abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 november 2003 @ 08:37:53 #201
72851 MaartenB
Wist geen betere naam ;)
pi_14293346
Ik kwam gisteren ineens dit topic tegen via dat Orgasme zonder aanraking topic op seksualiteit, en het sprak me behoorlijk aan.
Dus ik heb een stuk ervan gelezen tot aan de ingewikkeldere meditatiestappen (zoals chakras) aangezien die toch nog te moeilijk waren.
Ik had meteen zin gekregen om het uit te proberen, maar het lukt alleen nog niet echt. Ten eerste heb ik behoorlijk veel last van omgevingsgeluiden hier toen ik het 's middags probeerde (ik woon naast een weg met behoorlijk wat verkeer enzo )
Ook vind ik het nog steeds behoorlijk moeilijk om mijn spieren goed te ontspannen en om mijn gedachten leeg te maken. (hoe weet je of je spieren wel of niet ontspannen zijn?)
Dus ik was gewoon aan het tellen en ik voelde vooral mijn armen en benen zwaar worden, maar voor de rest gebeurde er maar niets dus na een tijdje had ik het maar opgegeven.
Heeft iemand misschien tips ofzoiets? Zou ik zeer op prijs stellen
Bij voorbaat dank.
pi_14301667
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 08:37 schreef MaartenB het volgende:
Ook vind ik het nog steeds behoorlijk moeilijk om mijn spieren goed te ontspannen en om mijn gedachten leeg te maken. (hoe weet je of je spieren wel of niet ontspannen zijn?)
Zelf ben ik ook nog maar pas hiermee begonnen, maar voor mij helpt het spannen van de spieren zoals Antagonist in zijn eerste post heeft verteld (spiergroep voor spiergroep van onder naar boven). Hierna zijn al mijn spieren goed ontspannen en let ik hier ook niet meer op.
Never fear, I is here
pi_14305877
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 17:50 schreef Athaphian het volgende:

[..]

Zelf ben ik ook nog maar pas hiermee begonnen, maar voor mij helpt het spannen van de spieren zoals Antagonist in zijn eerste post heeft verteld (spiergroep voor spiergroep van onder naar boven). Hierna zijn al mijn spieren goed ontspannen en let ik hier ook niet meer op.

Inderdaad , door je spieren eerst een paar keer eventjes kort in te spannen krijg je vrijwel geen spasmes en ongemak meer omdat ze dan volledig ontspannen zijn.

Probeer eens te mediteren met een rustig muziekje op , of met oordopjes in.
Is een wereld van verschil.

Soldaat bij de verbindingsdienst
  zondag 2 november 2003 @ 16:28:55 #204
46592 xplvr
X-Ray Papa Lima Victor Romeo
pi_14322399
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 23:57 schreef Antagonist het volgende:
hoe meer energie je hebt hoe makkelijker het is om in trance te komen.
Bovenstaande quote komt uit de openingspost. Vroeg me af wat TS hier precies mee bedoelt? Ik merk namelijk bij mezelf dat hoe onrustiger ik ben (lees: hoe meer energie ik heb), ik meer moeite heb om me volledig af te sluiten van de buitenwereld. Wat voor energie wordt er dan precies bedoelt?
Laat mij in mijn zeven sloten, laat mij de draad volslagen kwijt.
  zondag 2 november 2003 @ 17:42:52 #205
72851 MaartenB
Wist geen betere naam ;)
pi_14324066
Bedankt voor de reacties!
Ik ga gewoon blijven proberen of het lukt, wat vast wel een tijdje zal duren aangezien het niet echt vanzelf gaat.
Ik zal wel om de zoveel tijd hier posten of het beter gaat.
Nog veel succes voor andere beginners
pi_14391951
quote:
Op zondag 2 november 2003 16:28 schreef xplvr het volgende:

[..]

Bovenstaande quote komt uit de openingspost. Vroeg me af wat TS hier precies mee bedoelt? Ik merk namelijk bij mezelf dat hoe onrustiger ik ben (lees: hoe meer energie ik heb), ik meer moeite heb om me volledig af te sluiten van de buitenwereld. Wat voor energie wordt er dan precies bedoelt?

Je gesteldheid op het moment van mediteren, dus of je makkelijk kan ontspannen en niet snel moe wordt en misschien in slaap valt.
Smiddags heb je vaak wel genoeg energie om niet in slaap te vallen dus is dat een mooie tijd voor meditatie.
pi_14391971
quote:
Op zondag 2 november 2003 17:42 schreef MaartenB het volgende:
Bedankt voor de reacties!
Ik ga gewoon blijven proberen of het lukt, wat vast wel een tijdje zal duren aangezien het niet echt vanzelf gaat.
Ik zal wel om de zoveel tijd hier posten of het beter gaat.
Nog veel succes voor andere beginners
Feel succes
Doe rustig aan, verwacht nix en zie maar wat je allemaal meemaakt.
Iedere onbekende lichamelijk ervaring, zelfs het gevoel van een opkomende trance is heel ontspannend, zie gewoon hoe ver je komt.
pi_14436692
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 23:57 schreef Antagonist het volgende:
... als je mentaal ook ontspannen bent ga je je concentreren op je diepe ademhaling , waarbij je indenkt dat die lucht door je hele lichaam verspreid wordt. (...) 1. ga je je ademhaling tellen , bij 50 of 100 heb je meestal wel lichte trance.
Sorry zo'n oude post te quoten. Ik heb een vraagje.
Op het moment dat ik op mijn ademhaling ga letten, "neem ik hem over" en gaat het niet meer vanzelf... zo kan ik me natuurlijk niet concentreren... tips?
pi_14447367
quote:
Op donderdag 6 november 2003 18:14 schreef Noti het volgende:

[..]

Op het moment dat ik op mijn ademhaling ga letten, "neem ik hem over" en gaat het niet meer vanzelf... zo kan ik me natuurlijk niet concentreren... tips?

Bij mij is dit juist een goed teken.. als ik heel intensief op mijn ademhaling let en me er dus op concentreer merk ik dat ik dieper in trance raak en op een gegeven moment merk ik dat ik vanzelf adem en kan ik me concentreren op andere dingen.
Never fear, I is here
  vrijdag 7 november 2003 @ 08:43:46 #210
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_14450816
zit het niet zo dat dat net de bedoeling is om je op het ademhalen te concentreren?
De boedha's concentreren zich op een beeldje.
En de meeste mensen concetreren zich op een afdaling van een trap/Ladder/Lift enzovoort.
Michelle is een chick
pi_14451000
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 08:43 schreef Mischa_NL het volgende:
zit het niet zo dat dat net de bedoeling is om je op het ademhalen te concentreren?
De boedha's concentreren zich op een beeldje.
En de meeste mensen concetreren zich op een afdaling van een trap/Ladder/Lift enzovoort.
Het letten op de ademhaling is 1 van de meditatie-oefeningen die Boeddhisten gebruiken. Het is een hulpmiddel om de concentratie te oefenen die nodig is voor diepere meditatie.
Het concentreren op een beeldje is weer een andere vorm. Er zijn vele soorten van Boeddhistische meditatie.
Ik heb deze topic niet helemaal gelezen, maar bij Boeddhistische meditatie is het dus niet de bedoeling dat je in trance raakt, maar super-alert wordt.

[Dit bericht is gewijzigd door Hawk op 07-11-2003 08:58]

-------Practice Mindfulness-------
  vrijdag 7 november 2003 @ 16:28:49 #212
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_14463416
Komt er mischien ook nog een deel 4 of komt die pas nadat deze topic helemaal vol is?
Niet dat ik iemand wil opdringen ofzo maar het lijkt me wel interesant.

Ook zou ik graag willen weten hoe je eigenlijk in diepe trance zou kunnen raken. Gewoon nieuwsgierigheid.:)

Michelle is een chick
pi_14466924
* terugvindpost *

* RoaRRR Is hier ook al een tijdje mee bezig ( meditatie etc ) als overblijfsel van de vechtsport maar vind het leuk nu ook eens de "theorie" erachter te kunnen lezen...

Meer tijd = meer reacties van mij

Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_14493283
quote:
Op donderdag 6 november 2003 18:14 schreef Noti het volgende:

[..]

Het maakt niet uit of je hem overneemt of niet.
Je wordt je bewust van je ademhaling en dan kan je hem beter in de hand houden.
Gewoon doorgaan en als je uiteindelijk in trance zakt voel je hem vanzelf niet meer, en kom je alsnog in trance
pi_14493476
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 16:28 schreef Mischa_NL het volgende:
Komt er mischien ook nog een deel 4 of komt die pas nadat deze topic helemaal vol is?
Niet dat ik iemand wil opdringen ofzo maar het lijkt me wel interesant.
Ik weet het niet, ik heb nog wel wat ideeën maar ik moet me weer in de boeken verdiepen om dat allemaal samen te vatten.

Mocht er een deel 4 komen dan zal ik denk ik heling behandelen als daar belangstelling voor is maar jullie mogen uiteraard ook met suggesteis komen .

zondag 9 november 2003 @ 03:00:57 #216
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_14495663
je had het ook over het "stelen"van energie aan het eind van deel 3.
Misschien is dat ook wel interresant?
Michelle is een chick
pi_14503001
quote:
Op zondag 9 november 2003 03:00 schreef Mischa_NL het volgende:
je had het ook over het "stelen"van energie aan het eind van deel 3.
Misschien is dat ook wel interresant?
Tja stelen van energie.
Het is qua techniek identiek aan heling, maar dan omgedraaid dus in plaats van energie zenden neem je het op.

Het is alleen immoreel om iemands energie op te nemen, en het kan erg misbruikt worden.

pi_14506388
Natuurlijk wel een mooi iets om te leren voor de vechtsporters onder ons zoals ikzelf..............

Maar ben het helemaal mee eens dat dit verkeerd gebruikt kan worden door sommige mensen... Beter is om te genezen met de kracht die je hebt dan er iets mee te slopen........

Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_14514079
quote:
Op zondag 9 november 2003 18:29 schreef RoaRRR het volgende:
Natuurlijk wel een mooi iets om te leren voor de vechtsporters onder ons zoals ikzelf..............

Maar ben het helemaal mee eens dat dit verkeerd gebruikt kan worden door sommige mensen... Beter is om te genezen met de kracht die je hebt dan er iets mee te slopen........

Natuurlijk, maar het kan wel zeker van pas komen in sommige situaties. Als je mensen ontmoet die jou met al hun energie tegen willen werken bijv. Dan kun jij ze eens lekker terugpakken.
Lijkt me hoe dan ook interressant om wat over te weten.
Maar ik laat het over aan antagonist om te bepalen wat hij behandeld in deel 4
Never fear, I is here
pi_14514114
iemand tips welke muziek heel relaxt is om op te mediteren?
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_14514396
quote:
Op maandag 10 november 2003 00:00 schreef IrfieJ het volgende:
iemand tips welke muziek heel relaxt is om op te mediteren?
Kazzaa eens op meditation.
Dan krijg je lijsten met rustgevende muziek, voor mij werkt het van zeegolven heel goed voor trance.
pi_14514706
quote:
Op maandag 10 november 2003 00:17 schreef Antagonist het volgende:

[..]

Kazzaa eens op meditation.
Dan krijg je lijsten met rustgevende muziek, voor mij werkt het van zeegolven heel goed voor trance.

thnx ik ga zoeken.
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_14523668
Deze is bijna vol , de nieuwe is al open Begin hier met meditatie deel 4

Laten we deze eerst nog even vullen en dan gaan we daar wel verder.

maandag 10 november 2003 @ 16:33:42 #224
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_14528360
ik heb nog een vraagje.
De eerste keer dat ik het probeerde of iig 1 van de eerste keren had ik ook zoiets van een uittreding.
Ik viel op een gegeven moment door mijn bed heen zeg maar.
Dat vind ik nog steeds heel vaag.

Gister, hoe gek het ook klinkt, dacht ik,: ik zal eens gewoon denken ik wil uittreden. Komt een beetje erop neer wat jij vertelt over het touw waar je je aan omhoog trekt

Michelle is een chick
pi_14532536
quote:
Op maandag 10 november 2003 16:33 schreef Mischa_NL het volgende:
ik heb nog een vraagje.
De eerste keer dat ik het probeerde of iig 1 van de eerste keren had ik ook zoiets van een uittreding.
Ik viel op een gegeven moment door mijn bed heen zeg maar.
Dat vind ik nog steeds heel vaag.

Gister, hoe gek het ook klinkt, dacht ik,: ik zal eens gewoon denken ik wil uittreden. Komt een beetje erop neer wat jij vertelt over het touw waar je je aan omhoog trekt

Het gevoel om door je bed heen te vallen is heel bekend.
Ik ervaar het ook, maar dan meer als in mezelf zakken, alsof ik net als in water naar beneden dobber.

Erg fijn gevoel, en het helpt om te ontspannen.

Ga je echter je waarneming buiten je lichaam verplaatsen , dus net doen alsof je boven jezelf zweeft dan kun je een uittreding teweeg brengen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')