abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12726569
Alwaar ik de heer pyl moet antwoorden:

Ik geef toe, Parabola heeft al eens een vreemde afbeelding van Columbus geplaatst, maar dit kun je toch niet menen, Sports. Columbus een priester?

Ik ging af op de term ''Man Gods''. Daarbij kan ik niet met zekerheid zeggen dat Columbus zijn laatste jaren niet zo geeindigd heeft, daar ik meen dat hij aan lager wal was geraakt (ja he, wat een woordspeling?) en vroom was.

Maar goed, Ignatius de Loyola?

Voor de goede orde:

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_12726627
dubbelopheid.....
- Want die van een olifant is toch het langste
pi_12726670
in welk topic gaan we verder? deze dan maar?

waren er al hints gegeven over deze man van god?

pi_12726756
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:35 schreef _The_General_ het volgende:
in welk topic gaan we verder? deze dan maar?
Akkoord. Maar kan iemand mij dan vertellen hoe ik een zelf gemaakt topic kan verwijderen? Of kan alleen een admin dat?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_12726766
Hier dan de hints en antwoorden op uw vragen.

Allereerst, meneer's schrijfhouding doet idd denken aan de stuntman van Jiskefet, maar dat heeft er vermoedelijk weinig mee van doen.

Meneer was idd Dominicaan en priester, maar geen Italiaan. Columbus was meneer niet, hoewel er wel een zekere link is, zowel persoonlijk als via meneer's vader.

ook niet Ignatius de Loyola
heb ik hiermee alle vragen gehad?

[Dit bericht is gewijzigd door Parabola op 26-08-2003 12:39]

Slaapt winter
en zomer
pi_12726774
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:37 schreef pyl het volgende:

[..]

Akkoord. Maar kan iemand mij dan vertellen hoe ik een zelf gemaakt topic kan verwijderen? Of kan alleen een admin dat?

alleen crew-leden van fok forum
"Wat een gezeik over het pre-pensioen... je kan ook gewoon op je 50ste stoppen.... zoals Willem Endstra"
pi_12726781
volgens mij alleen een admin, misschien kun je wel ff via een edit verwijzen naar deze topic zodat niemand daar verder gaat?
pi_12726858
Francisco Maurolico ???
pi_12726894
Bartoleme de las Casas.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_12726914
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:41 schreef _The_General_ het volgende:
Francisco Maurolico ???
Neen. En ik zie dat ik nog wat vragen gemist heb. Meneer was geen wetenschapper, geen Italiaan en leefde niet in de 17e eeuw.
Slaapt winter
en zomer
pi_12726937
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:43 schreef SportsIllustrated het volgende:
Bartoleme de las Casas.
Heer Sports, dat is achterlijk snel, maar wel correct.
quote:
Bartolomé de Las Casas (1474-1566) was a 16th century Spanish priest and settler in the New World who is famous for his advocacy of the rights of Native Americans in the face of brutal torture and genocide by Spanish colonialists. His pamphlet, A Short Account of the Destruction of the Indies gives a vivid description of the atrocities committed by the conquistadors in Central and South America, including many events to which he was witness.

Dedicated to King Philip II of Spain, Las Casas explained that he supported the acts of barbarism, when he first arrived in the New World, but soon became convinced that the horrendous acts would eventually lead to the collapse of Spain itself in an act of Divine retribution. According to Las Casas, it was the responsibility of the Spanish to convert the Indians, who would then be loyal subjects of Spain, rather than to kill them. To avoid the burden of slavery on them, Las Casas proposed that African Negroes be brought to America instead, though he later changed his mind about this when he saw the effects of slavery on Africans.

Plaatje
Slaapt winter
en zomer
pi_12726958
pi_12727028
Mmmm...gokje: Marga Klompé?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_12727036
Ex- verzetsvrouw?
pi_12727067
Beiden onjuist, deze dame heeft haar leven lang last gehad van haar familie geschiedenis
pi_12727078
Mevrouw is overduidelijk van Zweedse origine. Vermoedelijk een schrijfster.
Slaapt winter
en zomer
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 12:51:26 #17
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_12727115
Heeft een Scandinavische look deze dame.
Niet meer in leven naar ik aanneem ?

-edit-
Ah..antwoord is reeds gegeven in voorgaande posts.

[Dit bericht is gewijzigd door Bimmel op 26-08-2003 12:54]

Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
pi_12727120
Verwant aan een nazi?
pi_12727136
SportsIllustrated komt in de buurt, de andere heren hebben het onjuist
pi_12727186
In de buurt...dus niet een echte nazi.
Verwant aan Wagner?
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 12:56:01 #21
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_12727228
Weduwe van .. ?
Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
pi_12727246
De dochter van Anna Eunike? (stiefdochter van Rudlph Steiner)
Slaapt winter
en zomer
pi_12727250
Ik heb je een verkeerde richting opgestuurd met mijn "in de buurt" opmerking, ik had moeten zeggen: je zit zeer warm.
pi_12727263
Deze dame is de zus van..
pi_12727311
Paula Hitler? .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')