Nu iets anders dan autotechniek, nu een gelijke strijd tussen twee giganten.
Deze keer geen Europese kandidaten meer, maar Oosterse en Westerse kandidaten
Een Amerikaan en een Japanner dus, 1 ding hebben ze gemeen, ze hebben zeker een echte Europees uiterlijk ondanks hun afkomst.
Ter vermelding: Archief Slowchats PTA.
Vorige deel: [Slowchat] Turbo vs de rest....
Mr. Skyline in de blauwe broek:
Nissan Skyline Concept car :
Nissan Skyline R34 GT-R NUR
Cilinderinhoud: 2568 cc.
PKs: 280 pks @ 6800 rpm
Koppel: 392 Nm @ 4400 rpm
Accerlatie: 0-100 km/h: 5,1 sec.
Transmissie: Getrag 6-Speed Handmatig
109 paardenkrachten per liter.
Salaris: ₤ 51.000 Engelse pond. (75805,60 Euro, afgerond 75k)
Hou hier rekening mee dat hij gedowntuned is, omdat ie anders niet toegelaten wordt in zijn thuisland.
In de andere hoek, in het rood: Mr. Mustang.
Mustang Concept Car:
2003 Ford Mustang Mach 1
Cilinderinhoud: 4605 cc
PKs: 300 pks @ 6000 rpm
Koppel: 406 Nm @ 4250 rpm
Transmissie : Tremec 6-Speed Handmatig
Accerlatie concept car: 4,6 sec.
65 paardenkrachten per liter.
Salaris: $54 000 USD (49820,40 Euro, afgerond 50k)
Deze is redelijk te tunen met als gevolg wat betere linkse hoek.
Mr. Skyline heeft zowel zijn sterke en zwakke punten: Het weet goed gebruik te maken van zijn talenten, maar blijft toch traag met zijn linkse.
Mr. Mustang is een enorme beer, maar laat nogal wat steekjes vallen omdat hij niet optimaal van zijn krachten benut.
Ik vind de prijzen ervan wel belangrijk voor het prestatie die ze leveren qua prijs.
*kling*
Bokswedstrijd Ronde 1!
Wie maakt de meeste kans op de PTA Cup "Favoriete auto SlowChat 39", denk je?
Ik moet toch kiezen voor de Skyline, want de combinatie looks en muscles komen voor mij toch beter uit....
Moet er wel bijzeggen dat het ook wel komt omdat ik geen echte liefhebber ben van Amerikaanse auto´s.. dus ben een beetje bevooroordeeld..
[Dit bericht is gewijzigd door smash789 op 25-08-2003 12:46]
quote:Idd.
Op maandag 25 augustus 2003 12:42 schreef smash789 het volgende:
Ik kies duidelijk voor de Mustang. 200000000x mooier dan de Skyline.
Voor uiterlijk ging ik voor de Mustang, alleen ik verwacht niet zoveel van zijn motor, dan ging ik toch meer voor die Skyline. Die heeft een veel betere motor.
Ik weet niet precies maar ik heb ergens gelezen dat een getunde Skyline een top had van 376 km/h.
Zoiets kan die Mustang bijna nooit op extreme tuning. Anders moet je zijn uiterlijk wel verbouwen dat niet van toepassing was bij die Skyline.
Ik geef meer om prestaties dan de uiterlijk. : Skyline dus.
[Dit bericht is gewijzigd door Extremini op 25-08-2003 12:55]
Mustang = Geil
oftewel, alle modellen Mustang = geil
motor maakt me niet zoveel uit, hij is toch wel sneller als de gemiddelde golf II Gti op de weg hiero
quote:Pleur maar eens een turbo op die mustang.
Op maandag 25 augustus 2003 12:54 schreef Extremini het volgende:
Verschillende reacties hier.Voor uiterlijk ging ik voor de Mustang, alleen ik verwacht niet zoveel van zijn motor, dan ging ik toch meer voor die Skyline. Die heeft een veel betere motor.
Ik weet niet precies maar ik heb ergens gelezen dat een getunde Skyline een top had van 376 km/h.
Zoiets kan die Mustang bijna nooit op extreme tuning. Anders moet je zijn uiterlijk wel verbouwen dat niet van toepassing was bij die Skyline.
Ik geef meer om prestaties dan de uiterlijk.
: Skyline dus.
quote:Inderdaad, altijd die amerikanen met hun grote auto's.
Op maandag 25 augustus 2003 13:17 schreef Metalfreak het volgende:
Ik vind ze allebei wel wat hebben, maar als ik mocht kiezen zou 't toch zeker de Skyline worden! Doe mij toch maar een Japanner ipv een Amerikaan.
Ik vind die ouwe mustang veel en veel mooier
Oh en ik moet even wat recht zetten
Ik heb gisteren niet meer gereden in deen Jaguar XJR
Het was namelijk een
Jaguar XJR Super V8 met een 4.2 liter V8 motor
Goed voor een kleine 400PK. Ik dacht dat ik die XJR te pakken had maar was dus beter
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=1&add=1&id=28770&cache=no
quote:Nee da's logisch denken, de Skyline heeft slechts 20 pk minder met 2 liter minder cilinderinhoud
Op maandag 25 augustus 2003 13:43 schreef Oosthoek het volgende:
Waarom loopt iedereen af te geven op de grote cilinderinhoud van de mustang? Is dat jaloezie ofzo
Nou kben weer aan de slag gegaan. En heb nieuwe paintjob gedaan en schijfremmen erop gedaan. Want met die terugtraprem kon je niet meer remmen...
Morgen komen de spoilers binnen heb ik gehoord van DHL want die belde net....
Morgen weer een update!!
PS De chicks komen ook langzaam aan checken wat het wordt
quote:Wel cool.
Op maandag 25 augustus 2003 14:33 schreef Boink het volgende:
-coole wieler-
Zijn die grijze cirkels om de wielen dan geventileerde of geporfereerde remschijven?
Of toch lekker bij de blokjesrem ipv terugtraprem?
quote:Geperforeerd uiteraard... en blokjesrem ben je mal die vliegen eraf als ik me nos kit gebruik
Op maandag 25 augustus 2003 14:46 schreef Extremini het volgende:[..]
Wel cool.
Zijn die grijze cirkels om de wielen dan geventileerde of geporfereerde remschijven?
Of toch lekker bij de blokjesrem ipv terugtraprem?
Ik dacht dat (bijna) iedereen zeker voor Skyline zou kiezen, maar heel wat hier bleken zelfs liever voor Mustang te kiezen.
Graag met onderbebouwing dus, in plaats van roepen dat Mustang/Skyline gewoon de beste is ofzo.
Ik begin wel:
In die Mustang zit een echte Amerikaanse motor, dat betekent dus lekker scheuren, optrekken, de maximale kracht dus, maar later is de stekker al eruit. Een mooi Amerikaans excuus om als redenen om alvast een nieuwere auto te nemen (vind ik dan).
Die Skyline heeft ook wat te bieden, maar is veel nauwkeuriger ingesteld, die gaat dan volgens mij ook veel meer kilometers mee dan Mustang.
Kijk maar naar de pk's per liter brandstof. Een auto die dus gewoon lang meegaat. Daarom wil ik hem liever dan die Amerikaanse Mustang.
quote:Een motor uit een amerikaan is niet kapot te krijgen hoor
Op maandag 25 augustus 2003 14:55 schreef Extremini het volgende:
Oh, ja, nog iets.Ik dacht dat (bijna) iedereen zeker voor Skyline zou kiezen, maar heel wat hier bleken zelfs liever voor Mustang te kiezen.
Graag met onderbebouwing dus, in plaats van roepen dat Mustang/Skyline gewoon de beste is ofzo.
Ik begin wel:
In die Mustang zit een echte Amerikaanse motor, dat betekent dus lekker scheuren, optrekken, de maximale kracht dus, maar later is de stekker al eruit. Een mooi Amerikaans excuus om als redenen om alvast een nieuwere auto te nemen (vind ik dan).Die Skyline heeft ook wat te bieden, maar is veel nauwkeuriger ingesteld, die gaat dan volgens mij ook veel meer kilometers mee dan Mustang.
Kijk maar naar de pk's per liter brandstof. Een auto die dus gewoon lang meegaat. Daarom wil ik hem liever dan die Amerikaanse Mustang.
quote:Heb je er wel eens bij nagedacht dat de skyline een turbo heeft en dat de mustang atmosferisch werkt? Als je daar een turbo opzet lijkt het of die skyline stilstaat.
Op maandag 25 augustus 2003 14:15 schreef Scalle-- het volgende:
Nee da's logisch denken, de Skyline heeft slechts 20 pk minder met 2 liter minder cilinderinhoudLiever de Skyline maar niet het prototype want die vind ik echt lelijk, Mustang prototype is dan wel mooier...
* Tjabbo is terug.
het is wel rustig hierzo nu he , ik hoefde maar een aantal blzs slowchat door te lezen.
Ontopic: (voor zover dat kan in slowchat )
Ik ga voor de auto die op inruil het meest oplevert. het zal waarschijnlijk dan de skyline zijn. waarom? omdat ik hem subiet op een supra zou inruilen, ik vindt de auto's beide niet een echte aantrekkingskracht hebben. De mustang is mooier om te zien, maar mist de scherpe tandjes, en de krachtige jappenbak mist het design.
Vandaar dat ik liever wat anders had.
Moest ik kiezen, koos ik voor de mustang. Ik kies voor de looks.
Je kan die skyline dus ook zo dik en hard tunen dat je meer dan 1000pk kan krijgen ofzo Hij 0wneert gewoon vol.
Maar dan wel van het eerste type de GT500
quote:de shelby's doen t ook leuk
Op maandag 25 augustus 2003 19:53 schreef PeuRac het volgende:
MustangMaar dan wel van het eerste type de GT500
* jozef444 gaat top gear met jeremy en de mustang aanzetten
quote:WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR?WAAR? WAAR?
Op maandag 25 augustus 2003 19:55 schreef jozef444 het volgende:[..]
de shelby's doen t ook leuk
![]()
* jozef444 gaat top gear met jeremy en de mustang aanzetten
quote:op mijn videorecorder
Op maandag 25 augustus 2003 19:59 schreef PeuRac het volgende:[..]
WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR? WAAR?WAAR? WAAR?
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 20:23 schreef jozef444 het volgende:[..]
op mijn videorecorder
quote:tja ik heb alle top gears van t 2e seizoen + nog een best off van de 1e op band staan
Op maandag 25 augustus 2003 20:34 schreef PeuRac het volgende:[..]
* PeuRac vind Jozef444 nu een stuk minder aardig, door t geven van valse hoop
quote:Ben eigenlijk toch te druk om te kijken. Stage verslag (al werk ik daar grotendeels tijdens de stage zelf aan), 15 mailtjes beantwoorden, vakantie regelen (damn was t lastig om een goedkope slaap plaats voor 2pers te vinden), en meer maar dat ben ik ff vergeten en komt morgen wel weer, samen met de rest van de mailtjes
Op maandag 25 augustus 2003 20:35 schreef jozef444 het volgende:[..]
tja ik heb alle top gears van t 2e seizoen + nog een best off van de 1e op band staan
quote:Ben al aan de tweede week van mn stage begonnen, heb dus nouwelijks vrije tijd meer ('s avonds naar vrienden ed, mailtjes beantwoorden - heb veel vrienden in t buitenland, en mn vriendin zelfs uit polen mail dus erg veel- en mn stageverslag bijwerken)
Op maandag 25 augustus 2003 20:43 schreef jozef444 het volgende:
hehe, mja ik kreeg toen straks weer een telefoontje van t werk, morgen is de enigste dag di eik standby stond is er iemand ziekmoet ik op komen draven anders was ik de hele week vrij geweest
is best klote, werk op zat en zondag (twee banen), ben nu dus 7dgn per week bezig. Ga denk ik bij een ontslag nemen
quote:ik weet nog niet eens welke klas ik in zit wat voor punten ik heb en wat voor rooster ik heb. En volgens mij moet ik volgende week maandag beginnen
Op maandag 25 augustus 2003 21:04 schreef Boink het volgende:
Morgen me rooster halen en kijken wat voor zwaar leven ik nou krijg
* jozef444 weet nog niet eens zeker of ie volgende week wel moet beginnen
quote:HeHe, ik weet ook niet precies wanneer ik moet beginnen maar dt hoor ik morgen ook vast wel
Op maandag 25 augustus 2003 21:05 schreef jozef444 het volgende:[..]
ik weet nog niet eens welke klas ik in zit wat voor punten ik heb en wat voor rooster ik heb. En volgens mij moet ik volgende week maandag beginnen
* jozef444 weet nog niet eens zeker of ie volgende week wel moet beginnen
quote:neuh fontys kennende krijg je t maandag een uur nadat je had moeten beginnen te horen
Op maandag 25 augustus 2003 21:17 schreef Boink het volgende:[..]
HeHe, ik weet ook niet precies wanneer ik moet beginnen maar dt hoor ik morgen ook vast wel
En dan wordt het weer leren ipv luieren, wat ik al sinds eind mei doe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |