorzaak kan zijn. Net zoals er mensen zijn met een goede jeugd die juist wel rovend, moorden en verkrachtend door het leven gaan.
En hij wist niet wat hij deed want... (heel verhaal van diagnoses)???? Waarom worden er altijd excuses gezocht? Er zijn zat mensen met een verknipte jeugd die toch ook niet moordend, rovend en verkrachtend door het leven gaan?
Niet dat dat het dan minder erg maakt...
of levenslange opsluiting, zonder ook maar enige kans op vervroegde vrijlating...
dat de man een lichte geestelijke handicap heeft, doet er verder niet toe ...
het mag geen excuus zijn en de samenleving moet beschermd worden tegen zo'n figuren .... of ze nu al of niet bij hun volle verstand zijn.
quote:Ik had ook niets anders verwacht
Op woensdag 27 augustus 2003 14:52 schreef realist_ik het volgende:
ook hier pleit ik voor de doodstraf ...
quote:En daar ben ik het roerend mee eens
of levenslange opsluiting, zonder ook maar enige kans op vervroegde vrijlating...dat de man een lichte geestelijke handicap heeft, doet er verder niet toe ...
het mag geen excuus zijn en de samenleving moet beschermd worden tegen zo'n figuren .... of ze nu al of niet bij hun volle verstand zijn.
quote:idd ja,
Op woensdag 27 augustus 2003 14:56 schreef koeskoes het volgende:
Hoe dichter bij de 0, hoe strakker om je...![]()
![]()
![]()
quote:dus...ze had het kind al... en dan is die man nog steeds bij die moeder en doet hij het nog een keer....
Het slachtoffer kreeg haar eerste kind toen ze twaalf was
valt niet op zeker, dat je kind van 12 opeens een kind heeft..
ik begrijp iets niet helemaal geloof ik...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |