alleen ik heb niet een meubel of platenbak waarin ik ze kan opbergen
ik heb ze nu op de grond schuin tegen mijn audiomeubel staan, wat geen mooie oplossing is
heeft iemand misschien een mooie en leuke tip om ze op een mooie manier op te bergen? ;-)
quote:Inderdaad. Vooral die blauw/grijze vouwkratten zijn ideaal. Onder elk vouwkrat heb ik een stuk spaanplaat met zwenkwielen gemaakt, zodat ze in ieder geval gemakkelijk te verplaatsen zijn. Verder heb ik nog een stevige platenkoffer (zo'n DJ geval) voor 80 platen.
Op zondag 24 augustus 2003 23:38 schreef Darth.Vader het volgende:
Van die vierkante Curver bakken die je bij de Blokker kan halen, werkt perfect!
aan de ene kant heb je heel veel en heel goedkoop aanbod voor cds of dvds
alleen voor platen is weinig te vinden
ook bij ikea niet, wat ik erg jammer vind
quote:Waarschijnlijk moet je dan toch zelf een meubel in elkaar gaan zetten.
Op zondag 24 augustus 2003 23:41 schreef baukel het volgende:
die plastic bakken vind ik geen mooie oplossing ;-)
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 25-08-2003 00:57]
quote:Koop iets van hout
Op zondag 24 augustus 2003 23:41 schreef baukel het volgende:
die plastic bakken vind ik geen mooie oplossing ;-)
quote:wat is er mis met spaanplaat? ('k zou trouwens MDF gebruiken...)
Op zondag 24 augustus 2003 23:43 schreef MSXUser het volgende:[..]
Waarschijnlijk moet je dan toch zelf een meubel in elkaar gaan zetten.
Tip: Gebruik geen spaanplaat, maar echt, massief hout!
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 24-08-2003 23:46]
quote:Om platen op te bergen heb je geen (over het algemeen) dure flightcase nodig. Deze zijn meer bedoeld om je plaatjes tijdens transport te beschermen (duh!
Op zondag 24 augustus 2003 23:43 schreef c0rneel het volgende:
koop een flightcase. kunnen er een stuk of heleboel in en makkelijk mee te nemen.
quote:Spaanplaat is erg poreus en buigt/breekt relatief snel. Nu heeft Baukel slechts een kleine verzameling platen, maar zodra je een aardige hoeveelheid hebt, moet je echt rekening gaan houden met de bouw van je kast.
Op zondag 24 augustus 2003 23:44 schreef Jordy-B het volgende:
wat is er mis met spaanplaat? ('k zou trouwens MDF gebruiken...)
quote:Jazeker. Beste is om ze zoveel mogelijk op normale kamertemeratuur te bewaren. Daarnaast goed uitkijken dat je ze goed neerzet (anders trekken ze krom).
Op zondag 24 augustus 2003 23:48 schreef Georges het volgende:
Zijn LP's eigenlijk gevoelig voor warmte/kou?
quote:Boekensteun
Op zondag 24 augustus 2003 23:47 schreef webfreak het volgende:
Ik heb ze rechtop gezet, op een klein tafeltje..
Met de éne kant leunen ze tegen een kast, met de andere kant tegen zo'n ding wat je normaal in je boekenkast hebt (zo'n ijzertje om je boeken mee tegen te houden)
Bij lundia hebben ze mooie oplossingen,maar dat kun je ook erg makkelijk zelf maken.
Gewoon van grenen, mooi en niet te duur. En kan beter tegen vocht dan mdf of spaanplaat.
Bij de gamma hebben ze vaak timmerpanelen in de aanbieding. beetje zagen, wat latjes, klaar.
Je kunt ook voor het gbeter verdelen van de druk dunne metalen staafjes gelijkamtig tussen de plank verdelen. Zeg maar net als een boekenplank, maar dan met "spijlen" daar passen je platen mooi tussen, en ze hebben niet teveel druk.
Kan wel een tekeknignetje voor je maken.
Hebben ze btw ook bij de ikea....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |